FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? DIMAQpro

Digitalni marketing povezujemo v celoto.

Uvedba tehnologije blockchain bo pokazala, kdo je kdo med vplivneži

Čas branja: 3 min
20.04.2018  13:27  Dopolnjeno: 23.04.2018 23:59
Veliko oglaševalcev se osredotoča predvsem na doseg vplivnežev, ki zaradi goljufij postaja zelo relativno merilo. To bo spremenila tehnologija blockchain.
Uvedba tehnologije blockchain bo pokazala, kdo je kdo med vplivneži
Foto: Rawpixel

Blagovne znamke se že nekaj časa zavedajo, da je veliko pomembneje, kaj o znamki pravijo ljudje, kot to, kaj blagovna znamka pripoveduje o sebi. To je bil eden ključnih razlogov, ki je pripeljal do strmega vzpona vplivnežev. Gre za posameznike, ki imajo v očeh dela spletne javnosti velik ugled in precejšnjo verodostojnost. Z velikim spletnim dosegom lahko vplivajo na nakupne odločitve svojih sledilcev, zato so postali del marketinških strategij, podjetja pa jim pogosto plačajo za promocijo svojega izdelka oziroma storitve. Tovrstno oglaševanje po izračunih agencije TapInfluence v primerjavi s »klasičnim« digitalnim oglaševanjem menda prinaša do 11-krat večji donos na vložek, znamke so namreč ugotovile, da priprava dobre vsebine stane, a jo kljub temu redko vidi zadovoljivo velik krog ljudi.

Najvidnejši slovenski vplivneži zaslužijo mesečno do dva tisočaka

Industrija »vplivnostnega« marketinga velja za najhitreje rastočo oglaševalsko dejavnost in naj bi v prihodnjih letih na globalni ravni presegla pet milijard dolarjev. Po podatkih revije Moje finance slovenski vplivneži z eno objavo zaslužijo od 50 pa vse do 400 evrov, v povprečju pa se mesečni prihodki najbolj zaželenih spletnih vplivnežev gibljejo okoli dveh tisočakov bruto. Cena, ki jo podjetjem in oglaševalcem postavijo vplivneži, je sicer odvisna predvsem od dosega, kakovosti baze sledilcev in zahtev oglaševalca.

V tujini medtem milijoni prinašajo milijone

V tujini so zneski seveda veliko večji. »Za sto tisoč sledilcev na Instagramu lahko vplivneži, ki delujejo na modnem področju, zaslužijo sto tisoč dolarjev na leto,« trdi James Nord, direktor podjetja Fohr Card, ki vplivneže po lastnih besedah povezuje z oglaševalci. Rachel Brathen, švedska zvezdnica joge, za posamezno sponzorirano objavo na Instagramu, kjer ima prek dva milijona sledilcev, denimo računa kar 25 tisoč dolarjev. Še večji so zaslužki na You­tubu – videozvezde z več kot sedmimi milijoni naročnikov lahko z enim večjim partnerstvom zaslužijo okoli 300 tisoč dolarjev (na Face­booku slabih 200 tisoč dolarjev), je pred časom pisal Forbes.

Težava: polovico spletnega prometa ustvarijo boti

A pogosto se zgodi, da so številke lažne, umetno napihnjene, sledilci se namreč dajo kupiti. Na spletu namreč obstajajo rešitve, prek katerih lahko uporabniki dobesedno kupijo del skupnosti – že za deset evrov se profilu pridruži nekaj sto lažnih sledilcev. Poleg tega raziskava družbe Forrester kaže, da več kot 50 odstotkov spletnega prometa ustvarijo boti. Spletno oglaševanje torej nujno potrebuje večjo preglednost.

Rešitev je tehnologija, na kateri je nastal Bitcoin

Odgovor se verjetno skriva v tehnologiji veriženja podatkovnih blokov (blockchainu), katerih zapisov ni mogoče spremeniti ali uničiti. Tehnologija veriženja podatkov s svojim decentraliziranim sistemom na eni strani uporabnikom omogoča visoko varnost hrambe osebnih podatkov in tako ponuja model, po katerem bi uporabnik imel popoln nadzor nad svojo "spletno sledjo". Po drugi strani pa to pomeni, da se občutno poveča sledljivost spletnega prometa, kar bo na področju vplivnežev pokazalo, kdo je kdo in kateri izmed njih prinašajo želene učinke oglaševalcem in kateri ne.

Oglaševalci brez agencij s pametnimi pogodbami do vplivnežev

Poleg tega tehnologija blockchain s svojo decentralizirano naravo omogoča vzpostavitev oglaševalskih sistemov na temelju uporabe pametnih pogodb, ki brez posrednikov, kot so agencije in banke, ponudijo preverjanje istovetnosti podpisnikov in tudi izvrševanje pogojev in izvedbo plačilnih transakcij. Blockchain bo tako zelo verjetno tisti, ki bo tudi na področje vplivnežev prinesel višjo stopnjo transparentnosti, kar je vsekakor dobro za oglaševalce. Morda nekoliko manj pa je to dobro za nekatere vplivneže.

Razkritje: Sponzor vsebine je DIMAQ, edini celoviti mednarodni program certificiranja, izobraževanja in vseživljenjskega učenja na področju digitalnega marketinga v Sloveniji.

PRO
Članki
Članki Preberite, zakaj vse manj klikamo na klasične oglase?

Dober vsebinski oglas je podoben uredniški vsebini, a jasno označen.