FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Porschepro

Tradicija, športnost in eleganca združeni v eno.

Simbol športnih avtomobilov, s katerim si uresničimo sanje

Čas branja: 5 min
21.03.2017  13:00
Porsche ima za seboj dolgo zgodovino in tradicijo izdelovanja prestižnih športnih cestnih avtomobilov, njihovi kupci pa povečini vedo, kaj hočejo – tudi če na avtomobil gledajo kot na naložbo.
Simbol športnih avtomobilov, s katerim si uresničimo sanje

Kateri avto želiš voziti? Na to vprašanje bo večina dečkov odgovorila kratko in jedrnato: »Porscheja!« Ob omembi imena nemškega proizvajalca športnih avtomobilov se bodo oči zasvetile tudi deklicam. Porsche je namreč sinonim za hitrost in tradicijo, k njegovi priljubljenosti pa je najbolj pripomogel model 911, ki velja za najboljši športni avtomobil vseh časov. A če se zakopljemo v zgodovinske knjige avtomobilizma po dosežke, kjer je izpisano ime Porsche, je povsem enako, kot če bi našli zlato žilo.

Znamka, ki je trdo garala za svoj uspeh

Zgodovina je namreč prepojena z uspehi tega nemškega proizvajalca avtomobilov, ki je po drugi svetovni vojni zrasel iz inženirskega biroja, njegove temelje pa je leta 1931 v Stuttgartu postavil veliki Ferdinand Porsche. Ta si je z desetletji pridobil sloves enega najuglednejših in najbolj vsestranskih ponudnikov inženirskih storitev na svetu, zgodba o uspehu avtomobilskega proizvajalca pa temelji na učinkovitih proizvodnih metodah in jasnem vodenju znamke, predvsem pa na desetletnih razvojnih izkušnjah, ki so močno presegle proizvodnjo športnih avtomobilov. Znamka Porsche je tako pisala in še vedno piše zgodovino, za svoje dosežke pa gara kot vrhunski športnik, s katerega v potokih teče pot – le s to razliko, da pri porscheju naokoli letijo koščki gum, ušesa pa prebada božanski zvok. Vsi seveda poznamo legendarni model 911, vendar to še zdaleč ni vse, kar je ljudem dal Porsche na dveh nogah ali štirih kolesih.

Ferdinand, oče vseh porschejev

Oče porscheja Ferdinand je pozornost prvič zbudil že leta 1900 na pariški svetovni predstavi, in sicer z vozilom z elektromotorjem na pestu kolesa, ki ga je izdelal po naročilu tovarne dvornih kočij za potrebe avstrijske kraljeve družine. Istega leta je izdelal še vozilo lohner-porsche mixte, ki sta ga poganjala bencin in elektrika ter velja za predhodnika današnjih vozil na hibridni pogon. Ferdinand Porsche je v avtomobilsko proizvodnjo kmalu zatem vpeljal še štirikolesni pogon in zavore na vseh štirih kolesih, leta 1922 pa dokazal, da so lahko manjša vozila na dirkah hitrejša kot večja in močnejša. Razvil je namreč malo dirkalno vozilo, ki je na sloviti dirki Targa Florio premagalo tekmece z večjo gibno prostornino in skupno doseglo nič manj kot 43 zmag na različnih dirkah. Leta 1934 je Ferdinand od združenja nemške avtomobilske industrije prejel uradno naročilo za zasnovo in izdelavo prototipov »ljudskih avtomobilov«, ki so jih leta nato izdelali v garaži njegove vile. Tik pred drugo svetovno vojno je svoj konstrukcijski biro preselil v stuttgartsko mestno četrt Zuffenhausen, na kolesa postavil legendarni ljudski avto volkswagen hrošč in prejel še številna naročila iz avtomobilske industrije. Za Daimler je oblikoval tudi takrat najhitrejši avtomobil na svetu z letalskim motorjem in 3.500 konjskimi močmi, futuristično oblikovani mercedes-benz T80 je dosegel hitrost kar 756 kilometrov na uro, oblikoval pa je tudi bolid za Formulo 1 na štirikolesni pogon.

