FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? EKOpro

Eko vozni park 2015

Kaj po prvih treh mesecih piše v dnevniku toyote prius plug-in hybrid

Čas branja: 5 min
03.03.2014  22:30
Toyotin prius z zunanjim polnjenjem baterij se je spopadal z žledom, neprimernimi polnilnicami in zmanjšano zmogljivostjo baterij; uporabniki imajo zelo različne povprečne porabe bencina - od 2,1 do 6,5 litra
Kaj po prvih treh mesecih piše v dnevniku toyote prius plug-in hybrid

Trije zmagovalci projekta EKO vozni park končujejo prvo trimesečje s toyoto prius plug-in hybrid. Najbolj se je z avtom ujel Aleksander Tomše iz zavarovalnice Generali, ki je celo dosegel tovarniško povprečno porabo 2,1 litra. V Simobilu so s priusom prevozili največ kilometrov, težave so imeli s polnjenjem. Planet TV pa se na novega člana voznega parka šele dobro navaja.

Podjetja Simobil, Generali Zavarovalnica in Antenna TV SL, ki oddaja televizijski program Planet TV, so novembra lani z najbolj čistimi voznimi parki osvojili prvo mesto v projektu EKO vozni park 2013. Decembra so podjetja od Toyote Slovenija, distributerja Toyote, prevzela vsako svojo nagrado - toyoto prius plug-in hybrid za enoletno uporabo. Po prvem trimesečju smo preverili, kako so se ujeli s priusom, ki ga poganjata bencinski in električni motor z zunanjim polnjenjem, in kakšno porabo dosegajo z avtomobilom, ki po tovarniških podatkih v povprečju porabi le 2,1 litra bencina na sto kilometrov, upoštevaje, da prvih 25 kilometrov prevozi zgolj na elektriko. Zanimalo nas je, kako uporabna je Toyotina tehnologija v realnem življenju in kakšne so dejanske številke porabe.

IMG-3578-Milan-Lazarevic.1393866334.jpg.o.600px.jpg
Prius plug-in hybrid ponuja drugačne užitke - prijetna vožnja ob nežnem pritiskanju plina, neslišno delovanje in zelo enostavna uporaba. Fotot: Milan Lazarevič

Prius je največ delal pri Simobilu

V Simobilu je skrb za priusa plug-in hybrid prevzel David Pollak, vodja skupine M2M. Do konca februarja so v njegovem oddelku z avtomobilom prevozili 1.631 kilometrov. Najprej pa so opazili zmanjšanje zmogljivosti baterije zaradi nizkih temperatur. »Z enim polnjenjem smo v zimskih mesecih realno prevozili okoli 16 kilometrov. Proizvajalec sicer navaja, da je z enim polnjenjem mogoče narediti prek 20 kilometrov, a mislim, da je to realno dosegljivo v toplejših dneh,« poroča Pollak in dodaja, da so priusa polnili z elektriko le pred upravno stavbo Simobila, v tem času so le dvakrat natočili bencin. Zdaj ga polnijo prek improvizirane vtičnice, a resno razmišljajo, da bi v pomladnih dneh postavili stebriček oziroma pravo polnilno postajo. Pollak je v mestu naletel na manjšo oviro, saj priusa zaradi drugačne vtičnice na polnilnici na Miklošičevi in Cigaletovi cesti v Ljubljani ni mogel polniti. Upa, da bodo v prihodnje javne polnilne postaje podpirale različne vtičnice. »Če bi vozilo uporabljal tudi za zasebne potrebe, si trenutno ne zamišljam, kje bi polnil baterijo,« še komentira.

