FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? prPROpro

Bi znali voziti samo s pedalom za plin?

Čas branja: 5 min
14.10.2019  11:52  Dopolnjeno: 23.10.2019 09:35
Električni avtomobili niso več tako redek prizor na slovenskih cestah, vendar jih ljudje še vedno ne sprejemajo, vozniki pa nanje gledajo z nezaupanjem. Napaka!
Bi znali voziti samo s pedalom za plin?
Foto: Klemen Petrič

Ko je med Slovence prvič pripeljal avtomobil, so se ga meščani bali, na podeželju pa so ga celo obmetavali s kamenjem. Ropotajoče vozilo je namreč plašilo živino in strašilo otroke, redki pa so takrat v »kočiji brez konj« videli prihodnost.

S pohodom električnih vozil se zgodovina ponavlja, a zakaj bi vanje metali kamenje, ko pa bo prihodnost mobilnosti brez dvoma električna in tudi zelo prijetna?

Električna vozila sicer niso novost na domačih cestah, vendar izkušnje kažejo, da jih ljudje vseeno premalo poznajo in jim posledično ne zaupajo. »Na ulici« tako pogosto slišimo, da imajo električni avtomobili v primerjavi s tistimi na bencin ali dizel mnogo pomanjkljivosti, kot so premajhen doseg baterije, skromna prostornost in dolg čas polnjenja. Nekatere moti tudi odsotnost zvoka, a v praksi skeptiki nato hitro umolknejo.

Slovenija, odličen poligon za elektromobilnost

Skrb za okolje, cenovni prihranek, všečnost vozila, modernost električnih avtov … razlogov za širjenje elektromobilnosti je v zadnjem času veliko, sploh pri nas.

Slovenci dnevno prevozimo le okoli 60 kilometrov, ob tem imamo prek 300 električnih polnilnic, majhno deželo, ki jo v prostem času zlahka prekrižariš po dolgem in počez, ter eko subvencijo, ki močno zniža ceno električnih vozil.

Električni avtomobil, kot je novi nissan leaf, se zato zdi odlična izbira za posel in zasebno uporabo, sploh tak z dosegom okoli 270 kilometrov, družinsko velikim prtljažnikom in ceno na ravni dobro opremljenih družinskih kombilimuzin.

Po meri širokega kroga kupcev

Za električne avtomobile je dolgo veljalo, da so morda preveč vesoljski, premajhni in premalo uporabni. Nissan leaf v podobi petvratne kombilimuzine se na zgodovino požvižga, saj sta njegovi velikost (v dolžino meri 4,49 metra) in oblika gotovo po meri širšega kroga kupcev. Leaf je prepričljiv tudi v kabini, sploh, ker na račun njegove oblike ne trpi uporabnost.

Kabina je ne glede na položaj sedenja prostorna in zračna, navdušijo udobni sedeži, odlična ergonomija za volanom, pregledna instrumentna plošča, sedempalčni zaslon na dotik ter veliko odlagalnih mest za razne drobnarije in pametni telefon. Z njegovo pomočjo lahko kar na daljavo uravnavamo prezračevanje in nadzorujemo stanje baterije.

Leaf ima ob tem vgrajenih kar nekaj sodobnih varnostno-asistenčnih sistemov, kot so aktivni tempomat, sistem za ohranjanje voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov, 360-stopinjski videonadzor okolice in samostojno parkiranje, prtljažnik pa zlahka zadosti družinskim potrebam.

Ker je baterija vgrajena v dno vozila, je prtljažnik pravih oblik in primeren za kovčke. Njegova prostornina meri družinsko uporabnih 435 litrov, s podiranjem zadnje klopi v razmerju 60 : 40 pa se prtljažni prostor poveča na skoraj 1.200 litrov. Vanj tako zlahka spravimo vse potrebno za družinski izlet ali adrenalinske užitke, leaf pa s prostornostjo jasno sporoča, da ni mestni avto, ki bi služil le za vožnje v službo in šolo ter po raznih opravkih.

Električni avtomobil kot življenjski slog

Srce in duša električnega leafa sta litij-ionska baterijo (pet let jamstva) s skupno zmogljivostjo 40 kilovatnih ur ter elektromotor, ki razvije 110 kilovatov moči (150 konjskih moči) in 320 newtonmetrov navora. V praksi je občutek zaradi hipnega navora odličen, leaf je med semaforji uren in poskočen, na avtocesti pa vse prej kot podhranjen. Največja hitrost znaša 144  kilometrov na uro, od nič do 100 kilometrov na uro pospeši v 7,9 sekunde. Leaf razumljivo ni športnik, a se izkaže z udobnim blaženjem, samodejni menjalnik pa poskrbi, da je vsakodnevna vožnja nenaporna in zelo prijetna. Ni kaj, leaf se zdi pravi sopotnik za dnevne potrebe ali pa za malce daljše izlete, kjer je v ospredju zabava.

