FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? TRIGLAVpro

Vse bo v redu

Ko računalniki prevzemajo volan, ostanejo le simulatorji vožnje

Čas branja: 2 min
28.03.2018  08:47
Izračuni pravijo, da treba za boljšo varnost v prometu ljudem odvzeti nadzor nad vožnjo.
Ko računalniki prevzemajo volan, ostanejo le simulatorji vožnje

Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacija (World Health Organization) vsako leto na cestah umre več kot 1,25 milijona ljudi, prometne nesreče pa so najpogostejši vzrok smrti mladih med 15 in 29 letom. Po njihovi oceni naj bi prometne nesreče večino držav stale tri odstotke BDP. Brez občutnega izboljšanja prometne varnosti bo leta 2030 prometna nesreča sedmi najpogostejši razlog smrti. Velike težave povzroča tudi med 20 in 50 milijoni poškodovanih udeležencev prometnih nesreč, veliko je takih s trajnimi posledicami.

Uporaba mobilnika lahko podvoji reakcijski čas

Eden poglavitnih vzrokov nesreč je človeška napaka, kjer izstopa nezbranost zaradi uporabe mobilnih telefonov: po ocenah naj bi lani v ZDA zaradi tega na cestah življenje izgubilo več kot 2.600 posameznikov. Uporaba mobilnika naj bi reakcijski čas podaljšala med 20 in 50 odstotki.

A čeprav uporaba sodobnih tehnoloških pripomočkov med vožnjo zahteva vsako leto več življenj, ravno napredek tehnologije obeta največji napredek pri cestni varnosti. Nekatera danes že povsem običajna oprema, kot so zračne blazine, prilagodljivi varnostni pasovi ali elektronski nadzor stabilnosti, je plod tehnološkega razvoja, ki je v preteklosti rešil veliko življenj. A pravo revolucijo v varnosti cestnega prometa prinašajo tehnologije 21. stoletja, ki se že uveljavljajo v svetu.

Bodo avtomobili, podobno kot letala, dobili črno skrinjico?

Preprosta možnost za zbiranje podatkov o vožnji, ki lahko pripomore k varnosti, je uporaba telematičnih "črnih skrinjic", ki med drugim beležijo lokacijo, hitrost in sunkovitost pospeševanja ter zaviranja. Ker gre za trajno zbiranje podatkov, podobno kot je že navada pri tovornem prometu, lahko varnostni organi izdajo kazen za prekrške, storjene v preteklosti, kar bi, vsaj teoretično, voznike lahko privedlo do vožnje, ki bi bila ves čas skladna s prometnimi pravili.

Logika avtonomne vožnje: zmanjšanje človeškega nadzora nad vožnjo povečuje varnost

A pravo prihodnost mobilnosti pomeni umetna inteligenca v avtonomni vožnji samovozečih vozil. Medtem ko obstaja pet ravni avtonomne vožnje, napovedi in raziskave napovedujejo, da vsako zmanjšanje človeškega nadzora nad vožnjo poveča varnost. Kar izhaja iz predpostavke, da je človeška napaka mogoča precej prej oziroma pogosteje kot napaka računalniškega algoritma. A optimističnim napovedim navkljub je do prihoda avtonomne vožnje samovozečih vozil še kar nekaj let.

Pozor: računalniški simulator vožnje

Na srečo obstajajo tehnologije, ki pomagajo zmanjšati število prometnih nesreč prek usposabljanja in treninga vožnje v navidezni resničnosti. Računalniški simulatorji vožnje opozarjajo na usodne posledice napak med vožnjo, kot so neupoštevanje predpisov, nezbranost ali prehitra vožnja. Uporaba simulatorja je dobra priložnost za osvežitev ali pridobivanje voznih spretnosti v virtualnem okolju, kjer se vozniki lahko učijo na svojih napakah, kar je v pravem cestnem režimu nemogoče.

Takšen simulator lahko preizkusite v digitalnem centru Triglav LAB na Dunajski cesti 20 v Ljubljani. Gre za enega najnaprednejših simulatorjev vožnje pri nas, ki lahko ponudi dober približek realni vožnji in kar najbolje simulira nepredvidljive situacije v varnem okolju. Na njem bodo lahko mladi vozniki po novem opravili tudi tečaj varne vožnje. Z njim si lahko pridobijo 50-odstotno znižanje doplačila za mladega voznika.

PRO
Članki
Članki (izračun) Kakšna bo pokojnina espeja, ki je plačeval minimalne prispevke?

Enak mesečni vložek dodatnega pokojninskega varčevanja vam bo zagotovil za polovico nižjo mesečno rento, če boste namesto pri 30...

PRO
Članki
Članki Kaj za podjetje pomeni smrt družbenika ali espeja?

Smrti družbenika družbe z omejeno odgovornostjo ali pa espeja neizogibno vpliva na poslovanje podjetja in ima številne pravne ter...

PRO
Članki
Članki Izgorelost kot sindrom kroničnega stresa

Kdaj lahko govorimo o sindromu izgorelosti in kdaj o delovni izčrpanosti ter zakaj menedžerji na delo hodijo bolni?

PRO
Članki
Članki Skupno zavarovanje obeh partnerjev ugodnejše od dveh ločenih zavarovanj

Če primerjamo dve ločeni življenjski zavarovanji s skupnim (vzajemnim) zavarovanjem obeh partnerjev, ugotovimo, da je vzajemno...

PRO
Članki
Članki Zamolčanje podatkov pri sklenitvi zavarovanja vas lahko veliko stane

Ob sklepanju življenjskega zavarovanja se splača biti iskren.

PRO
Članki
Članki Bi šli na svoje? Kaj morate vedeti?

Izbira stanovanjskega posojila in ustreznega zavarovanja zahteva čas za razmislek in ustrezne informacije.

PRO
Članki
Članki Podcenjenost in stres srednjega menedžmenta: kako ublažiti operativni stres?

Pomembno je razumeti psihološke pritiske, s katerimi se srečuje srednji menedžment, in poznati strategije za lajšanje bremen, ki jih...

PRO
Članki
Članki Kaj lahko v podjetju storite za upravljanje kibernetskih tveganj?

Popolne zaščite ni. A tveganja lahko obvladujete.