FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? NPVpro

Najboljši poslovni vozniki 2018

(Foto) Izziv divje konjenice na spolzki podlagi, kako varno do cilja

Čas branja: 4 min
24.09.2015  22:30  Dopolnjeno: 05.10.2015 09:31
Umetno izzvane nevarnosti v varnem okolju poligona lahko odtehtajo več kot na tisoče kilometrov, prevoženih na cesti

»Pogosto se niti ne zavedamo nevarnosti, ki nas čakajo na cesti. Poleg tega se ne znamo odzvati, ko se zgodi kritična situacija,« pravijo AMZS-inštruktorji varne vožnje na Vranskem. Zato smo tudi letos v projektu Najboljši poslovni vozniki pred izziv postavili tiste, ki se redno spoprijemajo z nevarnostmi - okoli 90 voznikov službenih vozil iz 21 slovenskih podjetij.

Video iz prve delavnice Najboljši poslovni vozniki 2015

Več o projektu najboljši poslovni vozniki

npv-prvi-dan-087-jm.1443157204.JPG.n.960px.jpg
Tekmovanje Najboljši poslovni vozniki poteka že drugo leto zapored, namenjeno je podjetjem in predvsem tistim zaposlenim, ki so veliko na poti. Zato še toliko bolj potrebujejo sprotno obnavljanje vozniških veščin, ki ga omogočimo skupaj z inšruktorji AMZS centra varne vožnje Vransko. Tudi letos tekmovalci tekmujejo z oplovimi vozili, modelom adam S, corso, mokko, insignio in zafiro tourer.

Varno okolje poligona omogoča preizkušanje meja avtomobila in vozniškega znanja, s to nalogo pa so se sredi septembra v AMZS centru varne vožnje Vransko spoprijeli tekmovalci iz podjetij Unicredit banka, Zlatarna Celje, Sindikat policistov Slovenije, ELES in Knauf Insulation. Spopadli so se z izzivi, kako se znajti na spolzki cesti, kako na poledeneli, kako s športnim terencem splezati po drsečem pobočju ali, še bolje, se spustiti z njega. Preizkusili so se tudi v varčni vožnji v težkih razmerah, premagovanju klancev, izkoriščanju zavornega učinka motorja in jadranju v prostem teku in podobno. Na cesti takšne razmere doživljamo redko, vselej pa nas presenetijo in se večkrat končajo z zveriženo pločevino ali še slabše. To velja tudi danes, ko so avtomobili precej varnejši kot v preteklosti. Njihova elektronska pamet, predvsem sistema ABS in ESP pa tudi drugi, odpušča številne vozniške napake, a ne vedno.

Podjetja so na prvem dogodku dosegla podobne rezultate, najboljše med njimi pa se bo uvrstilo v finalno tekmovanje, ki bo v AMZS centru varne vožnje Vransko 12. novembra. Takrat se bodo za skupno zmago in naziv najboljši poslovni vozniki bojevala štiri podjetja. Lani si je zmago pripeljala ekipa Unicredit banke.

Test: Spretnost na drseči podlagi

npv-prvi-dan-028-jm.1443115860.jpg.n.960px.jpg
Z živahnimi 150 konjiči, vklopljenimi varnostnimi sistemi in 30- ali 80-odstotnim oprijemom podlage je opel adam S pomenil velik izziv. Tisti najbolj divji vozniki so izgubljali sekunde, podirali stožce, počasni so bili na koncu hitrejši.

Izziv: Vaja poteka na različnih podlagah z različnim oprijemom. Bela podlaga ima približno 30-odstotni, asfaltna površina pa 80-odstotni oprijem, kar pomeni, da mora voznik prilagajati hitrost glede na razmere za vožnjo. Da je vaja še malo težja, je pot določena s stožci in zahteva natančnost voznika pri upravljanju vozila. Vsaka napaka se kaznuje s časovnim pribitkom, saj vaja poteka na čas (izpuščena ovira šteje deset sekund, podrt stožec tri sekunde). Proga poteka v klančini, tako da poleg natančnega dela z volanom zahteva tudi natančnost pri dodajanju plina, pri vožnji po klančini navzdol pa izredno natančnost pri zaviranju.

npv-prvi-dan-035-jm.1443115856.jpg.n.960px.jpg
»Proga je super, ampak kar zahtevna,« so povedali v ekipi Sindikata policistov Slovenije. Letos so fantje ohranili čast, saj najboljšega časa ni doseglo edino dekle v ekipi, Monika Golob. Lani je bilo drugače.

npv-prvi-dan-022-jm.1443115854.jpg.n.960px.jpg
Inštruktor Vojko Safran o pravi taktiki: »Ohraniti je treba mirno kri, progo odpeljati nežno in tudi dinamično, ker gre za vožnjo na čas. Glede na to, da ima avto močan motor (turbo s 110 kilovati v oplu adamu S), je izvedba vaje še zahtevnejša. Tako je tudi v prometu.«

Test: Spretnost v vožnji

npv-prvi-dan-051-jm.1443115859.jpg.w.960px.jpg
Vijuganje med stožci z veliko, a okretno zafiro tourer se je v prvem delu preizkusa končalo z navidezno enostavnim izzivom - strelom na gol. A vratca so se redko zatresla, gol so dali le tisti, ki so na pravi razdalji zavirali na polno.

