FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Porschepro

Tradicija, športnost in eleganca združeni v eno.

Vrhunska zmes športnosti in varčnosti pri roki

Čas branja: 5 min
28.09.2018  14:00
Športne zmogljivosti in skromna poraba ponavadi ne gredo skupaj, a da je z veliko poguma, 70-letnimi izkušnjami in izjemnim znanjem možno tudi to, dokazujejo hibridna vozila znamke Porsche.
Vrhunska zmes športnosti in varčnosti pri roki

Kurja polt, siloviti pospeški in adrenalin so tisto, kar že desetletja pričakuješ od porschejev, ko pa se je v času globalnih podnebnih sprememb tudi v športnost začela vpletati ekologija, Nemcem ni preostalo drugega, kot da se po svoje lotijo združevanja dveh zelo različnih svetov – izjemnih zmogljivosti in majhne porabe goriva. In danes? Njihovi športni modeli odlično izpolnjujejo svoje poslanstvo glede učinkovite rabe energije, hkrati pa ne sklepajo kompromisov pri hitrosti in tehnični superiornosti.

Že z modelom 918 spyder, najzmogljivejšim serijskim porschejem vseh časov, so pri Porscheju dokazali, da je elektrika lahko zanesljiv, predvsem pa zelo učinkovit pomočnik v superšportnikih, hkrati pa je to tudi primer prenosa tehnologij iz motošporta v serijsko proizvodnjo. Podobno pogonsko filozofijo, ki športnosti dodaja novo razsežnost, so že v prejšnji generaciji prenesli tudi na prestižnega športnega terenca cayenne in štirisedežno panamero, ki je pozneje tudi kot prvi priključni hibrid višjega avtomobilskega razreda postavila nova merila na svetovni ravni.

Pri Porscheju ekologijo in elektriko v skladu z bogato dediščino, znanjem in športnim ugledom namreč razumejo po svoje, torej ne le kot način varčevanja z gorivom, ampak v kombinaciji z motorjem na notranje izgorevanje predvsem kot dopolnitev in povečanje zmogljivosti. Rezultat njihovega dela je zato hibridni pogon, ki močno zmanjša porabo goriva in emisije izpušnih plinov, ob tem pa voznika med vožnjo trdno zasidra v sedež. Natanko tako, kot se za Porsche spodobi.

Hibridna tehnologija z dirkalne steze

Ritem na področju zmogljivosti in nizkih emisij narekuje cayenne E-hybrid, eden od prvih priključnih hibridov v razredu. Trilitrski turbomotor V6 z močjo 250 kilovatov (340 konjskih moči) moč in navor razvija z naraščanjem števila vrtljajev, največji navor sto kilovatov (136 konjskih moči) elektromotorja pa je na voljo takoj. In rezultat? Izjemen sistemski navor 700 newtonmetrov, skupna moč 340 kilovatov (462 konjskih moči) ter čista zmogljivost športnega avtomobila. Cayenne E-hybrid z mesta do sto kilometrov na uro pospeši v zgolj petih sekundah ter doseže največjo hitrost 253 kilometrov na uro, poraba pri tem pa znaša le od 3,2 do 3,4 litra na sto kilometrov.

Priključnohibridni cayenne je opremljen z baterijo z zmogljivostjo 14,1 kilovatne ure, ki omogoča od 23 do 44 kilometrov vožnje le na elektriko pri hitrosti do 135 kilometrov uro. Z vožnjo izključno na električni pogon lahko izpeljete celoten delovni dan v mestu, ne da bi pri tem vključili motor z notranjim izgorevanjem, kljub spoštovanja vrednim zmogljivostim pa se cayenne E-hybrid lahko pohvali s porabo od 3,2 do 3,4 litra na sto kilometrov. Da, hibridi danes niso namenjeni samo ekonavdušencem, ampak so primerni za vse, tudi za tiste, ki ljubijo pospeške in visoke hitrosti.

