FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? EKOpro

Eko vozni park 2015

Uporabniki toyote prius plug-in hybrid izmerili porabo štiri litre

Čas branja: 3 min
24.09.2014  22:30
Toyota prius plug-in hybrid ima tovarniško porabo 2,1 litra, njeni uporabniki pa so v praksi izmerili povprečje štiri litre, kar je liter in pol manj od uporabnikov portala Spritmonitor. Najnižje povprečje, okoli treh litrov, so dosegli v mestu.
Uporabniki toyote prius plug-in hybrid izmerili porabo štiri litre

IMG-3578-Milan-Lazarevic.1411579266.jpg.o.600px.jpg
Podjetja Simobil, Planet TV in Generali zavarovalnica so pri toyoti prius plug-in hibrid v praksi izmerila povprečno porabo štiri litre, tovarna obljublja 2,1 oziroma 3,7 litra s prazno baterijo.

Toyota je lani na našem trgu začela prodajo priusa plugin hybrid z 1,8-litrskim bencinskim motorjem in električnim motorjem z zunanjim polnjenjem. Tovarna obljublja 25-kilometrski doseg na elektriko in porabo 2,1 litra bencina (polnjenje baterije prek gospodinjske vtičnice traja uro in pol) na sto kilometrov oziroma 3,7 litra, če se vozite s prazno baterijo in prius deluje kot klasičen hibrid (baterijo polni generator, ta pa omogoča do dva kilometra vožnje zgolj na elektriko). Spremljali smo dnevnik treh uporabnikov priusa - podjetja Simobil, Generali zavarovalnice in Planeta TV -, ki so avto kot zmagovalci našega izbora EKO vozni park 2013 dobili v enoletno uporabo.

david-pollak-Milan-Lazarevic.1411598822.jpg.c.600px.jpg
"Na splošno kot uporabnik električnega vozila ugotavljam, da se razmere za polnjenje vozil izboljšuje. Predvsem pa vidim oviro pri uporabnikih, ki stanujejo v večstanovanjskih lastniških objektih, kjer je potrebno urediti primerno infrastrukturo. Pri priusu plug-in hybrid ugotavljamo predvsem odlično izkušnjo pri mestni vožnji, kjer je poraba najnižja. Še posebej kadar je v kombinaciji samo električna energija oz. kombinira gorivo/elektrika. Pri daljših poteh se pri dolgotrajni vožnji izprazni baterija (ki je namenjena izključno plug-in funkcionalnosti) in je odvisen samo od motornega pogona," pravi David Pollak iz Simobila.

Povprečje pod štirimi litri, poleti manjši doseg baterije

V Simobilu so s priusom v zadnjem letu prevozili 7.332 kilometrov s povprečno porabo manj kot štiri litre. Vodja skupine M2M v družbi David Pollak pravi, da so avto uporabljali kot preostale službene, baterijo so polnili le ponoči. Med uporabo so opazili manjši doseg baterije v poletnem času, ko je elektrika polnila tudi klimatsko napravo. Najnižje številke so dosegli v mestu, višje pa na daljših poteh na Dunaj in v Beograd, kjer se je baterija izpraznila po približno 20 kilometrih, med vožnjami pa jim je ni uspelo polniti.

EKO-vozni-park.1411599161.jpg.s.600px.jpg
"Nihanje porabe priusa plug-in hybrid je odvisno od relacije, saj v mestu večinoma deluje z električnim motorjem, na avtocesti pa z bencinski motorjem. Manj pa je poraba odvisna od voznika, saj je način vožnje v tem vozilu že tako ali tako avtomatsko prilagojen varčnosti. Ne glede na način uporabe oziroma vozni slog pa je zelo težko preseči pet litrov na sto kilometrov, tudi če večino kilometrov prevoziš po avtocesti. Trenutna poraba naše Toyote je natanko štiri litre. Če jo primerjam z našimi ostalimi službenimi avtomobili, denimo dizelskim cliom in meganom, pa je še vedno nižja med 0,8 do 1,4 litra na sto kilometrov," pravi Aleksander Tomše iz Generali zavarovalnice.

