FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Moje financepro

Revija za upravljanje osebnega premoženja

V enem dnevu povečal prodajo sendvičev za 200 odstotkov

Čas branja: 5 min
02.06.2017  14:10
Družabna omrežja omogočajo izjemne priložnosti za povečanje prometa tudi z raznimi gverilskimi akcijami; o tem smo se pogovarjali z uspešnim podjetnikom in nosilcem franšize Subway Iztokom Levcem
V enem dnevu povečal prodajo sendvičev za 200 odstotkov

»V podjetništvu je zelo pomembno, da znate hitro iskati rešitve. Težav je vedno veliko in pomembno je, kako se nanje odzivamo, kako jih rešujemo. Kako nam delajo možgani, ko pride do krize. Ali nas zajame panika ali jih rešujemo s pozitivnim pristopom. In tukaj so zelo pomembne tudi izkušnje,« pravi Iztok Levac, ki je že dve leti in pol nosilec franšize s sendviči Subway za Slovenijo. Spomnimo, pred leti je z njo pri nas nekdo že poskusil, pa ni šlo, toda to Iztoka ni odvrnilo, da se ne bi spustil v ta posel.

Sicer pa je svoj podjetniški duh preskusil že zelo zgodaj. Služiti je začel pri 14 letih. Bil je natakar, potem je delal na bencinskem servisu, inštaliral in servisiral računalnike. Pri 20 letih je v domači Idriji iz nič ustanovil klub za deskarje. Potem je skupaj s prijatelji ustanovil pokrit skejtarski park Urban Roof. Pozneje ga je predal v upravljanje drugim, sam pa se je posvetil franšizi Subway: »Na začetku je bilo kar precej težav in izzivov. Prvi je bil, kako najti pravo lokacijo. To je pomembno, ko imaš opravka s končnimi porabniki. Mi smo si najbolj želeli središče Ljubljane, vendar smo se potem odločili za Bežigrad, kjer je tudi velik potencial. V treh tednih smo morali opremiti lokal. Na začetku nam je šlo zelo dobro, imeli smo 300 strank na dan, kar nas je zelo prijetno presenetilo. Potem pa je začelo malo upadati. Kaj narediti? Začeli smo ponujati nekatere ugodnosti in se intenzivno ukvarjati s promocijo. Osredotočili smo se na okolico našega lokala, začeli smo deliti letake, se povezali z akrobatoma Filipom in Blažem, bili na nekaterih prireditvah ter se povezali z nekaterimi društvi in klubi. Stvar se je spet obrnila navzgor in raste, toda vseskozi je treba biti aktiven,« razloži Iztok Levac. Z njim smo se tokrat pogovarjali o tem, kako pri svojem delu in prodaji sendvičev izkorišča družabna omrežja.

Katere so največje priložnosti, ki jih kot podjetnik vidite na družabnih omrežjih?

Največja prednost je v tem, da lahko brezplačno začnemo komunicirati z našimi potencialnimi strankami. To ne pomeni, da samo nabiramo všečke, ampak dejansko komuniciramo z našim prihodnjim občinstvom. S tem lahko pridobimo veliko izkušenj in pomembnih informacij, ki nam dolgoročno pomagajo k uspešnejši in lažji rasti naše dejavnosti.

Na FB smo opazili vašo akcijo sendvič dneva. Kaj počnete in kakšni so rezultati akcije?

Gre za promocijo prenovljene akcije sendvič dneva po ceni 1,99 evra. S to akcijo ciljamo na mlade med 15. in 35. letom, ki jih je možno prek družabnih omrežij najlaže in najučinkoviteje doseči. Pomembno je, da ciljamo natančno določene stranke, ki se zadržujejo v bližini naših lokacij, kar nam oglaševanje prek Facebooka dejansko omogoča. Izvedli smo splošno promocijsko akcijo, ki se je fokusirano predvajala v najšibkejših urah v naših restavracijah in oglaševala vse dnevne sendviče po ceni 1,99 evra. Poleg tega smo pripravili še Facebook dnevne dogodke, kjer je vsak dan poudarjen drug sendvič dneva, te dogodke smo prav tako podprli z oglaševalskim proračunom. Prednost teh dogodkov je, da lahko spreminjaš datum dogodka in tako ohraniš komunikacijo z ljudmi, ki so že izkazali zanimanje za to akcijo. V trajanju promocije in vsaj mesec po aktivni promociji smo povečali promet v šibkih urah za deset odstotkov.

Menda ste lepo izkoristili tudi Škisovo tržnico?

