FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Porschepro

Tradicija, športnost in eleganca združeni v eno.

Porsche, ki tradicijo umetelno povezuje s prihodnostjo

Čas branja: 6 min
06.11.2019  04:38
Vznemirljiv, vozniško izjemen in električen. Taycan je pravi porsche 21. stoletja, ki na novo uteleša vrednote, ki jih je slovita nemška znamka superšportnih avtomobilov uveljavila pred več kot 70 leti

Porsche je že več kot sedem desetletij sinonim za proizvodnjo športnih avtomobilov na najvišji ravni, in čeprav se časi spreminjajo, ostajajo zapisani vrednotam, ki jih negujejo od samih začetkov.

Hitrost in čustva so na pot uspeha pospremili že model 356, s katerim si je Ferry Porsche leta 1948 uresničil sanje o športni vožnji, k priljubljenosti znamke pa je najbolj pripomogel model 911, ki velja za najboljši športni avtomobil vseh časov. A če se zakopljemo v zgodovinske knjige avtomobilizma po dosežke, kjer je izpisano ime Porsche, imamo občutek, kot da smo našli zlato žilo.

Ferdinand Porsche je tako že v začetku prejšnjega stoletja razvil napredne inovacije v avtomobilski proizvodnji. Z modelom lohner-porsche je leta 1900 zasnoval električni avtomobil s pogonom v pestih koles in na tej podlagi nekoliko pozneje prvi osebni avtomobil na svetu s štirikolesnim pogonom.

Porsche nove dobe

Elektrika in Porsche sta tako povezana že več kot stoletje, tradicija pa je za nemškega proizvajalca tudi zaveza. Tehnično dovršenost, ki jo je uveljavil Ferry Porsche, zato s povsem električnim taycanom prenašajo v prihodnost. Za pravi športni avto 21. stoletja pa ni dovolj, da je tehnično izjemen in napreden, vozniško lahkoten, intenziven in uživaški ter obenem deluje kot eno z voznikom.

Pravi športnik nove dobe je tudi digitalen, okoljsko prijazen in trajnostno naravnan. Takšen avto je porsche taycan, ki enako kot legendarni 911 leta 1963 uveljavlja nov koncept športnega avtomobila, zasnovanega okoli najzahtevnejšega voznika in zanj.

Najzahtevnejši uporabniki 21. stoletja od športnega avtomobila zahtevajo več od gole zmogljivosti, užitka in izjemne vodljivosti. Sodoben športni avto mora biti vsakodnevno uporaben, intuitiven in digitaliziran, vznemirljiv in prijazen do okolja, izjemno hiter in lahkoten za upravljanje ter trajnostno naravnan. Porsche je v najnovejši štirivratni športni limuzini najbolj učinkovito združil vrednote preteklosti in sedanjosti ter na kolesa postavil najboljšo kombinacijo preteklosti, sedanjosti in prihodnosti.

Porschejevi geni premišljeno vtkani v zunanjost in notranjost

Taycan že s svojim izčiščenim, purističnim dizajnom sporoča, da je nastopilo novo obdobje. Njegova oblika že na daleč kaže značilne Porschejeve gene, saj od spredaj deluje še posebej širok in nizek, z močno usločenimi blatniki. Stransko silhueto določa športna strešna linija, ki se spušča proti zadku. Značilen je tudi stranski del z močno izoblikovanimi potezami. Vitka kabina, vpotegnjen C-stebriček in izrazit zgornji del blatnikov v slogu znamke močno poudarjajo zadek. Brez inovacij ni šlo, med takšnimi elementi je tako napis Porsche v videzu stekla, ki je integriran v svetlobni pas na zadku. Aerodinamično optimizirana osnovna oblika s količnikom zračnega upora (cx) 0,22 odločilno pripomore k majhni porabi energije in s tem k velikemu dosegu.

Voznikova kabina prinaša popolno športno okolje nove dobe, ki ga označujejo prečiščen dizajn, pregledni in povsem digitalizirani merilniki in druge informacije ter popolna usmerjenost k vozniku. Ta se kaže v usločeni, k vozniku obrnjeni digitalni armaturni plošči in osrednjem 10,9-palčnem zaslonu infotainmenta, dodan je še zaslon za sovoznika, ki je z osrednjim oblikovno združen v steklen pas v črnem visokosijajnem videzu.

Klasična stikala in gumbi so se umaknili ukazom in govoru, upravljanje je pametno in intuitivno – na dotik ali z glasovnim upravljanjem; čarobni besedi sta »Hej, Porsche«.

Vsakodnevno uporabnost taycana zagotavljajo njegove zunanje mere (v dolžino meri 4,96 metra) in dolga medosna razdalja 2,9 metra, ki omogoča prostorno kabino s štirimi sedeži za štiri odrasle. Kljub skromni višini 1,38 metra, ki sodi k športnemu avtomobilu, in bateriji, nameščeni po celotnem dnu vozila, so inženirji veliko pozornosti namenili tudi zadaj sedečim. V baterijo so tako vtisnili vdolbine v predelu za noge zadaj, ki omogočajo udobno sedenje na zadnjih sedežih. Poleg tega ostane dovolj prostora za prtljago. Na voljo sta prednji prtljažnik z 81 litri in zadnji s kar 366 litri. Skupna prtljažna prostornina znaša 447 litrov, kar je na ravni premijskih limuzin srednjega razreda.

Prevleke na sedežih so ob tem lahko usnjene ali iz inovativnega reciklažnega materiala, ki priča o trajnostni zasnovi električnega športnega vozila.

