FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Športna loterijapro

Za slovenski šport

Eles glavni partner Slovenske hiše na olimpijskih igrah v Tokiu 2020

Čas branja: 5 min
19.02.2020  04:02  Dopolnjeno: 19.02.2020 08:33
Na lokaciji, kjer bo Slovenska hiša med olimpijskimi igrami, sta predsednika OKS Bogdan Gabrovec in Aleksander Mervar, direktor Elesa, podpisala pogodbo, ki bo dodatno poudarila odlično sodelovanje Elesa, japonske agencije NEDO in Hitachija pri projektu NEDO.  
Eles glavni partner Slovenske hiše na olimpijskih igrah v Tokiu 2020
Foto: OKS

Na začetku februarja je Olimpijski komite Slovenije (OKS) – Združenje športnih zvez na lokaciji, kjer bo Slovenska hiša med olimpijskimi igrami, podpisal pogodbo s podjetjem Eles, d. o. o., ki je postalo glavni partner Slovenske hiše, ki jo bo med olimpijskimi igrami v japonski prestolnici organiziral OKS.

Pred več kot 80 pomembnimi japonskimi gosti in predstavniki slovenske gospodarske delegacije, ki je v teh dneh na obisku Japonske, sta predsednika OKS Bogdan Gabrovec in Aleksander Mervar, direktor Elesa, podpisala pogodbo, ki bo še dodatno poudarila odlično sodelovanje Elesa, japonske agencije NEDO in Hitachija pri projektu NEDO.

NEDO je mednarodni triletni projekt pametnih omrežij, ki vključuje številna področja pametnih skupnosti in pametnih omrežij ter jih povezuje v učinkovito celoto, v izvedbo pa je poleg obeh nosilnih družb Eles in Hitachi vključenih več kot 30 podjetij, med njimi so lastniki infrastrukture, izvajalci in ponudniki rešitev. Sodobna oprema in napredne funkcionalnosti sestavljajo skupaj z infrastrukturo napredno infrastrukturo pametnih omrežij in pametnih skupnosti.

Rezultat projekta bo napredna infrastruktura, ki bo družbi Eles pomagala izpolniti zakonske zahteve in izboljšati kakovost storitve za odjemalce električne energije z uporabo trajnostnih in do okolja prijaznih rešitev. Objektni cilji projekta pa so postavitev napredne infrastrukture pametnih omrežij in pametnih skupnosti na več lokacijah po Sloveniji ter razvoj naprednih funkcionalnosti.

Slovensko sodelovanje pri razvojni pobudi Družba 5.0

Projekt NEDO je sicer del razvojne pobude Družba 5.0, širšega slovensko-japonskega gospodarskega sodelovanja v robotiki, energetiki, mobilnosti, umetni inteligenci in na številnih drugih področjih. Z Družbo 5.0 želijo Japonci s sodelovanjem virtualnega in realnega sveta uravnotežiti gospodarski razvoj, se spopasti s sodobnimi izzivi ter ustvariti boljšo, superpametno in udobnejšo družbo z ljudmi v ospredju.

»S tem projektom se lotevamo zelo zahtevne naloge organizirati človeško družbo tako, da bo razvoj znanosti in tehnologije koristil vsem, zavaroval okolje, v katerem živimo, in omogočil dolgoročni razvoj družbe,« je povedal predsednik Slovensko-japonskega poslovnega kluba in direktor družbe Eles Aleksander Mervar.

Za Slovenijo pomeni iniciativa izjemno priložnost za tehnološki preboj, pa tudi priložnost za mala in srednja slovenska podjetja. »Japonski razvojni koncept družbe 5.0 je primerna podlaga tudi za Slovenijo, saj zajema vse problematike, s katerimi se srečuje človeštvo danes, hkrati pa ima Slovenija dobro izhodišče za sodelovanje s to gospodarsko velesilo,« je dodal Mervar.

»Pred časom bi bilo nemogoče ali vsaj skrajno nenavadno, da bi Eles, sistemski operater slovenskega elektroomrežja, postal glavni partner Slovenske olimpijske hiše v Tokiu. Vendar prav primer Elesa kaže, da so lahko tudi družbe v državni lasti uspešne pri sodelovanju pri visokotehnoloških mednarodnih projektih, tudi s partnerjem iz ene izmed tehnološko najrazvitejših držav sveta. Zato tudi odločitev, da podpišem to pogodbo, ni bila težka. Še posebej, če se zavedamo, da je Eles s projektom NEDO Republiki Sloveniji zagotovil 20 milijonov evrov nepovratnih sredstev, in to ne v denarju, temveč v visokotehnološki opremi, ki nam bo skupaj z drugimi projekti s področja pametnih omrežij omogočila lažji prehod v nizkoogljično družbo,« je po podpisu pogodbe v Tokiu povedal prvi človek Elesa Aleksander Mervar.

