FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Madwisepro

Osredotočeni na digitalnega kupca.

Kdo je odgovoren za digitalno transformacijo?

Čas branja: 3 min
12.09.2016  08:53
Kdo je odgovoren za digitalno transformacijo?

O digitalni transformaciji se veliko govori, v resnici pa narejenega še ni bilo prav dosti. Raziskava hiše Forrester Digital Transformation in the Age of the customer s konca leta 2015 je pokazala, da le 5% vprašanih meni, da obvladajo digitalne procese do te mere, da jih ti razlikujejo od konkurence. Deleži uspešnih so nizki, kar si lahko interpretiramo na vsaj dva načina: kot nadvse zaskrbljujoče ali pa kot velikanski potencial za izboljšave in rast.

Digitalna transformacija ni novi facebook

V splošnem in tam nekje zunaj je precej prisotno prepričanje, da sta digitalna transformacija in marketing tesno povezana. Saj je vendar marketing tisti, ki upravlja s spletnimi stranmi, družbenimi omrežji in ostalimi digitalnimi posestmi. Pa naj bo odgovoren še za tole digitalno zadevščino.

A digitalna transformacija ne pomeni postavitve nove Facebook strani za podjetje. Ta je lahko en košček v strategiji transformacije. Tako kot pričetek skeniranja računov za brezpapirno poslovanje.

Digitalna transformacija je predvsem sprememba. Sprememba razmišljanja in delovanja podjetja, ki se prilagodi spremembam svojega kupca. Digitalna zato, ker je kupec svoje nakupne poti odnesel na splet. Ne osredotoča se na naše (digitalne) kanale, temveč na njegovo (digitalno) izkušnjo.

Transformiramo celotno podjetje

Današnjega kupca ne zanima, če ste tradicionalno in že 40 let razdeljeni na prodajo, marketing, razvoj, logistiko, IT, nabavo, računovodstvo in še kakšen oddelek. Ne glede na to, s kom se pogovarja, pričakuje enako in personalizirano izkušnjo. A zahteve se tu ne končajo. Nakupna izkušnja mora biti tudi čim hitrejša, enostavna in nadvse prijazna.

Tovrstna pričakovanja pred podjetja postavljajo celo vrsto izzivov. Ni več časa (in denarja) za pobiranje že znanih informacij o kupcu, podvajanje podatkov ali nevedni klicni center. S tovrstnimi vprašanji se ukvarja digitalna transformacija podjetja: kako kupcu zagotoviti želeno izkušnjo in nam prihraniti dragocene vire.

Iz že izvedenih projektov se lahko naučimo, da mora biti digitalna transformacija vodena od zgoraj. Redka so podjetja, pri nas ali po svetu, ki lahko s pristopom “bottom-up” dosežejo dolgoročno vzdržne spremembe. To potrjuje tudi že omenjena Forresterjeva študija. Pri 400 analiziranih podjetjih po vsem svetu se je izkazalo, da ovira za transformacijo ponavadi ni toliko pomanjkanje digitalnih znanj kot kultura podjetja. Brez jasne vizije s strani vodstva torej ne bo šlo.

Kako najuspešnejši upravljajo svoje podatke?

Podjetje se digitalne transformacije lahko loti z večih koncev – od čisto internih izboljšav do osredotočanja na izboljšavo nakupne izkušnje. A ne glede na to, na katerem koncu so pričela, je rezultat pri najuspešnejših precej podoben. Dihajo in živijo s svojim kupcem. Podatki oziroma informacije o njem se ne podajajo in podvajajo med marketingom, prodajo, izvedbo, financami in še kakšnim drugim oddelkom. Obenem pa ne zapravljajo dragocenega časa zaradi ročnega dela ali neinformiranosti.

Massachusetts Institute of Technology je v raziskavi The digital advantage analiziral najuspešnejših 400 podjetij, ki so v zahtevno nalogo transformacije zagrizla že nekaj let nazaj. Ugotovili so, da je končni rezultat precej enovit model povezovanja podatkov med posameznimi centri odličnosti, kot jih imenujejo. Ta prinaša zgoraj opisan rezultat in impresivne številke pod črto.

PRO
Članki
Članki Je vaš digitalni marketing učinkovit? Ste prepričani?

Število kanalov, kjer danes lahko komuniciramo s kupci, je ogromno in vsak dan še malce zraste. Vlagate čas in denar v digitalni...

PRO
Članki
Članki Zgodba o uspehu ali kako je Estetika Nobilis presegla prodajni plan

Najraje imamo konkretno postavljen prodajni plan in razumevanje, kako pomemben je danes splet v nakupnem procesu. Takrat se lahko poženemo...

PRO
Članki
Članki Vloga uporabniške izkušnje pri doseganju poslovnih ciljev

Danes, ko se je nakupna pot potrošnikov preselila na splet, ta igra ključno vlogo pri realizaciji poslovnih ciljev. Podjetja, ki to vedo...

PRO
Članki
Članki Zakaj se prenova spletne strani splača?

Bi kupili pri mehaniku, čigar avto in njegovo pokašljevanje lahko slišite že izza ovinka? Kaj pa zaupali svetovalcu finančne hiše, ki...

PRO
Članki
Članki Facebook podjetjem ponuja možnost nudenja boljše uporabniške izkušnje

Aprila 2016 je Facebook objavil novo zmogljivost. Sedaj vsakomur omogoča izgradnjo lastnega Messenger bota - digitalnega pomočnika, ki...

PRO
Članki
Članki Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Podjetja danes na eni strani želijo več novih potencialnih strank (leadov), po drugi pa imajo v svojih bazah veliko število kontaktov,...