FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Banka za podjetnikepro

Vsaka banka vam lahko posodi denar. Mi dajemo znanje, ki pomaga rasti.

Zakaj razvoj fintecha prinaša boljšo in ugodnejšo ponudbo bank

Čas branja: 2 min
05.11.2018  00:00
Banke bodo podjetjem ponujale vse bolj tehnološko napredno in stroškovno učinkovito spletno bančništvo. Zasluge gre pripisati razvoju finančnotehnoloških (fintech) ponudnikov in novi direktivi PSD2.
Zakaj razvoj fintecha prinaša boljšo in ugodnejšo ponudbo bank

Kljub prihodu fintecha in razmahu podobnih tehnoloških krilatic (buzzwordov) se digitalna revolucija v bančništvu šele dobro začenja. Še vedno smo v prvi razvojni fazi, kjer večina tradicionalnih bank strankam ponuja kakovostne spletne in mobilne bančne storitve. Verjetno sledi obdobje, v katerem bo digitalno postalo ne le dodatna funkcija, temveč popolnoma integrirana mobilna izkušnja, v kateri kupci uporabljajo le svoje pametne telefone ali tablične računalnike za vse od odpiranja novega računa, opravljanja plačil do reševanja sporov za račune kreditnih kartic, vse brez fizičnega stika z bančno poslovalnico.

Nove tehnologije prinašajo nove bančne prakse

Gledano nazaj, bančništvo tradicionalno nikoli ni bilo med tehnološkimi inovatorji, vseskozi se je bolj osredotočalo na kakovost fizičnega stika prek poslovalnice in v ospredje tako postavljalo osebne izkušnje strank. Banke, vedno omejene s strogimi predpisi in prav tako strogim organizacijskim nadzorom, so inovacije imele za preveč tehnološko kompleksne in poslovno tvegane. To obdobje je zdaj za vedno končano, saj je v svetu v zadnjem desetletju zrasla tehnološko izobražena generacija, ki daje prednost lažjim, hitrejšim in pametnejšim izkušnjam.

Drugi razlog, da si banke ne morejo več privoščiti tehnološkega zaostanka, pa je dejstvo, da sodobne tehnologije korenito spreminjajo celotno finančno panogo, posebej plačilni promet. Konkurenca množice finančnotehnoloških (fintech) ponudnikov sili banke v prenavljanje poslovnih strategij v čedalje bolj digitaliziranem obdobju 21. stoletja. Kar dokazuje izredno hiter tok tehnoloških inovacij na področju bančnih tehnologij, od aplikacij za mobilno bančništvo, prek pogovornih (ro)botov v uporabniških servisih do digitalnega bančništva brez fizičnih lokacij. In navsezadnje tudi razvoja peer-to-peer bančništva, ki pa se z velikanskimi težavami več sto kitajskih ponudnikov takšnih storitev za zdaj ne kaže kot resna grožnja klasičnemu bančništvu.

Banke na področju B2B v razvojni prednosti pred fintech podjetji

Podobne so tudi ugotovitve analitskega podjetja Juniper. Nove tehnologije in zakonodajne spremembe namreč redefinirajo mnoge prevladujoče bančne prakse po svetu. Čezmejne medpodjetniške (B2B) transakcije bodo z letošnjih 130 bilijonov evrov do leta 2022 zrasle na 240 bilijonov evrov. Večino poslovnih transakcij še zmeraj izvajajo tradicionalne banke, a se stanje zaradi rasti števila zagonskih in drugih finančnotehnoloških podjetij hitro spreminja. Juniper ocenjuje, da se bo delež čezmejnega podjetniškega plačilnega prometa v svetu v petih letih skoraj podvojil, tudi zaradi novih tehnologij, kot so navidezni računi, e-fakturiranje in veriženje podatkovnih blokov, ki omogočajo varčevanje s časom ter izboljšanje učinkovitosti in preglednosti.

