FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Toyotapro

Elektrifikacija brez sitnosti

Čas branja: 2 min
16.12.2019  05:29
Nesporno je, da prihodnost pripada električnim vozilom, a do tja je še dolga pot; vmesna alternativa so hibridi, ki so zasnovani tako, da je vožnja čim preprostejša
Elektrifikacija brez sitnosti
Foto: Jayson Fong - www.jaysonfong.com

Večina avtomobilskih proizvajalcev skozi velika vrata vstopa na trg električnih vozil, a jim do večje priljubljenosti vseeno dosti manjka. V povprečju znatno višja cena modelov, omejena infrastruktura polnilnic in dolgotrajno polnjenje odvračajo kupce, med njimi pa je čutiti tudi strah pred omejenim dosegom in prazno baterijo, ko je to najmanj potrebno. V vozilih se za daljši doseg sicer pojavljajo vse večje baterije, a se s tem večinoma podaljšuje tudi čas, ki ga potrebujemo za njihovo polnjenje. Da prihodnost pripada električnim vozilom, ni sporno, vendar pa je pot do tja zaradi mnogih dejavnikov še dolga.

Na tehnološko pot, tlakovano z elektriko, pa je s hibridnim pogonom (električnim in klasičnim motorjem z notranjim izgorevanjem) že pred več kot 20 leti stopila Toyota in takrat ji nihče ni pripisal prihodnosti. Danes je Toyota sinonim za hibridna vozila, čeprav so avtomobili s hibridnim pogonom že več kot sto let stara domislica, dokončno pa so se uveljavili v zadnjem desetletju.

Toyotine rešitve sodobne mobilnosti v podobi hibrida mnogi ljudje še danes ne razumejo, saj ne vedo, ali je te avtomobile treba polniti, jih voziti na kak poseben način, zato podcenjujejo njihove zmogljivosti ter menijo, da ne obstaja pravi model zanje. Kako zelo narobe!

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Samodejno in nezaznavno delovanje hibridnega sklopa

Hibridno vozilo za svoj pogon uporablja dva ali več različnih virov energije. V praksi to pomeni, da ima vozilo klasičen motor na notranje izgorevanje, ponavadi bencinskega, hkrati pa tudi elektromotor, ki energijo za svoje delovanje črpa iz akumulatorjev. Kombinacija tako odpravlja pomanjkljivosti avtomobilov s klasičnimi motorji – preveliko porabo goriva in umazan izpuh. Oba motorja in generator združuje tehnično dovršen razdelilnik moči, zaradi njega lahko bencinski motor deluje neodvisno od hitrosti avtomobila, razdelilnik pa deluje tudi kot brezstopenjski menjalnik.

Hibridni sistem deluje povsem samodejno in nezaznavno, saj v vsakem trenutku avtomatsko izbere električni, bencinski ali kombinacijo obeh pogonov in pri tem neopazno prehaja iz enega načina delovanja v drugega za večjo učinkovitost in odzivnost. Električni pogon je pri tem neslišen in brez izpustov. Pri mestni vožnji na tiho električno energijo lahko uživate v poslušanju pomembnejših stvari, pri večji hitrosti se električnemu neopazno pridruži moč bencinskega motorja, in ko to najbolj potrebujete – denimo pri prehitevanju, vožnji v klanec – se oba motorja združita ter odločno potisneta vozilo naprej.

Preprosti in nezahtevni hibridi za vse okuse

Hibridni avtomobili prinašajo mnoge prednosti, ne le pred klasiko, ampak tudi pred elektriko. Toyotini hibridi so zasnovani tako, da je vožnja v njih čim preprostejša. Ob pritisku gumba za zagon ne zaslišite hrupa, temveč zgolj prejmete potrditev, da je vse pripravljeno. Hibridni sistem se ob tem nadzoruje sam in vsi hibridi imajo samodejni menjalnik, zato preprosto premaknete prestavno ročico v položaj za vožnjo in sproščeno uživate na vsakem potovanju.

Kako daleč boste šli, sploh ni pomembno, saj hibridnega avtomobila ni treba priklopiti na elektriko ter čakati uro ali več, ampak preprosto natočite gorivo in nadaljujete pot kot v vsakem običajnem vozilu. Ko se akumulatorska baterija izprazni, jo odvečna moč bencinskega motorja znova napolni, baterija se obenem polni tudi z energijo, ki nastane ob zaviranju. S hibridom vam tako ni treba vsakih 100 ali 200 kilometrov zaviti na elektročrpalko, da bi polnili akumulator, pozabite lahko tudi na priključni kabel in iskanje električnih polnilnic.

