Trgovci želijo kupce pritegniti z različnimi karticami zaupanja, zvestobe ali ugodnosti, s katerimi jim ob pridnem nabiranju točk, pik ali zvezdic pri nakupovanju v svojih trgovinah omogočajo raznovrstne ugodnosti, popuste in sodelovanje v prodajnih akcijah. Medtem ko so si nekoč trgovci med seboj konkurirali predvsem s cenami in ponudbo, bi lahko rekli, da vas danes pod svojo streho poskušajo zvabiti s karticami zvestobe.
Več nakupite, večji je popust
Kartice ugodnosti tako izdajajo skoraj vse večje trgovske verige, kupci pa si seveda želijo čim nižje cene in čim več dodatnih ugodnosti. Trgovska podjetja med seboj tekmujejo v tem, katero bo ponudilo večje nagrade, sodelovanja pri zanimivih žrebanjih, brezplačne vstopnice za razne prireditve ali športne dogodke, nakupe na obroke brez obresti ali košarico izdelkov za polovično ceno.
Seveda je (trgovcu) pomembno, da v njihovi trgovini zapravite čim več denarja, zato nekateri ugodnosti razdelijo v tako imenovane plačilne razrede – več porabite, v višji bonitetni razred se boste uvrstili, večji popust boste imeli. Tako svojim zvestim kupcem, tistim, ki se izkažejo z rednim nakupovanjem in večjo porabo denarja pri njih, izdajo raznobarvne kartice (zlate, platinaste …), ki jim omogočajo še več ugodnosti oziroma za nekaj odstotkov višji popust.
Zloraba vaših podatkov?
Kupec bo seveda šel tja, kjer dobi vse potrebno in kjer mu ponudijo največ, pri tem pa bodo, da bi nabrali potrebno število točk za potreben popust, marsikdaj kupili tudi nekaj, česar ne potrebujejo.
Pred časom smo v neki trgovski hiši med nagradami zasledili celo, da vam, če ste izžrebani, priznani kuharski chef pride na dom skuhat živila, kupljena v njihovi trgovini … Ustvarjalnost trgovcev, kako pritegniti kupca, torej ne pozna meja, nekateri pa so pri tem prešli meje zaupnosti, saj so podatke z vaše kartice zlorabili v različne trženjske namene.
Zato je konec maja začela veljati nova zakonodaja GDPR o varovanju osebnih podatkov, kjer ima kupec pravico izvedeti, kako ravnajo z njegovimi osebnimi podatki.
Vohun v nakupovalnem vozičku
»Z razvojem digitalne dobe, ki vključuje široko uporabo interneta, družbenih omrežij, pametnih telefonov in aplikacij ter digitalizacijo skoraj vseh področij našega življenja, sta se izjemno povečala obseg zbiranja in pretok informacij o posameznikih. S primerno obdelavo podatkov jim je lažje slediti, jih profilirati in informacije uporabiti v različne namene, zato je treba okrepiti pravice posameznikov glede varstva njegovih podatkov,« so menili v vodstvu EU in konec maja izdali novo zakonodajo o varovanju osebnih podatkov oziroma Splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR - General Data Protection Regulation).
V njej se podrobneje urejajo pravice posameznikov pri zaščiti njihovih osebnih podatkov, nova pravila pa zaostrujejo in širijo obseg nalog za podjetja pri preglednem ravnanju z osebnimi podatki. Tako imajo porabniki med drugim tudi pravico popravka, izbrisa ali pritožbe, v primeru nedovoljene uporabe njihovih osebnih podatkov pa pravico do pravnega sredstva in sankcije.
Zbiranje osebnih podatkov je odslej dovoljeno le na podlagi privolitve oziroma soglasja, ki mora biti jasno in razumljivo ter dokazljivo. Posameznik mora torej izrecno dati privolitev za zbiranje in obdelavo svojih osebnih podatkov.
Nimate kartice, imate pa boniteto
Leta 2012 je med zavarovalnicami prvi bonitetni program uvedla Zavarovalnica Triglav, ta se razlikuje od "klubov ugodnosti" drugih ponudnikov, ki najpogosteje omogočajo ugodnosti v obliki popustov na cene storitev partnerskih organizacij, ne pa popustov na sklenjena zavarovanja.
Zavarovalnica Triglav nima kartice, a zvestobo svojih zavarovancev nagrajuje s Triglav kompletom. To je bonitetni program, ki preprosto in pregledno ponuja popuste na zavarovanja zavarovalnice Triglav kot tudi zdravstvena zavarovanja Zdravstvene zavarovalnice Triglav ter dodatna pokojninska zavarovanja Skupne pokojninske družbe. Namenjen je fizičnim osebam, ki imajo pri Zavarovalnici Triglav sklenjeni dve ali več zavarovanj, od katerih je vsaj eno premoženjsko (npr. zavarovanje stanovanja ali avta).
Vsa zavarovanja družine in njenih članov so združena v en komplet, ki je okvir za pridobivanje bonitet; bonitete koristijo vsi člani družine, ki tako lahko skupaj pridobijo do 25 odstotkov popusta na vsa zavarovanja, vključena v Triglav komplet.