Po njihovi oceni so banke na področju medpodjetniškega (B2B) plačilnega prometa pravzaprav v prednosti. Zakonodajne spremembe, kakršna je direktiva PSD2 v Evropski uniji, odpirajo odlične priložnosti za banke, saj jim pri razvoju inovativnih rešitev za podjetja omogočajo partnersko povezovanje s finančnotehnološkimi podjetji. Namen tega je zagotavljanje boljših in tehnološko naprednih storitev, ki lahko zadostijo pričakovanjem podjetij, ki vedno iščejo poti, kako zniževati stroške in posamezna opravila končati hitreje. Podjetja želijo z nekaj kliki na dan preverjati denarni tok, skrbeti za hitro in učinkovito izvajanje plačil, skrajšati čas, namenjen izvedbi plačil, poslovati ceneje, skrbeti za likvidnost ter hkrati dostop do ključnih informacij, pomembnih za poslovanje.

Projektno izvajanje podpornih podjetniških funkcij

Pa vendar, podjetja v resnici iščejo precej več kot zgolj optimizirano izvajanje osnovnih bančnih funkcij. Želijo in tudi cenijo izvajanje podpornih funkcij, kar je namen projekta Banka za podjetnike, podjetniške skupnosti Gorenjske banke. V Banki za podjetnike podjetnikom pomagajo učinkovito opravljati podporne funkcije v podjetju, od ustanovitve podjetja do razvoja poslovanja in ustvarjanja novih delovnih mest, z ustvarjanjem velikega obsega strokovnih in koristnih vsebin pa ponujajo vir informacij in znanj, s katerimi lahko podjetniki dosegajo rast poslovanja in dosegajo postavljene strateške cilje.

S pomočjo zunanjih strokovnjakov, ki so jih izbrali na podlagi njihovih kompetenc in profesionalnosti, pripravljajo redne tedenske zapise s področja delovnega prava, računovodstva, razvoja človeških virov, financiranja kot tudi marketinških in prodajnih praks ter podjetniških financ. Banka za podjetnike znotraj teh strokovnih področij tudi organizira tematske dogodke in delavnice, na katerih lahko podjetniki pridobijo nova znanja in veščine, potrebne za uspešno upravljanje podjetja.

PRO
Članki
Članki Bi refinancirali krizno posojilo z ugodnejšim?

Obrestne mere bodo šle počasi navzgor, zato smo preverili, ali je smiselno refinanciranje, kolikšni so stroški in ali je bolj smiselna...

PRO
Članki
Članki Imate idejo za posel? Kako veste, ali je dobra?

Navajamo pet meril, po katerih lahko presodite, kako dobra je vaša poslovna ideja.

PRO
Članki
Članki Poslovna priložnost: Dolgoročni donosi nepremičnin višji od delnic, nihanja vrednosti pa manjša

Za podjetnike s stabilnim poslovanjem in rednim denarnim tokom sta nakup in oddajanje nepremičnine lahko donosna naložba, s katero lahko...

PRO
Članki
Članki Banka kot vir poslovnih informacij, ne zgolj prodajalec denarja

Predvsem manjša podjetja v bankah vse bolj iščejo poslovnega partnerja, in ne le zgolj prodajalca različnih produktov.

PRO
Članki
Članki Zakaj milenijski podjetnik ne bo čakal pred bančnim okencem

Ko ti kriza vzame možnost hitre rasti, si pripravljen tvegati. Zato si kar dve tretjini milenijcev, čeprav imajo izmed vseh generacij...

PRO
Članki
Članki Zakaj se banke ne morejo izogniti učinku Uberja?

Če bi banke zavrnile nadaljnjo digitalizacijo, bi to le koristilo tehnološkim velikanom, kot so Facebook, Google ali Apple.

PRO
Članki
Članki Koliko vas stane ponavljajoče se vprašanje „Ne sprejemate kartic? O, kakšna škoda!“

Udobje nakupa šteje; potrošniki vse redkeje s seboj nosijo denar, zato se jim morate podjetniki prilagoditi

PRO
Članki
Članki Kaj storiti, da vam zamik plačil ne ogrozi poslovanja?

Podjetniki, vam je kupec zamaknil plačilo vi pa morate plačati dobavitelju takoj? Preverite, kako si lahko pomagate s faktoringom.