FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Vzajemnapro

Vzajemna, vaš varuh zdravja

Pol ure na dan, da gre pivski trebuh stran

Čas branja: 2 min
01.06.2016  22:40
Redna telesna dejavnost je pravi balzam za naše počutje, poleg zdravstvenih pa prinaša tudi lepotne učinke in krepi samozavest
Pol ure na dan, da gre pivski trebuh stran
Redna vadba prinaša zdravstveno koristni učinek zmanjšanja količine trebušnega maščevja, katerega prepoznavni znak je obilen "pivski" trebuh.

Vse več ljudi se ukvarja s telesno vadbo, denimo tekom ali kolesarjenjem, saj želijo ohraniti dobro počutje ali popraviti že načeto zdravje. Naše telo je namreč ustvarjeno za gibanje, redna telesna vadba pa je obenem varovalni dejavnik zdravja, saj blagodejno vpliva tako na telesno kot duševno zdravje ter kakovost življenja.

Tek, kolesarjenje, hoja v hribe, sprehodi v naravi, tudi športne igre s prijatelji, ples ali celo vrtnarjenje so pomembne dejavnosti za vzdrževanje zdravja, čemur pritrjujejo tudi medicinska dognanja. Stroka tako poudarja pomen redne telesne vadbe, občasna in neustrezno intenzivna telesna dejavnost pa v nasprotju z redno prinaša tveganje, ki je večje kot pričakovani pozitivni učinek na zdravje.

Velike koristi redne telesne vadbe

Postanite aktivni!

Predstavljamo vam program aktivnega varovanja zdravja.

Več informacij >>

Redna telesna dejavnost varuje pred večino kroničnih nenalezljivih bolezni, krepi kosti in mišice ter vzdržuje psihofizične in funkcionalne sposobnosti telesa. Ob tem pripomore tudi k zmanjšanju stresa in depresije ter krepi samozavest. V kombinaciji z ustrezno prehrano pa telesna dejavnost varuje pred prekomerno telesno težo in debelostjo. Redna vadba deluje tudi protivnetno, obenem prinaša zdravstveno koristen učinek zmanjšanja količine trebušnega maščevja, katerega prepoznavni znak je obilen "pivski" trebuh.

Z dobro telesno kondicijo bomo postali močnejši, bolj gibljivi, spretnejši, telesno vzdržljivi, obenem bomo okrepili srce, mišice, kosti, imunski sistem ter postali bolj odporni proti boleznim.

Ob izboljšanju splošnega razpoloženja se bomo tudi hitreje odpočili, izgubili kak odvečen kilogram, laže premagovali stres in si okrepili samozavest.

Ni treba veliko, da zmanjšamo tveganje za nastanek bolezni in ohranimo svoje zdravje. Odrasli smo vsak dan budni okoli 15 ur, telesno dejavni moramo biti vsaj 30 minut na dan, pri čemer lahko pol ure zmerne telesne dejavnosti razdelimo na trikrat po 10 minut.

Pometanje in sesanje vam koristita

pranje-avtomobila.1464782306.jpg.e.960px.jpg
Pranje avtomobila je lahko hkrati zabavna in zdravju koristna telesna dejavnost.

Tudi tako, da avto parkiramo 10 minut stran od trgovine, se namesto z dvigalom v višja nadstropja odpravimo peš, telovadimo z vaditelji, ki prikazujejo telesne vaje na televiziji, se igramo z otroki.

Med zdravju koristne telesne dejavnosti sodijo tudi domača opravila, kot so pomivanje oken, pometanje, sesanje, pranje avtomobila in vrtnarjenje, nošenje nakupovalnih vrečk iz trgovine, odnašanje smeti, košnja trave, sekanje in zlaganje drv pa so tista domača opravila, ki lahko pomagajo ohranjati mišično moč in zdravje kosti.

Spretno in močno telo pa ohranjajo opravila, kot so brisanje prahu, obešanje perila, pletje plevela in pometanje. Pri tem velja paziti le na to, da so obremenitve enakomerne, saj neenakomerna obremenitev lahko vodi v poškodbe.

Komur pol ure na dan ni dovolj

Če želimo biti bolj »fit«, moramo v redni tedenski program telesne dejavnosti vključiti pet ur aerobne telesne dejavnosti zmerne intenzivnosti ali dve uri in pol aerobne telesne dejavnosti visoke intenzivnosti, najmanj dvakrat do trikrat na teden pa tudi vaje za gibljivost in vaje za moč. Ne pozabimo na ogrevanje, sproščanje in umirjanje telesa, poskrbimo za primerno obleko in obutev ter zadosten vnos tekočin.

  • Aerobna telesna dejavnost ohranja in izboljšuje splošno vzdržljivost.
  • Zato je priporočljivo, da jo izvajamo čim večkrat na teden, najbolje vsak dan vsaj 45 minut. Med aerobne dejavnosti štejemo: hitro hojo, tek, kolesarjenje, ples, planinarjenje, gorništvo, smučanje, tek na smučeh, plavanje, aerobiko, košarko, nogomet.

  • Vaje za zdravje kosti povečajo ali ohranjajo mineralno kostno gostoto, z njimi pa dolgoročno zmanjšujemo nevarnost osteoporoze in tveganje za zlom kolka.
  • Koristne so predvsem tiste vrste telesne dejavnosti, ki kost mehansko obremenijo: dvigovanje primernih uteži ali bremen, igre z žogo, igre z loparji, skakanje, nogomet, gimnastika, ples, aerobika.

  • Vaje za ohranjanje mišične moči varujejo tudi sklepe pred poškodbami.
  • Sem sodijo dejavnosti, kot so dvigovanje bremen, nošenje bremen, plezanje.

  • Vaje za gibljivost in vaje za moč ohranjajo naše telo spretno in močno.
  • Za gibljivost so koristne vaje, kot so predklon, dvigovanje rok nad glavo, počepi, pa tudi športne dejavnosti, kot sta joga in balet. Za ohranjanje moči pa se priporočajo vaje z bremeni oziroma utežmi in vaje v fitnesu.

Postanite aktivni!

Predstavljamo vam program aktivnega varovanja zdravja.

Več informacij >>

PRO
Članki
Članki Spletne kamere glavnih slovenskih, avstrijskih in italijanskih smučišč

Pregled spletnih kamer in najpomembnejših informacij o izbranih smučiščih ter 5 nasvetov za varno smuko.

PRO
Članki
Članki Uničujoča povezava rakavih obolenj in finančnih skrbi

Finančne skrbi, kot eden poglavitnih virov stresa, lahko dodatno otežijo uspešno zdravljenje rakavih bolnikov.

PRO
Članki
Članki 5 brezplačnih jesenskih vadb

Na srečo niso vse brezplačne rekreativne možnosti odvisne od dobrega vremena.

PRO
Članki
Članki Kaj je pri Slovencih vzrok za bolezni sodobnega časa?

Rak, srčni infarkt ali možganska kap so samo tri izmed težkih bolezni, za katere velja, da naj bi prizadele eno izmed treh oseb v...

PRO
Članki
Članki Bo vaš otrok nogometaš, tenisač ali plesalec?

Prihaja čas, ko starši vpisujete otroke k športnim dejavnostim. Preverili smo, kakšna je ponudba in na kolikšne stroške morate...

PRO
Članki
Članki 5 razlogov, zakaj boste tudi letos dopustovali na Hrvaškem

Slovenci za svoj letni dopust še vedno množično izbirajo hrvaške plaže - ne brez razloga