Da, gre za velik dogodek v bližini naše restavracije na Dunajski cesti z okoli deset tisoč udeleženci, ki so naša ciljna skupina. Cilj v tem dnevu je maksimirati obisk naše restavracije in obvestiti vse udeležence o podaljšanem odpiralnem času na ta dan. Na Facebooku smo pripravili dve različni promociji. Prva je targetirala vse, ki so potrdili prihod na Škisovo tržnico že nekaj dni pred dogodkom, torej so bili zajeti vsi potrjeni gosti iz vse Slovenije. Na dan dogodka pa smo targetirali vse, ki se zadržujejo v radiju pet kilometrov od naše restavracije, z jasnim sporočilom, da smo na njih pripravljeni in odprti do tretje ure zjutraj. Na ta dan nam je uspelo povečati pričakovani dnevni promet za 200 odstotkov.

Kako pa na splošno promovirate podjetje prek družabnih omrežij?

Facebook sem denimo uporabil kot dodatni kanal za promocijo franšizne priložnosti Subway®. Ob izidu oglasa v Mojih financah sem uporabil sliko oglasa v reviji ter s tem povečal prepoznavnost in kredibilnost informacije. Ciljali smo na vse v Sloveniji, ki so starejši od 30 let in se zanimajo za gostinstvo. Akcija je trajala 14 dni, z njo pa smo ustvarili več kot 50 leadov – ljudi, ki so nam sporočili svoje osebne podatke in zanimanje za odprtje franšizne restavracije.

Kako pa bi lahko mladi, ki še nimajo svojega podjetja, izkoristili družabna omrežja za zaslužek?

Najpomembneje je, da že zgodaj razvijemo dobro razumevanje vedenja uporabnikov družabnih omrežij in kako jim najlažje posredovati informacije, ki bodo v njih zbudile zanimanje. Če že imajo kakšno storitev ali izdelek, pa lahko prek družabnih omrežij brezplačno pospešijo prodajo in prepoznavnost svoje storitve ali izdelka.

Na Facebooku je veliko možnosti, toda včasih se lahko človek prav zaradi tega izgubi. Kako biti čim bolj učinkovit?

Pomembna sta konsistenca ter zelo skromno in usmerjeno oglaševanje. Predlagal bi, da spremljate Garyja Vaynerchuka, ki je strokovnjak gverilskega marketinga in družabnih omrežij, poleg tega pa še sijajen fant.

Poletna finančna šola

Več o tem, kako izkoristiti družabna omrežja za svoj posel, bo uspešni podjetnik in nosilec franšize Subway Iztok Levac mladim predstavil na Poletni finančni šoli za najstnike, ki jo revija za upravljanje osebnega premoženja Moje finance letos organizira drugič. Poletne šole se lahko udeležijo vsi mladi od 13 do 19 let. Njena posebnost je, da bodo vseskozi na terenu. Tako bodo obiskali uspešnega podjetnika, finančnega svetovalca, pa upravljavca vzajemnih skladov, banko, študentski servis, podjetniško svetovalno hišo, spletnega strokovnjaka pa marketinškega guruja in še koga. Strokovnjaki različnih področij bodo mladim pojasnili, kako pametno ravnati z denarjem, voditi svoj osebni proračun, kako si postaviti določen finančni cilj in ga tudi uresničiti, kako pametno nakupovati, pa tudi kako do prvih zaslužkov in še kaj.

    PRO
    Članki
    Članki Nizke obrestne mere srednjemu sloju otežujejo reševanje stanovanjske problematike

    Banka Slovenije z novembrom uvaja poostrene ukrepe pri kreditiranju prebivalstva, kar bo še dodatno otežilo nakupe stanovanj, predvsem v...

    PRO
    Članki
    Članki Kako lahko nepremičnine po 45. letu delajo za vas?

    Mnogo Slovencev v srednjih letih ima lastne nepremičnine večje vrednosti, a prihodki največkrat ne zadoščajo njihovim željam in...

    PRO
    Članki
    Članki Ideja za odlično darilo – knjiga o finančni pismenosti

    Vas praznični nakupi daril za sorodnike in prijatelje še čakajo? Kako najti primerno darilo, da bo imelo pravo vrednost, bo uporabno in...

    PRO
    Članki
    Članki 5 aplikacij, ki vam pomagajo bolje ravnati z denarjem

    Namen finančnih aplikacij za pametne telefone je, da nam pomagajo vzpostaviti nadzor nad potrošnjo in posledično povečati prihranke ter...

    PRO
    Članki
    Članki Dilema staršev: Kupiti otroku avto ali ne?

    Prvi večji nakup vaših otrok je odlična priložnost, da mladim privzgojite začeten, a pomemben odmerek finančne kulture.

    PRO
    Članki
    Članki Aleš Lisac: Kaj moram spremeniti, da bom imel več denarja?

    Trženjski guru, kot označujejo Aleša Lisca, je kot najstnik v srednji šoli sramežljivo zardeval pred šolsko tablo, danes pa vsak dan...

    PRO
    Članki
    Članki Pet strokovnjakov, ki vam pokažejo, kako otroke naučiti ravnati z denarjem

    Za vas bomo v nekaj predavanjih strnili več kot 90 let skupnih strokovnih izkušenj najboljših strokovnjakov.