FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Porschepro

Tradicija, športnost in eleganca združeni v eno.

911 – številka, ki jo pozna cel svet

Čas branja: 6 min
15.05.2017  09:50
Porsche 911 enkratno že več kot pol stoletja združuje navidezna nasprotja – tradicijo in inovativnost, a tudi športnost, ekskluzivnost in visoko stopnjo družbene sprejemljivosti.
911 – številka, ki jo pozna cel svet

Avtomobilski navdušenec bi rekel, da ima vsak avto svojo življenjsko pot, ki je že ob rojstvu zapisana v zvezdah. Pri tako čustvenem izdelku, kot je avto, to sploh ni tako nemogoče.

Pot je lahko tlakovana s cvetjem ali pa s trni, ki se bodo zadirali v gume do bridkega, lahko tudi prezgodnjega konca poti, nekateri avtomobili pa so že kmalu zapeljali na pot slave in se na njej obdržali do danes. Pa ne le zaradi sape jemajočih zmogljivosti, izjemno spretnih rok njihovih oblikovalcev ali pa razkošja, po katerem so se vsem cedile sline. Avtomobilska slava je relativna, zanjo ni univerzalnega recepta, omogočijo jo splet časa, okoliščin, tudi odlične ideje in ne nazadnje sreča njenih stvarnikov. Vse to se je zgodilo tudi netipičnemu, a vseeno najbolj slavnemu športniku vseh časov.

Številka, v ozadju katere so močna čustva

911 je namreč tista številka, ob kateri avtomobilski zanesenjaki in še mnogi drugi najprej pomislijo na kultni in nesmrtni štirikolesnik – porsche 911. Kaj je tako čudežnega na poldrugi toni pločevine in aluminija, da tudi avtomobilskim laikom pospeši bitje srca in da na usta mimoidočih privabi nasmeh, čeprav je morebiti z vsiljivim zvokom zmotil njihovo mirno nedeljsko popoldne?

Razlogov za tako močna čustva do sicer izjemnega kosa pločevine in aluminija je veliko. Od sodobne in posebne, v osnovi zelo tradicionalne tehnike do večne oblike, ki marsikoga v obliki videoigric, avtomobilskih maket, fotografij, posterjev, igralnih kart in TV-oddaj v bolj ali manj enakih potezah karoserije spremlja že od otroštva. Vse to porsche 911 razlikuje od drugih avtomobilov, tudi avtomobilskih ikon, ki pa mu ne sežejo do kolen.

Pri ugledu skrbno dela že več kot pet desetletij

Porscheju 911 pa status ikone in legende ni bil kar položen v zibelko – svoj ugled je športnik moral graditi in ga skrbno negovati leta in desetletja. Da se najbolj legendarni športni avto vseh časov tudi po abrahamu drži tako dobro, je zasluga oblikovalskega mojstrstva Ferdinanda Alexandra Porscheja, očeta oblike prvega 911. Njegove korenine segajo v leto 1959, ko je Ferdinand Porsche prvič zrisal njegovo podobo, ob premieri leta 1963 na mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu pa je vsem postalo jasno, kje je črpal navdih. Model 911 je sicer nastal kot močnejši, večji in udobnejši nadomestek prav tako kultnega modela 356, vendar nikakor ni mogel skriti podobnosti še z enim legendarnim avtomobilom. Luči, oblika in bokserski motor, nameščen v zadku, so mnoge spominjali na volkswagna hrošča.

A kjer se podobnosti s hroščem začnejo, se hitro tudi končajo, saj avtomobila po osnovni filozofiji in ciljni skupini ne bi mogla biti bolj različna. »911 je edini avtomobil, s katerim se lahko odpeljete na safari po Afriki, se preizkusite na dirki v Le Mansu, obiščete gledališče in se vozite po ulicah New Yorka,« ga je slikovito opisal Ferry Porsche, Ferdinandov oče. 911 je že od začetka želel biti drugačen, nemško popoln in vsestranski, kar mu je skozi čas tudi odlično uspevalo.

