FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? NLBpro

7 ključnih vprašanj pri izbiri poslovne banke

Čas branja: 4 min
28.02.2016  22:34
Izbiri banke morate posvetiti vsaj toliko skrbne pozornosti, kot je namenite izbiri najtesnejših sodelavcev
7 ključnih vprašanj pri izbiri poslovne banke

Že v delikatesi ali trgovini z oblačili vsaj dvakrat premislimo o nakupu, odločamo pa se različno: eni gledamo na ceno, drugi na kakovost, tretji veliko dajo na mnenje prijatelja, nekaterim pa je pomembno iskreno mnenje in pozornost prodajalca.

V poslu ni prav nič drugače, prava odločitev pri izbiri poslovne banke je seveda tista, ki prinaša podjetju največ koristi. Za nekatere je to najcenejša, drugi prednost dajo tisti, ki jih bo dobro podprla pri rasti poslovanja, čeprav niso najcenejši. Pri izbiri je zato treba tehtati med stroški storitev in ponudbo ter koristmi, ki vam jih banka zagotavlja.

Izbiri banke morate zato posvetiti vsaj toliko skrbne pozornosti, kot je namenite izbiri najtesnejših sodelavcev.

Od tega je namreč odvisno, kakšne prihranke časa in denarja boste imeli pri svojih plačilnih storitvah, kakšne prednosti boste imeli zaradi pozicije banke na trgu ter s kakšno dinamiko boste lahko večali obseg poslovanja.

V bančništvu je predvsem pomemben odnos. Časi zbirokratizirane prodaje storitev so namreč mimo - ključno je, da vas bančni svetovalec dobro pozna in da si zgradite medsebojno poslovno zaupanje. Ko vas bo poznal po imenu, se bo hitro odzival na povpraševanja ter vam ustrezno in strokovno svetoval po telefonu, e-pošti ali v živo. Tak bančnik se bo lahko zavzel za vas in hitreje uresničil vaše zahtevke.

Pred iskanjem svoje prve ali nove poslovne banke si lahko zastavite sledeča pomembna vprašanja.

1. Kakšen je vaš sedanji ali bodoči poslovni model?

Najprej premislite, kako in v kakšnem obsegu nameravate poslovati. V velikih podjetjih take informacije obvladuje finančni direktor, v manjših pa podjetniki sami ali njihovi računovodje. Če tega ne veste, se z banko morda ne boste znali ustrezno dogovoriti o optimalnem obsegu pogodbe ter zahtevati storitev, ki bodo najbolje podprle vaše poslovanje. Pri tem ne pozabite razmišljati tudi za naprej - katere storitve boste želeli uporabljati čez leto, dve ali več.

Če boste prodajali predvsem končnim uporabnikom (B2C), je pomembno, da banka zagotavlja mrežo podpore kartičnega in gotovinskega poslovanja, storitve financiranja za vaše kupce, instrumente financiranja tekočega poslovanja in učinkovito elektronsko banko za spremljanje denarnega toka.

Če prodajate predvsem podjetjem (B2B), je pomemben hiter, varen in stroškovno učinkovit nabor plačilnih storitev ter storitve trgovinskega bančništva za zavarovanje in financiranje poslovanja.

Če boste poslovni model širili na nove trge ali posle, je pomemben pristop banke k financiranju razvoja in rasti. Banka mora znati slediti prehodom podjetja v življenjskem ciklu od mikro in malega do srednje velikega in velikega podjetja. Ima posebej usposobljene skrbnike za servisiranje različno velikih podjetij? Lahko podjetje podpre pri poslovanju s tujino?

2. Preverite poti do banke

Z banko boste poslovali pogosto, zato je pomembno, da je poslovalnica banke fizično dovolj blizu - to še posebej velja za majhna podjetja in podjetnike, ki jih zanima tudi, kje ima banka svoje bankomate. Še bolj pomembno je, da banka prek elektronskih poti omogoča sprotno poslovanje, a tudi oddajanje zahtevkov, upravljanje premoženja in komunikacijo s svetovalcem.

Ne pozabite preveriti, kakšen nabor storitev vam je dostopen prek telefonskega klica in kakšen je njihov delovni čas ter kakšna je mreža poslovalnic (poti do banke).

3. Kako odzivna je vaša banka?

Pri bančnih storitvah je ključno, da se banka hitro odzove na vaša povpraševanja in vam tudi storitve zagotavlja hitro in učinkovito. Pred podpisom pogodbe preverite, kakšni so predvideni odzivni časi na prošnje za financiranje poslovanja in investicije. Še posebno je to pomembno, če vaše podjetje hitro raste.

nlb-hitrost.1456151361.jpg.s.960px.jpg

4. Kako strokovno je osebje

Za podjetja je izjemno pomembno, da imajo v banki učinkovitega sogovornika - predstavnika, ki bo razumel in tudi poznal njihovo poslovanje ter predlagal učinkovite rešitve ter pravočasno opozoril na novosti in možnosti optimizacije. Za marsikatero podjetje je ključno, da lahko njihov svetovalec v banki strokovno svetuje in ima dovolj široko znanje, da zazna potrebe podjetja in se, po potrebi, poveže z drugimi strokovnjaki v banki.

