FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? TRIGLAVpro

Vse bo v redu

Knjiga na zadnji polici je lahko težko orožje

Čas branja: 3 min
28.06.2016  14:28
Ali ste vedeli, da predmet, ki ga pustite na zadnji polici avtomobila, pri hitrosti 50 kilometrov na uro poveča naletno težo za 25-krat?
Knjiga na zadnji polici je lahko težko orožje

Slovenci se za volanom pogosto ne zavedamo nevarnosti, ki nam grozijo. Malomarni smo že pri namestitvi za volanom, še bolj pa pri natovarjanju prtljage. Ležernost je na prvi pogled sicer udobna, a nevarna, že ko ostreje zaviramo, kaj šele, ko se zgodi nesreča.

Že nogometna žoga se ob nenadnem zaviranju ali trku lahko spremeni v težek in nevaren leteči predmet, knjiga, prenosnik, dežnik ali kak drug težji predmet na zadnji polici pa je lahko že smrtno nevarno orožje. Pri natovarjanju je zato še kako pomembno, da vso prtljago spravimo v prtljažni prostor in nič ne pustimo na zadnji polici ali roloju.

Sistematičnost pri zlaganju prtljage

A tukaj se zgodba o pravilnem natovarjanju prtljage pravzaprav šele začne, kar je še posebej pomembno pred dopustom. Večja količina prtljage med počitnicami namreč pomeni tudi svojevrstno težavo, ki se je kaže lotiti pravilno.

Zlaganja prtljage ali tovora v avtomobil se morate lotiti sistematično, zato imejte vso prtljago pripravljeno in že okvirno sortirano glede na velikost oziroma težo. Seveda pa ni pomembno samo, kako jo boste spravili v avto, predvsem morate poskrbeti, kako jo boste pravilno zavarovali.

Pri trku se naletna teža tovora močno poveča, ta pa vselej prileti v kabinski prostor. Pri 50 kilometrih na uro pri čelnem trku se naletna teža predmeta poveča za 25-krat, zato je pomembno, da so predmeti pravilno zloženi.

Večji in težji kosi na dno, lažji na vrh

Pravila so preprosta in lahko razumljiva. Najtežji in največji kosi sodijo na dno. Če dodatna oprema avtomobila, kot so mreže, kljukice ali celo razdelilne police, to omogoča, je tovor treba dodatno pričvrstiti. Manjši in lažji predmeti sodijo na vrh.

Če je prtljage preveč in razmere zahtevajo odstranitev police prtljažnika, naj prtljaga ne presega višine naslonjal druge vrste, a morata biti kabina in prtljažnik ločena z varnostno mrežo. Odločilnega pomena je, da naj na vrhu kupa prtljage počivajo zares lahki predmeti.

Paket šestih velikih plastenk z vodo pa pri kratkotrajni obremenitvi med nasilnim trkom zlahka doseže težo več kot 700 kilogramov.

Upoštevajte nosilnost strehe in potencial prtljažnika

V strešni prtljažnik zlagajte prtljago po enakem principu - težje na dno, lažje na vrh, pri tem pa obvezno upoštevajte navodila proizvajalca tako prtljažnika kot tudi avtomobila glede obremenitve. Količina prtljage v strešnem prtljažniku naj bo takšna, da ga ne bo treba zapirati na silo.

Pri zapiranju na silo lahko poškodujete tečaje ali ključavnice, prav tako pa se lahko zgodi, da spoj pokrova prtljažnika ne bo zadostno tesnil in bo zato v dežju prepuščal vodo.

Posamezni avtomobili, predvsem enoprostorci, križanci in nekateri karavani, omogočajo zlaganje sovoznikovega sedeža in prevoz predmetov, dolgih do tri metre. Tudi v tem primeru mora biti prtljaga primerno zapakirana, zavarovana in pričvrščena!

Upoštevajte vlečne zmogljivosti prtljažnika, nosilnost strehe in nosilnost vozila samega. Kavlji, mreže, dodatna odlagališča, osvetljenost, gumijaste podloge lahko precej nadgradijo uporabnost prtljažnika.

Prtljaga v ali na vozilu mora biti posebej zavarovana

Če pride do nesreče in fizične škode na vozilu in dodatnih delih, recimo na strešnem kovčku, bo zavarovalnica, če imate sklenjeno avtomobilsko kasko zavarovanje, krila le škodo na vašem vozilu. Stroške popravila dodatne opreme, v tem primeru strešnega kovčka, boste morali poravnati sami, če ni posebej vključen v zavarovalno polico in zavarovan z zavarovanjem dodatne opreme.

