FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? NPVpro

Najboljši poslovni vozniki 2018

(reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč

Čas branja: 8 min
24.11.2016  23:59
Zemljevidi, spraševanje mimoidočih za pot, spomin in intuicija … tako smo na cilj prihajali včasih, danes pa izbrano destinacijo pred vožnjo vnesemo v navigacijo – a obstaja še bolj udobna možnost
(reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč

Poslovne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki … Tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto kot danes, ko vas na cilj udobno pripelje navigacijska naprava.

»Vožnja vse bolj postaja rutina, vmes pa počnemo čedalje več stvari. Od telefoniranja, poslušanja radia do ukvarjanja z navigacijo, s katero naj bi lažje prišli na cilj.

Brskanje po navigaciji oziroma vnos cilja med vožnjo zahteva veliko voznikove pozornosti, saj ta spusti roko z volana in umakne pogled s ceste, zato je tudi zelo nevarno in ga močno odsvetujemo,« pravijo inštruktorji varne vožnje AMZS na Vranskem. Za vnos cilja v navigacijo se je zato treba ustaviti, enako velja, če uporabljamo zemljevid ali za pot sprašujemo naključne mimoidoče.

Kako se pri orientaciji znajde okoli sto voznikov službenih vozil iz 26 slovenskih podjetij?

Posadili smo jih v razne Oplove modele in poslali s poligona AMZS v neznano. Za pomoč na poti proti ciljem so jim bili potna knjiga, GPS­koordinate in zemljevid, lahko pa so uporabljali tudi druge pripomočke (vgrajeno navigacijo, telefon, sistem OnStar).

Namen vaje je bil, da tekmovalci pokažejo, kako dobro se danes znajdejo na poti proti cilju.

Večina avtomobilov je bila opremljena z navigacijskim sistemom, kar nekaj oplov pa tudi s sistemom OnStar, ki je tekmovalcem prinesel povsem novo izkušnjo.

Ena izmed ekip se je med branjem zemljevida na poti izgubila in zamujala, zato je želela na cilj priti kar najhitreje.

Na stropu so pritisnili na gumb OnStar in že po nekaj trenutkih se jim je v slovenščini oglasil svetovalec, ki je 24 ur na dan in vse dni v letu v angleškem Lutonu. Lociral je vozilo in na daljavo naložil cilj v navigacijski sistem, voznik je izbiro le potrdil.

To je tekmovalcem prihranilo čas in še bolj varno je bilo, saj so ostali zbrani, voznikov pogled pa je ostal na cesti, ne na navigacijskem sistemu.

Izziv

Pripravljenih je bilo kar nekaj izzivov s časovnimi kontrolami, kjer štejejo iznaj­dljivost, natančnost, orientacija in razgledanost.

Celotna pot poteka po cestah, na poti pa je mogoče uporabljati tri različne orientacijske pripomočke, in sicer potno knjigo, GPS-koordinate in zemljevid. Za pot od ene do druge časovne kontrole je določen čas.

Za prezgodnji prihod se za vsako prezgodnjo minuto doda 60 kazenskih točk, za prepozen prihod pa 10 kazenskih točk za vsako zamujeno minuto. Na eni izmed preizkušenj obstaja tudi možnost nadzora prehoda vozil na določenem odseku.

Če katero izmed vozil ne bo prečkalo kontrole, dobi posadka 300 kazenskih točk. Na vsaki nadzorni točki bo oznaka časovne kontrole in digitalna ura, ki pomeni uraden čas.

Prava taktika

Dva dela poti so tekmovalci opravili z uporabo potne knjige, kjer so označene razdalje, smer in oznake v križiščih. Del poti je potekal prek vnosa GPS-koordinat v navigacijo.

Tekmovalci so si lahko sami izbrali pot (najhitrejša, najkrajša …), po ka­teri so želeli priti na cilj. Del poti so opravili z uporabo zemljevida, slediti pa so morali natančno začrtani poti, sicer so tvegali kazen.

Usklajenost članov posadke je bila ključ do uspeha, v drugem delu je bila nujna uporaba enega izmed sodobnih elektronskih pripomočkov, v tretjem pa dosledno branje zemljevida.

Tekmovalci so se večinoma zelo dobro izkazali, brez kazenskih točk je nalogo opravilo 11 ekip oziroma Advantage Austria, Slopak, MMStudio, Deloitte, SPV MO Velenje, Slovensko-nemška gospodarska zbornica, Iskratel, Časnik Finance, Plinarna Maribor, Wuerth in Mars Overseas.

Tudi poznavanje terena je imelo svojo moč, ekipa Podkrižnik iz Nazarij je večino orientacijskega doživetja po Štajerskem odpeljala skoraj miže. Razmišljali so tudi dolgoročno, saj so že med prvim delom poti vnesli GPS-koordinate za drugi postanek. Večina tekmovalcev se je s tem spoprijela šele po prvi vaji, nekateri so zato zamudili na cilj.

