FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Posel 2030pro

Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli

Čas branja: 4 min
15.11.2019  04:40
S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli
Foto: Shutterstock

Banke, ki še vedno uporabljajo zastarele procese, bodo morale pohiteti v svet digitalizacije, ker bodo le tako ohranile ali celo povečale svojo konkurenčno prednost pred fintech izzivalci. Naložbe v razvoj novih tehnologij in bančnih storitev so tako nujne, saj lahko občutno izboljšajo uporabniško izkušnjo, omogočijo dolgoročno znižanje stroškov poslovanja in z avtomatizacijo procesov zmanjšajo možnost napak. Digitalizacija bankam omogoča nove poti do svojih komitentov in razvoj že znanih ter novih storitev, ki prej niso bile primarno v domeni bank. Banke imajo z digitalizacijo priložnost postati celostni finančni partner, ki svojim strankam ponuja celovite rešitve, ne zgolj tradicionalnih bančnih storitev. "Mi ponudbo intenzivno prilagajamo uporabnikom. Komitentom, ki si tega želijo, lahko že danes ponudimo številne bančne storitve kadarkoli in kjerkoli stroškovno ugodno in učinkovito. V prihodnosti bodo dostopne prek računalnikov, tablic, pametnih telefonov, pametnih ur in drugih komunikacijskih naprav, ki še prihajajo. Skoraj z gotovostjo lahko trdim, da denarnic, kot jih poznamo danes, ne bo več, oziroma bodo občutno tanjše. Vse, kar bo povezano s plačevanjem, bomo hranili v telefonu: plačilne in kreditne kartice, račune, kupone za ugodnosti …" je na junijski poslovni konferenci Mobilnost 2019 napovedal vodja digitalnega poslovanja v NLB Matjaž Mušič.

Stranke postajajo vse bolj zahtevne in od banke pričakujejo celovito ponudbo. Tiste banke, ki bodo znale izkoristiti zgoraj naštete prednosti, ki jih ponuja digitalizacija, so na dobri poti, da postanejo sodobne finančne platforme. »Ponudba bank ne bo temeljila na fiksnih produktih. Spremembe se danes dogajajo v smeri ponudbe, ki temelji na storitvah, trg se spreminja v sistem naročnin, sistem uporabe. Da bomo izpolnili pričakovanja uporabnikov, v prihodnje ne bo dovolj ena institucija, treba bo povezati več ponudnikov,« napoveduje Matjaž Mušič. In dodaja: »Banke bodo začele povezovati komitente in veliko množico ponudnikov različnih storitev in blaga. Vizija NLB je postati povezovalec, platforma, ki bo omogočala, da bodo komitenti na enem mestu z minimalnimi stroški dobili točno tisto, kar si želijo in potrebujejo.«

Kako digitalne so slovenske banke?

V podjetju E-laborat vsako leto analizirajo slovensko digitalno bančno panogo. Spletna mesta bank so v preteklem letu analizirali v kategorijah predstavitev ponudbe, komunikacija z obiskovalci, uporabniška izkušnja in korporativne informacije. V raziskavi se je spletni portal NLB znova uvrstil na prvo mesto med slovenskimi bankami, ocenjen pa je bil tudi nad povprečjem izbranih tujih bank. Raziskava za leto 2018 je še pokazala, da spletni portal NLB prejme največ klikov po opravljenem iskanju ključnih besed na iskalniku Google; v NLB pa poskrbijo tudi za najboljšo obveščenost strank, saj je NLB v času trajanja raziskave poslala največ e-novic. NLB je bila sicer kot najbolj digitalno razvita banka ocenjena že peto leto zapored.

Katere digitalne bančne storitve so že na voljo poslovnim uporabnikom?

Opravljanje vsakdanjih bančnih storitev ni več vezano na določeno lokacijo, ampak jih lahko uporabljate kadarkoli in od kjerkoli – meja med mobilnim bančništvom in bančništvom v poslovalnicah postaja vse bolj zabrisana. Poslovnim uporabnikom pri NLB lahko ponudijo številne digitalne storitve, ki postajajo eden od stebrov mobilne pisarne: Mobilna banka Klikpro, Elektronska banka NLB Proklik, Video klic, Mobilna denarnica NLB Pay, Spletna aplikacija NLB Odkup terjatev, Kalkulator za izračun denarnega toka, E-računi za izdajatelje in E-računi za prejemnike ter Brezstični NLB Bankomati.

Kako pa so digitalne bančne poti prijazne do mobilnih uporabnikov? Spremenjene potrebe mobilnega uporabnika morajo podjetja upoštevati pri razvoju ponudbe, to pa usmerja tudi bančništvo, kot je še pojasnil Matjaž Mušič.

Vsebino omogoča NLB banka.