FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? FORDpro

Vem kaj hočem. Vozim Ford.

5 (poceni) marketinških trikov za podjetnike!

Čas branja: 5 min
26.06.2017  14:40
5 (poceni) marketinških trikov za podjetnike!

Brez tega, da stranke vedo, s čim se ukvarjate in kaj jim ponujate, je nemogoče delati biznis. Glavno vprašanje mnogih podjetnikov zato je: kako do prepoznavnosti in s tem večje prodaje? Ker (mali) podjetniki ne premorete takšnih oglaševalskih proračunov, kot si jih lahko privoščijo velike družbe, smo zbrali nekaj poceni marketinških trikov, s katerimi lahko sledite trendom in izboljšate poslovanje podjetja.

1. Postavitev spletne strani

Brez svoje spletne strani ste danes nevidni. Kot da ne bi obstajali. V redkih primerih sicer zadošča preprosta predstavitvena stran na družabnem omrežju Facebook (ali specializiranih omrežjih, namenjenih posameznim panogam), a za večino podjetnikov je spletna stran nujno zlo. Večina nas o izdelkih in storitvah, ki jih potrebujemo, informacije poišče najprej na spletu. Tam jih primerjamo z drugimi ponudniki in šele nato nastopi trenutek, v katerem se odločimo za nakup. Takrat pride prav spletna trgovina, saj vse več Slovencev kupuje prek spleta.

Priporočljivo je, da z dobrimi vsebinskimi prispevki potencialnim strankam pomagate pri reševanju njihovih težav. Tako jim ponudite nasvet in naredite prvi korak k prodaji, hkrati pa vas spletni iskalniki zaradi tega uvrščajo na višje položaje na strani iskalnih zadetkov.

Kaj pa cena?

Z zakupom spletnega gostovanja, za kar boste v Sloveniji plačali od 20 evrov na leto, boste dobili prostor za postavitev spletne strani in svojo spletno pošto. Predlagamo, da uporabite brezplačno platformo za urejanje vsebine Wordpress, ki omogoča tako enostavno predstavitev podjetja kot tudi zahtevnejšo vpeljavo spletne trgovine. Večina slovenskih ponudnikov gostovanja omogoča, da si Wordpress spletno stran postavite s samo nekaj kliki.

2. Spletno oglaševanje

Ko imate postavljeno spletno stran, se lahko lotite iskanja potencialna strank. SEM ali iskalni marketing na primer omogoča, da se prek sistema Adwords pojavite na straneh iskalnih zadetkov ob ključnih besedah, ki jih uporabniki vpisujejo v Googlov iskalnik. Z iskalnim marketingom dosežete spletne uporabnike, ki na spletu že iščejo rešitev svoje težave. In za večino uporabnikov se spletno brskanje začne prav v iskalnikih.

Po drugi strani Facebook oglaševanje omogoča zelo učinkovito neposredno nagovarjanje spletnih uporabnikov. Največja prednost oglaševanja na omrežju Facebook je natančno ciljanje želenih uporabnikov. Lahko oglašujete lokalno (znotraj nekaj kilometrov), targetirate uporabnike na podlagi sociodemografskih podatkov in različnih interesov. Facebook omogoča tudi nagovarjanje uporabnikov, ki so že obiskali vašo spletno stran.

3. E-poštni marketing

E-poštni marketing se uporablja za neposredno komuniciranje z vašimi zdajšnjimi ali potencialnimi strankami, predvsem z namenom poglabljanja in negovanja odnosov med podjetjem in njegovimi strankami, povečevanja njihove zvestobe podjetju in povečevanja možnosti za ponovitev nakupa. Razvoj e-poštnega marketinga je bil v prejšnjih letih hiter, saj omogoča odlično razmerje med vloženimi in povrnjenimi sredstvi. Z razvojem aplikacij (kakršna je denimo Mailchimp) je e-poštni marketing postal odlično orodje za male podjetnike, saj omogoča tudi sledljivost in analizo izvedenih marketinških kampanj. To pomeni, da lahko natančno spremljate, ali je bilo sporočilo odprto in prebrano ter ali si je naslovnik ogledal vstavljene spletne povezave

Dodatna pozitivna točka takšnega oglaševanja je upravljanje odnosov s strankami, kjer s sistemi CRM lahko izredno natančno določite ciljne skupine in tako povečate prodajni uspeh.