Do 1,4 litra varčnejša od dizelskih avtov

V Generali zavarovalnici so s priusom plug-in hybrid opravili že prvi servis na 15 tisoč kilometrov. Aleksander Tomše iz podjetja je v dnevnik zapisal, da je realni doseg baterije med 17 in 19 kilometri, temperature pa nanjo ne vplivajo kaj dosti. Za vsakodnevno 30-kilometrsko pot do službe je porabil pol litra goriva, zadnjih od 11 do 13 kilometrov se je vklopil bencinski motor, povprečje zadnjih devetih mesecev je štiri litre, tudi na avtocestah pa ni nikoli presegel povprečne porabe pet litrov. V primerjavi z drugimi službenimi avtomobili, predvsem cliom in meganom z dizelskim motorjem 1.5 dci, je priusova poraba po devetih mesecih med 0,8 in 1,4 litra skromnejša.

toyota-planet07-be.1411599935.jpg.s.600px.jpg
"Vodimo evidenco točenja goriva in prevoženih kilometrov, večinoma jih prevozimo na avtocesti, poraba bencina pa niha med 3,1 in 6,2 litra na sto kilometrov. Voznikov Priusa znotraj podjetja je več, zato poraba niha od voznika, načina vožnje in predvsem relacije. Kot zanimivost: Baterije še nismo polnili, ker v bližini nimamo polnilnice. Smo se pa poskusili priklopiti na polnilno mesto pri nekem podjetju, a nam tega niso dovolili, ker nismo njihova stranka," pravijo v Planet TV.

Na Planetu TV so s priusom v poletnih mesecih prevozili 1.860 kilometrov, ob pogostih zamenjavah voznikov z različnimi voznimi slogi in dolžino vožnje so izmerili porabo med 3,1 in 6,2 litra, kar je primerljivo z drugimi službenimi vozili televizije.

Za polnjenje problematični večstanovanjski objekti

Priusa so podjetja polnila na domačih in službenih vtičnicah, David Pollak iz Simobila je ob tem opazil, da je več možnosti za polnjenje baterije kot v začetku leta, oviro vidi le pri kupcih, ki živijo v večstanovanjskih objektih, kjer infrastruktura ni vselej urejena.

PRO
Članki
Članki Varčni avti in tuje upravljanje so recept za učinkovit vozni park 2

Avtomobile najemamo, vselej za enak mesečni najem dobimo varčnejše in bolje opremljene, se glasi recept za najboljši rezultat izbora...

PRO
Članki
Članki S Toyotinimi hibridi so v prometu premagali laboratorijske meritve 11

Preizkušnja tehnike v realnem prometu; toyota auris hybrid TS je od Ljubljane do Dolenjskih Toplic porabila med 3,4 in štirimi litri na...

PRO
Članki
Članki Znani so zmagovalci izbora EKO vozni park 2014 1

Generali zavarovalnica, Simobil, Občina Izola, Canon Adria in Big Bang so prejemniki priznanj za najbolj učinkovite vozne parke

PRO
Članki
Članki Od Ljubljane do Maribora za devet ali 12 evrov 2

Avto zna varčevati, a če glava ne da, bo trpela denarnica

PRO
Članki
Članki Varčni avti so osnova, prihranke pa ustvarijo zaposleni

Varčni avtomobili so osnova za ustvarjanje prihrankov z voznim parkom, ključni pa so zaposleni, ki vozila uporabljajo premišljeno in...

PRO
Članki
Članki Nasvet: Kako znižati strošek s službenimi avti

Izbira varčnih avtov, pravočasna obnova voznega parka in predvsem pametna vožnja lahko stroške službenih vozil znižajo za 20 do 30...

PRO
Članki
Članki Kaj po prvih treh mesecih piše v dnevniku toyote prius plug-in hybrid 2

Toyotin prius z zunanjim polnjenjem baterij se je spopadal z žledom, neprimernimi polnilnicami in zmanjšano zmogljivostjo baterij;...