FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Moja eko zgodbapro

Naj bo MOJA EKO ZGODBA tudi vaša!

Iz redkega ptiča v množičen avto

Čas branja: 4 min
18.05.2017  14:05
Pred dvema desetletjema je bil Toyotin prius posebnež s pozitivno vizijo, zdaj pa je uveljavljen kot odlična alternativa bencinskim in dizelskim tekmecem.
Iz redkega ptiča v množičen avto

Avtomobilske tehnologije prihodnosti gredo iz ene skrajnosti v drugo, iz bencina in nafte v elektriko. Resnica glede uporabnih tehnologij pa je nekje vmes, vse bolj se kaže, da so to hibridi, klasični in priključni na zunanje polnjenje. Hibridi ubijejo dve muhi na en mah, saj omogočajo velik doseg med polnjenji zaradi hitrega polnjenja bencinskega rezervoarja, po drugi strani pa korenito zmanjšujejo izpuste, ko delujejo le na elektriko oziroma kombinirano.

Toyota je že pred skoraj dvema desetletjema orala ledino na področju hibridnih tehnologij, začetnik njene nove hibridne ere pa je bil nenavadni prius. Ko se je rodil, je bil prezgodnji avtomobilski ptič, ki ga ljudje prepogosto niso razumeli, zato je ostal predvsem posebnež s pozitivno vizijo. A časi so se zlagoma spreminjali, naslednji dve generaciji sta priusa uveljavili kot dobro alternativo zgolj bencinskim in dizelskim tekmecem, kar dokazuje tudi 3,6 milijona prodanih vozil. V tretji generaciji je Toyota predstavila tudi priusa z zunanjim polnjenjem oziroma plug-in hybrid.

Prius četrte generacije je postal temeljit avto

Ampak nova, že četrta generacija priusa je v klasični ali priključno-hibridni različici znova drugačna: oblikovno (pre)drzna, vozniško zanimivejša in okoljsko še malce prijaznejša. Motor ostaja 1,8-litrski bencinski štirivaljnik z 71 kilovati, ki deluje v varčnem Atkinsonovem ciklu, elektromotor pa ima 53 kilovatov. Skupna moč sistema je 90 kilovatov, sklop pa navdušuje, ne le s porabo bencina in elektrike. Baterija je deset odstotkov manjša, hkrati se polni 28 odstotkov hitreje. Bencinski in električni motor sta bolj odzivna, kar je občutiti tudi za volanom in na papirju.

Medtem ko je prius prej stavil predvsem na svoj alternativni pogon, zdaj dokazuje, da hibridni sklop ni njegova edina prednost. Prius četrte generacije je energijsko še bolj učinkovit, porabi le tri litre bencina na sto kilometrov. Poleg tega je postal vozniško zelo prijeten, prostoren in za uporabo zelo preprost avto, zato je še bolj kot kadarkoli dobra alternativa klasičnim zasnovam – bencinskim in dizelskim avtom nižjega srednjega in srednjega razreda.

Življenje s priusom je preprosto …

Prius je zasnovan tako, da je vožnja čim preprostejša. Ob pritisku gumba za zagon ne zaslišite hrupa, temveč zgolj prejmete potrditev, da je vse pripravljeno. Poleg tega se hibridni sistem nadzoruje sam in vsi hibridi imajo samodejni menjalnik, zato preprosto premaknete prestavno ročico v položaj za vožnjo in uživate v uglajeni moči na vsakem potovanju. Med vožnjo s priusom, naj bo klasični ali priključni, se vam ni treba obremenjevati s tem, kako daleč boste potovali, temveč preprosto natočite gorivo in nadaljujte pot kot v vsakem običajnem vozilu. Ko se akumulatorska baterija izprazni, jo odvečna moč bencinskega motorja znova napolni. Baterija se poleg tega polni tudi z vnovič uporabljeno energijo, ki nastane ob zaviranju.

… ter prijazno do vaše denarnice in okolja

Priusa odlikujejo gladka in mirna vožnja brez pretikanja, enakomerno pospeševanje in brezšumno jadranje. Pri mestni vožnji na tiho električno energijo lahko uživate v poslušanju pomembnejših stvari. V počasni vožnji s pogostim speljevanjem delo skoraj v celoti prevzame elektromotor, ki se mu pri večji hitrosti neopazno pridruži moč bencinskega motorja. Ko voznik to najbolje potrebuje, se oba motorja združita, da poženeta vozilo hitro naprej. Vožnja priusa pa ni samo zabavna, temveč z njo tudi veliko prihranite.

