FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? NLBpro

Zakaj so družinska podjetja pomembna za slovensko gospodarstvo

Čas branja: 2 min
26.05.2016  10:10
Zakaj so družinska podjetja pomembna za slovensko gospodarstvo
Pri poslovanju se družinska podjetja soočajo z enakimi izzivi kot druga podjetja, poleg prenosa poslovanja na naslednjo generacijo pa imajo velikokrat težave z dostopom do financ.

Družinska podjetja so zelo pomembna za slovensko gospodarstvo, saj prispevajo 69 odstotkov prodaje in 67 odstotkov dodane vrednosti slovenskih podjetij. Ob tem zaposlujejo 70 odstotkov delovno aktivnega prebivalstva, torej so pomemben ustvarjalec delovnih mest in sodelujejo pri reševanju brezposelnosti v svojem kraju ter izboljšujejo kakovost življenja ljudi. Več kot polovico slovenskih družinskih podjetij vodi prva generacija.

Povprečno družinsko podjetje ima sicer manj kot 50 zaposlenih, letni prihodki so manjši od štirih milijonov evrov in v povprečju je staro več kot 20 let, je pokazala lanska raziskava družbe Ernst & Young med 360 družinskimi podjetji. Večinoma so aktivna v storitvenem sektorju, slaba petina jih je aktivna v panogi trgovine in še slaba petina v gradbeništvu.

Družinska podjetja so tudi zelo uspešna. Glavni dejavniki, ki pripomorejo k uspehu družinskih podjetij, so visoka kakovost izdelkov in storitev, nadziranje stroškov, vzpostavitev blagovne znamke in zvestobe, prilagodljivo in osredotočeno vodenje ter dolgoročna in trajnostna naravnost.

Hitrost odločanja

V družinskih podjetjih se odločajo zelo hitro: poiščejo dejstva, se seznanijo z njimi in povlečejo potrebne poteze - brez pisanja obrazložitev upravi, čakanja na kolegije in podpise. Sami podjetniki poudarjajo, da so glavna prednost družinskih podjetij njihove osebnostne značilnosti, predvsem vztrajnost in delavnost.

Za uspeh so pomembne še značilnosti vodstvenih kadrov, prenos na naslednjo generacijo, družbena odgovornost, humanitarne in trajnostno-razvojne dejavnosti ter finančne in davčne zadeve.

Družinska podjetja posvetijo poseben premislek temu, kako pazljiva so pri obravnavanju davčnih in drugih finančnih vprašanj, da ne bi prav na teh področjih ogrozila dolgoročnih načrtov in nadaljevanja družinske tradicije.

Financiranje je trn v peti družinskim podjetjem

Pri poslovanju se družinska podjetja soočajo z enakimi izzivi kot druga podjetja, poleg prenosa poslovanja na naslednjo generacijo pa imajo velikokrat težave z dostopom do financ. Prav financiranje je po raziskavi Ernst & Younga in ljubljanske ekonomske fakultete ponavadi glavna skrb družinskih in tudi nedružinskih podjetij.

Težave, s katerimi se soočijo družinska podjetja pri pridobivanju virov, so omejene možnosti dostopa do finančnih sredstev, predraga finančna sredstva in nepoznavanje nekaterih oblik financiranja. Družinska podjetja pa zraven vsega tega omejuje še njihova konservativnost, saj je največja želja podjetnika, da podjetje ostane v družinski lasti.

Družinsko podjetje lahko uporabi notranje (dobiček, amortizacija in različni drugi notranji viri) in zunanje vire financiranja (bančna posojila, lizing, državni viri, faktoring, skladi tveganega kapitala in poslovni angeli), pri tem pa bi naj sledilo pravilom in načelom financiranja.

Med možnostmi financiranja družinska podjetja ponavadi najprej uporabijo zadržani dobiček in bančna posojila. Finance za prestrukturiranje uporabljajo predvsem za nove tehnologije, rast na trgu, inovacije, nove izdelke in nove trge.

PRO
Članki
Članki #OkvirPomoči: Na pomoč mikro in malim podjetjem

Svetovno gospodarstvo se je prvič doslej začasno ustavilo zaradi epidemije COVID-19. Za vnovičen zagon bodo potrebna sredstva, predvsem...

PRO
Članki
Članki Žepnina, da ali ne?

Verjetno se marsikateri starš sprašuje, ali je prav, da njegov otrok dobiva žepnino, kdaj naj jo začne dobivati, kako visoka naj bo in...

PRO
Članki
Članki Otroci in denar: največ šteje zgled

»Mami, lahko kupimo avtodom?« je petletnik vprašal mamo ob pogledu na privlačno vozilo, parkirano na sosednji parceli v kampu. »Žal...

PRO
Članki
Članki Ko v tujini ostanete brez bančne kartice

Se vam je že kdaj zgodilo, da se je oddih, ki naj bi bil namenjen predvsem nabiranju moči za nove poslovne in zasebne podvige, sprevrgel...

PRO
Članki
Članki Ceneje na oddih

Bi radi kupili letalsko karto do Sejšelov? Iz Benetk za 640 evrov ali iz Ljubljane za 427 evrov? Kajti približno 200 evrov ali celo več...

PRO
Članki
Članki Slovenske izvoznike vse bolj zanimajo države, ki niso del EU

Slovenija je lani izvozila za 23,9 milijarde evrov blaga, kar je za 4,4 odstotka več kot leta 2014 in največ po vstopu naše države v...

PRO
Članki
Članki Za startup ne rabite očetove garaže

Na pohodu so mlada inovativna podjetja, ki za razvoj idej, zagon poslovanja in prodor na globalni trg potrebujejo tudi podporno okolje

PRO
Članki
Članki Zakaj Rusom ne smete ponuditi vodke?

Podjetja lahko uspešno medkulturno komunikacijo izkoristijo kot potencial. Dobri rezultati kažejo, da je odprtost v svet prednost.