FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Moje financepro

Revija za upravljanje osebnega premoženja

Eifflov stolp je prodan!

Čas branja: 6 min
29.06.2016  15:44
To je leta 1925 uspelo enemu najbolj talentiranih prevarantov vseh časov Victorju Lustigu; iz njegovih lumparij se lahko marsikaj naučimo še danes, je mladim na drugi Poletni finančni šoli za najstnike, ki jo organizira revija Moje finance, zaupal marketinški strokovnjak Aleš Lisac; skupaj s strastnim spletnim nakupovalcem Miranom Vargo pa smo v petih minutah privarčevali kar 200 evrov.
Eifflov stolp je prodan!

Sreda, tretji dan Poletne finančne šole za najstnike, je bil obarvan v naše potrošniške navade, ki so včasih res kar nenavadne. Bodisi kupujemo predrago in nespametno tratimo denar, bodisi kupujemo tisto, česar ne potrebujemo. Tokrat nas je pot z avtobusom LPP vodila v poslovne prostore podjetja Data, ki nam je prijazno odstopilo svojo predavalnico.

Za grafično kartico 200 evrov prihranka

»Računalničarji« so navadno resni in zadržani ljudje in ne slovijo ravno po tem, da so široko nasmejani, toda današnji predavatelj, sicer strokovnjak informacijskih tehnologij, a po drugi strani tudi strastni spletni nakupovalec Miran Varga, je njihovo pravo nasprotje. Pričakal nas je ves vesel in poln energije, da bo lahko mladim zaupal svoje nakupovalne avanture. Kupuje vse, kar se da kupiti ugodno in poceni, ne glede na to, ali je izdelek na drugem koncu sveta. In seveda s kavča. Teorijo smo dali po nekaj minutah na stran in se kar v živo lotili spletnega nakupovanja, tokrat sicer virtualno. Najprej smo iskali grafično kartico, kar je bila ideja enega od mladih poslušalcev. V nekaj minutah smo pregledali nekaj spletnih trgovin doma in v tujini ter našli tujo spletno trgovino, kjer bi prihranili 200 evrov v primerjavi z nakupom v domači.

varga-milan-xx.1467211054.jpg.c.960px.jpg

A poleg tehničnega blaga se da na spletu kupiti tudi vse drugo. »Pred časom sem kupoval 27-palčni računalniški monitor štirikratne visoke ločljivosti. Cene v domačih trgovinah so bile od 550 evrov. Sam pa sem našel dobro ponudbo v Južni Koreji za 290 evrov in se s prodajalcem izpogajal za brezplačno pošiljanje. Monitor je prispel v treh dneh, potem sem opravil še carinske obveznosti in poravnal davek. Vse skupaj me stalo manj kot 360 evrov.«

Najceneje je prek spletnih dražb

In kakšne nasvete mladim še zaupa naš predavatelj? »Najceneje boste kupovali prek spletnih dražb. Izdelek dobi tisti ponudnik, ki je ob izteku dražbe ponudil največ denarja. Pomagajte si z namenskimi programi (tako imenovanimi sniperji), ki so se v zadnjih letih preoblikovali tudi že v spletne storitve - torej nam ni treba imeti prižganega niti računalnika. Vnesemo želen znesek in samo počakamo na e-poštno obvestilo, ali smo ponudili največ.« Kaj pa glede logistike? »Z logistiko je lahko velik križ. Pred nakupom česarkoli v tujini preverite, ali blago pošiljajo v Slovenijo in koliko to stane. Obstajajo tudi storitve posredovanja blaga za ustrezno nadomestilo, ki omogočijo pošiljanje v Slovenijo, tudi če tega prodajalec ni predvidel. Ena teh je domači ponudnik Cheaper & More (www.cheaperandmore.com). In kje se najbolj splača kupovati? »Preprost nasvet bi bil, da se držite držav članic EU, saj med njimi velja prost pretok blaga, medtem ko nas ob naročanju izdelkov iz Azije ali ZDA čakajo še stroški carinskega postopka in plačilo davčnih obveznosti, kar utegne posamezen izdelek močno podražiti. Izjema so izdelki manjše vrednosti do 22 evrov, za katere ne plačamo niti carine niti davka. Je pa treba imeti v mislih, da je v znesek 22 evrov všteta tudi morebitna poštnina oziroma stroški pošiljanja,« še pojasni Miran Varga. Še kakšen nasvet tik pred nakupom? »Preverite, ali si lahko omislite še kakšno malenkost, denimo dodatna dva ali tri odstotke popusta, brezplačno pošiljanje, bonus ob naslednjem nakupu!«

Pozor, marketinški triki!

