FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? NISSANpro

Odkrijte novo Nissan Navaro

Nissan, pionir kompaktnih terenskih poltovornjakov, se s pogledom v preteklost uči za prihodnost

Čas branja: 5 min
24.03.2016  22:45
Nissan je v Sloveniji začel prodajo nove navare, petmetrskega poltovornjaka, za katerim je bogata 80-letna zgodovina, 13 generacij in več kot 14 milijonov prodanih primerkov v 180 držav sveta
Nissan, pionir kompaktnih terenskih poltovornjakov, se s pogledom v preteklost uči za prihodnost
Nissan Navara

V svetu kompaktnih tovornjakov, namenjenih tako delu kot prostemu času, ima Nissan prav posebno vlogo. Japonski proizvajalec avtomobilov si je namreč izmislil kompaktni terenski poltovornjak, popularno imenovan pick-up.

Znan po svoji robustnosti in zanesljivosti, je Datsun/Nissan v svet vozil za delo in prosti čas krenil kot posebna izpeljanka kompaktnega modela datsun 13 v sredini tridesetih let prejšnjega stoletja. Proizvodnjo in prodajo so sprva začeli na Japonskem, a že do leta 1950 je datsun 13T postala prava izvozna uspešnica, ki si je pot v velikih številkah utrla v vse kotičke sveta. Sprva majhen poltovornjak je skozi leta in generacije počasi rasel v vse smeri in postal to, kar je nissan navara danes.

Datsun 13T - ime prve generacije za zgodovino (1935-1944)

Nissan-datsun-13T.1458550021.jpg.e.960px.jpg
Nissan Datsun 13T

Nissan, na začetku v ZDA in na drugih velikih trgih znan kot znamka Datsun, je pionir v razredu majhnih poltovornjakov. Na pot uspeha je krenil z modelom preprostega imena - datsun 13T (T za »truck« oziroma tovornjak), ki je bil v osnovi izpeljanka klasičnega avtomobila po imenu datsun 13. Proizvodnjo so začeli že leta 1935, s skupno dolžino 2,71 metra pa so Japonci uvedli prvi kompaktni poltovornjak, ki je imel skromen motor s prostornino 722 kubičnih centimetrov in 12 konjskih moči ter tristopenjski menjalnik.

Leta 1936 so predstavili model datsun 14T, ki je imel novi motor type 7. Ta je bil malce močnejši, premogel je moč 15 konjev, kot tak pa je lahko brzel s hitrostjo 80 kilometrov na uro, kar je bila za tisti čas spoštovanja vredna hitrost.

Že leto zatem so v prodajo uvedli model 15T, ki je imel rahlo spremenjeno karoserijo, motor je ostal praktično enak, vendar pa je bil še za enega konja močnejši. Skupna dolžina je zrasla na 3,19 metra, leta 1938 pa smo bili z datsunom 17T priča poslednji reinkarnaciji kultnega modela. Imel je enak motor kot 15T, na pogled se je nekoliko razlikoval, zaradi pomanjkanja nekaterih surovin v luči druge svetovne vojne pa je imel tudi manj kromiranih dodatkov, zaradi katerih je postal bolj asketski. Model je v proizvodnji ostal do leta 1944.

Množični povojni poltovornjaki (1946-1955)

Zaradi druge svetovne vojne so Datsunovi tekoči trakovi stali tri leta, proizvodnjo pa so nadaljevali leta 1946. Na osnovi enake šasije in motorja type 7 so pripravili prvi povojni model, imenovan datsun 1121. Na pogled je deloval preprosto, v duhu tedanjega časa in razmer. Nekoč kromirane sprednje rešetke je tako zamenjala pločevina, v katero so zgolj izvrtali luknje, namesto odbijačev pa so bile spredaj in zadaj zgolj jeklene palice. Temu je sledil datsun 2124 (v letih od 1947 do 1949), ki je že imel več kroma in predvsem oblin, saj je delo začela povsem nova preša v Nissanovih obratih.

Leta 1949 je Nissan predstavil datsuna 3135, naslednje leto pa 4146. Japonsko gospodarstvo se je počasi začelo krepiti, kar je odpravilo pomanjkanje materialov, motor pa so okrepili na 20 konjev. Leta 1951 je na ceste zapeljal datsun 5147, ki je bil zaradi nekaterih oblikovnih rešitev na oko prijetnejši. Njegova zadnja različica je bil model 6147 leta 1953. Ta je kupce razveselil z večjim in sodobnejšim motorjem D-10 s prostornino 860 kubičnih centimetrov, ki je bil obenem prvi Nissanov povojni motor. Proizvodnjo so končali leta 1955 z novo serijo 120.

