FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Volvopro

Tudi Švedi znajo biti še kako hitri

Čas branja: 3 min
05.07.2017  10:42
Volvo ima tako z dirkanjem kot s hitrimi cestnimi modeli več kot dovolj izkušenj, ves svoj športni potencial pa so podkrepili z rekordom na slovitem Nürburgringu.
Tudi Švedi znajo biti še kako hitri

Če bi morali ugibati, katera prestižna štirivratna limuzina je lahko najhitrejša na legendarnem dirkališču Nürburgring, na katero bi najprej pomislili?

Ni še dve leti, odkar so se pri Volvu odločili in pridružili tistim avtomobilskim proizvajalcem, ki imajo v lasti svoje hišne tunerje. Polestar za švedski Volvo danes tako pomeni tisto, kar je RS za Audi, M za BMW ali AMG za Mercedes, zanimanje javnosti pa je nedavno pritegnil tudi z rekordom na slovitem dirkališču Norsdschleife.

Polestar v osnovi skrbi za dirkaške programe švedske znamke, serijske avtomobile s to oznako pa so pri Volvu prodajali že leta 2014. Švedi imajo sicer z dirkanjem kot s hitrimi cestnimi modeli več kot dovolj izkušenj – svoj dirkaški oddelek so ustanovili že leta 1959, prve zmage pa so si privozili v reliju z modelom PV544, ki je slavil na reliju Safari.

Z volvi se je ne glede na letnik tudi danes mogoče še kako zabavati v reliju, kar dokazuje cela vrsta dirkačev v skandinavskih prvenstvih. Dirke so prava paša za oči, saj je tam mogoče videti vse: od starih modelov serije 200, podprte s turbomotorji, do novejših, kjer prednjači kupejevski C30.

Še več prepoznavnosti kot reli je Volvu v avtomotošportu prineslo dirkanje na dirkališčih. Le kdo se ne spomni modela 850 v karavanski različici iz angleškega prvenstva BTCC, kjer so ovacije doživeli tudi s plišasto ovco na strehi? S slavo ovenčan je tudi volvo 240 turbo, s katerim so zmagovali in postali skupni zmagovalci v evropskem touring prvenstvu leta 1985, istega leta pa so osvojili tudi prestižno nemško prvenstvo DTM.

Uspehom so sledila zmagoslavna devetdeseta leta in model 850, ki je v civilni različici z oznako 850 T-5R leta 1990 zmogel zelo spodobnih 243 "konjev". Do 100 kilometrov na uro je potreboval le 5,8 sekunde, pri razvoju motorja pa so Švedi sodelovali s Porschejem.

Pri Volvu so nato sredi devetdesetih let večino svojih dirkaških projektov prepustili moštvu Polestar, kot prvo se je v njihovih rokah še z modelom 850 znašlo švedsko prvenstvo STCC, pozneje pa tudi vsa preostala. Skozi brušenje so pri Polestarju šli najprej S40, nato prejšnji S60, C30 ter pred tremi leti še aktualna generacija modela S60. Ta je uspehe nanizala tudi v deželi »tam spodaj«, saj so v Avstraliji s S60, pripravljenim za prvenstvo V8 supercars, odnesli kar nekaj zmag ter se ovenčani z lovorjem prav na hitro poslovili.

Volvo, ki je pred 90 leti nastal kot podjetniška ideja dveh Švedov, je po drugi svetovni vojni postal uveljavljena mednarodna znamka, svoj sloves pa znajo podkrepiti tudi s športnimi modeli. Volvo S60 polestar je že tak, v kratkem pa si boste lahko prebrali izkušnjo iz prve roke.

Prav zadnja generacija dirkalnikov z oznako S60, ki jo uporabljajo v prvenstvu STCC, je najbližja ljudskemu S60 polestar. Motor je v obeh primerih enak, dvolitrski turboštirivaljnik pa zmore moč kar 367 "konjev" ter 470 newtonmetrov navora, ob tem zna prav po športno rjoveti. S60 polestar je prava petarda na štirih kolesih, o tem pa priča tudi rekord na Nürburgringu.

Volvo je pred javnostjo sicer kar leto dni skrival čas zmogljivega modela S60 polestar na slovitem Nürburgringu. Čas 7:51,110 je dosegla ekipa Cyan Racing po lanski dirki WTCC, do takrat pa takšnega časa ni dosegla prav nobena štirivratna limuzina. Švedi so bili tiho, ker so testiranja in rekordi za njih zelo pomembni pri razvoju avtomobilov in niso želeli, da bi imela konkurenca te podatke pred začetkom nove sezone WTCC.

Znamka Polestar je od leta 1996 Volvov partner v svetu dirkalnih avtomobilov, optimizacijo vozil pa zagotavlja tudi zunaj tekmovalnih stez. Programska nadgradnja Polestar izboljša zmogljivosti motorja vašega Volva – zagotovi mu dodatno moč in višji navor za polnejši užitek v vožnji. Nadgradnja ne poveča porabe goriva in izpustov izpušnih plinov, vaše vozilo pa ohrani tovarniško in servisno garancijo. Utečen postopek enostavno in hitro opravite pri vseh pooblaščenih serviserjih Volvo.

PRO
Članki
PRO
Članki
Članki Zakaj avtomobila ni pametno prepustiti šušmarju?

Avtomobil, ki je eden največjih nakupov, si zagotovo zasluži ustrezno vzdrževanje. Le tako bodo odpadli dodatni stroški zaradi...

PRO
Članki
Članki Elektrika – danes eksotika, že jutri klasika

Električna vozila so trenutno še eksotika, a se bo to v prihodnosti tudi po zaslugi Volva spremenilo. Ker bodo Švedi kmalu...

PRO
Članki
Članki Kako so Švedi zgradili luksuzno znamko?

Na Švedskem je skrb za ljudi najpomembnejša – in to se kaže tudi v njihovih izdelkih. Varnost je na prvem mestu, a brez luksuza ne gre.

PRO
Članki
Članki Avtonomna vožnja kot sveti gral avtomobilske industrije

Počasna vožnja v službo v jutranji prometni konici gotovo ne pomeni prijetnega začetka dneva. Kmalu bo to preteklost, saj boste z...

PRO
Članki
Članki Elektronske oči, ki rešujejo življenja

Volvo s standardno funkcijo City Safety opozori na nevarnost in v kritičnih trenutkih po potrebi tudi sam zavira, s tem pa prepreči ali...

PRO
Članki
Članki Angel varuh, ki v kritičnem trenutku sam zasuka volan

V skoraj devetih desetletjih je Volvo postal globalna referenca z vidika pasivne in aktivne varnosti, novi XC60 pa bo znal v pravem...

PRO
Članki
Članki Nordijska obzorja

Volvo z omejeno serijo avtomobilov, ki nosijo oznako Nordic, omogoča zanimivo vstopnico v svet nordijske trajnosti.