FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Porschepro

Tradicija, športnost in eleganca združeni v eno.

Prvinska športnost in trendi v dostopnem pakiranju

Čas branja: 4 min
12.09.2017  10:28
Porsche je znamka z dolgo tradicijo izdelovanja športnih in modnih avtomobilov, ki pa si jih v nasprotju s široko razširjenim prepričanjem ni tako težko privoščiti, kot se zdi.
Prvinska športnost in trendi v dostopnem pakiranju

Srečanje z avtomobili znamke Porsche je vedno zanimivo, naj gre za kultnega športnika 911, manjša 718 boxster in cayman ali pa katerega izmed modnih športnih terencev te znamke, s katerimi vsako leto dosegajo rekordno prodajo in milijardne dobičke. Do Porscheja ne glede na model, velikost in starost čutimo spoštovanje, saj je ostal nekaj posebnega, hkrati pa čisto vsak primerek izžareva desetletja truda inženirjev, da najprej zmagajo na zahtevnih dirkah, vrhunsko tehnologijo in ogromno znanja pa nato preusmerjajo v svoje serijske avtomobile – tudi za dostopno ceno.

"Športni avto za ljudske množice, takšen, ki si ga lahko privoščijo skorajda vsi," so na ves glas poudarjali že razvojniki, ko so jeseni 1969 na frankfurtskem avtomobilskem salonu prvič na ogled postavili novega Porscheja, s trištevilčno oznako 914. Avtomobil je bil plod sodelovanja Volkswagna in Porscheja, skupaj so zasnovali tudi marketinško akcijo, v kateri so predvideli, da bi v ZDA športnika prodajali kot Porscheja, doma in drugod po Evropi pa raje kot bolj ljudskega Volkswagna oziroma Volkswagen-Porscheja. Tudi zato so predstavili dve različici, ljudem dostopnejšo in s tedanjimi 12.560 markami tudi cenejšo z 1,7-litrskim štirivaljnikom z 80 KM ter dražjo za 19.000 mark in predvsem močnejšo z 2-litrskim šestvaljnikom s 110 KM. Da bi ju ljudje zlahka razlikovali, so ju različno poimenovali: Volkswagen-Porsche 914/4 in Porsche 914/6. Navdušenja nad avtom med ljudmi ni bilo konec. Predstavniki sedme sile so takrat pisali, kako se avtomobil s sredinsko vgrajenim motorjem dobro pelje, poudarjali nizko ceno, pri življenju pa ga je dodatno ohranjala tudi personalizacija, s katero so si kupci Porsche 914 delno ukrojili po svojih željah.

Kultni Porsche je dostopen širšemu krogu voznikov

Danes ni prav dosti drugače. Porsche je kljub širitvi svoje proizvodnje in dejstvu, da z izjemo razprodanega 918 spyderja nimajo pravih ekskluzivnih modelov iz močno omejenih serij, ostal ena od še redkih živečih kultnih avtomobilskih znamk, ki je obenem cenovno razmeroma dostopen tudi širšemu krogu voznikov. Osnovni Porsche 718 cayman stane 60.098 evrov, 718 boxster 62.292 evrov, Porsche macan pa od 64.041 evrov. Kupci takih vozil si jih radi sestavijo po lastnih željah in to je tudi ena izmed osnovnih zakonitosti premium znamk. Pri Porscheju pa so ob tem vseeno zadržali potrebno ekskluzivnost, čeprav so v zadnjih treh letih proizvodnjo povečali kar za 47 odstotkov.

Ključen je bil športno-terenski oziroma SUV macan, ki danes predstavlja že 40 odstotkov celotne Porschejeve prodaje. Lani so z njimi osrečili več kot 95 tisoč kupcev, njegovo prodajo pa so povečali kar za 19 odstotkov. Drugi najuspešnejši model je prav tako športni terenec Cayenne z lani 70 tisoč prodanimi vozili. Oba športna terenca pomenita kar 165 tisoč prodanih vozil oziroma skoraj 70 odstotkov vse prodaje, na drugi strani so lani najmanjših 718 caymanov in boxsterjev skupno prodali dobrih 22 tisoč, vseh različic modela 911 pa 32 tisoč.

Porsche torej še vedno izdeluje prvinske športne avtomobile, ki trkajo na pristne vozniške občutke in čustva obenem pa so cenovno dostopni. To velja predvsem za osnovnega 718 caymana ali boxterja, najcenejšega porscheja s sredinskim dvolitrskim štirivaljnim motorjem in dvema sedežema, ter kompaktnega športnega terenca macana.

Štirivaljniki po skoraj pol stoletja

Pri Porscheju pravijo, da ima vsaka legenda svoj začetek. Legenda modela 718 se je začela že leta 1953, ko se je na startno linijo tega sveta postavil prvi Porsche, ki je bil skonstruiran posebej za dirkalni šport. S tem je položil temeljni kamen za celo serijo čistokrvnih dirkalnih avtomobilov s sredinsko vgrajenim motorjem, med njegove odlike pa štejemo 4-valjni bokser motor, lahko konstrukcijo in še danes impresivne zmogljivosti pri vožnji skozi ovinke. Ob vsaki legendi ostane odprto tudi vprašanje, kaj bo sledilo.

