FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Vzajemnapro

Vzajemna, vaš varuh zdravja

12 nasvetov proti raku

Čas branja: 2 min
06.03.2016  22:41
Kateri dejavniki so povezani z nastankom raka in kaj lahko ukrenete, da zmanjšate breme te bolezni
12 nasvetov proti raku
Rak ne izbira starosti in spola, pojavi se takrat, ko ga najmanj pričakujemo in v trenutku popolnoma spremeni življenje.

Gotovo vam bo prav prišlo 12. nasvetov, kako si lahko zmanjšate ogroženost z rakom ali ga odkrijete, še preden vas težave pripeljejo k zdravniku.

Ob besedi rak se tako večina ljudi zdrzne, saj se v zavest prikrade misel na hude bolečine in tudi smrt, čeprav je medicina močno napredovala in je ozdravljivost rakavih bolezni veliko večja kot v preteklosti. Za rakom v Sloveniji tako zboli vsak drugi moški in vsaka tretja ženska, pri tem jih preživi prek 50 odstotkov.

A prekomerna telesna, teža, premalo gibanja, nezdrava prehrana, uživanje alkoholnih pijač, kajenje... vse to so lahko dejavniki povezani z nastankom raka. Upoštevanje nekaj nasvetov ne zmanjša le grožnje raka, pač pa tudi drugih kroničnih bolezni, predvsem bolezni srca in žilja, ki so tudi sicer najusodnejše.

Kako živeti, da bi kar najbolj zmanjšali tveganje nastanka raka

1. Vzdržujte zdravo, normalno telesno težo

- debelost ogroža z rakom debelega črevesa in danke in številnimi drugimi rakavimi boleznimi

- vzdržujte normalno težo z uravnoteženo prehrano z veliko zelenjave in sadja in s telesno dejavnostjo!

2. Vsak dan bodite telesno aktivni

- omejite čas, ki ga preživite sede

- udejstvujte se v raznih dejavnostih (hitra hoja, tek, kolesarjenje, plavanje, tek na smučeh)

3. Prehranjujte se zdravo

- jejte veliko polnozrnatih izdelkov, stročnic, zelenjave in sadja

- ne jejte preveč kalorične hrane (z veliko sladkorja in mastnih živil) in se izogibajte sladkim pijačam

- izogibajte se mesnim izdelkom in jejte manj rdečega mesa in preslanih živil

4. Ne kadite

- ne kadite in ne uporabljajte tobačnih izdelkov v kakršnikoli obliki

- kadilci, čim prej opustite kajenje

kajenje.1457287409.jpg.w.960px.jpg

5. Ne kadite v navzočnosti drugih

- vaše kajenje lahko škoduje zdravju ljudi v vaši okolici

- ne kadite doma, na delovnem mestu ali v javnih prostorih

6. Omejite vse vrste alkoholnih pijač

- Za preprečevanje raka je najbolje, da alkoholnih pijač sploh ne pijete

- Če že kaj popijete, potem moški lahko največ dve enoti alkoholnih pijač dnevno, ženske pa samo eno. Enota pomeni 8-10 g etanola oziroma kozarec vina, piva ali šilce žgane pijače

7. Na delovnem mestu se zaščitite pred nevarnimi snovmi, ki povzročajo raka

- pozanimajte se, s kakšnimi snovmi imate opravka na delovnem mestu

- upoštevajte navodila za zdravje in varnost pri delu

8. Varujte se pred ionizirajočim sevanjem

- kjer je v zemljišču več radioaktivnega elementa radona, lahko prodira v stavbe, v bivalne dele in delovne prostore

- redno zračenje pomembno zmanjša koncentracijo radona v prostorih in je zaščita pred nastankom pljučnega raka

9. Previdno se sončite

soncenje.1457288052.jpg.s.960px.jpg

- sončite se pred enajsto uro dopoldne in po tretji uri popoldne.

- uporabljajte zaščitna oblačila in kreme. Pazite, da vas, še posebej pa otrok, ne opeče sonce

- tudi sončenje v solarijih ni varno, saj je učinek podoben kot pri soncu

10. Ženske, pozor

- dojenje manjša ogroženost z rakom, zato dojite svoje otroke, če je le mogoče

- omejite jemanje hormosnih zdravil za lajšanje menopavznih težav, saj so povezana z nekaterimi vrstami raka

11. Poskrbite, da bodo vaši otroci cepljeni proti:

- hepatitisu B (novorojenčki)

- humanim papilomskim virusom (HPV) (deklice)

12. Udeležujte se organiziranih presejalnih programov

- po 50. letu starosti opravite test na prikrito krvavitev v blatu, ki vam ga omogoča program SVIT

- ženske, redno hodite h ginekologu na pregled celic v brisu materničnega vratu. Če dobite vabilo na pregled v programu ZORA, se nanj nemudoma odzovite

- ženske, starejše od 50 let, se naročite na preventivni mamografski pregled. Če dobite vabilo programa DORA, se odzovite vabilu

PRO
Članki
Članki Spletne kamere glavnih slovenskih, avstrijskih in italijanskih smučišč

Pregled spletnih kamer in najpomembnejših informacij o izbranih smučiščih ter 5 nasvetov za varno smuko.

PRO
Članki
Članki Uničujoča povezava rakavih obolenj in finančnih skrbi

Finančne skrbi, kot eden poglavitnih virov stresa, lahko dodatno otežijo uspešno zdravljenje rakavih bolnikov.

PRO
Članki
Članki 5 brezplačnih jesenskih vadb

Na srečo niso vse brezplačne rekreativne možnosti odvisne od dobrega vremena.

PRO
Članki
Članki Kaj je pri Slovencih vzrok za bolezni sodobnega časa?

Rak, srčni infarkt ali možganska kap so samo tri izmed težkih bolezni, za katere velja, da naj bi prizadele eno izmed treh oseb v...

PRO
Članki
Članki Bo vaš otrok nogometaš, tenisač ali plesalec?

Prihaja čas, ko starši vpisujete otroke k športnim dejavnostim. Preverili smo, kakšna je ponudba in na kolikšne stroške morate...

PRO
Članki
Članki 5 razlogov, zakaj boste tudi letos dopustovali na Hrvaškem

Slovenci za svoj letni dopust še vedno množično izbirajo hrvaške plaže - ne brez razloga