ThinkstockPhotos-456512005111.1466414955.jpg.c.960px.jpg

Če z avtom pogosto prevažate vrednejše kose prtljage, kot so denimo kolesa in druga športna oprema, je zato priporočljivo razmisliti o dodatnem zavarovanju prtljage, strešnih kovčkov in njihove vsebine.

Preobremenjeno vozilo se pelje drugače

Ne preobremenite avtomobila, največja dovoljena obremenitev oziroma masa je sicer navedena v knjižici s tehničnimi podatki.

Ne pozabite tudi, da tovorno preobremenjeno vozilo pomeni preobremenitev mehanskih komponent. Pri izvajanju manevrov v sili (kot je prikazano v videu) je obnašanje vozila lahko kljub pomoči aktivno-varnostne elektronike nepredvidljivo.

Preseženi okviri nosilnosti lahko pomenijo razliko med trkom in varnim izogibanjem oviri, zavorna pot je lahko precej daljša.

Upoštevajte tudi vidik energetske učinkovitosti. Če razmere to omogočajo, prtljago vozite znotraj vozila. Vsak dodaten zračni žep ob karoseriji se zelo hitro pozna pri porabi goriva in posledično tudi pri obremenitvi denarnice.

ThinkstockPhotos-5052342031111.1466415692.jpg.n.960px.jpg

5 namigov za varen prevoz prtljage:

  • zadnjo klop prevračajte oziroma podirajte le takrat, ko je to nujno, saj klop pomeni varovalno pregrado med prtljažnikom in potniško kabino;
  • če je mogoče, za pritrditev uporabite varnostne pasove v avtu, v prtljažniku pa pritrdilne prstane;
  • drobne kose prtljage pospravite v škatle, ostre in daljše kose prtljage pa zavijte v odejo;
  • pazite na pravilno razporeditev teže; težje predmete vedno položite na dno prtljažnika, predmete, ki tehtajo več kot 25 kilogramov, pa po možnosti ne polagajte na mesta za potniki;
  • posebno težke predmete položite v prostor za noge sovoznika - če je sedež nezaseden.

Ali ste vedeli?

Prtljaga je sestavni del potovanj, tako daljših kot tudi vsakodnevnih voženj v službo. Če se med vožnjo ta poškoduje, je dobro, da jo imamo zavarovano.

Preverite, kako lahko z enim zavarovanjem zavarujete tudi stvari, kot so strešni kovčki in njihova vsebina, prtljažniki, smuči in kolesa na prtljažniku, prenosni računalnik, mobilni telefon, fotoaparat ali otroški avtosedež.

PRO
Članki
Članki Zamolčanje podatkov pri sklenitvi zavarovanja vas lahko veliko stane

Ob sklepanju življenjskega zavarovanja se splača biti iskren.

PRO
Članki
Članki Bi šli na svoje? Kaj morate vedeti?

Izbira stanovanjskega posojila in ustreznega zavarovanja zahteva čas za razmislek in ustrezne informacije.

PRO
Članki
Članki Podcenjenost in stres srednjega menedžmenta: kako ublažiti operativni stres?

Pomembno je razumeti psihološke pritiske, s katerimi se srečuje srednji menedžment, in poznati strategije za lajšanje bremen, ki jih...

PRO
Članki
Članki Kaj lahko v podjetju storite za upravljanje kibernetskih tveganj?

Popolne zaščite ni. A tveganja lahko obvladujete. 

PRO
Članki
Članki Sodite med tretjino zavarovancev s prenizko zavarovalno vsoto?

Skoraj tretjina skleniteljev življenjskega zavarovanja se odloči za najnižjo zavarovalno vsoto, ki je za prejemnika povprečne neto...

PRO
Članki
Članki Spletni stresni test: Kako tvegano živite?

Izvedite, kako zdrav je v resnici vaš življenjski slog in kaj lahko storite za zmanjšanje tveganj.

PRO
Članki
Članki Od česa boste živeli leta 2040?

S staranjem prebivalstva je pokojninska blagajna pod vse večjim pritiskom. Poleg tega študije kažejo na nadaljni upad deleža redno...

PRO
Članki
Članki Kako omejiti velika poslovna tveganja malih podjetij?

Manjša podjetja, predvsem v zagonski fazi, zaradi manjših finančnih prihrankov pogosto ne izkoristijo možnosti zavarovanja pred...