FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? NPVpro

Najboljši poslovni vozniki 2018

(reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni

Čas branja: 8 min
22.11.2016  08:59  Dopolnjeno: 22.11.2016 09:03
Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki jeseni prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu
(reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni

Na zimske razmere na cestah se večina voznikov temeljito pripravi, na jesenske pa ne. »Zahtevnost razmer na cesti je jeseni večja, v kritičnih okoliščinah pa se ne znamo pravilno odzvati,« pravijo AMZS inštruktorji varne vožnje na Vranskem. Zato smo tudi letos v projektu Najboljši poslovni vozniki pred izziv jeseni postavili tiste, ki se redno spoprijemajo z nevarnostmi – okoli sto voznikov službenih vozil iz 26 slovenskih podjetij.

Listje neštetih odtenkov toplih barv je najbolj prepoznavno znamenje jeseni – dokler je na drevesih. Ko pa pade na tla, lahko postane zelo nevarno. Največjo past pomeni mokro listje, ki je zelo spolzko, debelejša plast mokrega odpadlega listja pa lahko deluje podobno kot poledica ali led. Vsa vozila jeseni še nimajo nameščenih zimskih gum, poleg tega nekateri ne pričakujejo spolzkega listja in se na nenadno drsenje avtomobila odzovejo popolnoma napačno. Jeseni se vidno začne krajšati tudi dan, jutranji in večerni mrak se pomakneta proti uram prometnih konic, ko je na cestah še vedno veliko drugih udeležencev v prometu.

Zahtevnost razmer na cesti krepijo tudi pogostejše slabo vreme in posledice nižjih temperatur, presenetijo pa nas lahko tudi slabo osvetljeni pešci in kolesarji. Z volanom je takrat treba biti hiter, vendar ne prehiter, da ne pride do zanašanja oziroma posredovanja elektronskih pomagal. Dež, megla, krajši dnevi in slabša vidljivost tako zahtevajo od voznikov visoko zbranost in pravilen odziv.

Za volanom astre ST skozi pasti jeseni

Tekmovalce smo zato posadili v Oplove astre ST in jih popeljali na poligon, kjer so inštruktorji AMZS postavili večje število stožcev. Pri tem niso postavili klasičnega slaloma, ampak so pripravili skupek zahtevnih kombinacij, od vožnje v dežju in po drseči podlagi do spretnosti pri zoženju, ob vsem skupaj pa merili čas. Namen vaje je bil, da tekmovalci pokažejo, kako dobro znajo obvladovati avtomobil, kako dobro znajo prilagoditi hitrost razmeram na cesti in kako natančni so pri vožnji.

Na vaji so se še posebej dobro izkazali vozniki iz podjetja Stroka produkt, ki so progo odpeljali v dobrih 31 sekundah ter pri tem podrli pet stožcev, brez podrtih stožcev pa so se pohvalili Deloitte, Damatech in Slopak.

Jesen je povezana tudi z martinovanjem, to pa večinoma z alkoholom, ki nikakor ne sodi za volan, saj je stranski povzročitelj vsake desete prometne nesreče in vzrok za kar vsako tretjo prometno nesrečo s smrtnim izidom. Tekmovalci so se zato preizkusili tudi v metanju pikada z očali, ki simulirajo 1,2 promila alkohola v krvi. Zamegljen vid je pripomogel k temu, da nihče ni trikrat zadel avtomobila na tarči, šestim ekipam je to uspelo dvakrat, eni enkrat, več kot pol ekip pa sploh ni zadelo tarče. Alkohol in volan? »Nikakor!« so si bili edini tekmovalci.

 

Foto: Jure Makovec

Več o projektu na finance.pro/npv.

PRO
Članki
Članki Kako dobri vozniki ste? Kaj pa vaši zaposleni?

Izkoristite priložnost edinstvenega team buildinga z vašimi sodelavci - pridite na dogodek Najboljši poslovni vozniki in se preizkusite...

PRO
Članki
Članki (video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje...

PRO
Članki
Članki Brez mestnih terencev nam živeti ni 9

Še pred slabim desetletjem jih ni bilo skoraj nikjer, danes pa se prodajajo kot vroče žemljice. Le kaj imajo v sebi mestni terenci, da...

PRO
Članki
Članki Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače...

PRO
Članki
Članki Umetna pamet ne reši pobeglega zadka

Kaj storiti, ko vam odnese zadek? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom? Po pravi...

PRO
Članki
Članki Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje...

PRO
Članki
Članki (reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč

Zemljevidi, spraševanje mimoidočih za pot, spomin in intuicija … tako smo na cilj prihajali včasih, danes pa izbrano destinacijo pred...

PRO
Članki
Članki Podjetja, izognite se zveriženi pločevini!

Umetno izzvane nevarnosti v varnem okolju poligona lahko odtehtajo več kot na tisoče kilometrov, prevoženih na cesti