Najvarčnejši porsche vseh časov

Ali si lahko predstavljate avtomobil, ki udobno prevaža štiri potnike, se na primerni cesti vede kot športnik, ko voznik tako želi, pa nima izpustov? To je Porschejeva nova panamera E-hybrid, ki bo gotovo spremenila vaš pogled na tehnologijo hibridnega pogona. S 462 »konji« čiste zmogljivosti športnega avtomobila in porabo goriva zgolj 2,5 litra na sto kilometrov je to najvarčnejši Porsche vseh časov, hkrati pa omogoča pospešek z mesta do sto kilometrov na uro v le 4,6 sekunde ter končno hitrost 278 kilometrov na uro.

Za doseganje navedene največje zmogljivosti in nizke porabe je odločilnega pomena kombinacija motorja z notranjim izgorevanjem in elektromotorja. Biturbo bencinski V6-motor moč in navor razvija s povečevanjem števila vrtljajev motorja, največji navor elektromotorja pa je na voljo takoj. Rezultat sta dosledno visok navor in dinamično odzivanje v zelo širokem območju števila vrtljajev, s priključno hibridno panamero se je mogoče do 51 kilometrov daleč peljati tudi brez električnega motorja, na elektriko pa gre vse do 140 kilometrov na uro. Njen stokilovatni oziroma 136-konjski elektromotor je dovolj zmogljiv, da jo brez težav poganja tudi do avtocestnih hitrosti, v mestu pa se lahko vozite zgolj na elektriko in brez izpustov ogljikovega dioksida. Enako velja, ko avto preklopite v hibridno delovanje, naj gre za popolnoma samodejni način ali pa tistega, pri katerem voznik od panamere zahteva, da vzdržuje stanje baterije ali jo polni.

Ko cesta postane za to primerna, sta vozniku na voljo še načina sport in sport plus, pri katerih biturbo bencinski šestvaljnik deluje nenehno, raven baterije pa sistem ohranja dovolj visoko, da mu lahko pomaga tudi z elektromotorjem. Pri drugem je vse podrejeno čim boljšim zmogljivostim, hkrati pa motor tudi najagresivneje polni baterijo, da bi bilo elektromotorju ob uporabi na voljo čim več energije. Panamero seveda spremlja športen zvok izpuha, osemstopenjski dvosklopčni PDK, ki v električnem načinu prestavlja tako rekoč neopazno, pa je po potrebi odločen in oster. Voznika bo ob tem razveselilo dejstvo, da si je ob standardnem 3,6-kilovatnem vgrajenem polnilniku mogoče omisliti 7,2-kilovatnega, panamera E-hybrid pa se tako na javnih polnilnih postajah napolni v le dveh urah.

Novi mejnik v športno-zeleni zgodbi

Okroglih 500 kilovatov (680 konjev), 3,4 sekunde do sto kilometrov na uro in le 2,9 litra porabe? Ja, je mogoče. S hibridno panamero turbo S E-hybrid pa so pri Porscheju postavili še en mejnik v svoji športno-zeleni zgodbi ter vstopili v neko povsem novo obdobje. Priključni hibrid je prvič postal najprestižnejša različica nekega modela, panamera turbo S E-hybrid pa je tudi najmočnejša in najhitrejša ter po žeji tudi najvarčnejša elitna poslovno-športna limuzina na svetu. Porschejevi inženirji so namreč znanje iz modela 918 spyder umetelno prelili v panamero ter z zmogljivim hibridnim pogonom ponudili stroj nepredstavljivih zmogljivosti.

Panamera z vrha ponudbe zmore na kolesa poslati kar 500 kilovatov sistemske moči in 850 newtonmetrov največjega navora. Šestvaljnik v klasični hibridni panameri so v različici turbo S nadomestili z V8-motorjem s 404 kilovati ter mu dodali stokilovatni elektromotor. Njegovo močno srce se znova znajde v dveh vlogah, saj mora zagotoviti do 50 kilometrov povsem električne vožnje ali pa pomagati pri športni in adrenalinski strani tega avtomobila. Ko gre zares, je udarec v hrbet morilski, saj se na kolesa sprosti silna energija, ki najmogočnejšo panamero do stotice izstreli v skoraj neverjetnih 3,4 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi šele pri 310 kilometrih na uro. Panamera turbo S E-hybrid je tako krona vsega, kar si pri Porscheju predstavljajo pod pojmom elektromobilnost, ob tem pa zagotavlja vrhunsko udobje in vse tisto, kar ta znamka zmore ponuditi na strani vozniških čustev.

