FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Impolpro

Tako je Impolu uspelo proizvodnjo in dobavne verige zaščititi pred koronavirusom

Čas branja: 4 min
22.04.2020  10:47
Skupina Impol, eden največjih slovenskih izvoznikov, je dober primer, kako se na operativni ravni podjetja lahko odzovejo na trenutne poslovne kot tudi epidemiološke izzive
Tako je Impolu uspelo proizvodnjo in dobavne verige zaščititi pred koronavirusom
Foto: Jure Makovec

Potem ko smo se v Sloveniji uspešno spopadli z epidemijo koronavirusa, se zdaj pozornost vse bolj preusmerja v zagotavljanje nadaljnjih gospodarskih aktivnosti, seveda ob upoštevanju vseh potrebnih standardov za preprečitev širjenja okužbe. Kolikšen bo upad prihodkov podjetij in koliko služb v Sloveniji bo odnesel gospodarski zastoj, ki ga je povzročila epidemija koronavirusa, je težko ocenjevati.

Kar 50 odstotkov podjetij, ki so sodelovala v anketi mariborske ekonomsko-poslovne fakultete, letos pričakuje do 20-odstoten upad prihodkov glede na lani, 36 odstotkov podjetij pa do 40-odstoten upad.

Ključno je preprečiti zastoj globalnih dobavnih verig

Da bi videli, kaj se dogaja na mikroravni in kako se na trenutne poslovne kot tudi epidemiološke izzive odzivajo uspešna slovenska podjetja, smo proučili strategijo Impola, kjer jim je uspelo, ob zagotavljanju zdravja zaposlenih, preprečiti ustavitev proizvodnje, kar bi za enega največjih slovenskih izvoznikov imelo obsežne negativne posledice. Industrijski del gospodarstva je namreč pomemben del mednarodne trgovine, nobeno podjetje pa ne želi postati krivec za zastoj dobavnih verig.

Z epidemiološkega vidika je sicer v proizvodnji pogosto manj medčloveških stikov oziroma jih je s stalnimi izmenami mogoče omejiti. »Izvozniki so seveda odvisni od dogajanja v drugih državah in od vseh udeležencev v globalnih verigah, zato se bodo morali o krepitvi poslovanja odločati samostojno. Nekatera podjetja obseg proizvodnje že varno povečujejo,« pravi direktorica vladnega Urada RS za makroekonomske analize in razvoj (Umar) Maja Bednaš.

Pomembni razvojni dobavitelj za BMW, Samsung in Nemak

Skupina Impol, eden največjih slovenskih izvoznikov, je postal pomemben razvojni dobavitelj največjih svetovnih družb, kot so BMW, Samsung in Nemak. Še pred petimi leti pa so bili Impolovi kupci v večini predelovalci in trgovska podjetja.

»Od takrat smo naredili velik premik. Naš cilj je dvig dodane vrednosti. To lahko storimo le z izdelki, ki jih naredimo po meri vsakega končnega uporabnika naših izdelkov. To pa niso več predelovalci oziroma trgovci, ampak industrijska podjetja. To od nas zahteva večja znanja pri razvoju in izdelavi izdelkov, večjo fleksibilnost, boljšo organizacijo delovnih procesov, aktivnejšo prodajno in trženjsko politiko,« je povedal Andrej Kolmanič, glavni izvršni direktor Impola. Razkril nam je tudi bistvo nedavnih uspehov. »Naša prednost je, da sami obvladamo celotno verigo izdelave proizvoda, in to od litja do končne obdelave izdelka. Zato smo fleksibilnejši, naši dobavni roki so lahko ugodnejši, ponudimo lahko sprejemljive cene,« pojasnjuje.

Manjše težave zaradi zaprtja nekaterih tovarn v Italiji, a glavni kupci so podjetja iz Nemčije

V skupini Impol nihče izmed več kot 1.300 zaposlenih ni zbolel za COVID-19. Proizvodnja, kjer so delovna mesta med sabo oddaljena po nekaj metrov, poteka v več izmenah, zaposleni v režijskih službah pa večinoma delajo od doma. Glavni izvršni direktor Impola Andrej Kolmanič je v marčevski izjavi za Finance dejal: »Z naročili smo polno zasedeni, prav tako v proizvodnji delamo z vsemi zmogljivostmi, plačila potekajo po dogovoru, transport poteka normalno.« Glavni kupci Impola so podjetja iz Evrope, največ težav imajo z naročili in odpremami za kupce iz Italije, Španije in Francije, kjer so ukrepi za omejitev koronavirusa najstrožji.

April in maj se kažeta manj optimistično, saj se že čuti upad naročil v avtomobilski industriji. Zaradi razpršenega programa lahko skupina Impol še vedno zagotavlja zadosten obseg dela vsem zaposlenim, vendar je že zdaj jasno, da poslovni rezultat v letu 2020 ne bo enak načrtovanemu. Kljub temu je temeljni cilj skupine Impol ohraniti število zaposlenih in s tem zadržati ključne kompetence, ki so jih razvijali. Obdobje upada naročil bodo za zdaj reševali z dopusti, izkoriščanjem ur v dobro in prerazporejanjem zaposlenih na procese v podjetju, kjer je povečan obseg povpraševanja.

Proizvodni procesi se niso ustavili

Zaposleni, ki so nujno potrebni v proizvodnem procesu, so v podjetju, drugi delajo od doma, kar velja predvsem za režijo. V delovnem procesu v podjetju se medtem trudijo upoštevati vse ukrepe preprečevanja prenosa virusa s temeljitim izvajanjem osnovnih higienskih ukrepov, kot so redno razkuževanje proizvodnih prostorov in garderob, umivanje rok in ohranjanje metra in pol razdalje. Zaradi varnosti zaposlenih so opustili strežbo malice v skupnih prostorih, hkrati pa vsem zaposlenim izplačali maksimalni znesek povračila stroškov malice. Zaposlene so dnevno obveščali o stanju v podjetju prek enostranskega poročevalca.

Kaj pa, če bi kdo vseeeno zbolel za COVId-19? »V tem primeru zaposleni seveda ostane doma, ekipo sodelavcev, ki delajo z njim, pa bomo poslali na čakanje na delo oziroma bodo delali od doma, odvisno od tega, za katera delovna mesta gre,« pravi Jernej Čokl, predsednik upravnega odbora družbe Impol.