FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Porschepro

Tradicija, športnost in eleganca združeni v eno.

Legendarni športnik med poslovneži

Čas branja: 6 min
13.04.2017  07:28
Med (super)športniki, ki jih lahko uporabljamo vsak dan, ima znamka Porsche posebno mesto. Za mnoge povsem na vrhu.
Legendarni športnik med poslovneži
Model:Filip Kržišnik
Foto: Nejc Puš

Ali pri avtomobilih stavite na najboljše, prestiž in udobje, ob tem občasno drugim pokažete mišice ali se poigrate na priljubljenem cestnem odseku? Se radi udobno in po potrebi hitro prevažate na zadnjih sedežih ali pa imate družino in vam limuzine niso blizu? Ali so vam morebiti všeč športni terenci, kjer beseda »šport« ni le za okras? Zdaj ste gotovo že pomislili na Porsche ter modele 911, panamera in cayenne, kjer kupce močno navdušita tudi tehnika in tradicija znamke.

Razlogov za tako močna čustva do izjemnega kosa pločevine in aluminija je veliko. Od sodobne in posebne, v osnovi zelo tradicionalne tehnike do atraktivne oblike, ki marsikoga spremlja že od otroštva. Vse to avtomobile znamke Porsche razlikuje od drugih, tudi avtomobilskih ikon, ki pa mu ne sežejo do kolen. Že prvi model 356 iz leta 1948 je postal priljubljen športni avtomobil, ki so ga vozili tako dirkači kot šminkerji, zaostajali pa niso niti športni uspehi. Čeprav ni imel preveč zverinskega motorja, je bil avtomobil zaradi vrhunskih voznih sposobnosti in nizke mase v petdesetih letih preprosto premočan za konkurenco.

Gospodar Le Mansa

Z novim modelom 911 so postali športni uspehi še pogostejši, a leta 1962 – torej leto pred »rojstvom« legende – je porsche 804 zagospodaril med bolidi Formule 1 na Veliki nagradi Francije. Karoserijo, težko le 461 kilogramov, je poganjal 1,5-litrski bokserski motor z osmimi cilindri in močjo 180 konjev pri 9.200 vrtljajih, kar je zadostovalo za končno hitrost 270 kilometrov na uro! To je tudi edina formula 1, ki jo je od glave do pete skonstruiral Porsche, vendar pa je pustila neizbrisen pečat v dosjeju nemške znamke, saj je dirkalnik v marsičem vplival na razvoj prihodnjih dirkaških modelov. Leto 1964 je tako zaznamoval model 904 carrera GTS kot prvi porsche s karoserijo iz plastike. Skonstruiral ga je Ferdinand Alexander Porsche, le nekaj mesecev pred premiero pa je model zmagal na priznani vzdržljivostni dirki Targa Florio na Siciliji. Pred njim so se tam zmage veselili modeli 718 in 550, porsche 904 pa je imel opazne nastope tudi na reliju Monte Carlo in na dirki 24 ur Le Mansa.

Prav dirka vseh dirk najbolj odseva zgodovinske uspehe in mnoge zmage Porscheja v avtomobilskem športu, kjer so zgodovino v sedemdesetih letih pisali modeli 917. Porsche je takrat kar petkrat zmagal na najprestižnejši vzdržljivostni dirki na svetu, bolidi pa so imeli 4,9-litrske 12-valjne motorje in 600 konjev. Za uspehe na dirkalni stezi Le Mansa je glavno vlogo odigrala tudi vrhunska aerodinamika, s katero bi porsche 917 z največjo hitrostjo 387 kilometrov na uro lahko brez težav vozil tudi po stropu. V več kot 60-letni zgodovini najznamenitejše vztrajnostne preizkušnje 24 ur Le Mansa se je na startu znašlo skoraj 400 porschejev, 18 pa jih je zmagalo, nazadnje so se s šampanjcem zasluženo polivali lani.

Danes je morda kar malo težko oceniti, kateri model je najpomembnejši za Porsche. Ali je to superšportni 918, ki ima težko nalogo biti najhitrejši in najboljši v svetu serijskih vozil? Ali so zanj bolj pomembni modeli, kot je macan, ki podjetju prinašajo večje prodajne številke in dobiček? To so vprašanja, na katera odgovor poznajo samo vodilni priznanega podjetja iz Stuttgarta, vendar pa je za mnoge poslovneže kljub vsemu jasno: ni pomembno kateri, samo da je porsche.