Visoka zmogljivost pri visoki učinkovitosti pri roki

Medtem ko avtomobili s hibridnimi pogoni večino ljudi spomnijo na precej dolgočasne in zadržane karoserijske oblike, varčevanje z gorivom in vse prej kot dinamično vožnjo, pri Porscheju ponujajo hibridne pogone in modele, ki v vseh elementih rušijo stereotipe.

Z elektrifikacijo se pri tej ugledni nemški znamki tako ni prav nič spremenilo. Prav nasprotno! Vozila znamke Porsche dokazujejo, da lahko tudi zmogljivi športni avtomobili v svojih razredih dosegajo zmerne vrednosti porabe in izpustov. To je mogoče doseči z učinkovitim izkoristkom goriva s tehnologijami učinkovitosti, kot so funkcija auto start-stop, toplotni menedžment, rekuperacija, prilagodljivo krmiljenje ventilov in inercijska vožnja. Katalizatorji z regulacijo stereo lambda poskrbijo za učinkovito prečiščevanje izpušnih plinov. Rezultat hibridne zasnove je še kako vreden truda inženirjev, omogoča pa tudi doseganje boljših številk porabe in izpus­tov, ki so danes bolj pomembne kot vse drugo. Nakup hibrida je gotovo pravilna odločitev, sploh ker se tako pri Porscheju ne boste odpovedali zmogljivostim.

Vas je ob tem že zamikalo okušanje najmodernejše tehnologije, ki omogoča tako športno kot tudi ekovožnjo ter skok v prihodnost? Za to se ni treba zapeljati v tujino ali na kako dirkališče, Porsche cayenne E-hybrid, panamera E-hybrid in panamera turbo S E-hybrid so vam pri roki v Porsche Centru v Ljubljani.

PRO
Članki
Članki Kako bo prihodnost Porscheja drugačna, a hkrati enaka

"Ko pride čas, da razmisliš o poti, ki si jo ubral, boš vesel, da si izbral pravo vozilo." Ferry Porsche

PRO
Članki
Članki Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo

Prihodnost bo električna, pravijo pri Porscheju, njihova rdeča nit pa sta električni športnik in električni športni terenec, s...

PRO
Članki
Članki Prestižni SUV prvak za izbran okus

Za mnoge je pravi luksuzni športni terenec samo eden, drugi pa so le približki. Porsche cayenne z novo generacijo le še utrjuje svoj...

PRO
Članki
Članki Bravurozna združitev dveh različnih svetov – športnosti in ekologije

Porsche s hibridno tehnologijo v svojem slogu mojstrsko spaja dva na videz povsem nezdružljiva svetova. V posameznih modelih namreč...

PRO
Članki
Članki Prvinska športnost in trendi v dostopnem pakiranju

Porsche je znamka z dolgo tradicijo izdelovanja športnih in modnih avtomobilov, ki pa si jih v nasprotju s široko razširjenim...

PRO
Članki
Članki 911 – številka, ki jo pozna cel svet

Porsche 911 enkratno že več kot pol stoletja združuje navidezna nasprotja – tradicijo in inovativnost, a tudi športnost,...

PRO
Članki
Članki Legendarni športnik med poslovneži

Med (super)športniki, ki jih lahko uporabljamo vsak dan, ima znamka Porsche posebno mesto. Za mnoge povsem na vrhu.

PRO
Članki
Članki Simbol športnih avtomobilov, s katerim si uresničimo sanje

Porsche ima za seboj dolgo zgodovino in tradicijo izdelovanja prestižnih športnih cestnih avtomobilov, njihovi kupci pa povečini vedo,...