Toyotin prius ima celo vrsto pripomočkov, ki voznika učijo in spodbujajo k manjši porabi, hkrati pa je že po svoji naravi ukrojen za vožnjo po mestu, saj čim pogosteje izklopi motor, zato da prihrani gorivo in denar. Bencinski motor pri hibridu tako nikoli ne dela v prazno, izklopi se takoj, ko spustimo stopalko za plin, in miruje, dokler ne potrebujemo njegove moči. Posledica majhne porabe goriva so tudi majhni izpusti, zato se tudi prius lahko pohvali z eno najnižjih vrednosti izpustov ogljikovega dioksida v svojem razredu in ima v nasprotju z vozili z dizelskimi motorji tudi zelo nizke ravni izpustov škodljivih dušikovih oksidov.

Tudi ko beseda nanese na vzdrževanje in stroške servisov, ima prius na svoji strani pomembne adute. Sklopov, ki se pri klasičnih vozilih najbolj kvarijo in obrabljajo, kot hibrid sploh nima ali pa so obremenjeni precej manj. Servisi pri hibridih so tako še nekoliko cenejši kot pri bencinarjih, ki pa so občutno cenejši od dizlov. Električni del avtomobila namreč ne potrebuje nikakršnega vzdrževanja, menjalnik je preprostejši, kompresor klimatske naprave ter oljna in vodna črpalka so električni, za zagon bencinskega motorja pa se namesto klasičnega zaganjača uporablja elektromotor. Hibridni prius tudi nima nobene sklopke, saj prestavna razmerja in obrate nadzira računalnik prek obremenitve elektromotorja, zaradi regenerativnega zaviranja pa se občutno manj obrabljajo tudi zavore.

Prej alternativa, kmalu klasika

Hibridna vozila niso modna muha. Občutki pri vožnji, skrb za okolje ter prihranki pri vožnji in vzdrževanju so med glavnimi aduti, s katerimi se pohvali prius. Toyota je s četrto generacijo ohranila svoje bistvo – skromno porabo in posledično skromne izpuste –, a ji dodala še dokaj živahno vožnjo in nestresno, družinsko počutje. Takšnih avtomobilov s Toyotinim emblemom bo v prihodnosti še več, saj je priusova osnova ena od petih, ki se bodo v prihodnjih letih uporabljale za osnovo Toyot. Ta hip jih ima Toyota kar sto, kar seveda povečuje kompleksnost, tudi stroške. Razvoj kompaktne platforme priusa četrte generacije je Toyoti prinesel okoli 20-odstotne prihranke pri proizvodnji in boljše lastnosti, tudi do 15 odstotkov varčnejše stroje, ki so del platforme, okoli katere bodo zgrajeni novi modeli.

Toyota tako s priusom bolj kot kdaj prej dokazuje, da je zmogla uganiti prihodnost. Nekaj, kar ima ali mora imeti izjemno vrednost in v katero letno zaupa prek milijon kupcev njenih hibridnih avtomobilov.

PRO
Članki
Članki Pravo razkošje je tišina

Ekologija ni le zavest ohraniti naravo, je temeljna vrednota vsakega od nas. Tega se pri Toyoti še kako dobro zavedajo

PRO
Članki
Članki Reportaža: Ekoraj v objemu Gorenjske

Ekološki izdelki, avti, družinske vrednote in igre, ki ste jih že pozabili

PRO
Članki
Članki Slovenci smo največji porabniki avstrijskega blaga zunaj Avstrije

Vsak prebivalec Slovenije porabi na leto za 1.300 evrov avstrijskih izdelkov in storitev. Predstavljamo, kaj boste lahko videli na...

PRO
Članki
Članki Ekološki avti in prehrana so lahko tudi cenejši od klasike

Ekološki življenjski slog postaja čedalje nujnejši, v marsikaterem primeru pa je tudi cenejši od potrošniškega zapravljanja;...

PRO
Članki
Članki Rastlinski »krvavo sočni hamburgerji« postajajo pravi hit

Ekološki življenjski slog postaja čedalje nujnejši, v marsikaterem primeru pa je tudi cenejši od potrošniškega zapravljanja;...

PRO
Članki
Članki Posebnež, ki je spremenil zgodovino avtomobilizma

Hibrid je bil pred 20 leti zgolj eksperiment, ki ga je skozi prvo generacijo priusa zasnovala Toyota, z njim pa zadela v polno; danes po...