FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Porschepro

Tradicija, športnost in eleganca združeni v eno.

Prestižni SUV prvak za izbran okus

Čas branja: 4 min
21.12.2017  14:35
Za mnoge je pravi luksuzni športni terenec samo eden, drugi pa so le približki. Porsche cayenne z novo generacijo le še utrjuje svoj primat, ki mu prevlado prinaša tako na asfaltu kot tudi na področju varnosti, varčnosti in terenskih zmogljivosti.
Prestižni SUV prvak za izbran okus

Porsche je leta 2002 vizionarsko zavil v razred luksuznih športnih terencev. Cayenne je za prestižno in tradicionalno znamko pomenil pravi preporod in čeprav je bil sprva nerazumljen, je postal prava zgodba o uspehu.

Ob njegovem krstu resda ni manjkalo neodobravanja, saj je bil takratni cayenne težak, okoren in oblikovno manj skladen, bil pa je seveda zelo hiter in tudi požrešen. Zato so mu v nos vgradili še varčen dizelski motor, zaradi vsega skupaj pa so tenkočutni puristi menili, da je to začetek konca imenitne znamke.

Premišljen recept za uspeh

A so se močno zmotili. Cayenne se je kljub mnogim pomislekom močno usedel v srca tistih, ki so od nekdaj prisegali na Porsche. Še več, športni terenec je v objem odličnih sedežev, vrhunske tehnike, zmogljivih motorjev, večjega odmika od tal in bogate tradicije pripeljal tudi povsem nove kupce ter nadgradil vozni park voznikov porschejev, ki so želeli avtomobil s prostorom za družino, športno opremo, psa in še kaj ter so do takrat s cmokom v grlu posegali po drugih znamkah. Po 15 letih proizvodnje številke govorijo same, saj so pri Porscheju izdelali kar 760 tisoč vozil, cayenne pa jim je prinesel okoli 50-odstotni delež v prodaji ter manjšega naslednika v obliki macana. Cayenne je uspešno oral ledino in uspel ter s tem pridobil pravico do naslednika.

Osvaja že na prvi pogled

V tretje je cayenne še bolj porschejevski kot doslej, dinamičen in izrazito športen ter nič manj praktičen. Na prvi pogled sicer ne prinaša revolucije, česar bodo veseli predvsem sedanji lastniki, vendar se oblikovno všečno zgleduje po manjšem macanu in novi panameri, predvsem pa deluje bolj skladno. Medtem ko je oblika pokrova motorja, maske, večjih zračnih rež in prednjih žarometov zvesta 15-letni tradiciji, je ob nekoliko nižji strešni liniji ter malce širših ramenih še najbolj vidno spremenjen zadek, kjer si palec navzgor zaslužijo povezovalne LED-luči, aktivni strešni spojler ter pri močnejših različicah po par izpušnih cevi. K bolj športnemu videzu novega cayenna pripomorejo tudi 19- oziroma 21-palčna platišča, pnevmatike pa so po vzoru modela 911 zadaj širše kot spredaj.

Prostora v kabini je še več kot prej, oblikovalci so v njej našli odličen kompromis med tradicionalnim pristopom in digitalizacijo. Stikalo za zagon motorja seveda ostaja na levi strani, krona moderne sredinske konzole z mnogimi za dotik občutljivimi površinami pa je velik, kar 12,3-palčni zaslon na dotik, ki ga poznamo že iz nove panamere. Prepoznavno zasnovo je delno ohranila instrumentna plošča z uro in štoparico na vrhu armaturne plošče vred, kar bo dosedanjim voznikom cayenna še posebej všeč. Na sredini prevladuje klasični merilnik vrtljajev, ob njem pa sta postavljena dva sedempalčna digitalna zaslona. Tam se ob hitrosti lahko izrisuje zemljevid, ob navigiranju ali potovalnem računalniku pa se izpisujejo razni, za športno vožnjo potrebni podatki. Porsche za najbolj zahtevne uporabnike je ob tem v prtljažniku pridobil celih 100 litrov. Skupaj gre vanj za kar 770 litrov razne prtljage, to pa je spodobna številka, s katero se postavljajo veliki kombiji in potniški dostavniki. Seznam varnostno-asistenčnih sistemov je pričakovano popoln, glavna novost je sistem Inno­drive, ki z dodatnimi funkcijami radarskega tempomata in podatki iz navigacije »bere« cesto ter optimalno načrtuje čase pospeševanja, konstantne vožnje in zaviranja.

