FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Volvopro

Elektronske oči, ki rešujejo življenja

Čas branja: 3 min
24.03.2017  14:12
Volvo s standardno funkcijo City Safety opozori na nevarnost in v kritičnih trenutkih po potrebi tudi sam zavira, s tem pa prepreči ali vsaj ublaži trk z drugim avtomobilom, pešci in kolesarji.
Elektronske oči, ki rešujejo življenja

V mestih zaradi nepozornosti, nezbranosti, raztresenosti, utrujenosti in veliko drugih motečih dejavnikov pogosto prihaja do trkov med avtomobili, a se ti večinoma končajo »le« z gmotno škodo. Drugače je, če so v nesrečo z avtomobilom vpleteni pešci ali kolesarji, saj so ti ena najbolj ranljivih skupin v prometu. Za vse tovrstne nesreče in posledično lažje in hujše poškodbe seveda niso vselej krivi vozniki avtomobilov, za marsikatero pa. Varnostni pripomočki, ki namesto nas zavrejo avto pred nenadno oviro, so zato zelo koristni.

Varnost je od nekdaj na vrhu prednostnega seznama avtomobilskih proizvajalcev, a med vsemi je najbolj v ospredju švedski Volvo, ki je v skoraj devetih desetletjih postal globalna referenca z vidika pasivne in aktivne varnosti. Volvova limuzina in karavan iz nove serije 90 sta med drugim dosegla pet zvezdic in se uvrstila med tri najvarnejše avtomobile v zgodovini testov Euro NCAP.

Švedi se namreč že več let intenzivno ukvarjajo tudi s sistemi, ki pomagajo pri preprečevanju nesreč, leta 2008 pa so pri Volvu pravzaprav iznašli sistem samodejnega zaviranja v sili in ga vgradili v serijski avto – XC60. Volvo je bil tudi prvi, ki je s sistemom City Safety serijsko opremil vse svoje modele, zdaj pa omogoča zaviranje tudi pred neprevidnim pešcem, ki steče na cesto, ter zazna kolesarja, ki se nenadoma pojavi pred avtomobilom.

Po odličnih rezultatih modela XC90, ki je prvi na svetu dosegel največje možno število točk za samodejno zaviranje v sili v primeru naleta, sta modela S90 in V90 zdaj osvojila tudi vseh šest točk za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev. Sistem je serijsko vgrajen pri vseh različicah, pri združenju Euro NCAP pa so ga preizkusili v treh različnih okoliščinah. Pri prvih dveh so simulirali dogodek, ko odrasel pešec priteče pred avtomobil z desne oziroma leve strani, pri drugi pa primer, ko otrok priteče izmed dveh parkiranih avtomobilov pred avtomobil z desne strani. V vseh treh primerih sta se avtomobila izkazala odlično.

Vsi najnovejši modeli so opremljeni tudi s polsamodejnim načinom vožnje, imenovanim Pilot Assist. Sistem nežno pomaga krmiliti avto, da je ta poravnan z oznakami na cestišču, in deluje okoli hitrosti 130 kilometrov na uro. Ob tem ne potrebuje pred seboj vozečega vozila, na katero bi se zanašal. Pilot Assist je tako še en korak proti avtonomni vožnji, z razvojem novih varnostnih rešitev pa je Volvo na dobri poti, da bodo do leta 2020 njegovi avtomobili tako varni, da v primeru nesreče v njih nihče ne bo umrl niti se ne bo resno poškodoval.

Varno in priročno

Volvova tehnologija za samodejno zaviranje prepozna nevarnost na cesti, saj podnevi in ponoči ter v vsakem vremenu s posebnimi senzorji in kamerami zaznava avtomobile, pešce, kolesarje in večje živali. Sistem City Safety je del serijske opreme vsakega Volvovega avtomobila, deluje vedno in v ozadju, se pravi nemoteče, ter pri hitrostih do 50 kilometrov na uro. S prihodom novega XC60 se bo dvignila na 60 kilometrov na uro, enako velja za serijo 90 z modelnim letom 2018. Hitrost se na 60 kilometrov na uro dvigne tako za zaviranje v mestu kot za zaviranje med samo vožnjo.

