FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Toyotapro

10 stvari, ki jih niste vedeli o hibridih

Čas branja: 4 min
30.10.2018  12:59  Dopolnjeno: 06.12.2018 13:02
Ljudje pogosto ne razumejo hibridov, saj med drugim ne vedo, ali jih je treba polniti, oziroma menijo, da ne obstaja pravi model zanje. Ne tavajte v temi in odkrijte nekaj preprostih resnic o hibridu.
10 stvari, ki jih niste vedeli o hibridih

V vsakdanjem življenju ljudje precej različno sprejemamo novosti, nekateri se jih veselijo kot mali otroci, spet drugi se jih bojijo. Povsem razumljivo. A ko beseda nanese na hibridna vozila in vožnjo z njimi, je kakršenkoli strah odveč.

1. Hibridi niso novost na trgu

Nekateri še vedno menijo, da je hibridna tehnologija novost, a resnica je povsem drugačna. Avtomobili s hibridnim pogonom (električnim in klasičnim motorjem z notranjim izgorevanjem) so že več kot sto let stara domislica, predvsem po zaslugi Toyote pa so se dokončno uveljavili v zadnjem desetletju.

Čeprav je njihov prvi hibrid prius zapeljal na ceste leta 1997, pri Toyoti niso “zelenci” na področju hibridne tehnologije. Svoje strokovno znanje o hibridih izpopolnjujejo že od sredine sedemdesetih let prek hibridnih modelov s plinsko turbino, voziloma century in sports 800.

2. Vsi hibridni modeli niso enaki

V primerjavi z blagimi hibridi drugih proizvajalcev, ki zgolj podpirajo motor z električno močjo, lahko elektromotorji in bencinski motor v polnih hibridih delujejo neodvisno drug od drugega ali skupaj, kar zagotavlja najboljšo učinkovitost in zmogljivost za vsako pot.

Hibridno vozilo za svoj pogon uporablja dva ali več različnih virov energije. V praksi to pomeni, da ima vozilo klasičen motor na notranje zgorevanje, ponavadi bencinskega, hkrati pa tudi elektromotor, ki energijo za svoje delovanje črpa iz akumulatorjev. Kombinacija tako odpravlja pomanjkljivosti avtomobilov s klasičnimi motorji – preveliko porabo goriva in umazan izpuh. Oba motorja in generator združuje tehnično dovršen razdelilnik moči, zaradi njega lahko bencinski motor deluje neodvisno od hitrosti avtomobila, razdelilnik pa deluje tudi kot brezstopenjski menjalnik.

3. Obvlada jih tudi popoln laik

Hibridni sistem deluje povsem samodejno in nezaznavno, saj v vsakem trenutku avtomatsko izbere električni, bencinski ali kombinacijo obeh pogonov in pri tem neopazno prehaja iz enega načina delovanja v drugega za večjo učinkovitost in odzivnost. Vam ni treba storiti nič, saj nadzorna enota hibridnega sistema spremlja vozne razmere in nadzoruje pretok energije za manjše vrednosti izpustov in večjo zmogljivost pri vožnji.

Za vožnjo brez emisij in največjo učinkovitost lahko po želji preklopite na izključno električni pogon za krajše vožnje – če vozne razmere to dopuščajo. Električni pogon je pri tem neslišen in brez izpustov. Pri mestni vožnji na tiho električno energijo lahko uživate v poslušanju pomembnejših stvari, pri večji hitrosti se električnemu neopazno pridruži moč bencinskega motorja, in ko to najbolj potrebujete - denimo pri prehitevanju, vožnji v klanec,… - se oba motorja združita ter odločno potisneta vozilo naprej.

Le na elektriko prevožena razdalja je sicer odvisna od stopnje napolnjenosti baterije, voznih razmer in natovorjenosti vozila. Napredni sistem pri tem spremlja stanje baterije in ohranja najmanjšo potrebno stopnjo napolnjenosti, pri daljši ali hitrejši vožnji se samodejno zažene bencinski motor.

