FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Pametna mobilnostpro

Voznik, gospodar električnega avta

Čas branja: 4 min
26.04.2019  02:00
Preverili smo, zakaj je električni renault zoe idealno vozilo za tiste, ki imajo veliko opravkov po mestu.
Voznik, gospodar električnega avta

»Električni avtomobil bi bil izpolnitev mojih sanj, a kaj, ko sem nenehno v pogonu zaradi službe, sestankov in raznih prostočasnih dejavnosti. Kje so potem še otroci, šole in njihovi treningi? Le kdaj in kje naj ga polnim? Med nakupovanjem, obiskom frizerja ali živalskega vrta?« je glavno vprašanje, preden se takšen, po statistiki sodeč, povprečen Slovenec znova in znova odloči za nakup manjšega vozila z bencinskim in redkeje dizelskim motorjem. Napaka?

Električni avtomobil, ki razbija mite

Statistika menda ne laže, Slovenci opravimo po tri poti na dan, v skoraj 70 odstotkih primerov je glavno prevozno sredstvo avtomobil. Brez njega očitno ne moremo, pri čemer se na tretjino opravljenih vsakodnevnih poti odpravimo zaradi kakšne prostočasne dejavnosti, na četrtino pa zaradi dela, a so te poti daljše. Tako, v grobem, je to 60 kilometrov na dan – kar seštejte vse svoje poti, ko se peljete do službe in nazaj, skačete s sestanka na sestanek ali se vozite po raznih opravkih z enega konca na drugega. Koliko speljevanja, pretikanja, iskanja praznega parkirnega prostora, živcev ter seveda škodljivih izpustov in hrupa … Ampak bencinska črpalka je za vsakim vogalom in postanek tam razmeroma kratek. Napaka?

Napaka! Električni avtomobili med Slovenci sicer niso več tabu, a so z njimi povezani razni miti, kot so neuporabnost, skromna baterija, precej omejen doseg, strah pred izpraznjeno baterijo, neustrezna mreža polnilnic in predvsem dolgotrajno polnjenje bodisi doma bodisi na javnih polnilnicah. Renaultov električni malček zoe z zmogljivostjo baterije 41 kilovatnih ur v praksi vse skupaj postavlja na glavo in razbija tudi najbolj trdovratne mite, ki električarje pri izbiri novega vozila postavljajo v ozadje.

Odlična uporabnost in dovolj moči

Renault zoe je 4,08 metra dolg mestni električni avto, torej malce daljši od zdajšnjega in prihodnjega clia. V kabini je precej prostoren in zračen, zato tudi daljše poti z družino niso problematične. V zadku ima 338-litrski prtljažnik, ki ob kabinskem pogoltne tudi večji kovček, nahrbtnik in še nekaj krame ter seveda zajetna polnilna kabla za javne polnilnice in domače polnjenje prek vtičnice. Masa zoeja znaša 1.480 kilogramov, zmogljiva baterija namreč tehta dobrih 300 kilogramov, z močjo motorja 80 kilovatov oziroma 110 konjev brez težav sledi zgoščenemu prometu, v praksi pa je mišic povsem dovolj tudi za daljše poti. Na tiste krajše je več kot odlično pripravljen, v praksi zelo udoben (ročico menjalnika le potisnete v način D oziroma vožnja), povsem neslišen, v programu eco pa še dodatno varčuje z energijo. Ob izključenem programu živahno pospešuje do stotice in nato napreduje do končne hitrosti 135 kilometrov na uro.

Vsakdanji opravki, pisani na pločevino

Bolj kot na avtocestne avanture je zoe vseeno bolje pripravljen na vsakdanje opravke, od vožnje na delo in z njega, sestankovanj, krajših poslovnih poti do obiska tašče in razvoza otrok na tisoč in en konec. Največja ali vsaj ena največjih zadreg električnih avtomobilov je doseg, torej število prevoženih kilometrov z enim samim polnjenjem. Zoe je na voljo z 41-kilovatno baterijo, ki jo po želji lahko najamete in plačujete mesečni pavšal ali pa kupite. Realen doseg zoeja z zmogljivo baterijo se tako giblje od dobrih 200 do 340 kilometrov, v povprečju pa znaša okoli 280 kilometrov. Dovolj za skoraj ves teden uporabe brez enega samega polnjenja in hkrati odlično zdravilo proti strahu pred izpraznjeno baterijo.

Zoe pravi prvak v polnjenju

Življenje z zoejem dodatno olajša polnjenje na brezplačnih javnih polnilnicah, saj je eden zelo redkih električnih avtomobilov, ki zmorejo popolnoma izkoristiti 22-kilovatne polnilnice. Gre za najpogostejše polnilnice po Sloveniji in Evropi, pri nas jih je okrog 300 – skoraj za vsakim vogalom, bi lahko zapisali. Čeprav na trg prihajajo (dražji) električni avtomobili z večjim dosegom, se ti večinoma dobro polnijo le na ultra hitrih polnilnicah, v mestu pa večinoma dosežejo le polnjenje z močjo sedem kilovatov ali celo manj. In tu renault zoe pokaže svojo veliko prednost: ob polnjenju na mestni polnilnici je že en sestanek, kosilo, obisk frizerja ali živalskega vrta povsem dovolj, da je avto spet poln in pripravljen na novo neslišno vožnjo, konkurenčna vozila pa v teh nekaj desetih minutah pretočijo trikrat manj energije. Sploh ker praksa jasno kaže, da vozniki večinoma polnijo vozila, kadarkoli lahko to enostavno storijo, in ne le takrat, ko se baterija v celoti izprazni – v tem primeru njihovim potrebam z zoejem zadostijo že precej krajša polnjenja. Baterija zoeja se s 50 na 70 odstotkov napolni v dobrih 20 minutah, s 15 na 50 odstotkov pa v dobrih 40 minutah – in že ste pripravljeni za novih 150 kilometrov. Koliko časa pravite, da traja trening vaših otrok, koliko časa ste v povprečju pri frizerju in kako daleč stanuje vaša tašča?

Renault zoe dokazuje, da doseg in velikost baterije nista edina pomembna dejavnika pri električnem vozilu, ampak da je še kako pomembna hitrost polnjenja na cenovno ugodnih in po vsej Sloveniji dostopnih polnilnicah.

PRO
Članki
Članki Električna revolucija, ki tlakuje pot v boljši svet

Električni avtomobili so na pohodu, ki ga ni več mogoče ustaviti, obenem pa na veliko področjih ponujajo razne možnosti za napredek....

PRO
Članki
Članki Je avtonomna vožnja le mit, omrežje 5G pa realnost?

Avtonomni avtomobili in 5G omrežje zadnjih nekaj mesecev polnijo revije, časopise in spletne portale. Je nova doba res pred vrati, se...