S serijsko varnostno funkcijo City Safety avtomobil namreč samodejno zavira, če se voznik ne odzove v času, ko sprednje vozilo nenadno upočasni vožnjo ali se ustavi. S samodejnim zaviranjem zazna pešce, ki hodijo po cesti, in kolesarje pred vozilom, voznika opozori na nevarnost ter v skrajnem primeru samodejno zavira. Opozarjanje pred trčenji s samodejnim zaviranjem (Collision Warning) je aktivno pri vseh hitrostih in pomaga pri izognitvi trčenju, če je le razlika v hitrosti 50 kilometrov na uro ali manj, ter deluje do hitrosti 200 kilometrov na uro. Zavore se tako aktivirajo samodejno, če se voznik ne odzove na opozorilo, ko je trčenje s sprednjim vozilom, pešcem ali kolesarjem neizogibno.

Kako deluje City Safety

Pri hitrostih, nižjih od 50 kilometrov na uro, sistem City Safety uporablja lasersko tehnologijo in s tem zazna vozila, ki so do 10 metrov oddaljena od sprednjega odbijača, pa tudi tista, ki so pri miru ali se zelo počasi premikajo v isti smeri. Če se ta razdalja ne spremeni oziroma se zmanjšuje, avtomobil samodejno zavira.

Sistem City Safety pa ne zmanjšuje le nevarnost poškodb na vozilu samem, ampak – kar je še bolj pomembno – zmanjšuje nevarnost poškodb pri udeležencih v prometu. City Safety namreč zazna pešca ali kolesarja, v katerega bi se vozilo zaletelo, na to voznika opozori z zvočnim in svetlobnim signalom, če se še vedno ne odzove, pa avto samodejno zavre (pri hitrostih do 50 kilometrov na uro) in se pravočasno ustavi. Sistem sam deluje tudi pri hitrostih do 80 kilometrov na uro, a je takrat zavorna pot prekratka, da bi se vozilo lahko popolnoma ustavilo, se pa zmanjša moč pri trku in konkretno ublaži posledice.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Prikazovanje delovanja varnostnega sistema City Safety si bo mogoče ogledati tudi na Volvovem kotičku na ljubljanskem avtomobilskem salonu med 27. marcem in 3. aprilom na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani.

PRO
Članki
PRO
Članki
Članki Zakaj avtomobila ni pametno prepustiti šušmarju?

Avtomobil, ki je eden največjih nakupov, si zagotovo zasluži ustrezno vzdrževanje. Le tako bodo odpadli dodatni stroški zaradi...

PRO
Članki
Članki Elektrika – danes eksotika, že jutri klasika

Električna vozila so trenutno še eksotika, a se bo to v prihodnosti tudi po zaslugi Volva spremenilo. Ker bodo Švedi kmalu...

PRO
Članki
Članki Tudi Švedi znajo biti še kako hitri

Volvo ima tako z dirkanjem kot s hitrimi cestnimi modeli več kot dovolj izkušenj, ves svoj športni potencial pa so podkrepili z rekordom...

PRO
Članki
Članki Kako so Švedi zgradili luksuzno znamko?

Na Švedskem je skrb za ljudi najpomembnejša – in to se kaže tudi v njihovih izdelkih. Varnost je na prvem mestu, a brez luksuza ne gre.

PRO
Članki
Članki Avtonomna vožnja kot sveti gral avtomobilske industrije

Počasna vožnja v službo v jutranji prometni konici gotovo ne pomeni prijetnega začetka dneva. Kmalu bo to preteklost, saj boste z...

PRO
Članki
Članki Angel varuh, ki v kritičnem trenutku sam zasuka volan

V skoraj devetih desetletjih je Volvo postal globalna referenca z vidika pasivne in aktivne varnosti, novi XC60 pa bo znal v pravem...

PRO
Članki
Članki Nordijska obzorja

Volvo z omejeno serijo avtomobilov, ki nosijo oznako Nordic, omogoča zanimivo vstopnico v svet nordijske trajnosti.