Športni avtomobili za vsako priložnost

Porsche je brez dvoma znamka, ki ji uspeva prodati največje število zares zmogljivih športnih avtomobilov ne glede na to, ali ima na zadku velik spojler, morda pet vrat ali pa je njegov trebuh od tal oddaljen skoraj 27 centimetrov. Bistvo porscheja se namreč skriva v njegovem športnem izvoru, torej tistem, kar ponuja pod motornim pokrovom prek menjalnika in podvozja vse do izpušnega sistema in kar čutiš za njegovim volanom ali ob obilici prostora na zadnjih sedežih in prtljažniku ali pa morda na nedeljskem »off-road« izletu zunaj urejenih cest.

Da porscheja lažje razumeš, ga moraš voziti, obred pa se začne že pri obračanju kontaktnega ključa, ki je tradicionalno postavljen ob volanu na levi strani. Del bogate tradicije so tudi bokserski motorji, sprva zračno, nato vodno hlajeni, danes pa za več moči in čistejši izpuh opremljeni s turbopuhali. Porsche brez dvoma dela avtomobile, s katerimi si poslovneži uresničujejo mladostne sanje oziroma se nagradijo za uspeh v življenju ali poslu, čisti užitek in potreba po »še« pa se pojavijo ob vožnji kultnega 911, panamere in cayenna.

911 – kultni športnik za vsak dan

Lagali bi, če bi za porscheja 911 – v kakršnikoli obliki pač že – rekli, da gre »le še za enega, kakršnih je v Sloveniji okoli 300«. Ob tesnem stiku s slavnim zlatim ščitom človeka gotovo spreletijo vznemirjenje, občudovanje, poželenje in seveda velika pričakovanja. Sploh, če je vse skupaj odeto v prepoznavno in očem skoraj pohujšljivo športno-elegantno obliko najnovejšega modela 911, ki mimogrede povzroči, da se ti v kotičkih ust počasi začne nabirati slina.

Legendarna devetstoenajstka je namreč prepoznavna športna ikona tudi v najbolj odmaknjenih kotičkih sveta, poster z njenim motivom se je znašel na steni marsikatere fantovske sobe. Tudi pozneje v najstniških in študentskih letih ga pred puncami ni bilo treba skrivati v predal, saj so tudi same še predobro poznale magični pomen številk 911. V več kot 50 letih obstoja je Porschejeva ikona postala sinonim za hitrost in užitke, hkrati pa ostala dovolj samosvoja in posebna, da kjerkoli in kadarkoli zaigra na čustva voznika, sopotnika ali naključne mimoidoče. Spol in leta pri tem ne igrajo nobene vloge – že več kot pol stoletja!

Vztrajanje pri originalnem receptu se je seveda tudi zelo splačalo. Porsche 911 je legenda, ki vsako leto prepriča od 20 do 30 tisoč kupcev, kar je za avto, ki stane najmanj sto tisoč evrov, odličen prodajni uspeh. Da se najbolj legendarni športni avto vseh časov še danes drži tako dobro, je zasluga oblikovalskega mojstrstva Ferdinanda Alexandra Porscheja, očeta oblike prvega 911. Veliko so k ogledu mitoloških razsežnosti pripomogli tudi njegovi snovalci, inženirji, razumni prodajniki, ki so se ves čas zavedali dragocenosti porscheja 911. Zato so ga oblikovno spreminjali počasi, v zadnjega pol stoletja pa je kljub vsemu ohranil značilno obliko z napihnjenimi boki in kupolasto streho. Tudi zaradi nje je v 911 dovolj prostora za glave, ko gre za sedenje, je ergonomija izvrstna, na voljo pa je tudi 200 litrov za prtljago – 135 v pravokotni luknji spredaj (motor je nameščen zadaj) in še 70 v potniški kabini za zadnjima sedežema, ki sta namenjena otrokom ali zelo drobnim odraslim potnikom.

Panamera – najbolj razkošen porsche

Porsche panamera je v drugo že na pogled stkal močne vezi z 911, ikono avtomobilske lepote. S svojo podobo da takoj vedeti, da ne tekmuje s tradicionalnimi luksuznimi avtomobili za vodilne kadre, ampak da gre za bolj razburljivo in zmogljivejšo alternativo. V neposredni boj se petvratna panamera s štirimi sedeži, dolžino 5,05 metra in kupejevsko obliko tako spušča z astoni martini, bentleyji in maseratiji, užitek pa zagotavlja ne glede na to, ali sedite za volanom ali pa po šefovsko kraljujete na zadnjih sedežih.