Datsun 120, 220 (1955-1962)

Nissan-datsun-220.1458550203.jpg.c.960px.jpg
Nissan Datsun 220

Tudi novi datsun 120 je bil pravzaprav karoserijska izpeljanka klasičnega modela datsun 110. Leta 1955 je šel v proizvodnjo kot Datsunov poltovornjak, ki je imel obenem tudi moderne poteze in slog. Na voljo je bilo več različic, tudi kot dostavnik, kombi in z dvojno kabino. Proti koncu leta 1957 so uvedli datsuna 220, čeprav je v osnovi ostal nespremenjen, so kupci pograbili glavno novost pod motornim pokrovom.

Tam je bil namreč sodoben 988-kubični motor s 37 konji, obenem je bil to prvi poltovornjak z 12-voltno napeljavo - prej so uporabljali šestvoltno. Leta 1958 so datsuna 220 pripeljali na zahteven ameriški trg, pozornost je pritegnil že na premieri na salonu v Los Angelesu. Američani, do tedaj vajeni velikih motorjev, so bili navdušeni nad njegovo obliko in dobrimi zmogljivostmi. Pozitivno sliko sta v času prodaje nadgradili še kompaktnost in zanesljivost, s tem so Američani postali pozorni na znamko Datsun.

Datsun 320, 520, 620 in 720 (1962-1986)

Nissan-datsun-520-1300.1458550339.jpg.e.960px.jpg
Nissan Datsun 520

Avgusta 1961 se je na ceste zapeljala nova serija 320, ki je slonela na modelih 120 in 220, vendar je s seboj prinesla izboljšave na karoseriji in šasiji. Glavno novost sta pomenila Nissanov motor E-1, ki je premogel 60 konjev, ter neodvisno sprednje vzmetenje. S tem se je izboljšala okretnost, listnate vzmeti zadaj pa so omogočile nosilnost tisoč kilogramov. Tudi model 320 je bil na voljo v več izpeljankah z enojno ali dvojno kabino, z večjim potniškim in tovornim prostorom ter močno šasijo pa je postal prodajna uspešnica v svojem razredu na več ključnih trgih.

Leta 1965 je z datsunom 520 prišel tudi novi 1,3-litrski Nissanov motor J13 s 67 konji. Prvi dve leti je imel model dva posamezna žarometa, leta 1967 pa se je poltovornjak pojavil nekoliko oblikovno spremenjen in spredaj s parom žarometov na vsaki strani. Novost je doživela tudi kabina, kjer so kupci uživali v deljeni armaturni plošči, kakršno so poznali osebni avtomobili.

Na začetku leta 1972 je Nissan predstavil model 620, ki je v proizvodnji ostal do leta 1979. Poleg običajne kabine je ta od leta 1977 imel tudi podaljšano različico king cab. Poltovornjak je imel kot prvi na svetu podaljšano kabino, s katero so Japonci zagotovili udoben prevoz štirih potnikov. Konec serije je pomenil model 720, ki je kupce osvajal v klasični in različici king cab, na voljo pa so bile še številne druge različice, glede na želje in potrebe uporabnika. Datsun 720 je bil na voljo z dvo- (2WD) ali štirikolesnim pogonom (4WD).

Nissan D21 navara (1985-1997)

Nissan-D21-navara.1458550504.jpg.c.960px.jpg
Nissan Navara D21

Nissan D21 je bil v marsikaterem pogledu prelomnica. Počasi je opustil ime datsun, predvsem pa je na nekaterih trgih s seboj prinesel ime navara, na katero terenski poltovornjak v številnih kotičkih sveta - tudi v Sloveniji - sliši še danes. Na Japonskem se poltovornjak danes prodaja kot nissan datsun, v ZDA je med letoma 1980 in 1983 slišal na ime datsun, leta 1984 na nissan datsun, od leta 1985 pa je tudi tam nissan.

D21 navara je bil zasnovan z mislijo na večje udobje in dobre zmogljivosti, opremili so ga s servo ojačevalnikom volana, na nekaterih trgih pa je bil na voljo z velikim motorjem V6. Z leti so mu dodajali nove in nove opcije, med drugim je dobil klimatsko napravo, večja kolesa, drsna stranska okna in boljšo avdionapravo.