Ena od prednosti Toyotinega hibridnega sklopa je, da ga vgrajujejo v »običajne« modele, s tem pa skrbijo za pestrost ponudbe. V paleti hibridnih modelov imajo tako vse, od mestnega malčka yarisa, prek kombilimuzinske, limuzinske in karavanske corolle do pionirja priusa, poslovnega camryja ter mestnih terencev C-HR in RAV4.

Varčno, a hkrati tudi ugodno in zabavno

Ob omembi hibridov nam na pamet najprej pride tiha, varčna in predvsem umirjena vožnja. Kje so siloviti pospeški, tako značilni za električna vozila? Brez skrbi, Toyotine avte se da po potrebi voziti tudi drugače. Po zaslugi kombinacije odzivnega bencinskega motorja in zmogljivega električnega motorja je vožnja hibrida lahko tudi zabavna. Da vam zagotavljajo odzivnost, ko jo potrebujete, Toyotini hibridi gladko preklapljajo med dvema viroma moči – bencinskim in električnim motorjem. Ko pritisnete na plin, električni motor hibridnega avtomobila zagotovi takojšen sunek navora, medtem ko pri večji hitrosti ali pri prehitevanju na avtocesti v sodelovanju z bencinskim motorjem omogoči veliko več moči.

Vožnja hibrida ni le enostavna in zabavna, ampak lahko z njo tudi prihranite. Kolesa pri hibridih lahko poganja posamično električni motor, bencinski motor ali pa oba hkrati, obenem pa akumulatorje lahko polni bencinski motor ali ob zaviranju generator – energija pri ustavljanju tako ne gre v nič. Ob razmeroma zmogljivih akumulatorjih lahko takšen pogonski sistem zagotavlja tudi kratkotrajen pogon zgolj na elektriko. Hibridi so zato optimalna izbira za vožnjo po mestu, saj se klasični motor le redko zažene – na elektriko lahko vozite s hitrostjo do 50 kilometrov na uro –, s tem pa prihranijo gorivo in denar. Posledica majhne porabe goriva so tudi majhni izpusti, vključno z nizkimi ravnmi izpustov škodljivih dušikovih oksidov (NOx).

In cena?

Kdor misli, da so hibridi pregrešno dragi, se moti. Nabavna cena hibrida je občutno nižja od električnega vozila, tudi vzdrževanje ni drago, baterija pa brez težav zdrži celotno življenjsko dobo vozila.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

PRO
Članki
Članki Ritmi čisto po evropskem okusu

Pri Toyoti so z novo generacijo priusa napovedali, da jih kupci ne bodo poznali več le po varnih in zanesljivih avtomobilih, ampak bo v...

PRO
Članki
Članki (Video) Sopotništvo oziroma kako »nujno« zlo obrnete v prihranke na celi črti

S pravim avtom in sopotništvom do desetkrat nižjih stroškov, pa še pozabljeno družabnost boste obudili v sicer samotnih jutrih

PRO
Članki
Članki Kaj lahko sami storimo za manjšo gnečo v Ljubljani 6

V Ljubljano vsak dan zapelje več kot 120 tisoč vozil, le v ljubljanski BTC City od 34 do 45 tisoč. MOL je že sprejel ukrepe za...

PRO
Članki
Članki 10 stvari, ki jih niste vedeli o hibridih

Ljudje pogosto ne razumejo hibridov, saj med drugim ne vedo, ali jih je treba polniti, oziroma menijo, da ne obstaja pravi model zanje. Ne...

PRO
Članki
Članki Ko iz izpušne cevi priteče voda

Ne, ne gre za odlomek iz kakšnega znanstvenofantastičnega filma ali kakšne komedije, ampak za realnost, ki jo v svet mobilnosti...

PRO
Članki
Članki Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? 2

Slovenci večino poti bolj iz nuje kot pa izbire opravimo z avtomobilom, k znižanju stroškov in količine izpustov pa pomagajo...

PRO
Članki
Članki Do okolja prijazni že danes, ne šele jutri

Nobenih kablov, vtičnic in čakanja, če ni potrebe, le tiha vožnja in skromna poraba - takšna je popolna zelena mobilnost, ki jo pri...