Do prelomnice je prišlo po drugi svetovni vojni, ko je bila izdana homologacija za prvi Porschejev prototip s številko šasije 356-001 za cestno vožnjo. Knjiga Porsche je bila s tem odprta, za simbol pa so si izbrali barve regije Baden-Württenberg in konja, postavljenega na zadnje noge, ki je del grba mesta Stuttgart. Po vrnitvi v Stuttgart je Porsche začel serijsko proizvodnjo športnih avtomobilov 356 in jih do leta 1965 izdelal približno 78 tisoč. Naslednik modela 356, porsche 911, je podjetju dokončno pomagal do njegove uveljavitve, pri tem pa je veliko pomagal Ferdinandov sin Ferry Porsche. »Na začetku sem si ogledoval avtomobile, vendar takšnega, o katerem sem sanjal, nisem našel. Zato sem se odločil, da ga naredim sam,« je dejal Ferry. Njegov kultni avtomobil je postal temelj za malo družinsko podjetje, ki se je pozneje razvilo v priznanega proizvajalca športnih avtomobilov, tako na tehničnem kot tudi na oblikovalskem področju.

Vonj po bencinu in zmagah imajo v krvi

Porsche ima danes za seboj dolgo zgodovino in tradicijo izdelovanja prestižnih športnih cestnih avtomobilov, s katerimi je stkal tudi nešteto dirkaških uspehov in legend. Porsche za zagon motorja še vedno uporablja ključ oziroma stikalo, ki je na levi strani volanskega obroča, in ne na desni, kot je v navadi. Kot znajo povedati avtomobilski navdušenci, razlog tiči v zgodovinskih dirkah 24 ur Le Mansa v petdesetih in šestdesetih letih prejšnjega stoletja, ko so dirkači morali steči do svojih avtomobilov, prižgati motor in speljati. Da bi to storili čim hitreje, so pri Porscheju odprtino za ključ postavili na levo stran, dirkač pa je tako z levo roko vžgal avtomobil, z desno pa že prestavil v prvo prestavo, kar je Porscheju na startu prineslo nekaj sekund prednosti. V spopadu vrhunske in pregrešno drage avtomobilske tehnologije v Le Mansu je Porsche vknjižil 18 zmag – ponosni so tudi na tisto eno, ki jo je na najzahtevnejšem reliju Pariz–Dakar privozil model 959 – in čeprav so takšni skoki v vozila danes le še bled spomin, so tradicijo vžiga na levi ohranili do danes.

Rabljeni so lahko vredni več od novih

Ker so Porschejevi modeli edini športni avtomobili, uporabni tudi za vsakdanje namene, je še toliko bolj neverjeten podatek, da se po cestah še danes vozi okoli 70 odstotkov vseh narejenih, zanimivi pa so tudi z vidika zbirateljstva in kot naložba. V hipijevske barve prebarvani Porschejev kabriolet, ki ga je vozila glasbena legenda Janis Joplin, so pred leti na dražbi v New Yorku denimo prodali za 1,6 milijona evrov. Pevka je avtomobil leta 1968 kupila za drobiž, ga ves čas vozila, parkiran pa je bil tudi pred hollywoodskim hotelom, v katerem je leta 1970 umrla. Najbolj vrtoglave cene med zbiratelji dosegajo zelo redki modeli, denimo 964 turbo S, ki jih je na svetu le 86. Ekstremna 924 carrera GTS je bila narejena v 50 primerkih, model 911 GT1 s 544 »konji«, zasnovan za Le Mans, pa v le 21 primerkih. Še redkejši z 20 izdelanimi je model 911 SC/RS, na prvem mestu pa je legendarni 356 america roadster. Gre za lažjo različico modela 356, ekskluzivno za ameriški trg pa je bilo izdelanih le 16 vozil.