Predsednik OKS Bogdan Gabrovec je ob tem dodal: »Najprej bi se rad iskreno zahvalil gospodu Mervarju in družbi Eles. Skupaj z Elesom, državo Slovenijo ter drugimi partnerji bomo postavili Slovensko hišo v samem centru Tokia in prepričan sem, da se bo pomembnim gospodarskim sestankom pridružilo tudi kakšno slavje ob osvojeni kolajni slovenskih športnikov. Naš cilj je, da postavimo najbolj prepoznavno Slovensko hišo doslej, ki bo središče gospodarskega, turističnega, športnega, gastronomskega in kulturnega dogajanja, povezanega s Slovenijo. Res upam, da bo čim več slovenskih podjetij, ki sodelujejo z japonskimi, izkoristilo priložnosti, ki jih bo ponujala Slovenska hiša.«

Japonska za Slovenijo postaja eden glavnih trgov

Slovenska hiša bo v trinadstropni restavraciji na Ginzi, v bližini olimpijske vasi, kar bo tudi športnikom omogočilo, da se bodo udeležili mnogih dogodkov, ki jih ekipa Slovenske hiše že skrbno pripravlja. Prav pomen programskega dela je poudaril tudi državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Aleš Cantarutti: »Na poslovnem področju je Japonska prepoznana kot eden izmed glavnih trgov, s katerimi želimo v Sloveniji razvijati poslovno sodelovanje, predvsem na področju tujih neposrednih naložb. Na japonskem agencija SPIRIT že od novembra 2019 izvaja program 'lead generation' neposrednega trženja Slovenije kot lokacije za tuje naložbe ter iskanje morebitnih tujih neposrednih vlagateljev. Projekt se bo izvajal še celo prvo polovico tega leta. V okviru tega bo SPIRIT določil 16 podjetij, ki imajo izražen interes za naložbe v Evropi, ter z njimi izvedel poglobljene predstavitve.

S temi investitorji bo SPIRIT izvajal individualna srečanja, zato bo Slovenska hiša imenitna priložnost za gostitev teh podjetij. Pomembna datuma sta 27. in 28. julij. Takrat bodo slovenska podjetja v delegaciji imela možnost, da v Slovenski hiši organizirajo sestanke in srečanja s svojimi poslovnimi partnerji. Agencija SPIRIT bo objavila javno povabilo za podjetja, da se udeležijo delegacije in izkoristijo priložnost, da se predstavijo japonskim podjetjem, navežejo stike in najdejo morebitne poslovne partnerje. Šlo bo za odprti tip poslovne delegacije, brez omejitve po sektorjih. Pomembno pri tem je, da bodo lahko za sofinanciranje stroškov udeležbe v delegaciji podjetja uporabila vavčerje. Ne smemo pozabiti niti na poslovnopromocijski B2B-dogodek slovenskega turizma, ki bo 29. julija.«

Ambasador Slovenske hiše Miroslav Cerar

Tokio, kjer so olimpijske igre bile že leta 1964, takrat je ambasador Slovenske hiše Miroslav Cerar osvojil zlato in bronasto kolajno v gimnastiki, bo olimpijske igre gostil med 24. julijem in 9. avgustom. Generalni sekretar OKS Blaž Perko je poudaril, da se v Olimpijskem komiteju Slovenije na olimpijske igre temeljito pripravljajo in spremljajo športnike, ki izpolnjujejo olimpijske norme: »Trenutno lahko povem, da imamo do danes, ko kvalifikacijsko obdobje še ni končano, že potrjenih 24 kvot v devetih individualnih panogah, načrtujemo pa udeležbo še v najmanj petih individualnih panogah ter močno upamo, da tudi v najmanj eni oziroma prvič v zgodovini v dveh kolektivnih panogah – rokometu in košarki. Pomeni, da bi se Slovenija lahko udeležila iger z okoli 70 športniki, skupaj s spremstvom bi število zraslo na okoli 130.«

Dve od športnic, ki se potegujeta za nastop na olimpijskih igrah, sta tudi sestri Anja in Maruša Štangar, ki sta te dni v Tokiu na pripravah za zadnji del olimpijskih kvalifikacijskih tekmovanj v judu in sta kot prvi med športniki kandidati za nastop na olimpijskih igrah obiskali Slovensko hišo, v katere pripravo je vključeno tudi veleposlaništvo Slovenije v Tokiu. »Veleposlaništvo bo ponudilo najboljšo možno podporo slovenskim športnikom in olimpijski reprezentanci Slovenije, nadaljevalo promocijo Slovenije in njenih lepot ter negovalo prijateljske vezi med Slovenijo in Japonsko tudi pred in med olimpijskimi igrami,« je povedala veleposlanica Slovenije v Tokiu Ana Polak Petrič.

Na koncu pa je potrebno dodati še, da vrhunski športniki osvajajo nove mejnike v športu na olimpijskih igrah tudi ob podpori sponzorstev uspešnih slovenskih podjetij, kot npr. Športna loterija.