FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? TBS Team 24pro

Approved to assist

Zgodba 21-letnega paraplegika, ki vas bo rešil, četudi vam avto odpove 1.500 kilometrov od doma

Čas branja: 3 min
14.12.2017  08:58
Zgodba Tilna Berdnika, ki se ukvarja z vleko okvarjenih vozil, bi bila lahko zgolj zgodba prizadevnega mladega človeka, če ne bi bil invalid, paraplegik.
Zgodba 21-letnega paraplegika, ki vas bo rešil, četudi vam avto odpove 1.500 kilometrov od doma

Ko pride s svojim vlečnim vozilom po okvarjeno vozilo, je pogosto deležen začudenih pa tudi dvomljivih pogledov. »Invalidi smo danes, kljub velikim besedam javnosti in politikov o lajšanju našega življenja, še vedno marginalizirani, pri našem vklapljanju v družbene tokove pa smo pogosto deležni precejšnjega nerazumevanja. Družba svoje življenjsko okolje bolj slabo prilagaja našim težavam."

Večini neopazne ovire so lahko za nekatere nepremostljive

"Na primer, kljub klančinam na pločnikih ali ob vhodih v stavbe, ki so, resnici na ljubo, za nas resda velika pridobitev, imajo te pogosto še vedno dva, tri, ali štiri centimetre robnika. To je za ljudi brez gibalnih težav sicer komaj opazno, za invalida na vozičku, pri katerem so sprednja kolesa majhna, pa lahko pomenijo težavo, kako se povzpeti prek te ovire. Ljudje, ki odločajo o prilagajanju infrastrukture invalidom, bi morali preživeti teden dni na vozičku, da bi dobili resnično predstavo, na kakšne ovire naleti človek, ki ne more uporabljati nog,« razlaga 21-letni Tilen, ki je pred štirimi leti na izletu zaradi odkrušenega kamna pod nogami na izletu na gradu Lindek blizu domačih Slovenskih Konjic izgubil ravnotežje in padel osem metrov globoko ter si pri tem poškodoval hrbtenico.

Včasih se priložnost pokaže ob pomoči drugim

Po dveh operacijah in polletni rehabilitaciji se je sprijaznil z življenjem paraplegika in se z močnim optimizmom spoprijel z življenjem invalida. Pred nesrečo se je izobraževal za poklic mehanika kmetijske in gradbene mehanizacije, v takšnih opravilih je našel veliko veselja, zato je tudi po nezgodi svojo prihodnost videl v poklicih s tega področja. Potem ko je prijateljem nekajkrat pomagal pri nalaganju poškodovanih vozil na servisno vozilo – avtovleko –, je v tem uvidel svojo priložnost.

Diskriminatornost avtošol in oteženo koriščenje davčnih olajšav

Pri procesu pridobivanja novega poklica je Tilen naletel na veliko ovir, ki pa jih je z veliko volje in iznajdljivosti uspešno premagal. »Najprej sem želel narediti vozniški izpit, pri čemer se je pokazala prva težava: avtošole nimajo vozil, prilagojenih za praktično vožnjo invalidnih oseb. Moral sem prilagoditi svoj avtomobil in s pomočjo prijatelja, ki je zaposlen v avtošoli, smo priredili še ročice za zavore in plin inštruktorja. Kupljeno vozilo za vleko vozil je moralo ustrezati mojim posebnim potrebam. Moralo je biti dovolj močno, nizko in imeti primerno velika vrata, kar mi je omogočalo lažji vstop in izstop iz vozila ter pospravljanje invalidskega vozička. Invalidom je kot olajšava priznana oprostitev plačila Davka na motorna vozila (DMV), a pogoj je, da ga imamo vsaj pet let. Vozilo za vleko vozil in avtomatična prestavna ročica sta pri našem delu zelo obremenjena, čeprav sam redno vzdržujem vozilo, bom zaradi teh obremenitev po vsej verjetnosti moral kupiti novo vozilo že pred iztekom petih let, zato takrat ne bom mogel koristiti olajšave,« razlaga Tilen.