4. Pozabite na električni kabel

Kako daleč boste šli, ni pomembno, saj hibridnega avtomobila v nasprotju z električnim vozilom ali priključnim hibridom ni treba priklopiti na elektriko ampak preprosto natočite gorivo ter nadaljujete pot kot v vsakem običajnem vozilu. Ko se akumulatorska baterija izprazni, jo odvečna moč bencinskega motorja ponovno napolni, baterija se obenem polni tudi s ponovno uporabljeno energijo, ki nastane ob zaviranju.

S hibridom vam tako ni treba vsakih 100 kilometrov zaviti na črpalko, da bi polnili akumulator, pozabite lahko tudi na priključni kabel in iskanje električnih polnilnic. Če se baterija kljub vsemu izprazni, ker vozila dlje časa ne uporabljate (denimo med dopustom), bo za zagon vozila poskrbel bencinski motor.

5. So varčni in okolju prijazni

Kolesa pri hibridih lahko poganja posamično električni motor, bencinski motor ali pa oba hkrati, obenem pa akumulatorje lahko polni bencinski motor, ali ob zaviranju generator - energija pri ustavljanju tako ne gre v nič.

Ob razmeroma zmogljivih akumulatorjih lahko takšen pogonski sistem zagotavlja tudi kratkotrajen pogon zgolj na elektriko – običajno pri mestnih hitrostih in nekaj kilometrov. Hibridni avtomobili so zato sinonim za varčne in okolju prijazne avtomobile.

6. So tako preprosti, da bi jih znali upravljati otroci

Hibridi so zasnovani tako, da je vožnja v njih čim preprostejša. Ob pritisku gumba za zagon ne zaslišite hrupa, temveč zgolj prejmete potrditev, da je vse pripravljeno.

Poleg tega se hibridni sistem nadzoruje sam in vsi hibridi imajo samodejni menjalnik, zato preprosto premaknete prestavno ročico v položaj za vožnjo in sproščeno uživate na vsakem potovanju.

7. Odlikujejo jih nizka poraba in majhne emisije

Vožnja hibrida ni le enostavna, ampak lahko z njo tudi prihranite. Hibridi so optimalna izbira za vožnjo po mestu, saj se klasični motor le redko zažene - na elektriko lahko vozite s hitrostjo do 50 km/h -, s tem pa prihranijo gorivo in denar. Posledica majhne porabe goriva so tudi nizke emisije ter nizke ravni izpustov škodljivih dušikovih oksidov (NOx).

8. Imajo dostopno ceno

Kdor po vsem skupaj morda meni, da so hibridi pregrešno dragi, se moti. Nabavni ceni hibrida in dizla sta primerljivi, poraba hibrida je zlasti v urbanih okoljih enaka ali nižja, vzdrževanje pa je pri hibridu cenejše, saj je manj rednih servisov in popravil, tudi baterija brez težav zdrži celotno življenjsko dobo vozila.

Hibridni modeli so enako zanesljivi kot vozila z bencinskim oziroma dizelskim motorjem. Obenem so zelo trpežni, medtem ko elektromotorji in generatorji ne zahtevajo vzdrževanja.

9. Zmogljivosti vozila niso okrnjene

Hibridni modeli so enako zmogljivi kot modeli s klasičnimi motorji. Vozilo v večini primerov zaženete v načinu EV (način električnega vozila), ki nato po potrebi in samodejno preklopi na bencinski pogon, ko potrebujete več moči. Pospeški so zaradi elektromotorja celo boljši, sklopu ne zmanjka sape niti v klancih, tudi končna hitrost zaradi hibridnega pogona ne trpi.

10. Na trgu so modeli za vse potrebe

Mestna vožnja, mnogi vsakodnevni opravki, vožnja v službo, dopust, družinski ali solo izleti v neznano, iskanje pustolovščin… v družini Toyotinih hibridnih vozil najdete modele za vse namene in potrebe - tudi s štirikolesnim pogonom.

PRO
Članki
Članki Do okolja prijazni že danes, ne šele jutri

Nobenih kablov, vtičnic in čakanja, če ni potrebe, le tiha vožnja in skromna poraba - takšna je popolna zelena mobilnost, ki jo pri...

PRO
Članki
Članki Ko iz izpušne cevi priteče voda

Ne, ne gre za odlomek iz kakšnega znanstvenofantastičnega filma ali kakšne komedije, ampak za realnost, ki jo v svet mobilnosti...