Izjemne zmogljivosti in odlične vozne lastnosti

Prva modela iz nove serije se imenujeta taycan turbo in taycan turbo S ter pomenita vrhunec Porschejeve električne zmogljivosti. Taycan v vrhunski izvedbi turbo S s funkcijo overboost in programom Launch Control razvije do 560 kilovatov (761 konjskih moči), taycan turbo do 500 kilovatov (680 konjskih moči), s tem pa se športnika uvrščata med najmočnejše serijske modele, ki jih ima Porsche zdaj v svoji proizvodni paleti.

Taycan ne glede na moč energijo črpa iz baterije zmogljivosti 93,4 kilovatne ure, ki je nameščena v dno vozila in tako poskrbi za izjemno nizko težišče in še boljše vozne lastnosti.

Izjemno učinkovita elektromotorja sta pri obeh modelih nameščena na prednji in zadnji premi, poganjata vsa štiri kolesa in tako zagotavljata brezhiben stik s cesto in izjemne zmogljivosti.

Taycan turbo S za pospešek iz mirovanja do 100 kilometrov na uro potrebuje le 2,8 sekunde, taycan turbo pa 3,2 sekunde. Kljub baterijskemu pogonu je največja hitrost vredna imena Porsche, saj znaša 260 kilometrov na uro.

Eksplozivnost, natančnost in optimalna izraba pogona

Med Porschejeve inovacije, ki pripomorejo k še boljši vozniški izkušnji, sodi tudi dvostopenjski menjalnik, ki je vgrajen na zadnji premi. S prvo prestavo lahko taycan še močneje pospeši iz mirovanja, druga prestava z daljšim prestavnim razmerjem pa zagotavlja visoko učinkovitost in velike rezerve moči. To velja tudi pri zelo velikih hitrostih.

Porsche za podvozje taycana uporablja centralno povezan krmilni sistem. Integrirani sistem uravnavanja podvozja Porsche 4D-Chassis Control v realnem času analizira in sinhronizira vse sisteme podvozja. V ponos sta mu zračno vzmetenje s triprekatno tehnologijo, vključno z elektronskim uravnavanjem blažilnikov PASM (Porsche Active Suspension Management), in elektromehanski sistem za aktivno stabiliziranje nagibanja Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) s sistemom Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Profil različnih voznih programov sledi enaki filozofiji kot pri drugih Porschejevih serijah. Vozniku so na voljo še posebne nastavitve, ki omogočajo optimalno izrabo izključno električnega pogona. Izbirati je mogoče med štirimi voznimi režimi: range, normal, sport in sport plus, v načinu individual pa je poleg tega mogoče po meri konfigurirati posamezne sisteme.

Baterija, ki ne povzroča preglavic

Pri Porscheju se zavedajo, da je čas denar, zato je taycan prvo serijsko vozilo s sistemsko napetostjo 800 namesto 400 voltov. To omogoča, da se baterije v dobrih petih minutah na hitri polnilnici napolnijo z dovolj energije za naslednjih 100 kilometrov vožnje. Čas polnjenja za pet do 80 odstotkov znaša v idealnih razmerah 22,5 minute, maksimalna moč polnjenja pa 270 kilovatov.

Doseg taycana turbo S znaša do 412 kilometrov in do 450 kilometrov pri izvedbi turbo po realnem merilnem ciklu WLTP.

S taycanom boste zato zlahka sklenili delovni teden oziroma pot v službo, oddaljeno 40 ali več kilometrov v eni smeri, brez vmesnih polnjenj, čez vikend pa si privoščili skok v Budimpešto, Split ali Milano. Vmes se boste le za kratek čas ustavili na hitri polnilnici, denimo za kavico, in brez skrbi nadaljevali pot do cilja.

Vsebino omogoča Porsche Center Ljubljana, d. o. o.
PRO
Članki
Članki Športni duh v trendovski podobi

Pri Porscheju so z novim macanom vnovič dokazali, da se spoznajo na trende, a v tipično svojem slogu spišejo čisto svojo...

PRO
Članki
Članki Pravi porsche za 21. stoletje

Izjemno hiter, vznemirljiv, natančen, vozniško odličen in inovativen. Taycan je pravi porsche in je porsche nove dobe, trajnostno...

PRO
Članki
Članki Kako bo prihodnost Porscheja drugačna, a hkrati enaka

"Ko pride čas, da razmisliš o poti, ki si jo ubral, boš vesel, da si izbral pravo vozilo." Ferry Porsche

PRO
Članki
Članki Vrhunska zmes športnosti in varčnosti pri roki

Športne zmogljivosti in skromna poraba ponavadi ne gredo skupaj, a da je z veliko poguma, 70-letnimi izkušnjami in izjemnim znanjem...

PRO
Članki
Članki Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo

Prihodnost bo električna, pravijo pri Porscheju, njihova rdeča nit pa sta električni športnik in električni športni terenec, s...

PRO
Članki
Članki Prestižni SUV prvak za izbran okus

Za mnoge je pravi luksuzni športni terenec samo eden, drugi pa so le približki. Porsche cayenne z novo generacijo le še utrjuje svoj...

PRO
Članki
Članki Bravurozna združitev dveh različnih svetov – športnosti in ekologije

Porsche s hibridno tehnologijo v svojem slogu mojstrsko spaja dva na videz povsem nezdružljiva svetova. V posameznih modelih namreč...

PRO
Članki
Članki Prvinska športnost in trendi v dostopnem pakiranju

Porsche je znamka z dolgo tradicijo izdelovanja športnih in modnih avtomobilov, ki pa si jih v nasprotju s široko razširjenim...