FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? TRIGLAVpro

Vse bo v redu

Električni skiro, trajnostna mobilnost in življenje po koronavirusu

Čas branja: 4 min
30.04.2020  06:00
Obsežen globalni boj z novim virusom bi moral dati nov zagon okoljevarstvenikom. Navsezadnje je sedanja izkušnja z delom od doma in pospešeno digitalizacijo odlična platforma za vzpostavitev novih oblik trajnostne mobilnosti.
Električni skiro, trajnostna mobilnost in življenje po koronavirusu
Foto: Aleš Beno

Svetovna zdravstvena organizacija ocenjuje, da vsako leto zaradi onesnaženja zraka umre 4,6 milijona ljudi, kar je seveda neprimerljivo več kot zaradi novega koronavirusa. Je pa prav globalni boj z novim virusom pokazal na do zdaj nikoli videno enotnost in izjemno prizadevanje držav po svetu, ki so se na krizo odzvale hitro, premišljeno in izredno usklajeno. Zakaj se torej svet ne bi enako odzval na trajnostno grožnjo, ki vsako leto vzame več milijonov življenj?

Čeprav se trenutno zdi, da je v času boja s COVID-19 skrb za okolje, vsaj začasno, potisnjena na drugi tir, pa lahko izkušnje z življenjem v času karantene precej spremenijo nekdaj zakoreninjene navade. Eno izmed pogostih spoznanj tako zaposlenih kot direktorjev podjetij je zmožnost dela od doma zaradi pospešene digitalizacije.

Spodbudni podatki kažejo na nove oblike mobilnosti

Seveda delo od doma pomeni manj prevoza, manj gneče, manj parkirnih prostorov, kar seveda pomeni manjši okoljski odtis. Tako se v vnovičnem zagonu življenja po koronavirusu poleg možnosti v spremembi dela kaže tudi priložnost za bolj trajnostno mobilnost. To je razvidno iz Kitajske, enako kažejo prvi podatki iz različnih držav po Evropi. Uporaba vseh drugih oblik prevoza se je zmanjšala tudi v obdobju, ko se življenje vrača v novo normalnost. Pri tem se vse pogosteje za uporabo, predvsem v urbanih središčih, omenja trend, ki je bil v slovenskih mestih močno prisoten že pred koronavirusom. Govorimo seveda o električnih skirojih, ki bi lahko postali zmagovalec trajnostne mobilnosti v mestih.

Naraščajoče število nesreč

Električni skiroji so namreč več kot primerni za hitro premikanje po mestu in uporabnikom omogočajo veliko prožnost pri vožnji v službo ali šolo, ob hitenju po različnih opravkih in lovljenju dogovorjenih sestankov ali srečanj s prijatelji. Pa vendar naraščajoče število nesreč in poškodb v ospredje postavlja potrebo po izboljšani varnosti.

Poleg varne in preudarne vožnje, prilagojene razmeram na ulici, uporabe varnostne čelade in pazljivosti pri manevriranju med pešci in kolesarji z električnim skirojem mora voznik skiroja poskrbeti tudi za ustrezno zavarovanje električnega skiroja, ki krije morebitno škodo, povzročeno tretjim osebam.

Škode se gibljejo od tri do štiri tisoč evrov

Resda zavarovanje odgovornosti električnega skiroja za zdaj še ni obvezno, a se morajo uporabniki električnega skiroja zavedati, da so odgovorni za škodo, ki jo povzročijo drugim udeležencem v prometu. Škode, povzročene tretjim osebam, so lahko visoke. V povprečju se škode iz zavarovanj splošne odgovornosti za poškodbe oseb gibljejo od tri do štiri tisoč evrov. Zakaj bi tvegali plačilo takšne škode, če obstaja zavarovanje tudi za električne skiroje in druga posebna prevozna sredstva, ki krije tovrstne škode.

Zavarovalnica Triglav kot prva v Sloveniji nudi zavarovanje e-skirojev v sklopu AvtoMobilnega zavarovanja. To vključuje odgovornost voznika oz. zavarovanca, to pomeni kritje morebitnih vsebinskih zahtevkov tretjih oseb za škodo, ki jo voznik povzroči, ter asistenčne storitve. Zavarovanje velja za vse člane družine, ki uporabljajo e-skiro. AvtoMobilno zavarovanje lahko sklenete tudi na daljavo, kar iz svoje dnevne sobe.

Kako varno in odgovorno v promet z električnim skirojem

Nevarnost: poškodba glave

Vozniki električnih skirojev – skiroisti – največkrat poleg odrgnin in zlomljenih kosti utrpijo poškodbe glave pri padcu s skirojem. Zavedati se je treba, da električni skiroji dosegajo hitrost do 25 kilometrov na uro na majhnih kolesih, ki kaj hitro izgubijo stik s podlago.

Rešitev: varnostna čelada

Voznik e-skiroja mora obvezno nositi čelado, saj si le tako lahko zavaruje glavo pred hujšimi poškodbami. Električni skiroji v mestu dosegajo podobne hitrosti kot povprečen kolesar, če ne celo večjih. Uporaba varnostne čelade na kolesu je obvezna, prav tako bi jo morali nujno nositi tudi skiroisti.

Nevarnost: mokra oziroma spolzka podlaga

Tako kot s kolesom ali motorjem je z električnim skirojem treba še posebej paziti na mokri ali spolzki podlagi, saj sta edini stik s podlago pri skiroju dve majhni kolesi.