4. Polepitev voznega parka

Reklamni panoji, sploh na najboljših lokacijah (ob glavnih cestah, avtocestah ali v mestnih središčih), so dragi, zato si jih privoščijo zgolj tisti z velikimi marketinškimi proračuni. A obstaja alternativa. Vozni parki podjetnikov – mnogi med vami uporabljate večja ali manjša dostavna vozila – so na cestah večji del dneva in zakaj jih ne bi izkoristili? Uporaba teh v marketinške namene ni novodobna zamisel – že več kot stoletje podjetja tudi prek poslikav svoje flote vozil opozarjajo nase in večajo prepoznavnost. Podatki ameriške analitične skupine Robinson, Yesawich & Pepperdine kažejo vpliv takšnega oglaševanja:

  • 75 odstotkov ljudi, zajetih v njihovo analizo, si je o podjetju ustvarilo prvi vtis prek oglaševanja na dostavnih vozilih;
  • 91 odstotkov ljudi je opazilo oglaševalska sporočila na dostavnikih in si jih zapomnilo;
  • skoraj tretjina anketiranih se je o nakupnih korakih odločala tudi prek vtisa, ki so si ga o podjetju ustvarili prek (vizualnih) sporočil na njihovem voznem parku.

Kaj morate vedeti, ko se odločate za polepitev vozila?

  1. Manj je več: Najboljši je privlačen in enostaven dizajn. Pomembno je, kaj želite sporočiti: ime podjetja in kontakt sta resda pomembna, a najpomembneje je, da je sporočilo jasno – s čim se ukvarjate.
  2. Logotip: Vaš logotip je tisti, po katerem si vas bo javnost zapomnila. Preden se odločite za polepitev voznega parka, se posvetujte s strokovnjaki za oblikovanje.
  3. Klic k akciji: Javnost želite prepričati, da stopi v akcijo! Danes je vaša spletna stran pomembnejša od vaše telefonske številke, na poslikavo dodajte podatke o spletni strani.

5. Odnosi z (lokalnimi) javnostmi

Naredite vse, da bo pozitivna zgodba vašega podjetja prišla v medijski prostor, pozitivne omembe vas ali vašega podjetja v medijih so najcenejša oblika oglaševanja, saj vam vzamejo zgolj čas. Odprtje novega razstavnega salona je lahko priložnost za omembo v lokalnem glasilu, morebitne novice pa ne pošiljajte zgolj strankam, temveč tudi predstavnikom (lokalnih) medijev. Za večino podjetnikov je pravo ciljno občinstvo tisto, ki je geografsko blizu, zato je vsak nastop ali objava v medijih – čeprav lokalnih – prednost pred konkurenco. Ljudje medijem še vedno zaupajo bolj kot oglaševalcem, zato se trudite navezati stike z novinarji, ki naj vedo, kje vas najdejo.

S selitvijo mnogih lokalnih medijev na splet je prostora za novice še več! Vzemite si čas in naredite adremo kontaktov (imen, priimkov in spletnih naslovov posameznih novinarjev in urednikov lokalnih medijev) ter jim začnite pošiljati novice o novostih v vašem podjetju. Če je novica po mnenju odgovornih oseb zanimiva za bralce, bo objavljena, vi pa boste dobili zastonj reklamo.

PRO
Članki
Članki 9 vrlin popolnega dostavnika

Ali ste pripravljeni svoj delovnik preživeti v neprijetnem in nevarnem okolju? Stavimo, da ne, vozniki dostavnih vozil pa pri tem niso...

PRO
Članki
Članki 7 nasvetov, kako zmanjšati stroške voznega parka

Stroške voznega parka lahko korenito znižate na več načinov, pomembno vlogo pa ima tudi tehnologija.

PRO
Članki
Članki 7 načel kakovostne dostave

Pravi kombi je danes veliko več kot le suhoparen prostor na štirih kolesih za prevoz ljudi in tovora, zato suvereno briše ločnico med...

PRO
Članki
Članki 5 stvari, ki jih potrebuje dober dostavnik

V svetu prevozov tovora so pravila drugačna kot pri osebnih avtih. Temeljno poslanstvo dostavnikov so prevozi čim večjih količin tovora...

PRO
Članki
Članki Najboljše poslikave vozil - inovativno do prepoznavnosti! (GALERIJA)

Oglaševanje na voznem parku je odlična možnost za povečanje prepoznavnosti podjetja