FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? MojeDelo.compro

Najboljši karierni partner na področju zaposlovanja.

Zakaj je pomembno, da si podjetje zgradi ugledno blagovno znamko delodajalca?

Čas branja: 3 min
24.04.2018  10:51  Dopolnjeno: 25.04.2018 16:44
Boljša je blagovna znamka delodajalca, boljše kadre privlačiš, bolj si konkurenčen na trgu, saj imaš najboljši človeški kapital.
Zakaj je pomembno, da si podjetje zgradi ugledno blagovno znamko delodajalca?
Foto: djiledesign

Povpraševanje delodajalcev po dobrih kadrih se je zaradi gospodarske rasti povečalo, kandidati za zaposlitev imajo več izbire. A dobrih kadrov na trgu dela primanjkuje, kljub velikemu številu brezposelnih. Kaj lahko podjetja naredijo, da med iskalci zaposlitve izluščijo kader, kot si ga želijo?

Če hočeš imeti v podjetju najboljše ljudi, moraš graditi na tem, kako dobro blagovno znamko zaposlovalca imaš kot delodajalec, ugotavljajo kadrovski analitiki. Recept je: boljša je blagovna znamka delodajalca, boljše kadre privlačiš, bolj si konkurenčen na trgu, saj imaš najboljši človeški kapital.

Moč podjetja je v skupnem razumevanju ciljev

Ugled blagovne znamke dobrega zaposlovalca je v osnovi sestavljen iz dobrega odnosa do zaposlenih, iz njihove želje, da jim delodajalec omogoči varno službo, iz možnosti napredovanja oziroma kariernega razvoja ter posledično osebne rasti.

Za podjetje je pri iskanju kadrov pomembno, da zna dobro komunicirati s trgom dela in da lahko kandidati za zaposlitev vedno dobijo sveže in popolne informacije o njem kot možnem delodajalcu.

Pri iskanju primernega kadra je treba natančno izdelati njegov profil in komuniciranje usmeriti predvsem na ciljne kandidate. Pri iskanju primernega oziroma dobrega kadra je tako nujno povezovanje kadrovskega, marketinškega in razvojnega oddelka, ki bodo poiskali primerno strategijo za odgovor na vprašanje: kaj si kandidat za zaposlitev želi in kaj ga motivira, da bo njegovo delovno mesto zanj privlačno.

Medtem ko so v preteklosti podjetja kandidate za zaposlitev vabila z dobro osnovno plačo in varnostjo zaposlitve, je danes že čutiti spremembe pri posameznikovem dojemanju svojega delovnega mesta. A kot je videti iz različnih raziskav, se le malo podjetij ukvarja s premišljeno in načrtovano strategijo iskanja dobrih kadrov oziroma se s tem še ne ukvarjajo pretirano ali pa sploh ne.

Certifikat postaja merilo blagovne znamke

Možnosti za krepitev blagovne znamke dobrega delodajalca je kar nekaj, od spletne strani podjetja prek portala Linkedin do Facebooka ali sodelovanja s šolami in fakultetami. Podjetja lahko tudi pridobijo več priznanj in certifikatov, s katerimi na trgu dela krepijo svojo blagovno znamko dobrega delodajalca. Eden doslej bolj prepoznavnih je denimo certifikat Družini prijazno podjetje, zaposlitveni portal MojeDelo.com pa vsako leto podeli priznanja najuglednejšim zaposlovalcem, ki jih kot take prepoznava več tisoč sodelujočih v raziskavi Ugledni delodajalec. Ta je postala merilo blagovne znamke delodajalca, in hkrati ogledalo, ki ga na portalu MojeDelo.com nastavljajo podjetjem.

Farmacevtsko podjetje Krka: najboljši že šestič

Priznanje za najuglednejšega delodajalca je bilo leta 2017 podeljeno že sedmič, v raziskavi, ki jo delajo pri največjem zaposlitvenem portalu MojeDelo.com, pa je lani sodelovalo več kot osem tisoč anketirancev, ki so po različnih merilih ocenjevali ugled posameznih slovenskih podjetij. Znova, že šestič, je postal najuglednejši delodajalec leta Krka, d. d. Med deset uglednih delodajalcev so se lani uvrstili še Adria Airways, Akrapovič, Banka Slovenije, Bayer, Fraport Slovenija, IBM Slovenija, Lek, Petrol, Pipistrel in Microsoft.

Kako pritegniti najboljše?

Najboljša podjetja, ki se zadnja leta kot dobitniki priznanja uvrščajo v vrh dobrih slovenskih delodajalcev, z rezultati nenehnega merjenja kakovosti odnosov med zaposlenimi in njihovega počutja v podjetju pripravljajo učinkovite akcijske načrte, kako pritegniti dober strokoven kader. Skrb za zaposlene tako vsebuje od razmer na delovnem mestu, njihove varnosti in zdravja, spodbujanja njihovih talentov, izobraževanja do kulturnih in rekreativnih dejavnosti. S tem želijo pritegniti najboljše, kar ponuja zaposlitveni trg, fakultete, raziskovalni inštituti in druge izobraževalne ustanove, pa tudi tiste slovenske strokovnjake, ki so si v tujini pridobili določeno izobrazbo in izkušnje in se ozirajo za možnostmi vrnitve v domače okolje.

Kako graditi blagovno znamko delodajalca?

Ugled podjetij določamo z merjenjem tako imenovanega količnika ugleda. Tega določa kombinacija treh meril: poznanost podjetja med kandidati na trgu dela, upoštevanje neke organizacije kot potencialnega delodajalca med kandidati in stopnja izbornega delodajalca, ki kandidatu pomeni prvo izbiro kot potencialni delodajalec in mu je močno privlačno.

Blagovna znamka, kot še poudarjajo na portalu MojeDelo.com, se gradi z dobrim poznavanjem trga dela, primernim komuniciranjem s kandidati, ki lahko vedno dobijo ažurne in celovite informacije o delodajalcu. Zelo pomembno je tudi, da podjetje izpolnjuje obljube, ki jih daje trgu – pravilo se glasi: ne komunicirajte obljub, ki jih ne morete izpolniti. Natančno je treba tudi definirati profil idealnega sodelavca. Ugotoviti je treba, kje bi ga lahko našli in kakšna sporočila ga bodo pritegnila. Ena od uspešnih poti je, kot se je izkazalo, sodelovanje v raziskavi Ugledni delodajalec.

PRO
Članki
Članki Kdaj je smiselno dati odpoved, četudi nimate dogovorjene druge službe?

Preden sprejmete tako pomembno odločitev, ki ima verjetno daljnosežne posledice, si iskreno odgovorite na pet vprašanj.

PRO
Članki
Članki Izgorelost poleg depresije postaja ena najpomembnejših bolezni 21. stoletja

Značilnosti sodobnega življenja so kup vsakodnevnih obveznosti doma in v službi ter nenehna stiska s časom, ki ga za počitek in...

PRO
Članki
Članki (Zakaj še vedno) hodite v službo, ki je ne marate?

Raziskave kažejo, da tisti, ki ne marajo svojega dela, trpijo za podobnimi simptomi kot brezposelni.

PRO
Članki
Članki 3 možnosti, da pridete do višje plače

Veliko gospodarsko rast boste morali v zasebnem sektorju unovčiti z individualnimi pogajanji – s sedanjim ali pa prihodnjim delodajalcem.

PRO
Članki
Članki Kateri so najperspektivnejši poklici v Sloveniji in kje so plače najvišje?

Tehnološki razvoj sicer še krepi potrebe po tehniških poklicih, a kaže, da prihodnost temelji na interdisciplinarnosti