Da pa denarja ne bi zapravljali kar vsepovprek, je mlade na drugem predavanju pričakal še marketinški strokovnjak Aleš Lisac. Kaj je bolje kot iz prve roke izvedeti, kaj vse uporabljajo iznajdljivi prodajalci. »Ko vidite, da neko podjetje izdelek uspešno prodaja, se vprašajte, zakaj mu to uspeva. Je to zaradi dobrega izdelka ali le zaradi dobrega trženja,« mlade opozori Lisac in pojasni: »Ljudje radi delamo tisto, kar delajo drugi, smo kot ovčke. Če je ena restavracija polna, sosednja pa prazna, bomo tudi mi zagotovo želeli v polno restavracijo, čeprav še sami ne vemo natančno, zakaj. Toda če je nekaj najbolje prodajano, še ni rečeno, da je tudi najboljše!«

lisac-ales02-xx.1467207690.jpg.n.960px.jpg

Naivni direktorji

Lisac pravi, da se lahko največ marketinških trikov naučimo ravno od lumpov, in zaupa zgodbo enega od »najuspešnejših« med njimi: »Okoli leta 1925 je Victor Lustig prodal Eifflov stolp, ki seveda ni bil njegov. Kako mu je to uspelo? Ko so napovedali, da ga bodo podrli, je poklical šest največjih direktorjev železarskih podjetij in se predstavil kot državni uradnik. Povabil jih je, da sodelujejo na dražbi, kjer bo stolp dobil tisti, ki bo zanj pripravljen plačati največ. Končnemu kupcu je po uspešni dražbi še prišepnil, da pričakuje pet odstotkov provizije, da se posel izpelje do konca, kot je treba,« pripoveduje Lisac. In kako je prevarantu to uspelo? Povabil je šest uglednih direktorjev, da je prodaja bila videti čim bolj resnična, vsi so se med sabo poznali, nihče ni dvomil.« In razlog, zakaj je nekdo ponudil največ? »Hotel se je pokazati, da je največji v panogi. Prodajalec je igral na pohlep, na prestiž ...« In ko je ugotovil, da je naplahtan? »Dolgo je bil tiho, saj nihče noče priznati, da je naredil nekaj neumnega.« In kaj se iz tega lahko naučimo? »Najboljši prodajalci razumejo, kako ljudje razmišljamo,« opozori Lisac.

Kavč znižan za 13 tisočakov

In to še ni vse. Najboljši prodajalci imajo v rokavu še druge trike. Poglejmo nekaj od njih: »Popusti. Vsi jih opazimo, le da so dovolj veliki. Toda prodajalci vedo, da ko daš popust, je treba vedno povedati, zakaj je popust, sicer pri kupcu zbudiš dvom. Eden od trgovcev je denimo prodajal sedežno garnituro, znižano z 22 na »komaj« devet tisočakov. Marsikdo bi podvomil, toda če zraven doda, da jo prodaja zaradi izrednih razmer, recimo zapiranja trgovine ali opuščanja določenega programa, se dvom razblini.«

Prodajalci tudi vedo, kako pomembno je, da si kupec nekaj resnično zaželi. »Pri avtomobili recimo 60 odstotkov tistih, ki gredo na testno vožnjo, avto tudi kupi. Trgovci najprej želijo doseči, da si stranka nekaj zaželi, potem pa jo s celo vrsto racionalnih razlogov prepričajo, da to tudi kupijo,« razloži trženjski strokovnjak.

Pozorni moramo biti tudi, če nam kaj prodajajo ugledni ljudje. »Ljudje več kupimo od tistih, ki imajo avtoriteto. Če zdravnik reče, vzemite neke tablete, jih boste kupili, ker je to rekel zdravnik. In tudi zdravniki niso nič drugega kot prodajalci. Farmacevti obiskujejo zdravnike v povprečju na 14 dni in jih prepričujejo, naj priporočajo njihove tablete,« opozarja Lisac.

In kako se upreti potrošniški mrzlici, ki gre včasih prek vseh meja? »Ljudje večino stvari, ki jih potrebujemo, že imamo. Če gremo v trgovino, gremo pogosto le po stvari, ki si jih želimo, ne pa tudi resnično potrebujemo,« mlade pouči Aleš Lisac. Ob tem še posebej opomni na to, da ne bi zapravljali prek svojih zmožnosti: »Nobene razlike ni med sužnji in tistimi, ki so veliko zadolženi, zato raje varčujte, kot pa brezglavo zapravljajte, sicer zaradi dolgov ne boste več svobodni.«

Kako do zaslužkov?