Rešitev: prilagoditev hitrosti razmeram in znanju

E-skiro omogoča hitrosti do 25 kilometrov na uro, kar pa je že več kot dovolj za hudo poškodbo, če kolesa zdrsnejo na spolzki podlagi in je padec neizogiben. Nujno je, da voznik prilagodi hitrost razmeram in svojemu znanju.

Nevarnost: nespametna vožnja

Velikokrat vidimo voznike z električnimi skiroji, kako preizkušajo končno hitrost skiroja v coni za pešce ali na kakšnem ozkem pločniku, kjer je tudi veliko drugih udeležencev v prometu, denimo pešcev.

Rešitev: načrtuj vožnjo

Skiroist se mora zavedati, da je hitrejši od pešcev in večine kolesarjev v mestu, zato mora svojo vožnjo pametno načrtovati in ob morebitni gneči na pločniku ali coni za pešce ustrezno prilagoditi hitrost ali celo sestopiti s skiroja.

Težava: najem pokvarjenega skiroja

Vse več podjetij v tujini in tudi pri nas se ukvarja z izposojo električnih skirojev. Ti so velikokrat poškodovani in morda ne delujejo, kot bi morali, če jih serviserji podjetja, ki jih upravlja, še niso popravili.

Rešitev: preveri stanje skiroja pred vožnjo

Preden se zapeljete z izposojenim e-skirojem, ki ste ga prek aplikacije najeli in prevzeli na ulici, preverite njegovo delovanje. Najpomembnejši so zavore, krmiljenje, kolesa in drugo. Če vse ne deluje tako, kot bi moralo, to sporočite podjetju, ki skiro oddaja, in raje počakajte na drugega.

Težava: novinci na skiroju

Električni skiroji so še vedno novost na trgu, zato se z njimi veliko ljudi pelje prvič in ne poznajo njihovih zmogljivosti.

Rešitev: najprej opravi testno vožnjo

Svetuje se, da vsak novinec najprej opravi testno vožnjo, na kateri si vzame dovolj časa, da se seznani in nauči vožnje na različnih podlagah in privadi hitrosti ter pospeškom, ki jih e-skiro zmore.

Težava: poškodbe pešcev in kolesarjev

Električni skiroji so lahko nevarni tudi za druge udeležence v prometu, kot so pešci, kolesarji, rolkarji, ne le za skiroista. Skiroji so zaradi baterije težki okoli 10 kilogramov in dosegajo hitrosti do 25 kilometrov na uro, kar lahko ob bližnjem srečanju z mimoidočim povzroči hude poškodbe, v nekaterih primerih so se takšne nesreče žal končale tudi s smrtjo.

Rešitev: poskrbi za ustrezno zavarovanje e-skiroja

Čeprav zavarovanje odgovornosti električnega skiroja za zdaj še ni obvezno, se morajo uporabniki električnega skiroja zavedati, da so odgovorni za škodo, ki jo povzročijo drugim udeležencem v prometu. Škoda, povzročena tretjim osebam, je lahko visoka. V povprečju se škode iz zavarovanj splošne odgovornosti za poškodbe oseb gibljejo od tri do štiri tisoč evrov. Zakaj bi tvegali plačilo takšne škode, če obstaja zavarovanje tudi za električne skiroje in druga posebna prevozna sredstva, ki krije tovrstne škode?

PRO
Članki
Članki Ne zamenjujte skladov v naložbenih ali pokojninskih zavarovanjih zaradi koronavirusa

Varčevanje za pokojnino ali naložbena življenjska zavarovanja sta dve izmed najbolj dolgoročnih naložb; časovni horizont 20 ali več...

PRO
Članki
Članki Kako urejati zavarovanja, ko so poslovalnice zaprte?

Pogledali smo, kako je z urejanjem zavarovanj v času epidemije koronavirusa.

PRO
Članki
Članki Birokracija ni več izgovor, zakaj v mikropodjetju nimate kolektivnega PDPZ

Do zdaj se je, kljub finančnim ugodnostim, le malo mikropodjetij odločalo za pristop h kolektivnem prostovoljnem dodatnem pokojninskem...

PRO
Članki
Članki Zakaj ste verjetno slabši voznik, kot mislite

Slovenski voznik, predvsem moški, največkrat precenjuje svoje vozne sposobnosti. To je pokazala nedavna Turneja mobilnosti. Medtem ko si...

PRO
Članki
Članki Na kaj pozabljajo espeji, pa ne bi smeli?

Štirje stebri varnosti, ki bi si jih moral postaviti vsak espe, so varnost v primeru morebitne bolezni ali bolniške odsotnosti,...

PRO
Članki
Članki Ugotovite, ali ste le izčrpani ali pa morda že izgorevate

V Sloveniji je petina zaposlenih delovno izčrpana, tretjina pa jih izgoreva. Pojasnjujemo razlike in ponujamo rešitve, s spletnim testom...

PRO
Članki
Članki (izračun) Kakšna bo pokojnina espeja, ki je plačeval minimalne prispevke?

Enak mesečni vložek dodatnega pokojninskega varčevanja vam bo zagotovil za polovico nižjo mesečno rento, če boste namesto pri 30...

PRO
Članki
Članki Kaj za podjetje pomeni smrt družbenika ali espeja?

Smrti družbenika družbe z omejeno odgovornostjo ali pa espeja neizogibno vpliva na poslovanje podjetja in ima številne pravne ter...