Izziv: Tekmovalci se z družinskim enoprostorcem oplom zafiro tourer, na katerem je nad pokrovom motorja nameščena posebna posoda, zapeljejo med stožci po progi. Na začetku vaje smo vsakemu tekmovalcu v podstavek namestili žogo, s katero je moral odpeljati naprej med stožci. sledi vožnja proti golu, kjer mora ustaviti in zavirati na natančno določe­nem mestu, da doseže zadetek. V nadaljevanju zapelje vzvratno in se med stožci zapelje proti cilju. Merijo se čas izvedbe vaje ter število padlih žog, podrtih stožcev. Tudi zadetek v gol udeležencu prinese pozitivne točke.

npv-prvi-dan-041-jm.1443115857.jpg.n.960px.jpg
»Težko se je bilo skoncentrirati na nalogo, da kar najhitreje, a obenem nežno odpelješ med stožci. Najtežje pa je bilo na koncu ravnine zadeti gol, ugotoviti, kdaj in kako močno zavirati,« so komentirali tekmovalci iz podjetja Knauf Insulation.

legan-brane-jm.1443115853.jpg.n.960px.jpg
Inštruktor Brane Legan o pravi taktiki: »Pravilno pospeševanje in vrtenje volana sta tisto, kar posamezniku omogoča tako vožnjo, da žoga ne pade iz posode. Tako med vožnjo uskladite svoje delo, pozornost, natančnost in varno pripeljete do cilja.«

npv-prvi-dan-063-jm.1443115862.jpg.n.960px.jpg
»Verjamemo, da je projekt Najboljši poslovni vozniki unikaten v našem prostoru, in upamo, da postane tradicionalen,« je ob sprejemu tekmovalcev povedala Špela Prislan iz Opla Slovenije.

npv-prvi-dan-014-jm.1443115865.jpg.n.960px.jpg
Ekipi Zlatarne Celje je lani zmaga ušla za las, letos so se pripravili še bolje in zmagali na treh od šestih preizkusov - s pijanimi očali, na terenu in v EKO vožnji.

npv-prvi-dan-033-jm.1443115863.jpg.n.960px.jpg
Tekmovalci sindikata policistov so preizkus drsenja z adamom S zapustili zadovoljni, štoparica pa je pokazala, da so bile druge ekipe hitrejše. Policisti so se najbolje izkazali pri parkiranju s corso in slalomu z zafiro tourer.

npv-prvi-dan-081-jm.1443115866.jpg.n.960px.jpg
Namig na eno od naslednjih reportaž - vožnja z avtomobilčkom na pedala s »pijanimi očali«, ki simulirajo 1,2 promila alkohola v krvi.

Opozorilo: vsebina lahko vsebuje oglasne elemente, tako imenovani product placement.

Foto: Jure Makovec

Preberite tudi:

05.10.2015
08.10.2015
09.11.2015
12.11.2015
16.11.2015
PRO
Članki
Članki Kako dobri vozniki ste? Kaj pa vaši zaposleni?

Izkoristite priložnost edinstvenega team buildinga z vašimi sodelavci - pridite na dogodek Najboljši poslovni vozniki in se preizkusite...

PRO
Članki
Članki (video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje...

PRO
Članki
Članki Brez mestnih terencev nam živeti ni 9

Še pred slabim desetletjem jih ni bilo skoraj nikjer, danes pa se prodajajo kot vroče žemljice. Le kaj imajo v sebi mestni terenci, da...

PRO
Članki
Članki Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače...

PRO
Članki
Članki Umetna pamet ne reši pobeglega zadka

Kaj storiti, ko vam odnese zadek? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom? Po pravi...

PRO
Članki
Članki Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje...

PRO
Članki
Članki (reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč

Zemljevidi, spraševanje mimoidočih za pot, spomin in intuicija … tako smo na cilj prihajali včasih, danes pa izbrano destinacijo pred...

PRO
Članki
Članki (reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni

Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki jeseni prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče...