FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? TRIGLAVpro

Vse bo v redu

To morate vedeti, preden se odpravite s kolesom v službo

Čas branja: 3 min
16.05.2017  13:47
To morate vedeti, preden se odpravite s kolesom v službo

V svetu in še posebej v Evropi se vse več ljudi po opravkih in v službo vozi s kolesi. Kolesarjenje je cenejše in do okolja prijaznejše kot uporaba motornih vozil, v mestih pa ima tak prevoz še eno pomembno prednost – vožnja s kolesom je v jutranji ali popoldanski konici praviloma hitrejša kot z avtomobilom, seveda pa je tudi lažje najti parkirni prostor blizu vaše službe, ki ga poleg tega ni treba plačati. V Ljubljani si ljudje brez kolesa tega lahko izposodijo prek sistema Bicikelj. Z njim so si uporabniki lani kolesa po podatkih Europlakata izposodili skoraj 667.000-krat.

Izposoja ali nakup kolesa?

A izposoja kolesa pogosto ni optimalna možnost za nekoga, ki se v službo želi pripeljati vsak dan, in nakup je edina možnost. Pri nakupu je poleg ustrezne velikosti in vrste kolesa, ki ga potrebujemo (mestno, cestno, gorsko ali treking kolo), treba pomisliti na marsikaj. Najpomembnejša je ponavadi cena; za novo kolo lahko odštejete tako veliko ali skoraj tako malo, kot si lahko privoščite. Za rabljeno kolo pa praviloma manj.

Na kaj morate biti pozorni pri nakupu rabljenega kolesa?

Pri nakupu rabljenega kolesa je poleg ustreznosti treba predvsem paziti na njegov izvor, zato je pomembno, da ga kupite od zanesljivega prodajalca. Izjemno neprijetno je, če se vam med vožnjo zgodi, da nekdo prepozna svoje ukradeno kolo in vas potegne z njega, opravke pa boste imeli tudi s policijo. V Sloveniji namreč po podatkih policije letno ukradejo kar tri tisoč koles, skoraj deset na dan. Lastniki ukradenih koles poleg prijave policiji za iskanje pogosto uporabljajo tudi družabne ali druge internetne strani ter si s tem povečajo možnosti, da se odtujeno vozilo najde. Od prodajalca zato vedno zahtevajte dokumente o lastništvu kolesa.

Na kolesu, kot povsod v prometu, je najpomembnejša varnost

Še tako odličen in previden kolesar ni varen pred zunanjimi vplivi, naj bodo to pregovorno slabe ceste ali pa nepozorni udeleženci v prometu. Niti dosledno upoštevanje prometnih predpisov pogosto ni dovolj. Kolesarji so poleg pešcev in motoristov najbolj ogroženi udeleženci v prometu. Leta 2016 je po podatkih Javne agencije za varnost prometa v Sloveniji na cestah umrlo kar 13 kolesarjev, 179 je bilo težje, 991 pa lažje poškodovanih. Najpogostejši vzroki prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev so bili neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil prednosti ter nepravilna stran in smer vožnje.

Kako pogosto vzdržujete svoje mestno kolo?

Odgovorni ste tudi na kolesu!

Resda zavarovanje odgovornosti za kolesarje v nasprotju z vozili na motorni pogon ni obvezno, je pa gotovo koristno, predvsem če kolo uporabljate pogosto. Poleg telesnih poškodb so zneski škode za povzročitelja nesreče lahko izjemno visoki. Že popravilo manjše praske lahko stane nekaj deset evrov, večje poškodbe avtomobila ali drugih vozil pa gredo hitro tudi v več tisoč evrov. Poleg zavarovanja odgovornosti imajo kolesarji možnost tudi za kasko zavarovanje svojega kolesa, tudi v primeru kraje.

Se še vedno sprašujete, ali bi se vozili v službo s kolesom? Seveda, a vsekakor z ustreznim kolesom in ustreznim zavarovanjem. Preverite ponudbo zavarovanj koles in kolesarjev pri zavarovalnici TRIGLAV.

PRO
Članki
Članki Ne zamenjujte skladov v naložbenih ali pokojninskih zavarovanjih zaradi koronavirusa

Varčevanje za pokojnino ali naložbena življenjska zavarovanja sta dve izmed najbolj dolgoročnih naložb; časovni horizont 20 ali več...

PRO
Članki
Članki Električni skiro, trajnostna mobilnost in življenje po koronavirusu

Obsežen globalni boj z novim virusom bi moral dati nov zagon okoljevarstvenikom. Navsezadnje je sedanja izkušnja z delom od doma in...

PRO
Članki
Članki Kako urejati zavarovanja, ko so poslovalnice zaprte?

Pogledali smo, kako je z urejanjem zavarovanj v času epidemije koronavirusa.

PRO
Članki
Članki Birokracija ni več izgovor, zakaj v mikropodjetju nimate kolektivnega PDPZ

Do zdaj se je, kljub finančnim ugodnostim, le malo mikropodjetij odločalo za pristop h kolektivnem prostovoljnem dodatnem pokojninskem...

PRO
Članki
Članki Zakaj ste verjetno slabši voznik, kot mislite

Slovenski voznik, predvsem moški, največkrat precenjuje svoje vozne sposobnosti. To je pokazala nedavna Turneja mobilnosti. Medtem ko si...

PRO
Članki
Članki Na kaj pozabljajo espeji, pa ne bi smeli?

Štirje stebri varnosti, ki bi si jih moral postaviti vsak espe, so varnost v primeru morebitne bolezni ali bolniške odsotnosti,...

PRO
Članki
Članki Ugotovite, ali ste le izčrpani ali pa morda že izgorevate

V Sloveniji je petina zaposlenih delovno izčrpana, tretjina pa jih izgoreva. Pojasnjujemo razlike in ponujamo rešitve, s spletnim testom...

PRO
Članki
Članki (izračun) Kakšna bo pokojnina espeja, ki je plačeval minimalne prispevke?

Enak mesečni vložek dodatnega pokojninskega varčevanja vam bo zagotovil za polovico nižjo mesečno rento, če boste namesto pri 30...