5. Prihranek časa: Kaj vse lahko banka naredi namesto vas?

Pri večanju obsega poslovanja je zelo pomembno, da vam banka ni v napoto, pač pa v pomoč pri hitrem izvajanju poslovnih procesov.

Banke vam lahko z enim samim nasvetom ali pa dodatno storitvijo prihranijo ogromno časa in tudi denarja.

Med takšne storitve sodi možnost prejemanja in izdajanja e-računov ter upravljanja soglasij za direktne obremenitve.

Banke že dolgo ponujajo tudi druge, s finančnim poslovanjem povezane storitve, ki pa niso nujno bančne storitve. Nekaterim podjetjem koristi, če ima banka v svoji poslovni skupini tudi podjetja, ki zagotavljajo lizing voznih parkov, faktoring, naložbe v sklade in tudi življenjska zavarovanja. Preverite, kaj lahko od banke iztržite na tem področju pri vašem načrtovanem obsegu poslovanja.

6. Koliko denarja lahko z banko prihranite?

Prihranki so lahko relativna stvar, a banke znajo marsikaj narediti tudi na tem področju. Podjetje lahko prihrani že s tem, če mesečne plače in druge osebne prejemke nakazuje prek množičnih plačil SEPA, dodatno pa lahko prihranite tudi, če ima banka izjemno razvejano mrežo poslovalnic in zato tudi veliko komitentov - več, kot jih je, nižji so stroški pri nakazilih med temi komitenti.

Ko se dogovarjate z banko o pogodbi, ne pozabite vprašati, kakšne popuste lahko dosežete pri paketni ponudbi in ali vam na obseg in lojalnost poslovanja lahko zagotovijo dodatne ugodnosti.

Preverite tudi, ali vas lahko banka strokovno spremlja tudi pri poslovanju v tujini - z izbiro pravih instrumentov zavarovanja in financiranja vam lahko prihrani čas, denar in slabe izkušnje.

Ne nazadnje - pridobite lahko tudi, če banka ustrezno servisira vaše stranke. Denimo, če jim omogoči nakupe na obroke, zagotovi boljšo obrestno mero ter zmanjša komplikacije z upravljanjem soglasij za diretkne bremenitve SDD.

7. Kakšne varnostne mehanizme vam zagotavlja banka?

Včasih ne zadostuje, da le občasno pregledate stanje na računu. Prepričajte se, ali vam lahko banka poleg standardnih varnostnih elementov za prijavo v elektronsko banko omogoči tudi samodejno poročanje o stanju na računih prek SMS-sporočil, sporočil ob oddaji plačilnih nalogov v izvršitev v elektronsko banko in obvestil o prilivih na račun.

Če ima banka velik in dovolj odziven telefonski kontaktni center za pomoč uporabnikom, je to lahko dodaten argument za izbiro določene banke.

PRO
Članki
Članki #OkvirPomoči: Na pomoč mikro in malim podjetjem

Svetovno gospodarstvo se je prvič doslej začasno ustavilo zaradi epidemije COVID-19. Za vnovičen zagon bodo potrebna sredstva, predvsem...

PRO
Članki
Članki Žepnina, da ali ne?

Verjetno se marsikateri starš sprašuje, ali je prav, da njegov otrok dobiva žepnino, kdaj naj jo začne dobivati, kako visoka naj bo in...

PRO
Članki
Članki Otroci in denar: največ šteje zgled

»Mami, lahko kupimo avtodom?« je petletnik vprašal mamo ob pogledu na privlačno vozilo, parkirano na sosednji parceli v kampu. »Žal...

PRO
Članki
Članki Ko v tujini ostanete brez bančne kartice

Se vam je že kdaj zgodilo, da se je oddih, ki naj bi bil namenjen predvsem nabiranju moči za nove poslovne in zasebne podvige, sprevrgel...

PRO
Članki
Članki Ceneje na oddih

Bi radi kupili letalsko karto do Sejšelov? Iz Benetk za 640 evrov ali iz Ljubljane za 427 evrov? Kajti približno 200 evrov ali celo več...

PRO
Članki
Članki Slovenske izvoznike vse bolj zanimajo države, ki niso del EU

Slovenija je lani izvozila za 23,9 milijarde evrov blaga, kar je za 4,4 odstotka več kot leta 2014 in največ po vstopu naše države v...

PRO
Članki
Članki Za startup ne rabite očetove garaže

Na pohodu so mlada inovativna podjetja, ki za razvoj idej, zagon poslovanja in prodor na globalni trg potrebujejo tudi podporno okolje