Poznavalci avtomobilskih klasik so si danes skoraj edini: avto, ki naj bi lastniku naredil tudi finančno veselje, ob nakupu ne sme stati manj kot sto tisoč evrov. Šele pri tej ceni je namreč mogoče pričakovati povišanje vrednosti, ki bo prekosila tekoče stroške. Vozilo mora biti izdelano v omejeni seriji, vemo, ekskluzivnost veliko stane. Avto mora biti ob tem privlačen na pogled, hkrati mora ponujati prav posebne vozne užitke, seveda pa je pomembna tudi moč motorja. Za možne vire donosa danes namreč veljajo športni klasiki iz petdesetih in šestdesetih let. V preteklosti se je vrednost namreč povišala vozilom, ki so sodelovala na znanih tekmovanjih, na primer na 24 ur Le Mansa, ali pa so jih vozili znani dirkači, kot sta Stirling Moss in Juan Manuel Fangio. Ekonomska stabilnost starodobnikov je v zadnjih letih povzročila, da so postali še bolj iskano naložbeno blago. Zračno hlajenemu porscheju 911 je cena v zadnjih letih poskočila za trikrat, danes pa ga ne dobite izpod 50 tisočakov – ne glede na letnik, torej od 1963 do 1998.

Porsche kot  uresničitev mladostnih sanj

Model 911 je sicer najbolj priljubljen že več kot pol stoletja, saj si ljudje z njim uresničujejo mladostne sanje oziroma se nagradijo za uspeh v življenju ali poslu, v zadnjem času pa prevladujeta terenska macan in cayenne. Z njima so v Stuttgartu dobili tudi drugo skupino kupcev, ki so bili že prej lastniki večjih limuzin ali prestižnejših terencev in jih je zanimalo, v čem je Porsche drugačen. Kupce navdušita predvsem tehnika in tradicija znamke, želja po izstopanju je minimalna, Porsche pa ima tudi visoko stopnjo zvestobe znamki, ki sega prek 80 odstotkov.

PRO
Članki
Članki Porsche, ki tradicijo umetelno povezuje s prihodnostjo

Vznemirljiv, vozniško izjemen in električen. Taycan je pravi porsche 21. stoletja, ki na novo uteleša vrednote, ki jih je slovita...

PRO
Članki
Članki Športni duh v trendovski podobi

Pri Porscheju so z novim macanom vnovič dokazali, da se spoznajo na trende, a v tipično svojem slogu spišejo čisto svojo...

PRO
Članki
Članki Pravi porsche za 21. stoletje

Izjemno hiter, vznemirljiv, natančen, vozniško odličen in inovativen. Taycan je pravi porsche in je porsche nove dobe, trajnostno...

PRO
Članki
Članki Kako bo prihodnost Porscheja drugačna, a hkrati enaka

"Ko pride čas, da razmisliš o poti, ki si jo ubral, boš vesel, da si izbral pravo vozilo." Ferry Porsche

PRO
Članki
Članki Vrhunska zmes športnosti in varčnosti pri roki

Športne zmogljivosti in skromna poraba ponavadi ne gredo skupaj, a da je z veliko poguma, 70-letnimi izkušnjami in izjemnim znanjem...

PRO
Članki
Članki Kako je Porsche z električnimi modeli izzval Teslo

Prihodnost bo električna, pravijo pri Porscheju, njihova rdeča nit pa sta električni športnik in električni športni terenec, s...

PRO
Članki
Članki Prestižni SUV prvak za izbran okus

Za mnoge je pravi luksuzni športni terenec samo eden, drugi pa so le približki. Porsche cayenne z novo generacijo le še utrjuje svoj...

PRO
Članki
Članki Bravurozna združitev dveh različnih svetov – športnosti in ekologije

Porsche s hibridno tehnologijo v svojem slogu mojstrsko spaja dva na videz povsem nezdružljiva svetova. V posameznih modelih namreč...