FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? TRIGLAVpro

Vse bo v redu

Zakaj ste verjetno slabši voznik, kot mislite

Čas branja: 3 min
11.12.2019  09:16
Slovenski voznik, predvsem moški, največkrat precenjuje svoje vozne sposobnosti. To je pokazala nedavna Turneja mobilnosti. Medtem ko si je večina moških pripisala oceno vsaj 8 od 10, je učitelj vožnje na podlagi preizkusa na simulatorju vožnje DRAJV ocenil, da bi ponovitev izpitne vožnje uspešno opravil le eden od treh voznikov. Zato so v Zavarovalnici Triglav voznikom in voznicam ponudili, da svoje vozniško znanje preizkusijo tudi na cesti.
Zakaj ste verjetno slabši voznik, kot mislite

Majhen delež voznikov, ki bi znova opravili izpit, dokazuje, da nekoč pridobljeno znanje ni za vedno. S časom se namreč spreminjajo tako predpisi v cestnem prometu kot tudi sama vozila in prometna infrastruktura.

Opravljen preizkus vam prinese trening varne vožnje

Zato Zavarovalnica Triglav vabi vse voznike na ponovitev izpitne vožnje ob nadzoru učitelja vožnje in preverjanje vozniškega znanja. Na koncu vožnje bo učitelj ocenil, ali bi voznik izpit opravil ali ne, hkrati pa pojasnil, kje je voznik delal napake, in vam ponudil praktične nasvete za nadgradnjo vožnje. Opravljena izpitna vožnja vam prinese nagrado – trening varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje Vransko.

Turneja mobilnosti, ki je namenjena tudi raziskovanju slovenskih voznih navad, je sicer ponudila nekaj zanimivih izsledkov o tem, kako si ustvarjamo mnenja o vožnji voznikov iz različnih slovenskih krajev.

Sodimo na podlagi krajevnih oznak na registrskih tablicah

Pregovorno Ljubljančani zapeljejo skozi križišče tudi ob rdeči luči na semaforju, medtem ko naj bi bili Kranjčani sposobni zavirati pred križiščem kljub zeleni. Mariborske tablice naj bi po ustnem izročilu cestnih udeležencev označevale divjake na avtocestah. To so mnenja in ocene bralcev spletnega portala Vozimse.si.

Vozniki iz Novega mesta so najbolj samozavestni glede varnosti svoje vožnje. V Celju pa bi največ voznikov, ki so se v okviru Turneje preizkusili na simulatorju, to je kar 49 odstotkov, znova opravilo vozniški izpit.

Simulator dodelil največ odličnih ocen Mariborčanom

Zanimiva je tudi ocena algoritma simulatorja, ki sicer ocenjuje samo dogajanje znotraj simulacije in ne upošteva opažanj učitelja vožnje. Tudi tukaj se je izkazalo, da so Mariborčani zelo samokritični, čeprav niso tako slabi vozniki. Simulator je prav Mariborčanom dodelil največ odličnih ocen. Medtem pa ocene odlično ni dobil niti en voznik iz Novega mesta, čeprav so sami presodili, da si skoraj polovica zasluži to oceno.

Celjani vozijo najhitreje

Simulator varne vožnje DRAJV omogoča tudi preverjanje hitrosti vožnje in predvsem prekoračitve hitrosti ter spremlja predvidevanja nevarnih situacij in odziva nanje. Preizkus je pokazal, da so vozniki v Celju najbolj kršili omejitve hitrosti, saj so prevladovali v skupinah najhitrejših voznikov – od tistih, ki so vozili pet kilometrov na uro hitreje od predpisanega, pa vse do tistih, ki so presegli hitrost za 20 kilometrov na uro. Sledili so jim vozniki iz Kranja in Murske Sobote, medtem ko so bili vozniki iz Maribora in Nove Gorice mirnejši.

Si upate znova na izpitno vožnjo?

Izpitno vožnjo z učiteljem vožnje Manuelom Pungartnikom so najprej ponovili Atmosferci

V videu poglejte, kako sta se izkazala Saša Kapetanović in Ciril Komotar, ki je po koncu vožnje dejal: »Ta slaba ura izpitne vožnje mi je dala veliko za naprej. Predvsem bom bolj pozoren voznik, kot sem bil do zdaj.«)

Izpitniki navdušeni nad priložnostjo

Magda Kužnik je izpit opravljala pred 30 leti. Bila je prva voznica, ki je v okviru akcije Ponovno na izpitno vožnjo uspešno opravila preizkus: »Na ponovitev sem se prijavila, da vprašam to, česar nisem vedela, in izvem kaj novega, ker vem, da se predpisi spreminjajo. To izkušnjo bi svetovala vsakomur, ker z vsako tako vožnjo, kjer imaš zraven učitelja vožnje, lahko pridobiš varnost. In potem smo vsi bolj varni v prometu.«

Dobra popotnica – obvladajte krožišča

Učitelj varne vožnje Manuel Pungertnik, ki kandidate za ponovitev vožnje spremlja in jih oceni, ugotavlja, da voznikom in voznicam največ zagat povzroča prav vožnja v križiščih. Pred prijavo na ponovitev izpitne vožnje zato na Vozimse.si preverite vse, kar morate vedeti, da vas nobeno krožišče ne bo zmedlo, pa tudi druge članke in teste o CPP in cestnem bontonu.

PRO
Članki
Članki Ne zamenjujte skladov v naložbenih ali pokojninskih zavarovanjih zaradi koronavirusa

Varčevanje za pokojnino ali naložbena življenjska zavarovanja sta dve izmed najbolj dolgoročnih naložb; časovni horizont 20 ali več...

PRO
Članki
Članki Električni skiro, trajnostna mobilnost in življenje po koronavirusu

Obsežen globalni boj z novim virusom bi moral dati nov zagon okoljevarstvenikom. Navsezadnje je sedanja izkušnja z delom od doma in...

PRO
Članki
Članki Kako urejati zavarovanja, ko so poslovalnice zaprte?

Pogledali smo, kako je z urejanjem zavarovanj v času epidemije koronavirusa.

PRO
Članki
Članki Birokracija ni več izgovor, zakaj v mikropodjetju nimate kolektivnega PDPZ

Do zdaj se je, kljub finančnim ugodnostim, le malo mikropodjetij odločalo za pristop h kolektivnem prostovoljnem dodatnem pokojninskem...

PRO
Članki
Članki Na kaj pozabljajo espeji, pa ne bi smeli?

Štirje stebri varnosti, ki bi si jih moral postaviti vsak espe, so varnost v primeru morebitne bolezni ali bolniške odsotnosti,...

PRO
Članki
Članki Ugotovite, ali ste le izčrpani ali pa morda že izgorevate

V Sloveniji je petina zaposlenih delovno izčrpana, tretjina pa jih izgoreva. Pojasnjujemo razlike in ponujamo rešitve, s spletnim testom...

PRO
Članki
Članki (izračun) Kakšna bo pokojnina espeja, ki je plačeval minimalne prispevke?

Enak mesečni vložek dodatnega pokojninskega varčevanja vam bo zagotovil za polovico nižjo mesečno rento, če boste namesto pri 30...

PRO
Članki
Članki Kaj za podjetje pomeni smrt družbenika ali espeja?

Smrti družbenika družbe z omejeno odgovornostjo ali pa espeja neizogibno vpliva na poslovanje podjetja in ima številne pravne ter...