FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? TBS Team 24pro

Approved to assist

Kako do zdravstvenih informacij in zdravniške pomoči med dopustom v tujini?

Čas branja: 2 min
21.06.2018  00:33
Na potovanju ali dopustu je v primeru zdravstvenih težav dostop do verodostojnih zdravstvenih informacij lahko prav tako pomemben kot sama zdravniška oskrba.
Kako do zdravstvenih informacij in zdravniške pomoči med dopustom v tujini?
Foto: ipopba

Naraščanje števila obiskov pri zdravniku, tako doma kot med morebitnim dopustom v tujini, pomeni ne le vse večjo obremenitev zdravstvenega sistema, temveč tudi podaljšuje čas, ki ga bolnik potrebuje, da pridobi vsaj osnovne informacije o tem, kaj pomenijo simptomi, ki jih je zaznal. V času digitalne dobe posamezniki vse pogosteje pred odhodom k zdravniku samostojno iščejo informacije na spletu. Preobilica informacij, dostopnih prek spleta (ki so pogosto tudi napačne ali celo nevarne), pomeni, da se uporabniki spleta, ki iščejo tovrstne informacije, vse prevečkrat znajdejo v poplavi nepreglednih, nerelevantnih, napačnih ali škodljivih informacij, ki jih lahko navedejo na opustitev sicer nujno potrebnega zdravljenja.

Kako pogosto Slovenci obiščemo zdravnika?

Prim. mag. Dorijan Marušič, specialist internist, navaja podatke, da v Sloveniji v povprečju obiščemo zdravnika 6,6-krat na leto, kar je nekoliko nad povprečjem EU. Ob pomembno manjšem številu zdravnikov v Sloveniji so zdravniki v Sloveniji v povprečju bolj obremenjeni kot zdravniki v EU. Ob znanem pomanjkanju specialistov družinske medicine in ob naraščajočem številu obiskov na primarni ravni se je nerazumno povečalo število napotitev na sekundarno raven. Ob blagem povečanju števila pregledov v specialistični ambulantni dejavnosti in v bolnišnicah naj bi danes število čakajočih na preglede in posege doseglo 0,5 milijona ali 13,3 odstotka nad dopustno čakalno dobo. Ob takem razhajanju med potrebami in ponudbo je verjetnost škode za zdravje posameznika velika. Po grobih ocenah naj bi bila do petina obravnav neustrezna, ne pa tudi nepotrebna. Gre za storitev, ki bi lahko bile opravljene na nižji ravni ali zunaj bolnišnice. Kar 85 odstotkov vseh težav pa bi lahko bilo razrešenih pri specialistih na primarni ravni.

Med poletnimi dopusti, ki jih mnogi Slovenci preživijo v tujini, se precej poveča potreba po zdravniški oskrbi in tudi po samih informacijah o (potencialnih) bolezenskih stanjih. Rešitve prve dileme so jasne in do zdaj dobro znane. Če se odpravljate na nedeljski izlet na Donavo, romantični konec tedna na Seno ali na tedensko pustolovščino v Egipt, je smiselna sklenitev zavarovanja z asistenco v tujini, s čimer se učinkovito zavarujete pred posledicami nepredvidljivih dogodkov. Gre za zavarovanje, ki ob bolezni ali nezgodi med potovanjem ali bivanjem v tujini krije stroške nujne zdravniške oskrbe in nujnega zdravstvenega prevoza, zagotavlja pa tudi medicinsko asistenco v slovenskem jeziku. Zavarovanje lahko sklenete samo za nekaj dni ali pa za vse leto.

Koliko vas bo takšno zavarovanje stalo?

Odgovore smo poiskali pri podjetju TBS Team 24, kjer izvajajo asistenco v sklopu različnih zavarovanj v tujini in kjer povejo, da so cene med različnimi zavarovalnicami dokaj podobne, razlikujejo se pogoji in obdobje zavarovanja. Na primer letno turistično zavarovanje Zavarovalnice Sava lahko sklenete za dobrih 28 evrov na leto, v paketu pa so stroški ambulantnega zdravljenja, stroški bolnišničnega zdravljenja, stroški zobozdravstvenega zdravljenja in drugi stroški, ki vas lahko doletijo ob bolezni ali poškodbi v tujini. Če v tujino potujete večkrat na leto, je smiselno razmisliti o sklenitvi zavarovanja NLB Vita Tujina Multitrip, saj si z njim lahko občutno znižate strošek zdravstvenega zavarovanja za tujino. Multitrip namreč velja za večkratna potovanja v tujino v obdobju leta dni, pri čemer posamezno potovanje ni daljše od 60 dni. Zavarovalna vsota, ki jo izberete, velja v celoti na vsakem posameznem potovanju. Posebej zanimivo je tudi družinsko zavarovanje, kjer zavarovalna vsota velja za vsakega družinskega člana na vsakem izmed potovanj, ne glede na to, ali člani družine potujejo samostojno ali skupaj.

Mobilni dostop do zdravstvenih informacij

Ob sklenitvi letnega turističnega zavarovanja Generali TURIST zavarovanci dobijo možnost brezplačnega dostopa do aplikacije, ki uporabnikom omogoča, da sami pridejo do diagnoze na podlagi 48 najpogostejših simptomov, hkrati pa je aplikacija najsodobnejši in obsežen medicinski priročnik. Vsebina aplikacije Moja diagnoza je v celoti prevzeta po enciklopediji Družinski medicinski priročnik, ki ga je v slovenskem jeziku izdala Mladinska knjiga (v originalu: Complete Home Medical Guide, izdajatelja Dorling Kidersley Limited London). Vsebino so pregledali in potrdili tudi slovenski medicinski strokovnjaki, zato ji uporabniki lahko zaupajo. Vsebina je strokovna, sistematično predstavljena in skladna s sodobnimi medicinskimi praksami. Tako so uporabniku aplikacije Moja diagnoza vedno na voljo pravilne informacije o simptomih in boleznih.

PRO
Članki
Članki Štiričlanska družina in dva tisočaka: Kam na morje?

V tem cenovnem razponu se osredotočite na domače oziroma hrvaško morje, morda pa tudi na dopustovanje na obalah Sredozemlja, Španije,...

PRO
Članki
Članki Kako tehnologija starejšim omogoča varnost in pomoč na daljavo

Tehnološki pripomočki vse bolj pomagajo starejšim večji del tretjega življenjskega obdobja preživeti v varnem udobju lastnega doma.

PRO
Članki
Članki Zakaj evropska kartica ni zadostno zavarovanje na tujem smučišču?

Deležni boste le nujnih zdravstvenih storitev znotraj javne zdravstvene mreže, a kot opozarjajo na ZPS, to ni zagotovilo, da ne bodo...

PRO
Članki
Članki Zgodba 21-letnega paraplegika, ki vas bo rešil, četudi vam avto odpove 1.500 kilometrov od doma

Zgodba Tilna Berdnika, ki se ukvarja z vleko okvarjenih vozil, bi bila lahko zgolj zgodba prizadevnega mladega človeka, če ne bi bil...

PRO
Članki
Članki Kako lahko v Nepalu porabite 7.340 evrov?

Namig: oba možna odgovora vključujeta polet s helikopterjem. Let v Katmandu s preletom Anapurne in Mount Everesta ali pa helikopterski...

PRO
Članki
Članki Če ne pomagate stranki, ste dinozaver. A kdo uredi pomoč in kako?

Zavarovalnice, banke, avtomobilski zastopniki … vsi obljubljajo pomoč, ko gre narobe. Kdo jo uredi in kako? In kaj zamujajo tisti, ki je...