FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? TRIGLAVpro

Vse bo v redu

Ali sodite med 80% nadpovprečno sposobnih voznikov?

Čas branja: 2 min
13.06.2016  22:39
Za volanom smo najboljši vozniki pod soncem, nadpovprečno sposobni, varni, mirni, vljudni in uvidevni - in potem se zbudimo iz sanj
Ali sodite med 80% nadpovprečno sposobnih voznikov?

Diploma, služba, družina, pes in streha nad glavo so za marsikoga potrditev, da mu v življenju uspeva, med svoje največje dosežke pa gotovo šteje tudi pridobitev vozniškega dovoljenja. Če dvomov glede nekaterih uspehov ni, je sodba o sposobnosti za upravljanje volana prepuščena vsakemu posebej, samokritika pa je koncept, ki ga vozniki slabo poznamo.

Vozniki svojo vožnjo radi opišejo z vsaj eno pozitivno oceno: 77 odstotkov voznikov zase meni, da so pozorni, 54 odstotkov, da so mirni, 26 odstotkov, da so vljudni do drugih voznikov. Le slaba desetina jih zase meni, da vozijo pod stresom, zgolj trije odstotki voznikov menijo, da so agresivni, le en odstotek pa, da so za volanom neodgovorni.

Pa je v praksi res tako?

Raziskave kažejo, da le nismo najboljši vozniki. Kar 91 odstotkov nas vozi hitreje od omejitev, 65 odstotkov nas vozi s premajhno varnostno razdaljo, 58 odstotkov nas pogosto ne uporablja smernikov, še vedno skrb zbujajočih 22 odstotkov evropskih voznikov pa ne uporablja varnostnega pasu. Nič kaj spodbudne niso niti ugotovitve inštruktorjev varne vožnje, ki vključuje tudi prvine varčne vožnje. Med vozniki je veliko zmot, saj niso osvojili sodobnih tehnik varčne vožnje.

Vozniške persone - se najdete med njimi?

Preverite, katera "vozniška persona" vas najbolje opisuje:

Učitelj | Vsevednež | Tekmovalec | Kaznovalec | Filozof | Izogibalec | Izoliranec

Preberite tudi: Najboljši voznik? Jaz!

telefon-voznja.1465809694.jpg.n.960px.jpg
Med slovenskimi vozniki je vse bolj prisotno tudi telefoniranje med vožnjo.

Vozniki se žal premalo zavedajo, da uporaba mobilnega telefona za volanom bistveno zmanjša njihovo zbranost. Zaradi tega lahko spregledajo pomembno prometno signalizacijo in se prepočasi odzovejo na nepredvidljive razmere na cesti. Takšne okoliščine lahko povzročijo hudo prometno nesrečo.

Voznik vozniku izkljuje oči

Stvari se spremenijo, ko je treba opisati druge voznike, kritiziranje takrat dobi pospešek. Voznikom največkrat očitamo neodgovornost (44 odstotkov), agresivnost (30 odstotkov) in celo nevarno vožnjo (26 odstotkov). Slovenski vozniki negativno vedenje opazijo pogosteje pri drugih voznikih kot pri sebi. Skoraj brez izjeme opazijo druge, ki izsiljujejo prednost, zavijajo brez smernika, nepravilno parkirajo in pospešujejo, medtem ko jih sami želijo prehiteti.

Večina slovenskih voznikov o sebi meni, da so strpni (80 odstotkov), hkrati pa večina misli, da so drugi vozniki nestrpni (74 odstotkov).

Prehitra in agresivna vožnja je še vedno največji vzrok za prometne nesreče s smrtnim izidom. Za samo en kilometer na uro povečana hitrost poveča nevarnost za prometno nesrečo za tri odstotke. Povečanje nevarnosti v razmerju s povečanjem hitrosti raste eksponentno.

Z aplikacijo do večje varnosti na cestah

Vse več zavarovalnic po svetu v svoje zavarovalne police za avtomobiliste vključuje uporabo telematskih sistemov, ki spremljajo vožnjo zavarovancev. Telematska naprava je lahko vgrajena v avtomobil, podobno kot črna skrinjica na letalih, ali pa je sodobnejša in bolj »trendi« v obliki aplikacije na mobilnih napravah.

Telematski sistemi, kot je Drajv, spremljajo našo vožnjo in nas nagradijo, če vozimo zmerno. Na oceno vožnje najbolj vpliva upoštevanje hitrostnih omejitev, sledijo sile pri zaviranju, pospeševanju in vožnji v ovinek, izkušnje iz tujine pa kažejo, da spremljanje vožnje prek mobilne aplikacije prinese resnično izboljšanje na cesti. Telematika je način, kako pridobimo vsi: s cenejšim zavarovanjem in izboljšanjem varnosti na cestah.

Drajv uporablja že več 44 tisoč uporabnikov

Na kaj pomislite, ko preberete: "DRAJV, aplikacija, ki spremlja varnost vožnje in voznike za varno vožnjo nagradi s popustom pri zavarovalni premiji"?

Odzivi na aplikacijo so številni, saj je danes več kot 44.000 uporabnikov, ki dnevno opravijo 4.000 voženj oziroma skupaj kar 100.000 kilometrov, skupaj pa je prevoženih že 13 milijonov kilometrov. Vsak ima svojo izkušnjo, toda skozi čas se je nabralo tudi nekaj predsodkov. Kaj drži in kaj ne?

PRO
Članki
Članki (izračun) Kakšna bo pokojnina espeja, ki je plačeval minimalne prispevke?

Enak mesečni vložek dodatnega pokojninskega varčevanja vam bo zagotovil za polovico nižjo mesečno rento, če boste namesto pri 30...

PRO
Članki
Članki Kaj za podjetje pomeni smrt družbenika ali espeja?

Smrti družbenika družbe z omejeno odgovornostjo ali pa espeja neizogibno vpliva na poslovanje podjetja in ima številne pravne ter...

PRO
Članki
Članki Izgorelost kot sindrom kroničnega stresa

Kdaj lahko govorimo o sindromu izgorelosti in kdaj o delovni izčrpanosti ter zakaj menedžerji na delo hodijo bolni?

PRO
Članki
Članki Skupno zavarovanje obeh partnerjev ugodnejše od dveh ločenih zavarovanj

Če primerjamo dve ločeni življenjski zavarovanji s skupnim (vzajemnim) zavarovanjem obeh partnerjev, ugotovimo, da je vzajemno...

PRO
Članki
Članki Zamolčanje podatkov pri sklenitvi zavarovanja vas lahko veliko stane

Ob sklepanju življenjskega zavarovanja se splača biti iskren.

PRO
Članki
Članki Bi šli na svoje? Kaj morate vedeti?

Izbira stanovanjskega posojila in ustreznega zavarovanja zahteva čas za razmislek in ustrezne informacije.

PRO
Članki
Članki Podcenjenost in stres srednjega menedžmenta: kako ublažiti operativni stres?

Pomembno je razumeti psihološke pritiske, s katerimi se srečuje srednji menedžment, in poznati strategije za lajšanje bremen, ki jih...

PRO
Članki
Članki Kaj lahko v podjetju storite za upravljanje kibernetskih tveganj?

Popolne zaščite ni. A tveganja lahko obvladujete.