Mladi so bili nad današnjimi predavanji navdušeni, saj sta oba predavatelja navrgla številne konkretne in življenje nasvete. Toda tudi jutrišnji dan jih zagotovo ne bo pustil ravnodušne. Govorili bomo namreč o zaslužkih in izbiri sanjske službe. In kakšni so sploh zaslužki v teh najstniških letih? »Povprečna urna postavka znaša 5,18 evra na uro bruto oziroma 4,38 evra neto. Najbolje plačana dela pa so: poučevanje, inštrukcije od devet evrov bruto, vaditelji/trenerji plavanja, smučanja od 8,5 evra na uro bruto, računalništvo in programiranje od osem evrov na uro bruto, selitve od 6,7 evra na uro bruto,« pravijo na e-Študentskem servisu, ki ga bodo mladi obiskali jutri, četrti dan Poletne finančne šole. Vesna Miloševič Zupančič bo mladim predstavila, katera vsa dela so na voljo, kako do teh del in še vse drugo, kar je treba vedeti, da začnete sami služiti denar. In zakaj je pomembno, da začnete čim prej delati? »Delovne izkušnje si je treba začeti nabirati čim prej, sprva morda le za kakšen teden ali dva, nato pa tudi za daljša obdobja. Počitniško delo je odlična življenjska izkušnja in ima neprecenljivo vrednost,« pojasni kadrovska strokovnjakinja iz Competa Laura Smrekar. Jutri bo mladim predavala o tem, kako naj izberejo svoj sanjski poklic. Številni namreč sploh ne vedo, kaj bi v življenju počeli.

Amadej Devjak: »Zelo zanimivo mi je bilo predavanje o spletnem nakupovanju, še zlasti ker je predavatelj vse predstavil na konkretnih primerih in iz lastnih izkušenj. Še najbolj me je pritegnilo, kako si čim ceneje rezervirati potovanje v tujino. Prej nisem vedel, da lahko toliko prihraniš. Drugi predavatelj pa mi je resnično odprl pogled, kako deluje trženjski svet. Vsi njegovi primeri so bili zelo zanimivi in poučni.«

devjak-amadej-xx.1467207603.jpg.c.360px.jpg

Jure Draksler: »Zelo mi je bilo zanimivo in poučno, da smo pogledali toliko konkretnih primerov spletnega nakupovanja. Predavatelj ima res veliko izkušenj. V drugem delu pa mi je bilo všeč, ker je vse potekalo v obliki sproščenega pogovora. Veliko zanimivega smo slišali tudi o prevarantih.«

draksler-jure-xx.1467207639.jpg.c.360px.jpg

Aleks Andoljšek: »Obe predstavitvi bi pohvalil, saj sta bili zelo interaktivni. Pregledali smo različne spletne strani, za katere prej še nisem slišal in mi bodo prišle prav pri spletnem nakupovanju. Pa uporabni so bili tudi logistični nasveti in rešitve. V drugem predavanju so mi bile zelo zanimive zgodbe o prevarah in tudi o tem, kako podjetja pripravijo prodajne rituale, recimo pomarančni sok in kava. Ko poslušaš o teh prodajnih trikih, se ti zdi vse logično, ko pa si na mestu samem, te pa prodajalci vseeno prepričajo.«

andoljsek-aleks-xxA.1467207560.jpg.n.360px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
PRO
Članki
Članki Ideja za odlično darilo – knjiga o finančni pismenosti

Vas praznični nakupi daril za sorodnike in prijatelje še čakajo? Kako najti primerno darilo, da bo imelo pravo vrednost, bo uporabno in...

PRO
Članki
Članki 5 aplikacij, ki vam pomagajo bolje ravnati z denarjem

Namen finančnih aplikacij za pametne telefone je, da nam pomagajo vzpostaviti nadzor nad potrošnjo in posledično povečati prihranke ter...

PRO
Članki
Članki Dilema staršev: Kupiti otroku avto ali ne?

Prvi večji nakup vaših otrok je odlična priložnost, da mladim privzgojite začeten, a pomemben odmerek finančne kulture.

PRO
Članki
Članki Aleš Lisac: Kaj moram spremeniti, da bom imel več denarja?

Trženjski guru, kot označujejo Aleša Lisca, je kot najstnik v srednji šoli sramežljivo zardeval pred šolsko tablo, danes pa vsak dan...

PRO
Članki
Članki Pet strokovnjakov, ki vam pokažejo, kako otroke naučiti ravnati z denarjem

Za vas bomo v nekaj predavanjih strnili več kot 90 let skupnih strokovnih izkušenj najboljših strokovnjakov.

PRO
Članki
Članki Edini slovenski projekt finančnega opismenjevanja mladih zdaj poleg učiteljev vabi tudi starše

Mladi bodo za uspeh morali znati ne le zaslužiti, temveč tudi ravnati z denarjem.

PRO
Članki
Članki 7. dan mojih financ: Kaj bo z nepremičninami in kam vložiti denar?

Nizke obrestne mere so nepremičnine in delnice pripeljale na rekordne vrednosti. Stave so visoke, tveganja pa vsak dan večja. Kaj...