In tudi vožnja električnega avtomobila je lahko zelo zabavna, kot je denimo vožnja z avtomobilčki v lunaparku. Za to v leafu skrbi sistem e-pedal, ki omogoča vožnjo z le eno stopalko. E-pedal ob vklopu prek gumba na sredinski konzoli omogoča pospeševanje, zaviranje in ustavljanje vozila le s pedalom za plin (sila pojemka do 0,2 grama). Dodajanje prinese pospeševanje, postopno popuščanje rahlo zaviranje, hitro popuščanje pa bolj učinkovito zaviranje do popolne ustavitve.

V zadnjem primeru se odvečna energija shranjuje v baterijo, rešitev v praksi pa je odlična, sploh, ko se navadite v pravem trenutku popuščati plin – s tem povečujete doseg in varčujete z zavorami.

Ukrojen za slovenske potrebe

Nissan leaf po realnejšem ciklu WLTP obljublja povprečen 270-kilometrski doseg in 415-kilometrskega v mestu. Glede na to, da Slovenec v povprečju dnevno prevozi 60 kilometrov, leaf ne potrebuje vsakodnevnega polnjenja ali vsaj ne polnjenja ob popolni izpraznjenosti.

Prek domače vtičnice se leaf ob popolni izpraznjenosti sicer polni 21 ur (ponoči tako baterijo napolnite do polovice), prek stenskega wallboxa s pretokom sedem kilovatov pa sedem ur in pol. In če se zapeljemo kam dlje? Prek hitre 50-kilovatne polnilnice, kakršne imamo ob slovenskih avtocestah, se 80 odstotkov baterije napolni v eni uri. Bojazen, da bi hitro polnilnico lahko gledali le od daleč, je pri tem odveč, za kar poskrbijo šest metrov dolgi polnilni kabli.

Kaj pa stroški?

Sto prevoženih kilometrov z leafom nas stane od 0,8 do približno 1,5 evra. Na tisoč kilometrov je od vozila s porabo sedem litrov bencina na sto kilometrov cenejši za okoli 70 evrov. Za določen krog Slovencev, kot so denimo dnevni migranti, ali za podjetja, kjer dnevno prevozijo od sto do 200 kilometrov, je leaf s cenovnega vidika dolgoročno zelo ugoden.

Vsebino omogoča Renault Nissan Slovenija.
PRO
Članki
Članki Webinar: 5 priporočil za uspešno digitalizacijo in učinkovitejše delo ekip

Že veste, kaj bodo prednostne naloge, ko se v polni sestavi vodstvo in zaposleni spet srečate na svojih delovnih mestih? Ste že naredili...

PRO
Članki
Članki Zagon gospodarstva – so podjetja pripravljena nanj?

Te dni je mogoče zaznati veliko nejasnosti in negotovosti, a varovalni ukrepi, kot je varna razdalja med zaposlenimi ter strankami in...

PRO
Članki
Članki AVP v novi akciji sporoča: Varnostni pas zmanjša tveganje smrti za polovico

Z nacionalno preventivno akcijo Varnostni pas AVP poudarja, da dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrt kar za polovico,...

PRO
Članki
Članki (Privoščite si) Top 5 aranžmajev za zimske počitnice

Za vas smo naredili izbor petih najbolj zanimivih nastanitvenih ponudb Megabona med zimskimi počitnicami. Cene se začnejo pri 78 evrih.

PRO
Članki
Članki (Privoščite si) Razvajanje v dvorcu in butičnem hotelu Lambergh Chateau & Hotel za 89 evrov

Ponudba je časovno omejena. Flash akcija traja le od 12.12. od 6.30 do 14. decembra do 10. ure.

PRO
Članki
Članki Osupljiv ambient za poslovne dogodke v naravi

Prostor v senci mogočnih dreves s svojim ekskluzivnim ambientom ponuja možnost najema za izvedbo dogodkov ter zagotavlja popolno...

PRO
Članki
Članki Velika verjetnost je, da je vaša pogodba z varnostnim podjetjem nezakonita. Globe in težave pri zavarovalnicah?

Večina varnostnih podjetij najema podizvajalce. A če v vaši pogodbi o varovanju niso navedeni vsi izvajalci varovanja, je v skladu z...

PRO
Članki
Članki To soboto obiščite interaktivni dogodek o prometni varnosti

Ker praznični december pogosto zaznamujejo zabave in uživanje prepovedanih snovi, agencija za varnost prometa javnost vabi na dogodek na...