FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Moja eko zgodbapro

Naj bo MOJA EKO ZGODBA tudi vaša!

Pravite, da je hibridna tehnologija nišna? Velika napaka!

Čas branja: 3 min
07.06.2016  19:21
Pravite, da je hibridna tehnologija nišna? Velika napaka!
Prius četrte generacije je postal zares dobra alternativa bencinskim in dizelskim avtom nižjega srednjega in srednjega razreda.

Avtomobili s hibridnim pogonom (električnim in klasičnim motorjem z notranjim izgorevanjem) so več kot sto let stara domislica, dokončno pa so se uveljavili šele v zadnjem desetletju. Zdaj imajo avtomobili s hibridnim pogonom od 13- do 14-odstotni tržni delež, kmalu bodo dosegli 20-odstotnega, je prepričan predsednik Toyote Takeši Učijamada.Učijamada verjame, da je hibridni pogonski sklop najboljša rešitev za sodobno mobilnost, saj poleg skromnih izpustov ogljikovega dioksida v ozračje izpušča tudi manjše količine dušikovih oksidov kot dizelski motorji in ima večji doseg med polnjenji kot električni avtomobili. Naslednja stopnja v razvoju pogona so hibridi z zunanjim polnjenjem, sočasno pa tudi avtomobili na gorivne celice, ki za pogon uporabljajo vodik.

Brezplačno na Moj eko dan

Naj bo MOJA EKO ZGODBA tudi vaša!

Brezplačni zaključni dogodek Moj eko dan bo potekal 18. junija v hotelu Lambergh od 10. do 15. ure.

Na brezplačni dogodek se lahko bralci prijavite prek spletne prijavnice.

Prvi hibrid vozil že leta 1901

Kaj se je dogajalo s prvimi hibridi in zakaj so postali uspešni in prodorni šele danes? Prvi hibrid - lohner-porsche hybrid - je med kupce namreč zapeljal že leta 1901. Bencinski motor je tako kot pri sodobnem chevroletu voltu in oplu amperi deloval kot generator in polnil baterije. Takratni tehnični čudež je dosegel največjo hitrost 80 kilometrov na uro, električni motorji, vgrajeni v kolesa, pa so imeli 3,5 konjske moči. Tehnična zapletenost tovrstne zasnove pa je hibride za nekaj časa uspavala, vse do nove dobe.

Novo priložnost najbolje izkoristila Toyota

Podnebne spremembe, onesnaženost in s tem povezana okoljska odgovornost ljudi ter ne nazadnje tudi rast cen tekočih goriv so hibridom v sredini devetdesetih let minulega stoletja dale novo priložnost. Najbolje jo je izkoristila Toyota oziroma takrat še razmeroma mladi inženir Takeši Učijamada, ki je vodil projekt G21 - avtomobila za 21. stoletje. Učijamada, danes je častni predsednik japonske Toyote, si leta 1995, ko je zasnoval in predstavil prvega Toyotinega hibrida priusa, najbrž ni mislil, da bo sprožil pravo gibanje, ki še kar usmerja trg.

takeshi-uchiyamaha-1-mm.1465280536.jpg.n.960px.jpg
Takeši Učijamada, predsednik Toyote, verjame, da bo delež hibridov v svetovni prodaji kmalu zrasel na 20 odstotkov.

Začetki so bili skromni

Prvi prius, ki je na trg zapeljal dve leti po predstavitvi, je bil še razmeroma skromen po zmogljivostih in ne preveč učinkovit pri porabi. Poganjala sta ga 1,5-litrski bencinski motor s 53 kilovati in električni s 33 kilovati, povprečna poraba je bila 5,1 litra, doseg zgolj na elektriko skromen, zmogljivosti pa se niso kosale z bencinskimi in dizelskimi avti. Toyoti je prva generacija prinesla izgubo, prodali so 123 tisoč vozil.