Boljše rezultate je odnesla snežna ujma

Nagradnega priusa na Simobilu večinoma uporabljajo v mestu, v povprečju pa so dosegli porabo krepko pod štirimi litri na sto kilometrov. Povprečje bi bilo še manjše, če ga ne bi pokvarilo katastrofalno vreme v začetku februarja, ki je zahtevalo daljše ogrevanje, s katerim se je prius rešil ledenega oklepa na steklih. Pollak trdi, da je priusova poraba manjša kot pri vseh drugih službenih vozilih Simobila, v voznem parku imajo 64 avtomobilov, njihov povprečni izpust pa je 132 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Ob tem pa dodaja, da s priusom velike prihranke pri porabi lahko dosegajo le pri mestni vožnji in na krajših razdaljah, kjer lahko najbolje izkoristijo doseg enega polnjenja baterije. Podatke o porabi spremljajo prek potovalnega računalnika, preverijo pa jih tudi ob posameznih polnjenjih z bencinom in elektriko. V avtomobilu imajo vgrajeno tudi sledilno napravo, ki pa še ni povezana z OBD-konektorjem, da bi lahko neposredno zajemali podatke iz vozila. V pomladnih mesecih bodo s Toyotino pomočjo vzpostavili povezavo, ki jim bo pomagala pri pojasnjevanju teh podatkov oziroma sporočil.

Tomšetu iz zavarovalnice Generali je prius zlezel pod kožo

Aleksander Tomše, vodja splošnih služb v zavarovalnici Generali, se je s preizkusnim priusom najbolj ujel, sporoča njegov dnevnik. »Mami, z atijem bova tankala elektriko,« je novega člana sprejel njegov triletni sin. Tomše je med trimesečno uporabo z avtomobilom naredil skoraj tisoč kilometrov, v tem času pa je ob rednih polnjenjih z elektriko dosegel najboljši rezultat v trojici - povprečno porabo 3,4 litra. V prvih dneh preizkusa mu je zima nekoliko zagrenila življenje. Poročal je: »Kljub dve- do triurnemu polnjenju baterij vozilo zvečer (pri dveh stopinjah pod ničlo) hitro prazni baterije, isti dan mi je zakuhalo še zoprnijo. Parkiral sem na parkirišču pred našo poslovalnico v Kranju in izstopil. Ker se vozilo ni dalo zakleniti in so luči še vedno gorele, se je začela misija ugotavljanja, kaj je narobe. Po nekaj minutah sva s sodelavcem ugotovila, da avta nisem ugasnil. Če se pa ne sliši motor! Tudi po celonočnem polnjenju zjutraj pri nič stopinjah Celzija baterije niso pripravljene sodelovati. Po polurni vožnji mi računalnik na zaslonu sporoči, da so baterije preveč prazne. Kljub temu mi uspe doseči porabo le 3,4 litra v hibridnem načinu.« Tomše je še opazil, da je poraba v smeri od Ljubljane proti Kranju (po avtocesti) ponavadi za liter večja kot v nasprotni smeri. Avtocesta se namreč v smeri proti Ljubljani večino časa rahlo spušča. Naslednji dan zjutraj pri dveh stopinjah nad ničlo je kljub pozabljeni lučki v potniški kabini prius normalno vžgal.

IMG-3588-Milan-Lazarevic.1393866335.jpg.o.600px.jpg
Pozimo smo opazili zmanjšano zmogljivost baterije, težko je bilo najti tudi primerne vtičnice za polnjenje priusa plug-in hybrid. David Pollak iz Simobila Fotot: Milan Lazarevič

Prikliče druge vrednote, vključi druge nastavitve

»Opažam, da vsakič, ko sedem vanj, v glavi dobim čisto druge nastavitve kot v drugih vozilih. Kar naenkrat ni najpomembnejši čas, ampak se začne tekmovanje z grafi, številkami o porabi... izklopim radio, včasih celo ventilacijo (dokler te že zares ne zebe in so šipe že tako zarošene, da ne vidiš več ven) in uživam v vožnji - tišini. Po dolgem času sem spet opazil, da na avtocesti obstaja tudi desni pas. Zadeva kar dobro deluje - tišina namreč; ker ne poslušaš radia, nisi slabe volje od vseh slabih novic... Enostavno si v svojem tihem svetu in uživaš... Še nekaj tehničnih podatkov dneva: 38 prevoženih kilometrov, 43 minut in poraba 4,6 litra na sto kilometrov.«

Po avtocesti z 2,9, po mestu z nič litri na sto kilometrov

»Končno so nam vzdrževalci napeljali elek­trično vtičnico na parkirišče v garaži. Ker je v garaži 15 stopinj Celzija in ker so se baterije polnile štiri do pet ur, je zdaj vse v najlepšem redu. Občutno se je podaljšala dolžina vožnje samo na baterije, saj sem pri kombinirani vožnji iz Ljubljane do Kranja in delno po mestu dosegel porabo 2,9 litra. Na 3,5 kilometra v mestu pa je avto tekel le na elek­triko. Po dopoldanskem polnjenju z elektriko v garaži nov rekord: 33,8 kilometra, 41 minut, poraba 2,1 litra na sto kilometrov. Do take porabe prideš z vožnjo brez ventilacije in povprečno od 90 do 100 kilometrov na uro po avtocesti, zjutraj je temperatura štiri stopinje Celzija; avto ni garažiran; baterije se polnijo vso noč,« dnevnik za tisti dan končuje Tomše.