Vozne lastnosti mu zavidajo tudi rasni športniki

Kljub dodatnim centimetrom, že kar razkošnih merah in poudarjenem luksuzu cayenne ni dobil dodatnih kilogramov, kar gre v prid vozni dinamiki. Prav ta je inženirjem pomenila največji izziv in potrditev vrhunskega znanja, saj je bil cayenne v mnogih pogledih brez konkurence že prej. In kakšen je recept za nasmeh do ušes v vožnji športnega terenca?

Novi cayenne ima elektronsko krmiljen štirikolesni pogon, serijsko štirikolesno krmiljenje, za boljše vozne lastnosti in boljšo okretnost obenem, dodelano zračno podvozje z izdatnejšimi nastavitvami ter tudi nov osemstopenjski samodejni menjalnik s krajšimi časi prestavljanj. Prav poudarjena športnost, s katero je le pol koraka stran od 911, je tisto, kar novega cayenna kljub izjemno močni konkurenci utrdi na piedestalu. Tako dobro se športni terenec gotovo še ni peljal, si bo voznik mislil vsakič, ko bo urno nizal zavoje, atraktivno drsel, silovito pospeševal in zaviral s takim pojemkom, da bodo občut­ljivi hitro zahtevali time-out. Kar pokažite konkretnega športnega terenca, ki za volanom omogoča toliko zabave in užitkov, kot jih porsche 911 …

Športno-terenska poslastica tudi za slovenske kupce

Za pogon cayenna namreč skrbijo močni stroji! Tudi za slovenske kupce sta sprva na voljo dva, oba šestvaljna bencinarja, trilitrski turbo z 250 kilovati (340 konjskimi močmi) in 2,9-litrski biturbo s 324 kilovati (440 konjskimi močmi). Naj gre za enega ali drugega, kompromisov vam v vožnji ne bo treba sklepati. Šibkejši namreč cayenna požene do hitrosti 245 kilometrov na uro, do stotice pa pospeši v 6,2 oziroma 5,9 sekunde (paket sport chrono), močnejši pa cayenna S potisne vse do 265 kilometrov na uro, pospešek pa lahko traja med 5,2 in 4,9 sekunde. Zmogljiva motorja seveda nista edina, kmalu prihajata še dizel in veličastni turbo s 4,8-litrskim osemvaljnim motorjem twin turbo in 550 »konji«, ki zagotavlja pospešek 3,9 sekunde do sto kilometrov na uro in že kar strahovit pojemek s pomočjo keramičnih zavor.

Da, cayenne je vedno ponujal prostor za pet ljudi in njihovo prtljago, zaradi zmogljivega štirikolesnega pogona in večjega odmika od tal je zmogel tudi suvereno plezati po brezpotjih, a se je ob vsem skupaj znal od nekdaj zmagovalno poditi tudi po dirkališču. S tretjo generacijo je cayenne postal le še bolj privlačen in tipično porschejevski, vstop v svet ultimativnega športnega terenca pa se začne pri ceni 93.214 evrov oziroma 117.463 evrov za različico cayenne S, s prihodnjim letom pa za 192.157 evrov prihaja še turbo.

PRO
Članki
Članki Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo

Prihodnost bo električna, pravijo pri Porscheju, njihova rdeča nit pa sta električni športnik in električni športni terenec, s...

PRO
Članki
Članki Bravurozna združitev dveh različnih svetov – športnosti in ekologije

Porsche s hibridno tehnologijo v svojem slogu mojstrsko spaja dva na videz povsem nezdružljiva svetova. V posameznih modelih namreč...

PRO
Članki
Članki Prvinska športnost in trendi v dostopnem pakiranju

Porsche je znamka z dolgo tradicijo izdelovanja športnih in modnih avtomobilov, ki pa si jih v nasprotju s široko razširjenim...

PRO
Članki
Članki 911 – številka, ki jo pozna cel svet

Porsche 911 enkratno že več kot pol stoletja združuje navidezna nasprotja – tradicijo in inovativnost, a tudi športnost,...

PRO
Članki
Članki Legendarni športnik med poslovneži

Med (super)športniki, ki jih lahko uporabljamo vsak dan, ima znamka Porsche posebno mesto. Za mnoge povsem na vrhu.

PRO
Članki
Članki Simbol športnih avtomobilov, s katerim si uresničimo sanje

Porsche ima za seboj dolgo zgodovino in tradicijo izdelovanja prestižnih športnih cestnih avtomobilov, njihovi kupci pa povečini vedo,...