FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Opelpro

Prihodnost pripada vsem.

Naj vas poraba goriva ne vrže iz tira

Čas branja: 3 min
19.06.2018  00:28
Ali verjamete podatkom o uradni porabi goriva pri novih avtomobilih, potem pa v praksi le začudeno gledate, kako je to mogoče? Niste edini, vendar pa bo v prihodnje drugače.
Naj vas poraba goriva ne vrže iz tira
Foto: Shutterstock

Pravila varčne vožnje imate v mezincu: vozite tekoče in enakomerno, vaš slog vožnje je za čisto desetko, ob tem ste pozorni na tlak v pnevmatikah in s seboj ne vozite odvečne krame. Uradnim podatkom o porabi, ki so vas morebiti zavedli v katalogih in oglasih, pa se kljub temu ne približate niti v sanjah …

Brez panike, z vašo vožnjo ali avtomobilom gotovo ni nič narobe, le poraba je bila opravljena po umetnem laboratorijskem testu NEDC, ki ne izraža normalne porabe.

Nič več laboratorijskih testov

Že od leta 1992 ima vsak novi avtomobil v prodajnem katalogu navedeno uradno porabo goriva (za mesto, podeželje in kombiniran cikel) ter podatek o izpustu ogljikovega dioksida. In prav toliko let je tudi jasno, da podatkom ne gre verjeti oziroma jih je treba jemati z veliko rezerve – poraba goriva na sto kilometrov je tudi za več litrov večja od navedene. Proizvajalci so meritve izvajali v razmerah in po metodah, ki niso imeli veliko skupnega z resničnim prometom – za potrebe meritev so tudi preveč napolnili gume, različno izboljševali aerodinamiko, odstranjevali stranska ogledala …

Številke o porabi novih avtomobilov tako že dobri dve desetletji zavajajo kupce, vendar tudi na tem področju prihaja do sprememb. Protokol NEDC se namreč poslavlja, namesto njega bodo morali proizvajalci meritve opravljati po protokolu WLTP, ki je bolje prilagojen sodobnim časom in kaže realnejše številke pri porabi goriva.

Pri Oplu so na področju merjenja porabe goriva po sodobnih standardih prevzeli vodstvo. Kupcem so tako že na voljo podatki o porabi goriva, ki temeljijo na voznem ciklu WLTP, ki bo veljal v prihodnosti. Objavljanje podatkov za vozni cikel WLTP bo z zakonom obvezno od jeseni 2018.

Podatki o porabi bodo realnejši

Po protokolu NEDC so proizvajalci meritve opravljali pri dokaj nizki hitrosti, s počasnimi in nerealnimi pospeševanji ter zaviranji. Sama meritev je bila precej kratka, pri njej so bile določene točke prestavljanja v višjo prestavo.

Da bi bila poraba določena bolj realno, vozni cikel WLTP temelji na globalni statistični raziskavi dejanskih profilov vožnje. Tako vključuje štiri dele z različnimi povprečnimi hitrostmi, ki na splošno pomenijo profile uporabe po vsem svetu: nizek, srednji, visok in zelo visok del. Vsaka faza vključuje različne količine in stopnje pospeševanja, zaviranja, ustavljanja in podobno, ki odsevajo vsakdanje vozne situacije.

Pri novi meritvi WLTP, ki je občutno daljša, sta tako pospeševanje in zmanjševanje hitrosti bolj prilagojeni realnim razmeram, najvišja hitrost doseže 130 kilometrov na uro, pri merjenju porabe sta med testom tudi bolje določena temperatura in tlak v gumah. Med simulacijo mestne vožnje je ob tem manj stanja na mestu, kjer so avtomobilske tovarne precej stavile na tehnologijo ustavi/spelji.

Razlike med starim postopkom NEDC in novim WLTP

Testni krog:

NEDC – enoten

WLTP – dodatni dinamični del, ki bolje predstavlja realno vožnjo

Dolžina testa:

NEDC – 11 kilometrov

WLTP – 23,25 kilometra

Trajanje testa:

NEDC: 20 minut

WLTP: 30 minut

Povprečna hitrost:

NEDC: 34 km/h

WLTP: 46,5 km/h

Največja hitrost:

NEDC: 120 km/h

WLTP: 131 km/h

Način vožnje:

NEDC – dve fazi, 66 % v mestu, 34 % zunaj mesta

WLTP – štiri faze, skupaj 52 % v mestu, 48 % zunaj mesta

Temperatura:

NEDC – 20–30 stopinj Celzija

WLTP – 23 stopinj Celzija

Uradna poraba goriva in izpustov ogljikovega dioksida bo v prihodnje resda večja, vendar pa cikel WLTP veliko bolje izraža današnje dejanske razmere pri vožnji.

Ker novi vozni cikel WLTP upošteva situacije, ki so bližje vsakdanji uporabi, so pri Oplu uporabnikom že olajšali oceno dnevne porabe goriva njihovih vozil. Prvo vozilo, s katerim so izvedli meritve, je opel astra, v nadaljevanju leta bo še več modelov.

Več iz teme:  
PRO
Članki
Članki Profesionalci, ali res vozite za čisto desetko?

Pridobitev vozniškega dovoljenja Slovenci štejemo med svoje največje dosežke, sami sebe pa pogosto ocenimo kot izredno dobre voznike,...