FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Banka za podjetnikepro

Vsaka banka vam lahko posodi denar. Mi dajemo znanje, ki pomaga rasti.

Nove tehnologije še vedno predvsem orodje za zadovoljstvo strank

Čas branja: 2 min
10.01.2019  10:00
Za uspeh na vse zahtevnejšem trgu v prihodnje ne bo dovolj le vlaganje v nove tehnologije. Odnosi ter dobra uporabniška in nakupna izkušnja so še vedno ključ za zadovoljne stranke, tehnologija pa, kot kaže, ima za zdaj še podporno vlogo.
Nove tehnologije še vedno predvsem orodje za zadovoljstvo strank
Foto: Shutterstock

Podjetja so se v minulih letih začela spopadati s spremenjenimi pričakovanji novodobnih porabnikov 21. stoletja. Ne glede na to, ali želi kdo naročiti kosilo, popraviti avtomobil ali opraviti finančno transakcijo, kupci vse bolj dajejo prednost hitri, brezhibni in prilagojeni storitvi. V mnogih panogah smo bili priča zatonu velikih družb, ki danes zaostajajo za manjšimi start-upi, ki ponujajo boljše uporabniške izkušnje.

Pa vendar kljub izredno hitremu razvoju tehnologije (še) ne morejo nadomestiti človeškega občutka in empatije. Tako je za zdaj še malo verjetno, da bi umetna inteligenca in napovedna analitika nadomestili človeka, ko gre za zagotavljanje dobre uporabniške izkušnje. Nove tehnologije torej še ne odtehtajo iskrenih odnosov, kar je pogosto temelj dobre uporabniške ali nakupne izkušnje. Tehnologija resda vpliva na naše življenje bolj kot kdaj prej, toda odnosi so tisti, ki omogočajo vzpostavitev zaupanja.

Neizpodbitna uporabnost novih tehnologij

Sočasno je treba priznati, da umetna inteligenca oziroma – kakor jo razumejo mnogi tehnološki strokovnjaki – razširjena inteligenca človeku omogoča precej boljšo obdelavo informaciji ter večji vpogled in sposobnost za optimiziranje mnogih delovnih procesov.

V prihajajočih letih bo poleg tega težko govoriti o inovacijah poslovanja, ne da bi vsaj deloma razpravljali o tehnologiji blockchain. Ko se bo nova industrija vse bolj razraščala, bodo tudi večja multinacionalna podjetja prisiljena prepoznati potencial blockchaina za zagotavljanje varnosti in vsakodnevno poslovanje, preprosto zato, ker bo to pametna poslovna praksa.

Velike spremembe bo prinesel tudi vzpon interneta stvari, ki bo spodbudil razvoj novih standardov računalniških zmogljivosti. Za napajanje vse večjega števila aplikacij v mnogih industrijskih panogah bodo računalniki postajali vse bolj zmogljivi. Velik izziv in za mnoge poslovna priložnost pa bo gradnja potrebne nove infrastrukture, ki lahko obdeluje tisoče naprav in milijone končnih uporabnikov, ki stalno pošiljajo in prejemajo velike količine podatkov.

Trženje postaja vse bolj osebno, mnenja strank pa odločilna

Ne glede na uvajanje novih tehnologij bo trženje postalo še bolj osebno, mnenja strank bodo vse pomembnejša, saj čedalje bolj vplivajo na njihove odločitve pri spletnem nakupovanju ali zgolj iskanju informacij. Preden se stranke odločijo za nakup, preverijo zadovoljstvo trenutnih strank. Tako ocene strank postajajo eden največjih vplivov na nakupne odločitve in posledično na poslovanja podjetij.

Preplet navedenih trendov lahko opazujemo v bančništvu. Ker veliki igralci, kot so Google, Facebook in Amazon, skupaj z mnogimi finančnotehnološkimi podjetji razmišljajo o ponudbi lastnih plačilnih storitev, se začenja razvoj digitalnega bančništva. Pa vendar tudi v bančništvu razvoj novih tehnologij še nekaj časa ne bo takšnega pomena, kot ga prinaša kakovostna uporabniška izkušnja. Podjetniki namreč vse bolj cenijo izvajanje podpornih poslovnih funkcij, ugotavljajo v Banki za podjetnike (BZP), podjetniške skupnosti Gorenjske banke.

Pravo podporno funkcijo v bančništvu še vedno igrajo ljudje, ne tehnologija

»Nismo zgolj prodajalci denarja, temveč mnogo več,« razkrije Simon Šimonka, direktor sektorja poslovanja z malimi in srednjimi podjetji v Gorenjski banki ter vodja skupnosti BZP. »Pomagamo jim priti do cilja in jih usmerjamo h konkretnim storitvam, ki rešujejo njihove težave,« pojasni Šimonka in dodaja, da podjetnikom na pomoč priskočijo tudi z informacijami, kako priti do virov financiranja, nepovratnih sredstev in subvencij, davčnih novosti, pomagajo jim pri pripravi marketinških strategij, motiviranju zaposlenih in iskanju odgovorov na pravna vprašanja ...

Tako bo razvoj fintecha sicer prinesel boljšo in ugodnejšo ponudbo bank, a kot nazorno pokaže primer BZP, stranke še vedno za dobro izkušnjo upoštevajo predvsem kakovost vzpostavljenega stika in strokovne usposobljenosti.

PRO
Članki
Članki Zakaj razvoj fintecha prinaša boljšo in ugodnejšo ponudbo bank

Banke bodo podjetjem ponujale vse bolj tehnološko napredno in stroškovno učinkovito spletno bančništvo. Zasluge gre pripisati razvoju...

PRO
Članki
Članki Bi refinancirali krizno posojilo z ugodnejšim?

Obrestne mere bodo šle počasi navzgor, zato smo preverili, ali je smiselno refinanciranje, kolikšni so stroški in ali je bolj smiselna...

PRO
Članki
Članki Imate idejo za posel? Kako veste, ali je dobra?

Navajamo pet meril, po katerih lahko presodite, kako dobra je vaša poslovna ideja.

PRO
Članki
Članki Poslovna priložnost: Dolgoročni donosi nepremičnin višji od delnic, nihanja vrednosti pa manjša

Za podjetnike s stabilnim poslovanjem in rednim denarnim tokom sta nakup in oddajanje nepremičnine lahko donosna naložba, s katero lahko...

PRO
Članki
Članki Banka kot vir poslovnih informacij, ne zgolj prodajalec denarja

Predvsem manjša podjetja v bankah vse bolj iščejo poslovnega partnerja, in ne le zgolj prodajalca različnih produktov.

PRO
Članki
Članki Zakaj milenijski podjetnik ne bo čakal pred bančnim okencem

Ko ti kriza vzame možnost hitre rasti, si pripravljen tvegati. Zato si kar dve tretjini milenijcev, čeprav imajo izmed vseh generacij...

PRO
Članki
Članki Zakaj se banke ne morejo izogniti učinku Uberja?

Če bi banke zavrnile nadaljnjo digitalizacijo, bi to le koristilo tehnološkim velikanom, kot so Facebook, Google ali Apple.

PRO
Članki
Članki Koliko vas stane ponavljajoče se vprašanje „Ne sprejemate kartic? O, kakšna škoda!“

Udobje nakupa šteje; potrošniki vse redkeje s seboj nosijo denar, zato se jim morate podjetniki prilagoditi