FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Prva kreditna zavarovalnicapro

Zavarujemo terjatve

Ste se od neplačanih podizvajalcev kaj naučili?

Čas branja: 2 min
06.06.2017  08:10
Ste se od neplačanih podizvajalcev kaj naučili?
Foto: Rainer Elstermann

Ob spremljanju sage o največjem trgovcu v regiji ste gotovo kdaj zasledili besedno zvezo »dobavitelji v skrbeh«. Bodo računi za opravljeno delo oziroma dostavljeno blago plačani ali ne? O tem so razmišljali tudi podizvajalci mnogih slovenskih podjetij, ki nikoli niso videli celotnega dogovorjenega zneska, čeprav so posel oddelali, plačali materiale in plače zaposlenim ter v projekt vložili svoj čas.

Na kaj pomislite ob propadlih gradbenih projektih?

Skepsa, ki danes spremlja (mnoge) gradbene projekte, je posledica slabih praks v preteklosti, ko so gradbinci polnili medijski prostor z negativnimi zgodbami. Na tisto obdobje opominjajo padli gradbeni baroni, propadla podjetja in opeharjeni delavci. Ti projekti so danes sinonim za megalomanijo, slabo poslovno prakso in nepoplačane podizvajalce, ki ob omembi teh projektov najprej pomislijo na neplačane račune, kompenzacije, osebne stiske in nikoli končane težave.

Bi se lahko izognili agoniji?

Gradbeništvo ni edina panoga, pri kateri so kratko potegnili podizvajalci, njihovi delavci in družine. Pa bi se lahko agoniji izognili? Seveda, a treba je razmišljati vnaprej. Obstaja precej instrumentov, s katerimi se zavarujete, naštevamo zgolj pomembnejše.

  • Plačilo po predplačilu (avans): predplačilo je najpogosteje uporabljeno takrat, ko kupca podjetje ne pozna, oziroma pri dobavah blaga, ki se izdeluje po naročilu.
  • Bančni instrumenti: bančni instrumenti se praviloma izdajajo za vsako transakcijo posebej in navadno pri poslih, kjer se poslovni partnerji med seboj slabo poznajo in si manj zaupajo.
  • Faktoring: posebej primeren je za mala, srednja in hitro rastoča podjetja, saj s faktoringom lahko financirajo rast obsega poslovanja in odpravljajo tveganje neplačila kupcev.
  • Zavarovanje terjatev pri kreditni zavarovalnici: glavni namen zavarovanja terjatev je izplačilo zavarovalnine v primeru neplačila kupca, ki vašemu podjetju zagotavlja gospodarsko varnost.

Tudi če podjetje dela zgolj z enim kupcem – kar je pogost primer pri podizvajalcih, ki pridobijo večji posel –, je možno zavarovati terjatve. Vsaka prodaja na odprt račun je namreč povezana s tveganji, ne glede na boniteto kupca, zato je smiselno in najbolj varno zavarovati vso prodajo, ki jo opravite na odprt račun. Večji obseg zavarovanega prometa praviloma pomeni tudi nižjo premijsko stopnjo.

Sklenitev zavarovalne pogodbe s Prvo kreditno vam omogoča, da izdatno prihranite pri času in sredstvih za lastno ocenjevanje tveganosti in spremljavo plačilne sposobnosti vaših kupcev. Tako se lahko osredotočite na vašo osnovno dejavnost, kjer ste najmočnejši: razvoj in prodaja vaših izdelkov, storitev, osvajanje novih kupcev in trgov ter rast podjetja.

PRO
Članki
Članki Naj vam dolgi plačilni roki in neplačane terjatve ne ustavijo tekočega poslovanja

Veliko uspešnih podjetnikov se je že znašlo v likvidnostnih škarjah, zato je nujno, da izkoristite koristi zavarovanja terjatev in...

PRO
Članki
Članki Podjetja, ki pri upravljanju terjatev izberejo preventivne ukrepe, imajo prednost

Že dolgo je običajno, da zavarujemo hišo pred požarom ali potresom, avtomobil pa pred prometno nesrečo, v poslovnem svetu pa so...

PRO
Članki
Članki Poslujete z velikani? Tudi ti lahko propadejo, vi pa ostanete brez vsega

Poslovati zgolj z enim partnerjem je tvegano, pa četudi je to dobro delujoč gospodarski velikan, saj se tudi njemu lahko zgodi, da zaide...

PRO
Članki
Članki Kako se zavarovati pred neplačniki?

Če ne želite pristati med tistimi, ki jim dolžniki ali dolgi plačilni roki parajo živce, naredite prvi korak že pred sprejetjem...