Športnik, za katerega veljajo posebna pravila

Porsche 911 je tako kmalu postal in do danes ostal ikona znamke. Veliko so k ogledu mitoloških razsežnosti pripomogli tudi njegovi snovalci, inženirji, razumni prodajniki, ki so se ves čas zavedali dragocenosti porscheja 911. Zanj so vselej veljala posebna pravila. Ko so se drugi modeli hitro starali, menjavali oblikovalske sloge, je ta ostajal večno mlad in se vsakih šest, sedem ali več let odpravil le na manjši poseg k lepotnemu kirurgu. V zadnje pol stoletja so se občasno poigrali z lučmi, karoserijske poteze na bokih ter sprednjem in zadnjem delu so postale ostrejše, spreminjali so kote stekel na obeh straneh kupolaste strehe, ki je ostala skoraj takšna kot v šestdesetih letih prejšnjega stoletja, zadek je zamenjal predvsem odbijače in luči, v zadnji različici so te postale zelo tanke, časom primerno v njih svetijo LED-diode.

Večna oblika ga je tako povzdignila med legende športnih avtomobilov, 911 pa je ob tem ves čas le skrbel za odlično kondicijo in skrbno negoval tradicijo. Porsche 911 tako ostaja poseben po podrobnostih, denimo kontaktni ključ je v slogu dirkalnikov na sloviti dirki 24 ur Le Mansa na levi strani, posodo za gorivo polnimo skozi prednji desni blatnik.

Živa legenda, ki danes doseže hitrost 330 kilometrov na uro

Čeprav porsche 911 danes velja za čistokrvnega športnika, ni bilo vedno tako. Pri stuttgartski znamki so se na začetku radi pohvalili, da njihov 911 združuje vrsto protislovij – športnost in vsakodnevno uporabnost, tradicijo in inovativnost, ekskluzivnost in splošno družbeno sprejemljivost, dizajn in funkcionalnost. 911 se je v zadnjega pol stoletja izkazal predvsem kot zelo hiter, športen avto. Za naštevanje vseh njegovih uspehov na dirkalnih stezah bi potrebovali mesece, tudi za podrobnejši opis vseh sedmih generacij velja enako. Morda le kot zanimivost omenimo, da so imele prve devetstoenajstke 130 konjev (96 kilovatov), s katerimi je avto do hitrosti 100 kilometrov na uro potreboval devet sekund, dosegel pa je lahko največ 210 kilometrov na uro. Trenutno najmočnejši 911 turbo S premore 580 konjev (427 kilovatov), za omenjeni pospešek potrebuje le 2,9 sekunde in se ustavi šele pri 330 kilometrih na uro.

911 je zanimiv tudi kot investicija

Vztrajanje pri originalnem receptu se je seveda tudi zelo splačalo. Porsche 911 proizvajalcu že od nekdaj nosi zlata jajca – vsako leto prepriča od 20 do 30 tisoč kupcev, kar je za avto, ki stane najmanj sto tisoč evrov, odličen prodajni uspeh. Slavni 911 podjetju obenem nosi velike zaslužke, ne da bi se kupci ob tem čutili ogoljufane. Za odšteti denar dobijo najbolj legendarni športni avto vseh časov, ki je hkrati tudi dobra naložba, saj rabljen 911 veliko počasneje izgublja vrednost kot njegovi tekmeci. Ko je dovolj star, jo celo spet pridobiva, saj gospodje danes kupujejo tisto, kar so kot mulci občudovali in o čemer so sanjarili, pa niso imeli denarja.

Starodobniki so se obenem v zadnjih letih izkazali za varno naložbo, ki prinaša dobiček. Zanimanje zanje se je povečalo predvsem med finančno krizo, strokovnjaki pa ocenjujejo, da se vrednost starodobnim vozilom letno poveča za šest odstotkov. Pri Porscheju pa ceno starodobnikom določajo zgolj in samo čustva, zgodbe in zgodovina. Ekonomska stabilnost Porschejevih starodobnikov je ob tem povzročila, da so postali naložbeno blago, nekateri primerki celo do neverjetnih skrajnosti. Zračno hlajenemu porscheju 911 je cena v zadnjih petih letih poskočila za trikrat, danes pa ga ne glede na letnik (1963–1998) ne dobite za manj kot 50 tisoč evrov.