Prius druge generacije je imel 1,5-litrski bencinski motor s 57 kilovati in elek­tromotor s 50 kilovati; skupna moč je bila 84 kilovatov, povprečna poraba pa 4,3 litra. Med letoma 2003 in 2009 je prius II pritegnil 1,2 milijona kupcev.

toyota-prius-2.1465280540.jpg.c.960px.jpg
Prius druge generacije je pritegnil 1,2 milijona kupcev.

S tretjo generacijo prišel tudi plug-in hybrid

Prius tretje generacije je pritegnil prek tri milijone kupcev, tehnično pa je bil še sodobnejši od prvih dveh. Poganjala sta ga 1,8-litrski bencinski motor s 73 kilovati in elek­tromotor s 60 kilovati moči; skupna moč je bila sto kilovatov, povprečna poraba pa 3,7 litra. V tretji generaciji je Toyota predstavila tudi priusa z zunanjim polnjenjem oziroma plug-in hybrid.

toyota-prius-3.1465280538.jpg.c.960px.jpg
Skupna moč tretjega priusa je bila sto kilovatov.

Četrta generacija še bolj energijsko učinkovita

Prius četrte generacije je energijsko še bolj učinkovit, porabi le tri litre bencina na sto kilometrov. Poleg tega je postal vozniško zelo prijeten, prostoren in za uporabo zelo preprost avto, zato je še bolj kot kadarkoli prej dobra alternativa klasičnim zasnovam - bencinskim in dizelskim avtom nižjega srednjega in srednjega razreda.

prius3.1460652697.jpg.c.960px.jpg
Prius četrte generacije porabi le tri litre bencina na sto kilometrov in je za uporabo zelo preprost avto.

Danes se po cestah vozi že devet milijonov hibridnih toyot in lexusov. Še dvomite o tej »nišni« tehnologiji?

Brezplačno na Moj eko dan

Ljudje si čedalje bolj prizadevamo za zdravo življenje. In k temu želimo spodbujati tudi mi, zato smo pripravili projekt Moj eko dan.

V treh mesecih vam bomo v reviji Moje finance, v časniku Finance in na spletni strani [pro.finance.si] predstavili zgodbe posameznikov, ki živijo eko, naložbe v ekosklad, prihodnost s hibridnimi vozili, zdravo prehrano, ekoposlovne priložnosti in drugo.

Poleg bogatih nasvetnih vsebin organiziramo tudi zaključni dogodek Moj eko dan, ki bo potekal 18. junija v hotelu Lambergh od 10. do 15. ure.

Na dogodek, ki je brezplačen, se lahko bralci prijavite prek spletne prijavnice.

PRO
Članki
Članki Pravo razkošje je tišina

Ekologija ni le zavest ohraniti naravo, je temeljna vrednota vsakega od nas. Tega se pri Toyoti še kako dobro zavedajo

PRO
Članki
Članki Reportaža: Ekoraj v objemu Gorenjske

Ekološki izdelki, avti, družinske vrednote in igre, ki ste jih že pozabili

PRO
Članki
Članki Slovenci smo največji porabniki avstrijskega blaga zunaj Avstrije

Vsak prebivalec Slovenije porabi na leto za 1.300 evrov avstrijskih izdelkov in storitev. Predstavljamo, kaj boste lahko videli na...

PRO
Članki
Članki Iz redkega ptiča v množičen avto

Pred dvema desetletjema je bil Toyotin prius posebnež s pozitivno vizijo, zdaj pa je uveljavljen kot odlična alternativa bencinskim in...

PRO
Članki
Članki Ekološki avti in prehrana so lahko tudi cenejši od klasike

Ekološki življenjski slog postaja čedalje nujnejši, v marsikaterem primeru pa je tudi cenejši od potrošniškega zapravljanja;...

PRO
Članki
Članki Rastlinski »krvavo sočni hamburgerji« postajajo pravi hit

Ekološki življenjski slog postaja čedalje nujnejši, v marsikaterem primeru pa je tudi cenejši od potrošniškega zapravljanja;...