FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Volvopro

Angel varuh, ki v kritičnem trenutku sam zasuka volan

Čas branja: 4 min
07.03.2017  14:10
V skoraj devetih desetletjih je Volvo postal globalna referenca z vidika pasivne in aktivne varnosti, novi XC60 pa bo znal v pravem trenutku tudi prevzeti volan in vas izvleči iz morebitnih težav.
Angel varuh, ki v kritičnem trenutku sam zasuka volan

Ali ste vedeli, da je treba vsakih nekaj kilometrov vožnje izbrati in hitro izvesti okoli 20 pomembnih odločitev, kot so zaviranje, pospeševanje in kombinacija vsega, vozniki pa imajo navadno manj kot pol sekunde časa, da se izognejo trčenju? Kaj sploh lahko sami naredite v delčku sekunde? V praksi pogosto ne kaj dosti, saj je veliko odvisno že od reakcijskega časa.

Reakcijski čas je namreč eden izmed najpomembnejših dejavnikov učinkovitega ravnanja v prometu. Hitrost in učinkovitost našega reagiranja na cesti je povezana z vrsto dejavnikov, kot so voznikova starost, izkušnje, osebnost, vremenske razmere, utrujenost, posebej pomembna pa je pozornost. Vozniki tik pred prometno nesrečo pogosto delajo razne vzporedne aktivnosti, kot so upravljanje radia ali navigacijske naprave, iskanje predmetov po avtomobilu ali (prostoročno) telefoniranje, kar neposredno prispeva k temu, da v kritični situaciji voznik naredi napako ter povzroči prometno nesrečo oziroma je ne more preprečiti.

Ko so vozniške izkušnje premalo

Z naraščajočo voznikovo starostjo pa postajajo vzporedne aktivnosti med vožnjo še posebej tvegane, saj zaradi njih reakcijski čas voznika močno narašča. Starejši vozniki podaljšane reakcijske čase lahko delno nadomestijo z izkušnjami in se dogodkom, ki zahtevajo hitre reakcije, delno izognejo oziroma se nanje vnaprej delno pripravijo. A v posameznih situacijah tudi bogate izkušnje niso dovolj.

Kar predstavljajte si trenutek, ko pred vozilo nenadoma skoči otrok, vi pa ste ravno za hip pogledali stran. Ali pa na vaš vozni pas skrene neprevidni voznik ali pa kljub vsej pozornosti spregledate vozilo v mrtvem kotu? Kaj malo možnosti je, da boste preprečili nesrečo oziroma omilili njene posledice.

Prav zato so pri švedskem Volvu naredili še dodaten korak v smeri izogibanja nesrečam. Novi Volvo XC60 je opremljen s tremi naprednimi asistenčnimi funkcijami, s pomočjo katerih bo znal avtomobil sam obrniti volan stran od morebitnega trka, vse tri funkcije pa pomenijo tudi pomemben korak v smeri avtonomne vožnje.

Varnost je največje udobje

Vrhunsko udobje, odlično počutje, všečna oblika, dobre zmogljivosti, naprednost in povezljivost, seveda tudi zanesljivost ter vzdržljivost so resda zaželene vrline v avtomobilskem svetu, a nihče ne bo kupil avta, ki ni tudi varen. Najboljši sinonim za varnost pa je gotovo Volvo. Varnost in skrb za prav vsako življenje so že od nekdaj bistvo te švedske znamke, ki pravzaprav izvira iz njihove zaveze. Sprejeli so jo že ob ustanovitvi znamke daljnega leta 1927 – za Volvove inženirje in razvojnike sta človek in njegovo življenje dragocenost, ki nima cene.

Referenca za aktivno in pasivno varnost

V skoraj devetih desetletjih je Volvo postal globalna referenca z vidika pasivne in aktivne varnosti. V svet avtomobilizma je vpeljal dolg seznam varnostnih inovacij, ki so postale splošno spoštovani standardi. Nekako je v vsakem avtomobilu, ki danes šviga po asfaltu, tudi nekaj volva. Vetrobransko steklo, ki se ob udarcu ne razbije, tritočkovni varnostni pasovi na sprednjih sedežih, ki jih je Volvo uvedel že leta 1959, pozneje pa dodal še na zadnjih sedežih, sistem stranske zaščite SIPS, zavorni sistem ABS proti blokiranju koles so le štirje izumi s precej daljšega seznama, ki v svojem izvirniku nosijo Volvov podpis.

Vsakič, ko na cesto zapelje nov Volvov model, se tako varnostna lestvica postavi za stopničko višje. Nove varnostne standarde postavlja tudi novinec na čelu Volvove flote in je kot tak tudi utelešenje švedskega pogleda na avtomobilsko varnost. Novi športno-terenski volvo XC60 je opremljen s tremi naprednimi asistenčnimi funkcijami, ki so zasnovane tako, da omogočajo avtomatsko asistenco pri nadzoru vozila, ko je to potrebno. Tako pomagajo pri izogibanju potencialnim nevarnostim, pri Volvu pa so zato prepričani, da je XC60 prav po zaslugi teh funkcij eden izmed najbolj varnih avtomobilov na svetu.

