FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Porschepro

Tradicija, športnost in eleganca združeni v eno.

Bravurozna združitev dveh različnih svetov – športnosti in ekologije

Čas branja: 5 min
13.10.2017  06:34
Porsche s hibridno tehnologijo v svojem slogu mojstrsko spaja dva na videz povsem nezdružljiva svetova. V posameznih modelih namreč ponuja sožitje bencina in elektrike za izjemne zmogljivosti ali pa majhno porabo.
Bravurozna združitev dveh različnih svetov – športnosti in ekologije

Pri Porscheju pravijo, da je vsak njihov avtomobil najprej športni avtomobil, s tiho, umirjeno in do okolja prijazno hibridno tehnologijo pa bi jih še pred nekaj leti povezali le poznavalci.

Zgodba, ki se je začela pisati pred več kot stoletjem

Zelena tradicija pri Porscheju namreč sega v čas po letu 1900, ko je mladi inženir Ferdinand Porsche po naročilu tovarne dvornih kočij za potrebe avstrijske kraljeve družine izdelal prvo električno vozilo. Dva elektromotorja sta bila neposredno vgrajena v pesti sprednjih koles, izjemno vitka konstrukcija pa ni potrebovala menjalnika ali diferenciala. Istega leta je Porsche predstavil čudežni dirkalni model s kar 1,8 tone težkimi baterijami in elektromotorji v vseh štirih kolesih. To je bil prvi avtomobil s štirikolesnim pogonom na svetu, obenem tudi prvi, ki je imel zavore na vseh štirih kolesih, Porsche pa je kmalu zatem predstavil še hibridno različico avtomobila.

Pri razvoju hibrida Porscheja resda ni vodila želja po prijaznosti do okolja, ampak je predvsem želel premostiti slabosti zgodnjih bencinskih motorjev, ki so bili zaspani in potratni. Izjemni Porschejev inženirski um je zato izdelal avtomobil, kjer je motor poganjal dinamo, ta pa je polnil svinčeve baterije. Iz njih sta elektriko za svoje delovanje črpala bolj odzivna pogonska elektromotorja v pestih sprednjih koles, s stalno proizvodnjo elektrike pa je premostil tudi težave s slabo zmogljivostjo baterij. Takratni Porschejev tehnični čudež je dosegel največjo hitrost 61 kilometrov na uro, električna motorja v sprednjih kolesih pa sta imela 3,5 konjske moči.

Obdržali tradicijo in se prilagodili trendom

Tehnična zapletenost tovrstne zasnove ter nizke cene tekočih goriv so hibride za nekaj časa uspavali, podnebne spremembe, onesnaženost in s tem povezana okoljska odgovornost ljudi ter rast cen bencina in dizla pa so hibridom v zadnjem desetletju dale novo priložnost. Hibridi so postali močno »in«, tega pa so se v pravem trenutku zavedli tudi pri Porscheju ter se v tipično svojem slogu prilagodili sodobnim avtomobilskim smernicam.

Če je bil nemški proizvajalec z bogato tradicijo izdelovanja športnih avtomobilov tako še pred nekaj leti nemara celo zadnja znamka, na katero bi pomislili v zvezi s hibridnimi avtomobili, je danes vse drugače. Tudi Porsche izpolnjuje svoje poslanstvo glede učinkovite rabe energije, hkrati pa ne sklepa kompromisov pri hitrosti in tehnični superiornosti. Ekologijo in elektriko v skladu z bogato dediščino, znanjem in športnim ugledom razumejo po svoje, torej ne le kot način varčevanja z gorivom, ampak v kombinaciji z motorjem na notranje izgorevanje predvsem kot dopolnitev in povečanje zmogljivosti.

Elektrika je športnosti dodala novo dimenzijo

Medtem ko avtomobili s hibridnimi pogoni večino ljudi spomnijo na precej dolgočasne in zadržane karoserijske oblike, varčevanje z gorivom in vse prej kot dinamično vožnjo, pri Porscheju ponujajo hibridne pogone in modele, ki v vseh elementih podirajo stereotipe. Filozofija te ugledne športne znamke je že od nastanka nespremenjena: dirkaško zmogljivi avtomobili, ki so uporabni za vsakodnevne vožnje.

Z elektrifikacijo se pri Porscheju ni prav nič spremenilo. Prav nasprotno, prestižni športni terenec cayenne S hybrid in superšportni 918 spyder, ki sta k znamki prinesla hibridizacijo, sta dokazala, da je mogoče nove tehnologije zasnovati tudi tako, da so že tako agilni avtomobili še bolj športni. Z modelom 918 spyder, najzmogljivejšim serijskem porschejem vseh časov, so dokazali, da je elektrika lahko zanesljiv, predvsem pa zelo učinkovit pomočnik v superšportnikih, hkrati pa je to tudi primer prenosa tehnologij iz motošporta v serijsko proizvodnjo. Najbolj napredna oblika hibridne tehnologije je uporabljena pri modelu 919 hybrid, s katerim so si pri Porscheju na legendarni dirki 24 ur Le Mansa kar trikrat zapored pokorili vso konkurenco.