EKO-vozni-park.1393866336.jpg.o.600px.jpg
Opažam, da vsakič, ko sedem vanj, v glavi dobim čisto druge nastavitve kot v drugih vozilih. Kar naenkrat ni najpomembnejši čas, ampak se začne tekmovanje z grafi, številkami o porabi ... Aleksander Tomše iz Generali Zavarovalnice, ki je navdušen nad priusom

Planet TV ureja polnilno mesto, priusa vozijo predvsem po mestu

Planet TV je bil s kilometri najbolj skromen med zmagovalno trojico, v zadnjih treh mesecih so jih s priusom plug-in hybrid prevozili 855. V zimskih razmerah so sodelavci komercialne televizije opazili nekaj manjši doseg baterije, težave pa so imeli tudi s polnjenjem, saj v bližini podjetja nimajo nobene polnilnice. »Urejamo bližje polnilno mesto, kjer bomo lahko dnevno polnili baterije preizkusnega priusa plug-in hybrid,« je dodal Igor Gajster iz podjetja. Slabo vreme in dejstvo, da je priusa Planeta TV poganjal predvsem bencin, le redko pa elektrika, sta povprečje porabe dvignila na 5,5 do 6,5 litra bencina na sto kilometrov. Med uporabo so ugotovili, da je sicer mogoče dosegati manjšo porabo, a le s pazljivo vož­njo, s sprotnim dodajanjem in odvzemanjem plina. Sodelavcem Planeta TV je prius ugajal predvsem pri vožnjah po mestu, kjer so s pridom izkoriščali vožnjo na elektriko hibridnega načina, tudi ko je bila baterija za zunanje polnjenje prazna. Zamerili pa so mu, da glede na sistemsko moč obeh motorjev (bencinski in električni motor zmoreta sto kilovatov) ne omogoča takšne eksplozivnosti, kot bi jo pričakovali od omenjene moči in bi jo tudi dobili pri dizelskih in bencinskih motorjih.

PRO
Članki
Članki Varčni avti in tuje upravljanje so recept za učinkovit vozni park 2

Avtomobile najemamo, vselej za enak mesečni najem dobimo varčnejše in bolje opremljene, se glasi recept za najboljši rezultat izbora...

PRO
Članki
Članki S Toyotinimi hibridi so v prometu premagali laboratorijske meritve 11

Preizkušnja tehnike v realnem prometu; toyota auris hybrid TS je od Ljubljane do Dolenjskih Toplic porabila med 3,4 in štirimi litri na...

PRO
Članki
Članki Znani so zmagovalci izbora EKO vozni park 2014 1

Generali zavarovalnica, Simobil, Občina Izola, Canon Adria in Big Bang so prejemniki priznanj za najbolj učinkovite vozne parke

PRO
Članki
Članki Od Ljubljane do Maribora za devet ali 12 evrov 2

Avto zna varčevati, a če glava ne da, bo trpela denarnica

PRO
Članki
Članki Varčni avti so osnova, prihranke pa ustvarijo zaposleni

Varčni avtomobili so osnova za ustvarjanje prihrankov z voznim parkom, ključni pa so zaposleni, ki vozila uporabljajo premišljeno in...

PRO
Članki
Članki Uporabniki toyote prius plug-in hybrid izmerili porabo štiri litre 16

Toyota prius plug-in hybrid ima tovarniško porabo 2,1 litra, njeni uporabniki pa so v praksi izmerili povprečje štiri litre, kar je...

PRO
Članki
Članki Nasvet: Kako znižati strošek s službenimi avti

Izbira varčnih avtov, pravočasna obnova voznega parka in predvsem pametna vožnja lahko stroške službenih vozil znižajo za 20 do 30...