Pri Volvu se že več let intenzivno ukvarjajo s sistemi, ki pomagajo pri preprečevanju nesreč. In zelo dobro vedo, kako učinkoviti so. Samo na Švedskem so tudi po zaslugi sistema samodejnega zaviranja, ki preprečuje nalete od zadaj, priča 45-odstotnemu zmanjšanju tovrstnih nesreč. Z novim XC60 pa delujejo v smeri, da bo znal avtomobil sam obrniti volan stran od morebitnega trka.

Sistemi, ki varnostno letvico postavljajo še višje

Sistemu City Safety so dodali pomoč pri krmiljenju, ki se aktivira takrat, ko sistem samodejnega zaviranja ni dovolj za izognitev morebitnemu trku. V takšnem primeru bo sistem sam obrnil volan in se izognil oviri, ki se je nenadoma pojavila pred njim. City Safety pomaga pri izogibanju trkom z drugimi vozili, pešci, kolesarji in večjimi živalmi. Asistenca pri usmerjanju pa je aktivna pri hitrostih med 50 in 100 kilometrov na uro.

Volvo je dodal tudi tako imenovani sistem Oncoming Lane Mitigation, ki vozniku pomaga pri izogibanju trku z vozilom v sosednjem voznem pasu. Sistem opozarja voznika, ki je neželeno zašel s svojega voznega pasu. V takšnem primeru mu ponudi asistenco pri krmiljenju, ki ga vodi nazaj na sredino voznega pasu in tako zagotovi prostor vozilu, ki vozi po sosednjem voznem pasu. Ta sistem je aktiven pri hitrostih med 60 in 140 kilometrov na uro.

Nadgrajen je tudi Volvov sistem za zaznavanje mrtvega kota BLIS  (Blind Spot Information System). Tudi pri tem sistemu po novem namreč deluje asistenca pri usmerjanju, ki voznika odpelje nazaj na sredino voznega pasu in ga izvleče z nevarnega območja.

V novi XC60 so ob tem vgrajeni tudi vsi varnostni sistemi, ki jih že poznajo njegovi večji bratje iz serije 90. Med njimi so zaznavanje večjih živali, sistem proti zdrsu, polavtonomna vožnja in opcijsko tudi sistem Pilot Assist. Prav zato je varnost tudi največje udobje v novem volvu XC60.

Kot vodilno podjetje na področju varnosti pri Volvu ne morejo sprejeti, da lahko ljudje umrejo ali se poškodujejo med prevozom od točke A do točke B. Z razvojem novih varnostnih rešitev je Volvo na dobri poti, da bodo do leta 2020 njihovi avtomobili tako varni, da v primeru nesreče v njih nihče ne bo umrl niti se ne bo resno poškodoval.

PRO
Članki
PRO
Članki
Članki Zakaj avtomobila ni pametno prepustiti šušmarju?

Avtomobil, ki je eden največjih nakupov, si zagotovo zasluži ustrezno vzdrževanje. Le tako bodo odpadli dodatni stroški zaradi...

PRO
Članki
Članki Elektrika – danes eksotika, že jutri klasika

Električna vozila so trenutno še eksotika, a se bo to v prihodnosti tudi po zaslugi Volva spremenilo. Ker bodo Švedi kmalu...

PRO
Članki
Članki Tudi Švedi znajo biti še kako hitri

Volvo ima tako z dirkanjem kot s hitrimi cestnimi modeli več kot dovolj izkušenj, ves svoj športni potencial pa so podkrepili z rekordom...

PRO
Članki
Članki Kako so Švedi zgradili luksuzno znamko?

Na Švedskem je skrb za ljudi najpomembnejša – in to se kaže tudi v njihovih izdelkih. Varnost je na prvem mestu, a brez luksuza ne gre.

PRO
Članki
Članki Avtonomna vožnja kot sveti gral avtomobilske industrije

Počasna vožnja v službo v jutranji prometni konici gotovo ne pomeni prijetnega začetka dneva. Kmalu bo to preteklost, saj boste z...

PRO
Članki
Članki Elektronske oči, ki rešujejo življenja

Volvo s standardno funkcijo City Safety opozori na nevarnost in v kritičnih trenutkih po potrebi tudi sam zavira, s tem pa prepreči ali...

PRO
Članki
Članki Nordijska obzorja

Volvo z omejeno serijo avtomobilov, ki nosijo oznako Nordic, omogoča zanimivo vstopnico v svet nordijske trajnosti.