Hibridna panamera za nova merila v svetu prestiža

Podobno pogonsko filozofijo, ki športnosti dodaja novo razsežnost, so že v prejšnji generaciji prenesli tudi na model panamera, ki je kot prvi priključni hibrid višjega avtomobilskega razreda postavil nova merila na svetovni ravni. Od muh pa seveda ni niti nova panamera 4 E-hybrid, ki se na elektriko znajde odlično, občutki med tiho vožnjo brez izpustov in ob zaviranju ostajajo kot bi vozili klasični porsche. Realni doseg na elektriko znaša do 51 kilometrov, njen 100-kilovatni elektromotor pa je dovolj zmogljiv, da jo zlahka poganja tudi do avtocestnih hitrosti. Tisti pravi porschejevski občutek med vožnjo seveda ostane tudi, ko avto preklopite v hibridni način delovanja – ali za popolnoma samodejnega ali pa za način, pri katerem od voznika zahteva, da vzdržuje stanje baterije ali jo polni.

Za primerno hitre cestne odseke sta v hibridni panameri na voljo še športna načina, kjer bencinski V6 deluje neprestano. V načinu Sport sistem raven baterije ohranja dovolj visoko, da mu lahko pomaga tudi z elektromotorjem, v Sport Plus pa je vse podrejeno čim boljšim zmogljivostim. Klasični 2,9-litrski biturbo motor, ki sicer zmore 330 konjskih moči, takrat tudi najbolj agresivno polni baterijo, da bi bilo elektromotorju na voljo čim več energije. Zvok, ki v teh načinih prihaja iz izpuha, je povsem športen, osemstopenjski dvosklopčni PDK pa prestavlja odločno in ostro. Realna poraba je skoraj nič, če voznik dela krajše vožnje in redno polni avto, je lahko 2,5 litra, pri športni vožnji pa se le stežka dvigne nad 11 litrov.

Priključni hibrid kot crème de la crème vozniške naslade

S hibridno panamero turbo S E-hybrid pa so pri Porscheju postavili še en mejnik v svoji športno-zeleni zgodbi ter vstopili v neko povsem novo obdobje. Priključni hibrid je prvič postal najprestižnejša različica nekega modela, panamera turbo S E-hybrid pa je tudi najmočnejša in najhitrejša ter po žeji tudi najvarčnejša elitna poslovno-športna limuzina na svetu. Porschejevi inženirji so namreč znanje iz modela 918 spyder umetelno prelili v panamero ter s pomočjo zmogljivega hibridnega pogona ponudili stroj nepredstavljivih zmogljivosti.

Panamera z vrha ponudbe zmore na kolesa poslati kar 500 kilovatov sistemske moči ter 850 newtonmetrov največjega navora. Šestvaljnik v klasični hibridni panameri so v različici turbo S nadomestili z V8-motorjem s 404 kilovati ter mu dodali stokilovatni elektromotor. Njegovo močno srce se znova znajde v dveh vlogah, saj mora zagotoviti do 50 kilometrov povsem električne vožnje ali pa pomagati pri športni in adrenalinski strani tega avtomobila. Ko gre zares, je udarec v hrbet morilski, saj se na kolesa sprosti silna energija, ki najmogočnejšo panamero do stotice izstreli v skoraj neverjetnih 3,4 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi šele pri 310 kilometrih na uro. Panamera turbo S E-hybrid je tako krona vsega, kar si pri Porscheju predstavljajo pod pojmom elektromobilnost, ob tem pa zagotavlja tudi vrhunsko udobje in vse tisto, kar ta znamka zmore ponuditi na strani vozniških čustev.

Porscheju je tako v hibridnem pogonu uspelo še nadgraditi uspešno združevanje nezdružljivega: inovacije s tradicijo ter športne zmogljivosti z vsakdanjo uporabnostjo. Novi rod športnikov z veliko adrenalina zato širijo tudi s pomočjo elektrike.

PRO
Članki
Članki Kako bo prihodnost Porscheja drugačna, a hkrati enaka

"Ko pride čas, da razmisliš o poti, ki si jo ubral, boš vesel, da si izbral pravo vozilo." Ferry Porsche

PRO
Članki
Članki Vrhunska zmes športnosti in varčnosti pri roki

Športne zmogljivosti in skromna poraba ponavadi ne gredo skupaj, a da je z veliko poguma, 70-letnimi izkušnjami in izjemnim znanjem...

PRO
Članki
Članki Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo

Prihodnost bo električna, pravijo pri Porscheju, njihova rdeča nit pa sta električni športnik in električni športni terenec, s...

PRO
Članki
Članki Prestižni SUV prvak za izbran okus

Za mnoge je pravi luksuzni športni terenec samo eden, drugi pa so le približki. Porsche cayenne z novo generacijo le še utrjuje svoj...

PRO
Članki
Članki Prvinska športnost in trendi v dostopnem pakiranju

Porsche je znamka z dolgo tradicijo izdelovanja športnih in modnih avtomobilov, ki pa si jih v nasprotju s široko razširjenim...

PRO
Članki
Članki 911 – številka, ki jo pozna cel svet

Porsche 911 enkratno že več kot pol stoletja združuje navidezna nasprotja – tradicijo in inovativnost, a tudi športnost,...

PRO
Članki
Članki Legendarni športnik med poslovneži

Med (super)športniki, ki jih lahko uporabljamo vsak dan, ima znamka Porsche posebno mesto. Za mnoge povsem na vrhu.

PRO
Članki
Članki Simbol športnih avtomobilov, s katerim si uresničimo sanje

Porsche ima za seboj dolgo zgodovino in tradicijo izdelovanja prestižnih športnih cestnih avtomobilov, njihovi kupci pa povečini vedo,...