Kdor 911 ne razume, se mora zapeljati

Porschejeva ikona je tako v več kot 50 letih obstoja postala sinonim za hitrost in užitke, hkrati pa ostala dovolj samosvoja in posebna, da kjerkoli in kadarkoli zaigra na čustva voznika, sopotnika ali naključnih mimoidočih. Spol in leta pri tem ne igrajo nobene vloge. Da porsche 911 lažje razumeš, ga moraš voziti, obred pa se začne že pri obračanju kontaktnega ključa na levi strani. Ta zažene šestvaljni bokserski motor, ki je razmeroma miren, ob nežnem dodajanju plina značilno hrope, ob odločnejšem pa se oglasi z značilnim kovinskim zvokom, ki se ob močnejšem dodajanju plina prelevi v dirkaško tuljenje. Ko voznik v sodobni reinkarnaciji vklopi gumb z ikono dveh izpuhov na sredinski konzoli, se odprejo lopute v izpušnem sistemu, motor pa še bolj zdravo zarjovi, predrami okolico in voznika ter z naraščanjem vrtljajev poskrbi še za dodatno brco v hrbet. Spektakularno!? Vsekakor!

Utrip med vožnjo porscheja 911 dvigne gumb sport, ki učvrsti volanski mehanizem, pospeši prestavljanje menjalnika in pričara prave dirkaške užitke, sport plus pa igri dodaja še nekaj nevarne razigranosti zadka, ki pod slabšim nadzorom elektronike rad pomete pri pospeševanjih ali v zavojih. Moči je ne glede na različico vseskozi dovolj, pospeški so odločni in siloviti, 911 pa utegne biti ob umiritvi hormonov tudi sprejemljivo žejen. Ob super športnih zmogljivostih in udobju za vsakodnevne vožnje je ugodna poraba namreč pomemben kamenček v mozaiku porscheja 911 in eden od delčkov, ki bo tej legendi omogočil slavo tudi v prihodnje.

PRO
Članki
Članki Porsche, ki tradicijo umetelno povezuje s prihodnostjo

Vznemirljiv, vozniško izjemen in električen. Taycan je pravi porsche 21. stoletja, ki na novo uteleša vrednote, ki jih je slovita...

PRO
Članki
Članki Športni duh v trendovski podobi

Pri Porscheju so z novim macanom vnovič dokazali, da se spoznajo na trende, a v tipično svojem slogu spišejo čisto svojo...

PRO
Članki
Članki Pravi porsche za 21. stoletje

Izjemno hiter, vznemirljiv, natančen, vozniško odličen in inovativen. Taycan je pravi porsche in je porsche nove dobe, trajnostno...

PRO
Članki
Članki Kako bo prihodnost Porscheja drugačna, a hkrati enaka

"Ko pride čas, da razmisliš o poti, ki si jo ubral, boš vesel, da si izbral pravo vozilo." Ferry Porsche

PRO
Članki
Članki Vrhunska zmes športnosti in varčnosti pri roki

Športne zmogljivosti in skromna poraba ponavadi ne gredo skupaj, a da je z veliko poguma, 70-letnimi izkušnjami in izjemnim znanjem...

PRO
Članki
Članki Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo

Prihodnost bo električna, pravijo pri Porscheju, njihova rdeča nit pa sta električni športnik in električni športni terenec, s...

PRO
Članki
Članki Prestižni SUV prvak za izbran okus

Za mnoge je pravi luksuzni športni terenec samo eden, drugi pa so le približki. Porsche cayenne z novo generacijo le še utrjuje svoj...

PRO
Članki
Članki Bravurozna združitev dveh različnih svetov – športnosti in ekologije

Porsche s hibridno tehnologijo v svojem slogu mojstrsko spaja dva na videz povsem nezdružljiva svetova. V posameznih modelih namreč...