»Navigacija je super stvar, ampak znova se je potrdilo, da se ne smeš zanašati samo nanjo. Zato smo uporabili tudi sistem OnStar, malo ‘zasliševali’ gospo in nam je kar na daljavo pomagala na pravo pot,« so povedali člani ­ekipe Advantage Austria Ljubljana.

Oplova pomoč jim je prišla prav, saj so orientacijsko doživetje končali brez kazenskih točk.

Orientacijsko doživetje je od tekmo­valcev zahtevalo kar nekaj sodelovanja, kjer se je izrazil tudi odličen moštveni duh.

Voznik sam bi bil nemočen, pomoč je bila tako dobrodošla. »Zdravi in srečni smo prispeli na cilj,« je v smehu dejala ekipa Novi Plamen. Na etapi so se znašli zelo dobro, vozili preudarno in sedem časovnih kontrol opravili v predpisanem času.

Za pot od ene do druge časovne kontrole je bil določen čas, na vsaki pa sta tekmovalce pričakala digitalna ura in sodnik. Ekipa Avon je uspešno uporabila mobilnik in aplikacijo za navigacijo, nekaj minut pa je zamudila pri vožnji ob pomoči zemljevida.

Udeležence projekta Najboljši poslovni vozniki je pot vodila tudi iz AMZS centra varne vožnje. Odpravili so se v neznano, opremljeni z »roadbookom« oziroma potno knjigo, GPS-koordinatami in zemljevidom.

Prvi del ni bil prezahteven, so bili pa vmes brez katerega izmed sodobnih elektronskih pomočnikov »goli in bosi«. V navigacijo so namreč morali vnesti koordinate, v prednosti so bili tisti, ki so med vožnjo uporabili sistem OnStar.

"Opel OnStar ima poleg klica SOS tudi do uporabnikov prijazne funkcije. Svetovalec v klicnem centru vam v navigacijski sistem na vašo željo pošlje lokacijo, kamor ste namenjeni. Izbiro le potrdite in že vas vodi do cilja. Gre za najbolj priljubljeno storitev, saj je z njo povezanih kar 70 odstotkov vseh klicev v klicni center," pravi Milica Kopanja Šircelj iz družbe Opel Slovenija.

OnStar je osebni pomočnik in angel varuh

Vnos lokacije v navigacijski sistem pripomore k varnosti in udobju, OnStar pa uporabnikom omogoča še kopico drugih, koristnih ali le prijetnih storitev. Denimo pomoč pri iskanju ukradenega vozila, zaporo zagona in blokado delovanja motorja na daljavo.

Oplova mobilna aplikacija prav tako omogoča povezavo z avtomobilom na daljavo in zna skoraj vse, razen parkiranja. Prek nje lahko na svoj mobilni telefon dobite podatke o stanju motornega olja in goriva v posodi ter tlaku v pnevmatikah. Svojega opla lahko zaklenete in odklenete na daljavo, preverite natančno lokacijo, denimo na velikem parkirišču, sprožite hupo in utripanje luči.

Sistem OnStar poleg storitev, ki jih omogoča povezljivost pametnega telefona in avtomobila, ponuja tudi klic v sili eCall. Samodejni klic iz avtomobila reševalce sicer pokliče od dve do štiri minute prej kot očividec ali voznik iz avtomobila, kar je v trenutkih, ko odločajo sekunde, še kako pomembno.

TEST: Orientacijsko doživetje

Več o programu in projektu najdete TUKAJ.

Foto: Jure Makovec

PRO
Članki
Članki Kako dobri vozniki ste? Kaj pa vaši zaposleni?

Izkoristite priložnost edinstvenega team buildinga z vašimi sodelavci - pridite na dogodek Najboljši poslovni vozniki in se preizkusite...

PRO
Članki
Članki (video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje...

PRO
Članki
Članki Brez mestnih terencev nam živeti ni 9

Še pred slabim desetletjem jih ni bilo skoraj nikjer, danes pa se prodajajo kot vroče žemljice. Le kaj imajo v sebi mestni terenci, da...

PRO
Članki
Članki Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače...

PRO
Članki
Članki Umetna pamet ne reši pobeglega zadka

Kaj storiti, ko vam odnese zadek? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom? Po pravi...

PRO
Članki
Članki Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje...

PRO
Članki
Članki (reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni

Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki jeseni prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče...

PRO
Članki
Članki Podjetja, izognite se zveriženi pločevini!

Umetno izzvane nevarnosti v varnem okolju poligona lahko odtehtajo več kot na tisoče kilometrov, prevoženih na cesti