FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? NPVpro

Najboljši poslovni vozniki 2018

Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre

Čas branja: 8 min
06.10.2017  00:30
Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu
Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre

Slovenci pridobitev vozniškega dovoljenja štejemo med svoje največje dosežke, sami sebe pa pogosto ocenimo kot izredno dobre, strpne in natančne voznike. Kako pa je v praksi?

Tudi letos smo v projektu Najboljši poslovni vozniki pred izziv jeseni postavili okoli sto voznikov službenih vozil iz 24 slovenskih podjetij, ki se pri svojem delu redno spoprijemajo z nevarnostmi v prometu, preizkusili pa so se tudi v vaji iz natančnosti, ko so morali skoraj na centimeter natančno obvladati dostavnega orjaka.

»Na zimske razmere na cestah se večina voznikov temeljito pripravi, na jesenske pa ne. Zahtevnost razmer na cesti je jeseni večja, v kritičnih okoliščinah pa se ne znamo pravilno odzvati,« pravijo AMZS inštruktorji varne vožnje na Vranskem in poudarjajo, da v prometu ni možnosti ponovitve.

Jesensko vreme zahteva dodatno pozornost v prometu

Listje neštetih odtenkov toplih barv je najbolj prepoznavno znamenje jeseni – dokler je na drevesih. Ko pa pade na tla, lahko za udeležence v prometu postane zelo nevarno. Največjo past pomeni mokro listje, ki je zelo spolzko, debelejša plast mokrega odpadlega listja pa lahko deluje podobno kot poledica ali led. Vsa vozila v hladni jeseni še nimajo nameščenih zimskih gum, poleg tega nekateri ne pričakujejo spolzkega listja in se na nenadno drsenje avtomobila odzovejo popolnoma napačno. Jeseni se vidno začne krajšati tudi dan, jutranji in večerni mrak se pomakneta proti uram prometnih konic, ko je na cestah še vedno veliko drugih udeležencev v prometu.

Zahtevnost razmer na cesti krepijo tudi pogostejše slabo vreme in posledice nižjih temperatur, presenetijo pa nas lahko tudi slabo osvetljeni pešci in kolesarji. Z volanom je takrat treba biti hiter, vendar ne prehiter, da ne pride do zanašanja oziroma posredovanja elektronskih pomagal. Dež, megla, krajši dnevi in slabša vidljivost tako zahtevajo od voznikov veliko zbranosti in pravilen odziv. Pri tem sploh ne gre toliko za čas, kot gre za pozornost. Ne le na poligonu, kjer smo pri treningu v varnem okolju spremljali skoraj sto službenih voznikov, tudi in predvsem na cesti, kjer morajo vozniki hitrost in način vožnje vedno prilagoditi razmeram, prometu, stanju vozišča, preglednosti na njem, pozabiti pa ne smejo niti na vremenske razmere.

V naglici smo tudi premalo natančni

Čas si je treba vzeti tudi pri manevriranju in parkiranju. V avtošoli so nas učili, da uporabljamo ogledala, vržemo pogled prek ramen in si ogledamo okolico, preden zapeljemo avto na parkirno mesto. To sicer velja še danes, razlika je le v tem, da nam sodobni avtomobili pri parkiranju lahko izdatno pomagajo s pripomočki, kot so parkirni senzorji in kamere, nekateri pa imajo tudi sisteme za samodejno parkiranje, pri katerih le popuščamo zavoro, vse drugo pa prepustimo avtomobilu. Inštruktorji AMZS Centra varne vožnje na Vranskem svetujejo, naj si za parkiranje vzamemo čas in temu manevru namenimo več pozornosti, saj se navidezno preprosto opravilo še danes pogosto konča z buškami na pločevini.

Za volanom astre ST in vivara po nove izkušnje

Tekmovalce smo zato posadili v Oplove astre ST in dostavnega vivara ter jih popeljali na poligon. Na prvem delu so inštruktorji AMZS postavili večje število stožcev. Pri tem niso postavili klasičnega slaloma, ampak so pripravili skupek zahtevnih kombinacij, od vožnje v dežju in po drseči podlagi do spretnosti pri zoženju, ob vsem skupaj pa merili čas. Namen vaje je bil, da tekmovalci pokažejo, kako dobro znajo obvladovati avtomobil, kako dobro znajo prilagoditi hitrost razmeram na cesti in kako natančni so pri vožnji. Na drugem delu poligona je potekala vaja iz natančnosti, tekmovalci so se zanašali predvsem na občutke, izrazil pa se je tudi ekipni duh. Bolj povezane ekipe so vaje opravile bolje in do centimetra natančno ocenile mere Oplovega dostavnika.

Opel astra ST tudi v novi generaciji suvereno opravlja družinsko poslanstvo. Z novo generacijo je postala občutno lažja in nekoliko prostornejša, hkrati pa naredila velik tehnični preskok in postala tudi vozniško vzorna. Tekmovalci so pohvalili njeno vodljivost med stožci, pred obračanjem na spolzkem delu pa jih je obvarovala elektronska pomoč v obliki ABS in ESP.

PRO
Članki
Članki Kako dobri vozniki ste? Kaj pa vaši zaposleni?

Izkoristite priložnost edinstvenega team buildinga z vašimi sodelavci - pridite na dogodek Najboljši poslovni vozniki in se preizkusite...

PRO
Članki
Članki (video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje...

PRO
Članki
Članki Brez mestnih terencev nam živeti ni 9

Še pred slabim desetletjem jih ni bilo skoraj nikjer, danes pa se prodajajo kot vroče žemljice. Le kaj imajo v sebi mestni terenci, da...

PRO
Članki
Članki Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače...

PRO
Članki
Članki Umetna pamet ne reši pobeglega zadka

Kaj storiti, ko vam odnese zadek? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom? Po pravi...

PRO
Članki
Članki (reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč

Zemljevidi, spraševanje mimoidočih za pot, spomin in intuicija … tako smo na cilj prihajali včasih, danes pa izbrano destinacijo pred...

PRO
Članki
Članki (reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni

Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki jeseni prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče...

PRO
Članki
Članki Podjetja, izognite se zveriženi pločevini!

Umetno izzvane nevarnosti v varnem okolju poligona lahko odtehtajo več kot na tisoče kilometrov, prevoženih na cesti