Prva generacija sodobne navare je kot cenovno dostopna in zanesljiva dosegala zavidljive prodajne številke po vsem svetu, zaradi svoje čvrste konstrukcije pa jo je še danes mogoče videti na cestah in po terenu. D21 navara je bil v državah Latinske Amerike in na Kitajskem celo tako dobro sprejet, da je bil kupcem na voljo vzporedno z naslednjimi generacijami, v Mehiki je v proizvodnji ostal vse do leta 2008. Leta 1998 je D21 navara dobila prestižno nagrado JD power za najbolj zanesljiv avto v svojem razredu. Nissan je istega leta v ZDA že petič zapored dobil tudi nagrado za najboljšo tovarno na ameriških tleh.

Nissan D22 navara (1997-2004) in D40 navara (2004-2015)

nissan-navara-1997.1458550655.jpg.e.960px.jpg
Nissan Navara 1997

Ti dve generaciji sta zadnji pred povsem novo navaro, ki je na slovenske ceste zapeljala v teh dneh. Oba modela D22 in D40 sta bila pod imenom frontier dostopna v Severni, Srednji in Južni Ameriki, kot navara pa v Evropi, Aziji in Avstraliji. Navara je ime namreč dobila po Navarri, regiji na severu Španije, evropska različica avtomobila se namreč proizvaja v španski Barceloni. Model D22 je leta 1997 zamenjal model D21, glavni trg za model D22 pa je bila Severna Amerika.

nissan-navara-2013.1458550792.jpg.c.960px.jpg
Nissan Navara 2013

Z D40 in v že enajsti generaciji so pri Nissanu svoj priljubljeni poltovornjak dodobra spremenili in dodelali ter ga prvič predstavili na salonu v Detroitu leta 2004. Z novo generacijo je postal večji in nič več kompakten, kot so bili predhodniki. Medosna razdalja je povečana do 3,2 metra, še naprej je na voljo v številnih različicah, kot prvi v razredu je ponudil šeststopenjski ročni menjalnik, leta 2010 pa je prejel nagrado JD power za najbolj kakovostni pick-up v srednjem razredu. D40 pa svojih kvalitet ni pokazal le pri delu in zabavi, redno se je znašel in zmagoval tudi na zahtevnih relijih.

Nissan navara (2015-)

Nova nissan navara v razredu enotonskih vozil pick-up postavlja nova merila, tako da združuje najboljše iz Nissanove vodilne serije športnih terencev z 80-letnimi izkušnjami oblikovanja in proizvodnje robustnih ter domiselno zasnovanih vozil pick-up. Pri razvoju so izboljšali udobnost in lahkotnost vožnje ter ohranili priznane terenske vozne sposobnosti, vzdržljivost in nosilnost. Na račun spiralnih vzmeti in petvodilnega zadnjega vzmetenja je navara po novem bližje športnim terencem kot poltovornjakom starejših zasnov. Navara na trg vozil pick-up prinaša uglajenost, slog, udobje in kakovost osebnega vozila pa tudi prvorazredne tehnologije.

Nissan-NP300-Navara-2016-1024x768-wallpaper-11.1458550876.jpg.s.960px.jpg

Nissan-NP300-Navara-2016-1600x1200-wallpaper-1e.1458551005.jpg.s.960px.jpg

Nissan-NP300-Navara-2016-1600x1200-wallpaper-09.1458551035.jpg.s.960px.jpg

Povsem prenovljena Nissan Navara združuje moč in napredno tehnologijo. Najboljše vozilo pick-up, ki z močno, mišičasto zunanjostjo in najnovejšo tehnologijo poskrbi za vašo povezanost in udobje, je pripravljeno na vse.

Več informacij >>

Navara-720x407.1458559438.jpg.s.720px.jpg

PRO
Članki
Članki (video) Lovec, ki živi z zvermi v osrčju Kočevskega roga

V Kočevskem rogu smo z lovcem Mišom Horjakom nakrmili jelene in košute ter v naravi srečali 250-kilogramskega medveda; dogodek, na...

PRO
Članki
Članki Nissan QQ je navdušil slovenske podjetnike in dokazal, da zmore vse

Nissan qashqai je z naprednimi tehnologijami, okretnostjo in varčnim turbodizlom poskrbel za pravi podjetniški izziv, veliko zabave in...

PRO
Članki
Članki Zanesljiv partner za mnoge priložnosti

Nissanov prvak med križanci qashqai je eleganten, športen, pameten in učinkovit. Za svojega ga tako vzamejo pari, družine z otroki,...

PRO
Članki
Članki Podjetnik, usmerjen v prihodnost

Uspešen podjetnik se ne ustavi zaradi vsakodnevnih problemov, temveč ima neomajno vizijo za prihodnost svojega podjetja in se trudi...

PRO
Članki
Članki Podjetniki, zaslužite si nepozaben vikend!

Doživite mesto kot še nikoli prej.