Porsche panamera namreč bolj kot kdaj prej združuje dve protislovni lastnosti, zmogljivost pristnega športnega avtomobila in udobje razkošne limuzine. Prostora spredaj in zadaj je res veliko, v drugi vrsti sta namreč ločena sedeža, ki ponujata enako udobje kot sprednja, morda celo še več. Med potnikoma zadaj je še velik zaslon na dotik, do podrobnosti si lahko nastavita tudi prezračevanje in zvok, v odprtino za njima pa gre od 495 do 1.304 litre prtljage. Panamera ima ob zmogljivih motorjih tudi zračno vzmetenje, ki zmore samodejno nastavljati vsako vzmet posebej. Z drugimi voznimi funkcijami, kot so krmiljenje zadnje preme in aktivno stabiliziranje nagibanja karoserije ter pobalinskim sistemom za hiter start – launch control, pa panamera briše meje med svetom športnih avtomobilov za najzahtevnejše voznike in svetom limuzin za udobna potovanja.

Cayenne – zasuk v filozofiji

Delo avtomobilskih oblikovalcev je eno težjih in odgovornejših v avtomobilski industriji, saj je oblika prvi stik kupca z nekim modelom oziroma znamko. Oblika tudi določa »osebnost« avtomobilske znamke, ji dodaja ali odvzema vrednost, vsekakor pa jo zaznamuje. Avtomobilski oblikovalci, po duši večinoma umetniki, radi sprostijo svojo domišljijo, ovirajo pa jih nadrejeni, ki morajo skrbeti, da se bo avtomobil dobro prodajal, da ga bodo kupci sprejeli, ne sovražili in podobno. A vedno ni tako in tudi pri Porscheju so oblikovalci dobili bolj proste roke pri oblikovanju novega modela ter naredili zasuk v filozofiji.

Porsche cayenne je klasičen primer avtomobila, ki je ob prihodu na trg zbujal vsaj pomisleke, če že ne zgražanja, nato pa uspel. Z njim je Porsche leta 2002 naredil zasuk v svoji strategiji in ponudbi dodal terenca. Pred 15 leti je bila poteza za marsikoga nerazumljiva, privrženci znamke so se počutili izdane, rekoč, da si bo s terenskim avtom umazala ugled. Prvi cayenne je bil tudi precej nenavaden, z lučmi in motornim pokrovom kot pri porscheju 911, maska pa se je zdela kot nesimetričen vložek, ki je avto na silo dvignil od tal. A cayenne je uspel, in to zelo – vsako leto je pritegnil več kot 50 tisoč kupcev in družbi Porsche prinesel milijardne dobičke. Vanj so se zaljubili mnogi kupci, ki doslej niso razmišljali o tej znamki. Cayenne je namreč ponujal in še vedno ponuja prostor za pet ljudi in njihovo prtljago, ob tem zna tudi plezati po brezpotjih in se poditi po dirkališču, z drugo generacijo pa je postal še precej bolj privlačen in tipično porschejevski.

PRO
Članki
Članki Porsche, ki tradicijo umetelno povezuje s prihodnostjo

Vznemirljiv, vozniško izjemen in električen. Taycan je pravi porsche 21. stoletja, ki na novo uteleša vrednote, ki jih je slovita...

PRO
Članki
Članki Športni duh v trendovski podobi

Pri Porscheju so z novim macanom vnovič dokazali, da se spoznajo na trende, a v tipično svojem slogu spišejo čisto svojo...

PRO
Članki
Članki Pravi porsche za 21. stoletje

Izjemno hiter, vznemirljiv, natančen, vozniško odličen in inovativen. Taycan je pravi porsche in je porsche nove dobe, trajnostno...

PRO
Članki
Članki Kako bo prihodnost Porscheja drugačna, a hkrati enaka

"Ko pride čas, da razmisliš o poti, ki si jo ubral, boš vesel, da si izbral pravo vozilo." Ferry Porsche

PRO
Članki
Članki Vrhunska zmes športnosti in varčnosti pri roki

Športne zmogljivosti in skromna poraba ponavadi ne gredo skupaj, a da je z veliko poguma, 70-letnimi izkušnjami in izjemnim znanjem...

PRO
Članki
Članki Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo

Prihodnost bo električna, pravijo pri Porscheju, njihova rdeča nit pa sta električni športnik in električni športni terenec, s...

PRO
Članki
Članki Prestižni SUV prvak za izbran okus

Za mnoge je pravi luksuzni športni terenec samo eden, drugi pa so le približki. Porsche cayenne z novo generacijo le še utrjuje svoj...

PRO
Članki
Članki Bravurozna združitev dveh različnih svetov – športnosti in ekologije

Porsche s hibridno tehnologijo v svojem slogu mojstrsko spaja dva na videz povsem nezdružljiva svetova. V posameznih modelih namreč...