Pri Porscheju seveda nadaljujejo s trdim delom, ki so mu dodali novo poglavje: zgodovino vozil 718 danes pišeta boxster in cayman. Roadsterja in kupeja odlikuje izrazito markantnejši design, še bolj športno podvozje in mnogi novi asistenčni sistemi ter sistemi za zagotavljanje zmogljivosti in udobja. Pri nastavitvah podvozja, volana in drugih delov so se Porschejevi inženirji v novem 718 skušali čimbolj približati dirkaškim lastnostim, da bi upravičili slovito dirkaško ime zmagovalca Le Mansa in slovite dirke Targa florio.

Glavni posladek v obeh modelih 718 se zato skriva za sedeži. V njunem sredinsko vgrajenem 4-valjnem turbo bokser motorju s 300 konji še naprej bije srce bojevnika, ki je osvojil veliko zmagovalnih stopničk, v lahko konstrukcijo pa so vgrajene bogate izkušnje, pridobljene na dolgih poteh in gorskih dirkah. Oba modela sta z novim motorjem za dobrih 35 KM močnejša od predhodnikov, hkrati pa porabita okrog 13 odstotkov manj goriva. Z večjo močjo motorjev so usklajeni tudi nastavitev podvozja in zavore, odrazi pa se v 4,7-sekundnem pospešku do 100 kilometrov na uro. Porsche z boxsterjem in caymanom tako na najboljši način obuja izročilo predhodnikov s sredinskimi štirivaljnimi bokserji, ki so v petdesetih in šestdesetih letih prejšnjega stoletja zmagovali na avtomobilskih dirkah.

Simbol prestiža v manjšem pakiranju

Porsche je z macanom stopil v zelo priljubljen svet športnih terencev in nemudoma osvojil srca tistih, ki za volanom cenijo prestiž, uglajenost, udobje in seveda prave športne občutke. Po videzu sodeč je macan mešanica večjega cayenna in modela 911, kljub nekoliko višji zasnovi pa je kompaktni SUV predvsem Porsche, s poudarjenim osnovnim prenosom več moči na zadnjo premo, torej kot avtomobil, kjer ima voznik ves čas občutek, da ga poganjajo zadnja kolesa.

Če je treba na pomoč učinkovito priskoči še zelo športno poudarjena elektronska podpora, kot dodatek pa pri prenosu eksplozivne moči pomaga Porsche Torque Vectoring Plus. Ta dodatno razdeljuje navor ter diferencialno zapira prenos zadnje preme, tako da pripomore k vodenju avtomobila v ovinkih, zlasti na vlažni ali snežni podlagi oziroma na makadamu. Čeprav malokdo takšen avto kupi zato, da se z njim odpelje v naravo pa je macan tudi za to neverjetno dobro opremljen.

Pod prekrasno zloščeno in elegantno pločevino, ki nedvoumno spominja na legendarni športni model, ima popolnoma prilagodljiv štirikolesni pogon, dodatna elektronika omogoča tudi speljevanje z gladke podlage ali nadzorovano spuščanje po strmem klancu, ob zračnem vzmetenju pa tudi dviganje karoserije za 40 mm v načinu vožnje Off-road. Prenos moči je zagotovljen, hkrati pa je tudi težko popisati vse, kar serijsko in s seznama dodatne opreme ponuja bodočemu kupcu.

PRO
Članki
Članki Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo

Prihodnost bo električna, pravijo pri Porscheju, njihova rdeča nit pa sta električni športnik in električni športni terenec, s...

PRO
Članki
Članki Prestižni SUV prvak za izbran okus

Za mnoge je pravi luksuzni športni terenec samo eden, drugi pa so le približki. Porsche cayenne z novo generacijo le še utrjuje svoj...

PRO
Članki
Članki Bravurozna združitev dveh različnih svetov – športnosti in ekologije

Porsche s hibridno tehnologijo v svojem slogu mojstrsko spaja dva na videz povsem nezdružljiva svetova. V posameznih modelih namreč...

PRO
Članki
Članki 911 – številka, ki jo pozna cel svet

Porsche 911 enkratno že več kot pol stoletja združuje navidezna nasprotja – tradicijo in inovativnost, a tudi športnost,...

PRO
Članki
Članki Legendarni športnik med poslovneži

Med (super)športniki, ki jih lahko uporabljamo vsak dan, ima znamka Porsche posebno mesto. Za mnoge povsem na vrhu.

PRO
Članki
Članki Simbol športnih avtomobilov, s katerim si uresničimo sanje

Porsche ima za seboj dolgo zgodovino in tradicijo izdelovanja prestižnih športnih cestnih avtomobilov, njihovi kupci pa povečini vedo,...