Nerazumevanje podjetij, z izjemo enega

Kljub vsem zapletom pa z velikim veseljem opravlja svoje delo voznika avtovleke. Priznal pa je, da je na začetku imel veliko težavo pridobiti poslovne partnerje oziroma naročnike za svoje storitve. Svojo ponudbo je poslal na številne asistenčne centre, ki pomagajo voznikom v težavah na cestah, a so ga, ko so slišali, da je invalid, vsi zavrnili. »Edino na TBS Team 24 so me povabili na pogovor in zdaj že dve leti redno sodelujemo. Zaupajo mi tudi zahtevnejše naloge, denimo prevoz razbitega vozila iz Danske. Resda policisti in drugo osebje, ki jih srečujem na poti, najprej začudeno in z nejevero pogledajo mene in moje vozilo z oznakami avtovleka in invalidsko nalepko, a so nato zelo zadovoljni z mojim delom oziroma storitvijo. Do zdaj pri opravljanju naročil nisem imel nobenih težav. V težjih voznih razmerah se raje umaknem na počivališče, sem pa tudi že sam nameščal snežne verige na vlečno vozilo,« pravi voznik avtovleke za TBS Team 24.

"Ne odškodnina zavarovalnice, reši te pomoč najbližjih"

Osebna zgodba Tilna Berdnika je ena dokaj redkih zgodb, kjer je poškodovanec imel sklenjeno ustrezno zavarovanje. Tako mu je zavarovalnina po nesreči omogočila nov začetek in pomagala pri nakupu osnovnega sredstva – vlečnega vozila. Veliko so mu pomagali tudi starši in dekle, ki jo je spoznal, ko je bil že prikovan na voziček, vedno pa se lahko zanese na svoje prijatelje. Z njihovo pomočjo si je uredil prizidek v družinski hiši in zaživel samostojno življenje. Pri težavnejših avtovlekah mu večkrat pomaga prijatelj, ki je tako postal tudi njegov tesni sodelavec. »Z dobro voljo in iznajdljivostjo zmorem vse,« je prepričan Tilen Berdnik, ki opravlja storitve avtovleke za podjetje za organizacijo asistenčnih storitev TBS Team 24.

PRO
Članki
Članki Kako do zdravstvenih informacij in zdravniške pomoči med dopustom v tujini?

Na potovanju ali dopustu je v primeru zdravstvenih težav dostop do verodostojnih zdravstvenih informacij lahko prav tako pomemben kot sama...

PRO
Članki
Članki Štiričlanska družina in dva tisočaka: Kam na morje?

V tem cenovnem razponu se osredotočite na domače oziroma hrvaško morje, morda pa tudi na dopustovanje na obalah Sredozemlja, Španije,...

PRO
Članki
Članki Kako tehnologija starejšim omogoča varnost in pomoč na daljavo

Tehnološki pripomočki vse bolj pomagajo starejšim večji del tretjega življenjskega obdobja preživeti v varnem udobju lastnega doma.

PRO
Članki
Članki Zakaj evropska kartica ni zadostno zavarovanje na tujem smučišču?

Deležni boste le nujnih zdravstvenih storitev znotraj javne zdravstvene mreže, a kot opozarjajo na ZPS, to ni zagotovilo, da ne bodo...

PRO
Članki
Članki Kako lahko v Nepalu porabite 7.340 evrov?

Namig: oba možna odgovora vključujeta polet s helikopterjem. Let v Katmandu s preletom Anapurne in Mount Everesta ali pa helikopterski...

PRO
Članki
Članki Če ne pomagate stranki, ste dinozaver. A kdo uredi pomoč in kako?

Zavarovalnice, banke, avtomobilski zastopniki … vsi obljubljajo pomoč, ko gre narobe. Kdo jo uredi in kako? In kaj zamujajo tisti, ki je...